Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 mei 2010, 19:34   #261
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Hoe oud zijn die kinderen hier ?

Blijven ontkennen daar zijn ze goed in ..
Wisord is offline  
Oud 24 mei 2010, 19:39   #262
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Nee de voorvader uitnodigen voor ne koffie en kletske....

Kon dat maar. Ik zou graag de beweegredenen van die mensen wel eens willen kennen.
Ben ook pas te weten gekomen dat een oom van me een oud SS'er was.
De man is inmiddels 12 jaar geleden gestorven.
Heb in alle geval vrienden in Dresden wonen, die Joden verstopt hebben.
Ben blij te horen dat het gros van de Duitsers niet eens afwisten van de uitroeikampen.
Zo zie je maar weer : de massa voorliegen voor eigen gewin is van alle tijden.
Alleen komen de leugens nu uit een andere hoek...
hurricane is offline  
Oud 24 mei 2010, 19:51   #263
Randa
Burgemeester

Standaard

En wie is na den oorlog allemaal opgevist door CVP en sossen, zou het eens moeten opzoeken.
En vader Leysen wat was die op het einde van de oorlog.
En wie heeft het verborgen leven van Gerard Walschap al gelezen.
En Hugo Schiltz en de grote Hugo Claus en met een beetje zoeken zouden we er nog wel een deel kunnen vinden, en hoe zit het met de families van al degenen die van de Volksunie naar de VLD gegaan zijn, zo zuiver ?
hou eens op met dat gezever over dingen die 60 j. geleden gebeurd zijn
Randa is offline  
Oud 24 mei 2010, 19:54   #264
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
En wie is na den oorlog allemaal opgevist door CVP en sossen, zou het eens moeten opzoeken.
En vader Leysen wat was die op het einde van de oorlog.
En wie heeft het verborgen leven van Gerard Walschap al gelezen.
En Hugo Schiltz en de grote Hugo Claus en met een beetje zoeken zouden we er nog wel een deel kunnen vinden, en hoe zit het met de families van al degenen die van de Volksunie naar de VLD gegaan zijn, zo zuiver ?
hou eens op met dat gezever over dingen die 60 j. geleden gebeurd zijn

Wie blijft het nazisme herdenken .... juist ja, veel VBers en aanverwante groeperingen .
Wisord is offline  
Oud 24 mei 2010, 19:56   #265
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijven ontkennen daar zijn ze goed in ..
Ontkennen ?
Ik stel en vraag en verwacht een antwoord.

Ik zal het NOG makkelijker maken.
ALs jij, toen je 10 was, door je vader gevraagd zou worden om met je arm omhoog te staan....
Zulke gastjes doen alles om in de belangstelling te staan en respect te krijgen van hun ouders.
Kom mij niet vertellen dat je op die leeftijd een visie hebt op wat er in je land gebeurt eh.
Ik lach met recht en reden dat fotootje uit de kinderopvang weg.

Maar waar gaat het hier eigenlijk om ?
Waarom worden Vlaams nationalisten steeds vergeleken met SS'ers en dat soort gespuis ?
Het zijn in mijn ogen nogal makkelijke argumenten om andersdenkenden te pareren.
Als u ons ziet als typische armzwaaiende SS'ers , is dat eerder een duidelijk teken van bekrompen denken.
Het VB bashen is nu eenmaal dé trend bij uitstek om de medaille van politiek correct denken te krijgen.
Het enige probleem is, dat jullie elke voeling met de échte wereld verloren hebben.
In uw blinde haat tegen alles was Vlaams is, vergeet u dat ondertussen uw land (?) en sociaal stelsel uitgehold wordt.
Want nog liever de waarheid ontkennen dan toegeven dat er écht een probleem ontstaat.
En, mijn beste, dat heeft NIETS met racisme of wat dan ook te maken.
En buiten een handvol idiote skinheads die zich proberen te profileren als amokmakers, bestaat de aanhang vooral uit hele gewone mensen. Net zoals u en ik.
Met dat verschil dat wij de ogen niet sluiten voor een probleem dat zich al jaren aan het opbouwen is.
hurricane is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:01   #266
Randa
Burgemeester

Standaard

ach wat, als men vlaamse liederen zingt, zoals de liedjes van Prudhomme, of Hullebroeck, Jozef Simons, dan worden we al uitgemaakt voor van alles en nog wat.
now dan moet dan maar,
ik heb daar geen probleem mee,
Ik heb er wel een probleem mee als ik de CVP deze week de Vlaamse leeuw zag zingen, schaamte kennen ze daar echt niet
Randa is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:04   #267
Randa
Burgemeester

