Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2010, 16:52   #261
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Later misschien, eerst lach ik met u, de echte Vlaming.
echte Vlamingen dwepen alleszins niet met marginale groupuscules als de NSV.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 16:54   #262
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Studentenvereniging dient klacht in tegen politieoptreden

De betoging van donderdag in de studentenbuurt in Antwerpen, waarbij zowel leden van de extreem-rechtse studentenvereniging NSV!, als van de extreem-linkse tegenhangers Blokbuster werden opgepakt, lijkt nog eens staartje te krijgen. Blokbuster is niet te spreken over het politieoptreden en gaat klacht indienen bij het comité P en bij de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (sp.a).

Blokbuster, dat donderdag in Antwerpen een tegenbetoging organiseerde tegen de Nationalistische Studentenclub NSV!, verwijt de politie dat een vijftiental agenten infiltreerden in de massa door hesjes van Blokbuster aan te trekken.

De studentenorganisatie is verontwaardigd en spreekt van "misbruik van de goede reputatie van Blokbuster". Blokbuster baseert zich op verschillende getuigenissen en is volop op zoek naar fotomateriaal om de klacht te staven.

Opgelegde voorwaarden

Ook de opgelegde voorwaarden die ze moest ondertekenen om te mogen betogen, is een doorn in het oog van de organisatie. Zo eiste de politie dat Blokbuster zelf instaat voor alle mogelijke schade die in de buurt van de manifestatie werd aangericht.

De Antwerpse politie wenst niet te reageren op de specifieke beschuldigingen. "Wij geven geen operationele informatie vrij", stelt Yannick Van Camp. "En wachten de resultaten van een eventueel onderzoek af."

Geweld

Het kwam donderdag ook tot relletjes en aanhoudingen. Zo beschuldigt Comac, de jongerorganisatie van het linkse PVDA, het NSV! van zware geweldpleging. In een persbericht meldt de organisatie dat de voorzitter van de linkse studentenvereniging, Wout Schafraet, door een praesidiumlid van het NSV in elkaar werd geslagen.

Die mannen dromen hardop. Allez man, is dit een hoax?
Oud 5 maart 2010, 16:59   #263
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik denk dat u echte Belgen zoals uzelf bedoelt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 16:59   #264
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht

Comedy capers...
Oud 5 maart 2010, 17:08   #265
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat u echte Belgen zoals uzelf bedoelt.
Dan denk je verkeerd. Het NSV doet Vlaanderen meer kwaad dan goed. Eens je ooit verder zal denken dat wat "houzee, en blauwvoet-gelul", zal je dat misschien ook nog eens snappen. Ik vrees er een beetje voor, maar kom ik blijf optimistisch.

Citaat:
Oud 5 maart 2010, 17:25   #266
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan denk je verkeerd. Het NSV doet Vlaanderen meer kwaad dan goed. Eens je ooit verder zal denken dat wat "houzee, en blauwvoet-gelul", zal je dat misschien ook nog eens snappen. Ik vrees er een beetje voor, maar kom ik blijf optimistisch.
Doe toch zo niet alsof je ook maar iets weet over mij aub.
Oud 5 maart 2010, 18:05   #267
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woetse Bekijk bericht
Doe dan ook geen NSV-betoging en organiseer een debat als je zo redeneert he.
Als NSV! of zelfs Voorpost uitgenodigd wordt voor debatteren over ideologie en inhoud, dan geven die altijd present om op een rustige en waardige manier hun uitleg te doen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 18:29   #268
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als NSV! of zelfs Voorpost uitgenodigd wordt voor debatteren over ideologie en inhoud, dan geven die altijd present om op een rustige en waardige manier hun uitleg te doen.

Nog zo ene en 't is Nieuwjaar hé Metternich. Voorpost haakt als organisatie af voor debat met N-SA en raadt haar militanten zelfs aan niet naar N-SA activiteiten te gaan (werd ons door diverse VP-militanten bevestigd). Tot ergernis van een flink aantal militanten overigens...
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 18:31   #269
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jajaaa....
NSV! is in elk geval succesvol als studentenvereniging, wat lang niet van alle politieke studentenwerkingen kan gezegd worden.

Overigens vrij lachwekkend dat iemand als jij eens gaat oordelen wat of wie "echte Vlamingen" zijn.
Oud 5 maart 2010, 18:32   #270
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht

Nog zo ene en 't is Nieuwjaar hé Metternich. Voorpost haakt als organisatie af voor debat met N-SA en raadt haar militanten zelfs aan niet naar N-SA activiteiten te gaan (werd ons door diverse VP-militanten bevestigd). Tot ergernis van een flink aantal militanten overigens...
Tja Voorpost is in de eerste plaats een "dekmantel" voor de ordedienst van het VB. Het inhoudelijk aspect is minder belangrijk en ik neem aan door afstand te houden van organisaties als VJW ze geen slapende honden willen wakker maken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 maart 2010 om 18:32.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 18:37   #271
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Jobs, geen racisme!' ooit al van gehoord?
Ja, bij N-SA.

Citaat:
Blokbuster koppelt nog altijd de antifascistische strijd aan de antikapitalistische. Zowel via de platformtekst die door 25 organisaties is ondertekend (waaronder verschillende syndicalisten) als de slogans die tijdens de betoging zelf worden geroepen, laten we duidelijk zien dat het niet gaat om 800 leeghoofden.
Onzin. Blokbuster is een trotskistisch initiatief om links-revolutionaire oprispingen in te schakelen voor het systeem, want antifa staat aan de kant van het regime en het (economisch) systeem dat open grenzen voor iedereen bepleit. Het internationalistisch liberaal-kapitalisme bestrijdt je niet met nog meer internationalisme maar wel met sociaal nationalisme en antiliberalisme.
Blokbuster is net als de moederpartij LSP een tweedrachtzaaier in de links-revolutionaire gelederen.

