Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2010, 21:31   #261
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
KKK- of Far West-methode dus.
Heb je het over die drie Britse toeristen die in het weekeinde achtervolgt werden door een bende ''jongeren''?

Zij waren toch wel iet slimmer om aan hun achtervolgers te ontkomen, ze kropen over de muur van het koninklijk domein, werden terstond opgepakt en kregen een proces verbaal aan hun broek.

Maw: de slachtoffers werden gestraft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 21:36   #262
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Heb je het over die drie Britse toeristen die in het weekeinde achtervolgt werden door een bende ''jongeren''?

Zij waren toch wel iet slimmer om aan hun achtervolgers te ontkomen, ze kropen over de muur van het koninklijk domein, werden terstond opgepakt en kregen een proces verbaal aan hun broek.

Maw: de slachtoffers werden gestraft.
Ach; toch nog iemand die vindt; dat degene die de anderen in ware rodeo-stijl achtervolgden; de daders zijn die moeten gestraft worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 21:42   #263
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je las niet voor je postte want het gebeurde wel enigszins anders, cfr. post 127 hoger:

U vergat dit te vermelden in uw citaat:
Citaat:
Mohammed Bouazza en zijn vrienden kregen in de ochtend van 1 mei 2006 ruzie met Yannick D.D. (33) en Dimitri M. (27) aan de Antwerpse discotheek Red & Blue. Toen de twee wilden wegrijden, sloeg iemand uit het groepje van Mohammed het zijraampje van hun wagen in. Yannick zette de achtervolging in op de wegvluchtende Mohammed. Dimitri M. reed er met zijn wagen achteraan.
"Iemand" uit het groepje van Mohammed slaat na een ruzie/woordenwisseling het zijraampje van die wagen in toen die twee wilden wegrijden, en vervolgens rent ene Mohammed weg.

Eerst wordt er dus ruzie met je gezocht, en daarna als je die ruziezoekers in hun sop wilt laten gaarkoken en je wilt weggaan, slaan ze de ruit van je wagen in. Nogal logisch dat je dan degene die wegrent achterna gaat om je gram te halen. Ik zou dat ook gedaan hebben.

Maar volgens ons filosoofke is dat dan een KKK- of Far West-methode. Als ze die Marokkaan gevangen hadden, en vervolgens in de fik gestoken hadden en brandend achter hun auto aangesleept o.i.d., dan had u recht van spreken gehad. Nu is het gewoon lariekoek wat u uitkraamt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 21:42   #264
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ach; toch nog iemand die vindt; dat degene die de anderen in ware rodeo-stijl achtervolgden; de daders zijn die moeten gestraft worden.
Dat klopt, maar je kan onmogelijk van moord spreken als het slachtoffer zélf zo zot is in het water te springen en te verdrinken.
Oud 9 februari 2010, 21:42   #265
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat de vorige regularisatie van 2000 dateert; met een regularisatie van 35000 dossiers.
Het is niet correct dat iedereen kan geregulariseerd worden; er zijn nog altijd voorwaarden aan verbonden.
OK, er zijn voorwaarden aan verbonden. Maar als zelfs samenlevingscontracten (waarop bij mijn weten geen controle mag/kan uitgeoefend worden) in aanmerking komen om geregulariseerd te worden, zijn deze voorwaarden wel te omzeilen.
Citaat:
Ze kunnen beroep doen op een sociale woning; maar ze krijgen toch niet automatisch een sociale woning.
Waar haal jij je voorbeeldcijfers vandaan?
OK, ze krijgen ze niet automatisch. Maar als het hebben van een leefloon, het geen bezittingen hebben, veel kinderen hebben... allemaal goede punten zijn voor het krijgen van een sociale woning, zijn er wel veel onder hun, die op de eerste rij staan.
Mijn voorbeeldcijfers. Wel ne oud burgemeester/ocmw voorzitter van antwerpen (spa'er) heeft eens ongeveer het volgende gezegd "laat ons niet te luid juichen over de toename van de bevolking, die vooral uit laaggeschoolde allochtonen bestaat, want denk er wel om, dat de komst van elke laaggeschoolde allochtoon, de bouw van een sociale woning noodzakelijk maakt".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 21:44   #266
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
De daders werden gestraft. Ze kregen 2 maand voor hun rodeo-style achternazitten van de kerel die de ruit van hun wagen insloeg. Maar enkel voor dat. Van moord is er helemaal geen sprake.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 9 februari 2010 om 21:45.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 21:46   #267
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat jij nooit geen ruzie krijgt met die twee.
Die kans zit er niet in. Ik ga hun lief niet lastig vallen, noch de ruit van hun auto inslaan.
Oud 9 februari 2010, 21:51   #268
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar lees jij die bevestigingen dat ik niets weet en niets wil weten? (graag een citaat met link)
In je vorige post:
Citaat:
Ik heb reeds meermaals uitdrukkelijk geschreven (waaronder enkele keren als repliek op jouw vraag) dat :
1 Ik heb nooit beweerd dat er geen kosten zijn.
2 Ik weet niet of het saldo positief of negatief is; en hoeveel.
3 Ik heb geen cijfers van de opbrengsten. Ik heb nooit beweerd dat ik ze heb of ze ken. Ik haalde wel enkele van de items aan die zouden moeten meegeteld worden als opbrengst.
Citaat:
Ik heb nergens het woord "vreselijk" gebruikt.