Standaard

En Hurricane, ik ben het volledig eens met het geen je schrijft,
Randa is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:05   #268
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie blijft het nazisme herdenken .... juist ja, veel VBers en aanverwante groeperingen .
Heeft u daar cijfers en bronnen voor ?
Ik ken heel wat VB'ers maar eerlijk, geen enkele die ik daar op zou kunnen betrappen.
Laat ons eerlijk zijn. Het overgrote deel weet niet eens wat het woord 'nazisme' wil betekenen.
Trouwens, geen enkel weldenkend mens wil dat soort praktijken 'herdenken'.
Dan moet je toch al redelijk gestoord zijn.
Sterker nog : voor mijn part mag men dat soort sympathie bestraffen.
Door dit soort uitspraken te doen, bezondigt u zichzelf aan extreem gedachtengoed.
Namelijk dat alle rechts denkende mensen oud nazi's zijn.
Iets wat u zo verfoeid van Vlaams nationalistische partijen.
hurricane is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:09   #269
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U leest duidelijk 'Dag Allemaal en Story'.
Hoe lang gaat u met dit soort verhalen die zelfs nooit bewezen zijn, blijven argumenteren ?
Bent u niet een héél klein beetje vergeten dat Hitler aanvankelijk ne sos was ?
Laat ons eerlijk zijn. Ik wil er heel wat op verwedden dat er in ALLE partijen wel ergens mensen zitten wiens overgrootvader Duitsgezind was.
En dan ? Allemaal opsluiten omdat voorouders een verkeerde keuze maakten ?
Zielig.
U wilt het blijkbaar niet inzien. Toch even herhalen dan.

Indien Karel Dillen als stichter-voorzitter van het VB een notoire SS-er uitnodigt op een congres van het VB, als eregast(!!) notabene, dan is hiermee alles gezegd waarde vriend.

Laatst gewijzigd door system : 24 mei 2010 om 20:15.
system is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:15   #270
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontkennen ?

ALs jij, toen je 10 was, door je vader gevraagd zou worden om met je arm omhoog te staan....
Zulke gastjes doen alles om in de belangstelling te staan en respect te krijgen van hun ouders.
Kom mij niet vertellen dat je op die leeftijd een visie hebt op wat er in je land gebeurt eh.

Waarom worden Vlaams nationalisten steeds vergeleken met SS'ers en dat soort gespuis ?
Het zijn in mijn ogen nogal makkelijke argumenten om andersdenkenden te pareren.
Als u ons ziet als typische armzwaaiende SS'ers , is dat eerder een duidelijk teken van bekrompen denken.
Het VB bashen is nu eenmaal dé trend bij uitstek om de medaille van politiek correct denken te krijgen.
Het enige probleem is, dat jullie elke voeling met de échte wereld verloren hebben.
In uw blinde haat tegen alles was Vlaams is, vergeet u dat ondertussen uw land (?) en sociaal stelsel uitgehold wordt.
Want nog liever de waarheid ontkennen dan toegeven dat er écht een probleem ontstaat.
En buiten een handvol idiote skinheads die zich proberen te profileren als amokmakers, bestaat de aanhang vooral uit hele gewone mensen. Net zoals u en ik.
Met dat verschil dat wij de ogen niet sluiten voor een probleem dat zich al jaren aan het opbouwen is.
Citaat:
bestaat de aanhang vooral uit hele gewone mensen. Net zoals u en ik.
Citaat:
WEZEMBEEK-OPPEM - In de huizen van twee leden van de Vlaams-nationalistische beweging Voorpost, die vrijdagochtend op heterdaad betrapt werden in Wezembeek-Oppem terwijl ze graffiti aan het aanbrengen waren op verkiezingsborden, zijn vuurwapens en een telescopische matrak teruggevonden.

Bart V. en Bart B., beiden 25, komen uit respectievelijk Zaventem en
Grimbergen en zijn bij het gerecht al bekend voor meer dan 40 feiten.

In de woning van Bart V. vond de politie drie vuurwapens, bij Bart
B. werd een telescopische matrak aangetroffen. Het parket heeft tegen
http://www.nieuwsblad.be/article/det...I_20100522_001
Citaat:
hele gewone mensen. Net zoals u en ik.
Hebben die drie vuurwapens en een telescopische matrak? Zijn die bij het gerecht bekend voor meer dan 40 feiten?