Laatst gewijzigd door N-SA : 5 maart 2010 om 18:39.
Oud 5 maart 2010, 18:38   #272
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja Voorpost is in de eerste plaats een "dekmantel" voor de ordedienst van het VB. Het inhoudelijk aspect is minder belangrijk en ik neem aan door afstand te houden van organisaties als VJW ze geen slapende honden willen wakker maken.
VJW bestaat al enige tijd niet meer hoor. Opgegaan in N-SA...
VP staat stevig onder invloed van het VB inderdaad, tot voor kort was bijna de volledige top van VP ook werknemer en/of mandataris van het VB.
Oud 5 maart 2010, 18:43   #273
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VJW bestaat al enige tijd niet meer hoor. Opgegaan in N-SA...
VP staat stevig onder invloed van het VB inderdaad, tot voor kort was bijna de volledige top van VP ook werknemer en/of mandataris van het VB.
Ik bedoel uiteraard N-SA.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 18:47   #274
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jajaaa....
NSV! is in elk geval succesvol als studentenvereniging, wat lang niet van alle politieke studentenwerkingen kan gezegd worden.
Noem ons dan eens enkele van hun "successen", hun grootste hits, zeg maar.

Citaat:
Oud 5 maart 2010, 20:20   #275
Woetse
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ja, bij N-SA.

Onzin. Blokbuster is een trotskistisch initiatief om links-revolutionaire oprispingen in te schakelen voor het systeem, want antifa staat aan de kant van het regime en het (economisch) systeem dat open grenzen voor iedereen bepleit. Het internationalistisch liberaal-kapitalisme bestrijdt je niet met nog meer internationalisme maar wel met sociaal nationalisme en antiliberalisme.
Blokbuster is net als de moederpartij LSP een tweedrachtzaaier in de links-revolutionaire gelederen.
Allright, jullie zijn de enigste echte anti-kapitalisten. Verklaar mij dan eens waarom remigratie een anti-kapitalistische eis is? En hoe remigratie ook een oplossing biedt voor de sociaal-economische problemen?
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 21:30   #276
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
dat er iemand door een NSV-praesidiumlid is afgeklopt is alleszins geen hoax. en het is alles behalve grappig.

of er langs links of langs rechts mensen zijn opgepakt doet er weinig toe. het gaat namelijk allemaal om 'preventieve' arresties van studenten die in de studentenbuurt liepen, iets wat gisteren blijkbaar een slecht idee was.

maar dat links niemand heeft geslagen en rechts wel, en dan nog wel zonder enige provocatie of aanleiding, maar gewoon 'omdat het ne linkse rakker is', dat is hallucinant. gisteren moest al wie enigzins als links gekend staat ofwel uit de studentenbuurt blijven, ofwel in groepjes lopen. en dan nog blijk je niet veilig. dat is de echte NSV-terreur, die de studentenbuurt gevaarlijk maakt. schoon clubke, moet ge trots op zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 00:22   #277
Sliema
Vreemdeling

Standaard

Ik mag hopen dat zij die enkele jaren geleden het nog volstrekt overbodig vonden om NSV uit het PFK te weren in Antwerpen, er nu anders over denken.

Ik herinner me nog een voorval waarbij iemand bijna hysterisch werd omdat we NSV-ers uit de betoging tegen het financieringsdecreet van Vandenbroucke wilden weren.

Enerzijds snap ik niet zo goed waarom je na de anti-NSV-betoging de studentenbuurt gaat opzoeken, ik denk dan dat jullie nog steeds niet goed beseften met wat voor vereniging we hier te maken hebben. Het is jammer dat het eerst zo ver moet komen, maar nu jullie zelf het slachtoffer zijn geworden van NSV-geweld, hoop ik dat jullie nu ook je conclusies trekken en een consequentere houding aannemen dan vroeger.
Sliema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 00:40   #278
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sliema Bekijk bericht
ik denk dan dat jullie nog steeds niet goed beseften met wat voor vereniging we hier te maken hebben
Dit soort berichten geeft mij het gevoel van een Jood te zijn die de Völkischer Beobachter leest: "Wanneer ik mij depressief voel, lees ik dit soort lectuur. Dan trek ik mij op aan het feit dat mijn gemeenschap blijkbaar enorm machtig en gigantisch gevaarlijk is."

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2010, 12:27   #279
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe dan ook geen NSV-betoging en organiseer een debat als je zo redeneert he. Qua maatschappij veranderen vanuit de luie zetel is dit wel een sterk voorbeeld moet ik zeggen.
Zodat jullie kunnen tegen-betogen bij het debat?
Oud 6 maart 2010, 12:28   #280
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
dat er iemand door een NSV-praesidiumlid is afgeklopt is alleszins geen hoax. en het is alles behalve grappig.

of er langs links of langs rechts mensen zijn opgepakt doet er weinig toe. het gaat namelijk allemaal om 'preventieve' arresties van studenten die in de studentenbuurt liepen, iets wat gisteren blijkbaar een slecht idee was.

maar dat links niemand heeft geslagen en rechts wel, en dan nog wel zonder enige provocatie of aanleiding, maar gewoon 'omdat het ne linkse rakker is', dat is hallucinant. gisteren moest al wie enigzins als links gekend staat ofwel uit de studentenbuurt blijven, ofwel in groepjes lopen. en dan nog blijk je niet veilig. dat is de echte NSV-terreur, die de studentenbuurt gevaarlijk maakt. schoon clubke, moet ge trots op zijn.
Als ik zeg dat ik ben bijeen gemept door een LSP'er, is dat dan werkelijkheid?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be