![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
hoe zou jij het probleem van de Brusselse faciliteiten dan oplossen? Afschaffen? Binnen een onafhankelijk Vlaanderen zal daar wel een meerderheid voor zijn, maar in die gemeenten woont ondertussen wel een meerderheid aan franstaligen... en we leven nog steeds in België. u moet weten dat de dertien staten als aparte gebieden bestuurd werden. Er was wel een zekere mate van samenhorigheid, maar nu ook weer niet van die aard om te kunnen zeggen dat de staten automatisch aan hun soevereiniteit verzaakt zouden hebben ten voordele van het federale niveau. De situatie dwong de staten ertoe om nauwer samen te werken. afzonderlijk zou het niet goed gekomen zijn... Bovendien is de unie wél van bovenuit opgelegd. Door de leiders van de verschillende staten. (zoals europa ook aan het verenigen is met goedkeuring van de nationale leiders) En zoals bleek uit de afscheuring van Zuid-Carolina en het hele Zuiden, niet met de volle goesting van alleman; Vooral niet met de goesting van de conservatieve slaveneigenaars... Federale wetten tastten hun privilegies en bezit aan... |
||
![]() |
![]() |
#262 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het probleem met het federale België is dat a) de partners niet overeenkomen in visie, b) al de lasten van de ene worden afgewimpeld op de andere partner en c) dat de gedeelde bevoegdheden in deze federatie ongewenst zijn door de beide landsdelen. Wallonië heeft nood aan meer economische zelfstandigheid, Vlaanderen wil de splitsing van de SZ. In een confederatie behandelen de deelstaten samen de bevoegdheden die ze beiden willen tot wederzijds voordeel. Een diktaat van bovenaf -onvermijdelijk in een federatie aangezien de unie belangrijker is dan de deelstaten- kan niet afgeblokt worden. Deze onenigheid maakt dat de trend bestaat om België om te vormen tot een confederatie, en dat de Europese eenmaking eerst zal moeten evolueren tot een echte statenbond vooraleer er voldoende Europees besef kan groeien om een federatie te stichten. Elke pragmaticus weet dat een Europese federatie nog niet voor morgen is. België overigens zien als federaal embryo van Europa is vreemd, aangezien België eerder subsidiair ingericht is dan federalistisch. Een interessante verhandeling over het verschil tussen beiden kun je hier vinden. Zwitserland lijkt me een eerder na te streven model dan het Belgische, dat juist een voorbeeld is van hoe Europa NIET hoeft te zijn. Citaat:
Het zijn integendeel de FDF'ers uit uw federale België die zich aan imperialisme willen bezondigen, en ook Retour �* Liege is nog niet dood in Voeren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over België en Europa heb ik hierboven al iets geschreven. Citaat:
Citaat:
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets staat Vlaanderen in de weg om een preambule te maken dat de erkenning van het minderhedenverdrag alleen van toepassing is voor de Brusselse agglomeratie. In Duitsland is die erkenning trouwens ook geografisch bepaald. Niets belet Vlaanderen dat ook te doen. |
|
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Elzele (alias Ellezelles) in Henegouwen is de evolutie zodanig dat we goed op weg zijn naar de helft Vlamingen in de gemeente (nu zit men daar al boven de 30% en het aantal blijft stijgen). Wordt Elzele dan plotseling Vlaams gebied? Neen, niet zo min worden de faciliteitengemeenten Waals gebied: de inwoners die er wonen hebben de wetten te respecteren. Of gaan we binnenkort bepaalde wijken in Antwerpen en Brussel ook uitroepen tot Marokkaans, Turks of Kongolees grondgebied? |
|
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet Brabant hersteld worden en mag dat bij Luik niet bijvoorbeeld? Willekeur, dat is het enige woord. |
|
![]() |
![]() |
#266 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#267 | ||
|
![]() Citaat:
Of er naast een formulering van het begrip 'minderheid', dat in het Kaderverdrag niet wordt toegelicht, ook een ruimtelijke afbakening kan worden gemaakt van de toepassing van het verdrag, betwijfel ik. Als de Franstaligen als nationale minderheid worden erkend, kunnen ze m.i. ook in heel het land hun rechten doen gelden. Voor de taalrechten is het Kaderverdrag iets specifieker (zie het onderstreepte): Citaat:
De Franstaligen kunnen met het Kaderverdrag in de hand dus overal waar zij in groten getale wonen, hun taalrechten laten gelden. Dus ook in de brede rand rond Brussel! De erkenning in Duitsland is overigens niet geografisch bepaald, ze is van toepassing op alle leden van erkende minderheidsgroepen die de Duitse nationaliteit hebben. Misschien bedoel je de specifieke taalrechten, maar die zijn niet vastgelegd in dit Kaderverdrag, maar in het 'Europees Handvest voor regionale talen of talen van minderheden'. Het is onder dat Handvest, getekend en geratificeerd door Nederland, dat het Fries is erkend. Het Kaderverdrag is door Nederland enkel ondertekend, maar nog niet geratificeerd (zelfde als België dus). Gelukkig maar, want als het aan PvdA en GroenLinks had gelegen, waren ook allochtone minderheden onder dit Kaderverdrag erkend...! |
||
![]() |
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#269 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#270 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#271 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#272 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#273 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u gebleken is dat jullie een clubje manipulatoren zijn die onder allerlei nepprofielen op fora werkzaam zijn? Mocht hiervan schade gekomen zijn, dan hebben jullie dat volledig zelf in de hand gehad. De Grote Leider en Hoge Bezieller aller Belgicisten, Hans I de Grote, had zijn al te ijverige onderdanen maar in bedwang moeten houden. |
|
![]() |
![]() |
#275 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens, nog steeds heeft u niet kunnen aantonen dat het vals is en/of door iemand van de N-VA opgesteld. |
|
![]() |
![]() |
#277 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#278 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() De NVA heeft nog steeds geen excuses aan de B.U.B. aangeboden. Het wordt tijd.
|
![]() |