Ik alvast niet. Jij toch ook niet ?
Citaat:
bestaat de aanhang vooral uit hele gewone mensen. Net zoals u en ik.
Citaat:

Ben ook pas te weten gekomen dat een oom van me een oud SS'er was.
De man is inmiddels 12 jaar geleden gestorven.
Citaat:
gewone mensen. Net zoals u en ik."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugo Claus
Het verdriet van België

Géén SS-ers in mijn familie: ben ik dus "ongewoon" naar jouw normen? Ongetwijfeld:

Wél een krijgsgevangene, één ondergedoken gedurende jaren, twee gedeporteerden, één 3 jaar werkkamp, de ander 6 maand Auschwitz: die had geluk, en overleefde het( want lang genoeg uit hun handen gebleven)
Twee grootvaders die alles verloren tgv de nazi-oorlog.

Ongetwijfeld geen gewoone mensen naar jouw normen.

Misschien is er iets verkeerd met die normen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2010 om 20:44.
filosoof is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:17   #271
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ontkennen ?

De foto waar jij naar refereert dateert van mei 1951 het gastje was toen de 20 voorbij ...

Het Vb zijn niet alleen vlaams nationalisten het zijn fascisten en racisten van de bovenste plank ....

Bekrompen denken is net dat wat ik de doorsnee VBer verwijt ... ze geven geen zak om andermans miserie en nog minder om die van de arbeiders.
http://www.youtube.com/watch?v=BNcemLgK3D8

Ik elke voeling met de echte wereld verloren ... ik denk het niet beste kerel , ik ben opgegroeid in Deurne "antwerpen" verder mijn studies gedaan in Oslo Noorwegen "familie" en heb heel wat reizen naar oa Cuba , Canada enz gedaan ... ik ben ver van wereldvreemd.

Ik heb geen haat tegen vlamingen weeral een dom verwijt om mij als vijand te kunnen bestempelen ... hebt u nog niet genoeg vijanden ?? Het Vb hekeld bijna iedereen om de verbitterde stemmer voor zich te winnen ...

Vandaag gaan zwemmen in Diest heeel veel moslims geen problemen gezien en geen boerkini's , zelfs heel weinig hoofddoeken ... maar ja dat is normaal he daar heeft een VBer niets aan .
Wisord is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:18   #272
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U wilt het blijkbaar niet inzien. Toch even herhalen dan. Indien Karel Dillen als stichter-voorzitter van het VB een notoire SS-er uitnodigt, als eregast(!!) notabene, dan is hiermee alles gezegd waarde vriend.
Allee ... nogmaals.
Is dat de fout van alle Vlaams nationalisten ?
En wil dat expliciet zeggen dat iedere Vlaams nationalist daar blij mee is ?
Ik kan me herinneren dat er zelfs binnen die partij mensen waren die daar niet over te spreken waren.
Ik heb nooit enige sympathie gevoeld voor Dhr. Dillen.
Maar moet je die domme en ondoordachte fout dan projecteren op een héle partij en de aanhangers daarvan ?
Wees gerust, ik voel me nu beter bij NVA maar ik vind het vrij bizar dat een partij scheef wordt bekeken voor een misstap.
Kan u mij één partij noemen die NOOIT een misstap deed in het verleden ?
Ik ken er genoeg. En dat waren dan nog misstappen die de gemeenschap geld gekost hebben.
Leer uit het verleden en laat het dan los.
Maar ga in godsnaam niet overcompenseren. Want dan lopen ze over je heen.
hurricane is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:19   #273
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U leest duidelijk 'Dag Allemaal en Story'.
Hoe lang gaat u met dit soort verhalen die zelfs nooit bewezen zijn, blijven argumenteren ?
Bent u niet een héél klein beetje vergeten dat Hitler aanvankelijk ne sos was ?
Laat ons eerlijk zijn. Ik wil er heel wat op verwedden dat er in ALLE partijen wel ergens mensen zitten wiens overgrootvader Duitsgezind was.
En dan ? Allemaal opsluiten omdat voorouders een verkeerde keuze maakten ?
Zielig.
Citaat:
dit soort verhalen die zelfs nooit bewezen zijn

PS,
Ik denk niet dat 'Dag Allemaal en Story' zich bezig houden met politiek.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2010 om 20:22.
filosoof is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:22   #274
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De foto waar jij naar refereert dateert van mei 1951 het gastje was toen de 20 voorbij ...

Het Vb zijn niet alleen vlaams nationalisten het zijn fascisten en racisten van de bovenste plank ....

Bekrompen denken is net dat wat ik de doorsnee VBer verwijt ... ze geven geen zak om andermans miserie en nog minder om die van de arbeiders.
http://www.youtube.com/watch?v=BNcemLgK3D8

Ik elke voeling met de echte wereld verloren ... ik denk het niet beste kerel , ik ben opgegroeid in Deurne "antwerpen" verder mijn studies gedaan in Oslo Noorwegen "familie" en heb heel wat reizen naar oa Cuba , Canada enz gedaan ... ik ben ver van wereldvreemd.