Terug naar onze discussie :

Kan jij me vertellen welk percentage van de bevolkingsgroep die je wil buitenzetten; criminele feiten plegen?

Het is toch jouw plan om een volledige bevolkingsgroep (ik hoef dit niet te preciseren; dat deed jij al) buiten te zetten.
Je hebt blijkbaar je plan niet echt goed doordacht; want je hebt geen idee wat de impact zou zijn op de economie
.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Eerst antwoorden op al mijn vragen en eerst jouw cijfers over hun economische bijdrag bezorgen artisjok. Of zeg gewoon dat je die laatste niet kunt geven en dat je dus ook niet in staat bent een doordachte conclusie te maken.
Welke woordje begreep je niet Artisjok?
Oud 9 februari 2010, 21:52   #269
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De daders werden gestraft. Ze kregen 2 maand voor hun rodeo-style achternazitten van de kerel die de ruit van hun wagen insloeg. Maar enkel voor dat. Van moord is er helemaal geen sprake.
Filosoof tracht dat er wel van te maken.
Oud 9 februari 2010, 21:53   #270
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof tracht dat er wel van te maken.
Trachten. Kunnen is wat anders.
Oud 9 februari 2010, 22:00   #271
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar je kan onmogelijk van moord spreken als het slachtoffer zélf zo zot is in het water te springen en te verdrinken.
In Nederland sprak de rechter ook niet van moord toen drie rel-Marokkanen door hun agressieve gedrag ervoor gezorgd hadden dat een onschuldige passant door een aanstormende trein gegrepen werd en overleed:

Citaat:
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft drie mannen veroordeeld tot celstraffen van een jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk voor een vechtpartij op station Rotterdam Alexander op nieuwjaarsochtend.

Het drietal is veroordeeld voor openlijke geweldpleging. Ahmad S. en Osman S. kregen ook taakstraffen van respectievelijk zestig en 120 uur opgelegd. De rechtbank sprak de mannen vrij van dood door schuld.

Volgens de rechters hebben zij de slachtoffers niet belemmerd het spoor te verlaten. Bovendien namen de slachtoffers zelf een risico door op de rails te springen.

De drie verdachten zouden geweld hebben gebruikt tegen volstrekt willekeurige slachtoffers. Onder hen bevonden zich ook enkele jongens uit Oegstgeest.

Toen vrienden van hen dat zagen, staken ze het spoor over naar het perron waar de schermutselingen plaatsvonden. De drie verdachten wachtten hen daar op en belaagden hen, aldus het OM. Daarna ontstond een vechtpartij op het spoor.