Ik heb geen haat tegen vlamingen weeral een dom verwijt om mij als vijand te kunnen bestempelen ... hebt u nog niet genoeg vijanden ?? Het Vb hekeld bijna iedereen om de verbitterde stemmer voor zich te winnen ...

Vandaag gaan zwemmen in Diest heeel veel moslims geen problemen gezien en geen boerkini's , zelfs heel weinig hoofddoeken ... maar ja dat is normaal he daar heeft een VBer niets aan .
U noemt Vlaams nationalisten fascisten en racisten.
Mijn poging om u op een beleefde manier iets bij te brengen, zijn vergeefse moeite.
Wat ik terug krijg, beschouw ik als een persoonlijke belediging.
I rest my case. Wat baat kaars en bril...
hurricane is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:24   #275
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

PS,
Ik denk niet dat 'Dag Allemaal en Story' zich bezig houden met politiek.
Zou het niet weten.
Ik lees die rommel niet.
Soms Humo. Als je de leugens er bij wil nemen.
hurricane is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:25   #276
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Allee ... nogmaals.
Is dat de fout van alle Vlaams nationalisten ?
En wil dat expliciet zeggen dat iedere Vlaams nationalist daar blij mee is ?
Ik kan me herinneren dat er zelfs binnen die partij mensen waren die daar niet over te spreken waren.
Ik heb nooit enige sympathie gevoeld voor Dhr. Dillen.
Maar moet je die domme en ondoordachte fout dan projecteren op een héle partij en de aanhangers daarvan ?
Wees gerust, ik voel me nu beter bij NVA maar ik vind het vrij bizar dat een partij scheef wordt bekeken voor een misstap.
Kan u mij één partij noemen die NOOIT een misstap deed in het verleden ?
Ik ken er genoeg. En dat waren dan nog misstappen die de gemeenschap geld gekost hebben.
Leer uit het verleden en laat het dan los.
Maar ga in godsnaam niet overcompenseren. Want dan lopen ze over je heen.
Natuurlijk is dit niet de fout van alle Vlaamsnationalisten. Maar feit is dat vele Vlaamsnationalisten van het VB en zeker de leiding van die partij, (maak u maar geen illusies dienomtrent) nog altijd in dat schuitje zitten. En dat schijnt u niet begrijpen. En wellicht wilt u dat ook niet begrijpen.

Laatst gewijzigd door system : 24 mei 2010 om 20:30.
system is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:27   #277
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
U noemt Vlaams nationalisten fascisten en racisten.
Mijn poging om u op een beleefde manier iets bij te brengen, zijn vergeefse moeite.
Wat ik terug krijg, beschouw ik als een persoonlijke belediging.
I rest my case. Wat baat kaars en bril...

Nee koop u een deftige leesbril ik noem het VB behalve vlaams nationalisten , fascisten en racisten .
Wisord is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:29   #278
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk is dit niet de fout van alle Vlaamsnationalisten. Maar feit is dat vele Vlaamsnationalisten van het VB en zeker de leiding van die partij, (maak u maar geen illusies dienomtrent) nog altijd in dat schuitje zitten. En dat wilt u niet begrijpen. En wellicht wilt u dat ook niet begrijpen.
O, toch wel.
Vandaar ook mijn overstap naar NVA.
En met mij, nog vele anderen, meen ik.
En ik wil graag toegeven dat het VB extreem is.
Maar er was op dat moment geen alternatief.
hurricane is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:31   #279
system
Banneling

Standaard

Citaat:
O, toch wel.
Vandaar ook mijn overstap naar NVA.
En met mij, nog vele anderen, meen ik.
En ik wil graag toegeven dat het VB extreem is.
Maar er was op dat moment geen alternatief.
U kiest de partij die u wilt natuurlijk. Maar wat ik niet begrijp, dat is dat u insinueert dat men die dingen over het VB uit de duim zuigt. U kunt het toch nagaan of het al dan niet klopt? Waar zegt u dan zo dingen over 'de Libelle' en zo? Dat houdt toch allemaal geen steek. Door zo lichtvaardig te antwoorden, maakt u zichzelf ongeloofwaardig.

Laatst gewijzigd door system : 24 mei 2010 om 20:36.
system is offline  
Oud 24 mei 2010, 20:35   #280
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee koop u een deftige leesbril ik noem het VB behalve vlaams nationalisten , fascisten en racisten .

Euh....
Waar ziet u hier het woord 'behalve' staan ?
hurricane is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be