De jongeren stoven uiteen toen duidelijk werd dat de trein vanuit de richting van Utrecht naderde. Die reed de twee slachtoffers ondanks een noodstop aan.

http://www.nu.nl/binnenland/2115171/...rotterdam.html
Dus filosoofke, laat uw licht eens over deze zaak schijnen. Ook moord en KKK en Far West-praktijken? Of toch maar een fait divers'ke?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 22:07   #272
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Trachten. Kunnen is wat anders.
Inderdaad, en ook de reden dat sommigen filosoof worden, en anderen ingenieur.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 22:09   #273
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
In Nederland sprak de rechter ook niet van moord toen drie rel-Marokkanen door hun agressieve gedrag ervoor gezorgd hadden dat een onschuldige passant door een aanstormende trein gegrepen werd en overleed:

Dus filosoofke, laat uw licht eens over deze zaak schijnen. Ook moord en KKK en Far West-praktijken? Of toch maar een fait divers'ke?
Ik verwacht geen reactie meer langs het filosofisch aspect. Als het te moeilijk is haakt het af.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 22:10   #274
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In je vorige post:

.

Welke woordje begreep je niet Artisjok?
Ken je het verschil niet tussen niet en niets?

Ik heb reeds meermaals uitdrukkelijk geschreven (waaronder enkele keren als repliek op jouw vraag) dat :
3 Ik heb geen cijfers van de opbrengsten. Ik heb nooit beweerd dat ik ze heb of ze ken. Ik haalde wel enkele van de items aan die zouden moeten meegeteld worden als opbrengst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap
Eerst antwoorden op al mijn vragen en eerst jouw cijfers over hun economische bijdrag bezorgen artisjok. Of zeg gewoon dat je die laatste niet kunt geven en dat je dus ook niet in staat bent een doordachte conclusie te maken.
Op welke vraag wil jij nu nog een antwoord? En waarom kom jij met dit foefke af; als je in een discussie niet meer weet wat antwoorden.

Kan jij me vertellen welk percentage van de bevolkingsgroep die je wil buitenzetten; criminele feiten plegen?

Het is toch jouw plan om een volledige bevolkingsgroep (ik hoef dit niet te preciseren; dat deed jij al) buiten te zetten.
Je hebt blijkbaar je plan niet echt goed doordacht; want je hebt geen idee wat de impact zou zijn op de economie
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 22:10   #275
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Die kans zit er niet in. Ik ga hun lief niet lastig vallen, noch de ruit van hun auto inslaan.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 22:18   #276
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U vergat dit te vermelden in uw citaat:
Herlees dat eens.
Citaat:
"Iemand" uit het groepje van Mohammed slaat na een ruzie/woordenwisseling het zijraampje van die wagen in toen die twee wilden wegrijden, en vervolgens rent ene Mohammed weg.

Eerst wordt er dus ruzie met je gezocht, en daarna als je die ruziezoekers in hun sop wilt laten gaarkoken en je wilt weggaan, slaan ze de ruit van je wagen in. Nogal logisch dat je dan degene die wegrent achterna gaat om je gram te halen. Ik zou dat ook gedaan hebben.
Wie de ruzie zocht, wie de ruit insloeg weet ik niet, jij schijnbaar wél.Waarom ging je niet getuigen dan? De rechtbank lijkt het ook niet te weten of vermeldt het niet in 't vonnis, volgens dat artikel.
Citaat:
Maar volgens ons filosoofke is dat dan een KKK- of Far West-methode. Als ze die Marokkaan gevangen hadden, en vervolgens in de fik gestoken hadden en brandend achter hun auto aangesleept o.i.d., dan had u recht van spreken gehad. Nu is het gewoon lariekoek wat u uitkraamt.
Iemand met autos opjagen tot hij in't Scheld geraakt is dus doodgewoon en logisch volgens jou ?
Vreesde ik al.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 februari 2010 om 22:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 22:22   #277
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat Bouazza dat deed wordt niet in het vonnis vermeld. Jouw interpretatie dus?
Oud 9 februari 2010, 22:24   #278
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Inderdaad, en ook de reden dat sommigen filosoof worden, en anderen ingenieur.
Ik heb een universitair diploma.En jij?
Oud 9 februari 2010, 22:26   #279
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ken je het verschil niet tussen niet en niets?

Op welke vraag wil jij nu nog een antwoord? En waarom kom jij met dit foefke af; als je in een discussie niet meer weet wat antwoorden.

Nou Artisjok, zeg maar welk woordje je niet begrepen hebt. Het is beloofd, we zullen niet schaterlachen.
Oud 9 februari 2010, 22:27   #280
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat Bouazza dat deed wordt niet in het vonnis vermeld.
Bewijzen graag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be