![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als't van moeten is, dan wordt er zelden geluisterd en eerder gezocht naar hoe niet te moeten luisteren. Dit toepassen in uw verhaal brengt : school is ok. Luisteren op zich is dus geen probleem. Dus ligt het probleem elders.
![]() |
![]() |
#262 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
want momenteel kan ik niet meer nadenken, zijn terug van jeugdrechtbank jeugdrechter eerst met dochter en consulente gepraat, nadien wij binnen met advocaat en nu komt jeugdrechter gaat eerst spreken met die vent en gaat dan hem op bezoek laten bij kompas onder toezicht!!!!!! hoe dikwijls wist ze nog niet, wij zien ze 2h ze krijgt haar gsm terug, heb dadelijk aan jr gezegd dat ze dan aan mijn dochter miscchien mijn dure gsm van bijna 400 euro kon terug vragen jr zei dat niet aangeraden was dadelijk thuis te komen wegens ruzies tussen broers????? vorig jaar hebben de broers eenmalig een ruzie gehad, beiden gaan sinds lang samen op stap! ik zei toen dat vorige keer dochter gebruikte vadermishandeling, dadelijk consulente ertussen, ja, je dochter gaf aan verschillende vriendinnetjes aan dat papa dat deed, neen , zei ik, ze had dat tegen eentje gezegd, ik heb dit aan onze dochter gevraagd en ze zei dat ze dit nooit gezegd had tegen dat meisje ons contact-en straatverbod van 600 euro gaat ook de mist in want jeugdrechter kan dit teniet doen! als ze betrapt worden buiten de vaste bezoekuren van hem, zou ze 3 maanden naar beernem moeten gaan! ik heb buiten tegen mijn dochter gezegd, als je daar voor kiest, dan zie je de gevolgen, heb ik nog 4 kinderen ik ben zo boos, triest, gefrustreerd, normaal zou ik op bezoek gaan zondag, niet meer, ik bel niet meer, niks, over 14 dagen is ze jarig, dat ze maar daar viert, hoeft niet meer af te komen! 1familielid wat ik uitslag vertelde zei: dit kan toch niet dat een jeugdrechter pedofilie toestaat en wat een macht moet dat kind nu voelen, winnen in zo een zaak tegen de ouders... ![]() de vader was zo opgejaagd in de rechtbank dat hij zei, als ik hem tegen kom ruim ik hem op! laat ze maar eens bij hem, dan ziet ge dat ze niks meer heeft! eerste gebruikte ze dat papa en mama veel ruzies hadden, trapten ze in dan was vader die mishandelde, consulente trapte erin nu is het weer de broers die "constant" ruzie maken foei foei foei, wat is van mijn dochter gekomen! en dan zou ik volgende week naar psy cgg moeten gaan, bel ik dadelijk af, aan die comedie doe ik niet mee ik vertelde aan jr dat in kortrijk vrouw veroordeeld was wegens relatie minderjarige/meerderjarige, ja mevrouw, ze is nu 15(deze maand) ja hallo, we zijn al van 13 bezig!! en ze is nog geen 16!!!hè vroeg voor andere consulente, niks van!! gezinsbegeleidster zei dat vrijdag gesprek hier "heftig" was, verdikke, de kinderen hebben alleen maar hun zegje gedaan over leugens en bedrog!! wat een schijnheiligaards daar in kompas!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met alle respect, gast2, maar ik vrees dat het niet erg verstandig is alle details van een lopende gerechtelijke procedure waarbij een minderjarige betrokken is zomaar op een of ander forum neer te schrijven. Ik begrijp dat je steun zoekt, maar voor je het weet gebruikt iemand de zaken die je hier neerpent tegen je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wat ik bedoel is zo relevant niet, ![]() ik lees dat u zegt dat de schoolresultaten ok zijn. Dus kan let de dochter voldoende op en luistert zij naar wat gezegd wordt. Hoe begrijpt u dat (is wat van belang is)?
![]() |
#266 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik begrijp je, weinig contact met ons, als ze hem dagelijks ziet, gewoon extra kameruurtje, vragen nog niet meer waarom dat ze te laat is, dus geen preek of stress over haar, idd, zal ze wel goed leren, en binnenkort mag meerderjarig vriendje met drugsverleden nog op bezoek, hoe leuk!en geen zeverende ouders achter je, wat fijn!
Laatst gewijzigd door gast2 : 2 maart 2012 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aub probeer op te houden met anderen te begrijpen en poog uwzelf te begrijpen. Ik vroeg niet naar uw begrip, ik vroeg hoe je, wat je zelf hebt aangegeven (namelijk het objectieve feit dat schoolresultaten meevallen waaronder te begrijpen valt dat de juffrouw dus in staat is te luisteren en informatie te verwerken), hoe je dat incapseld in het algemeen beeld dat u ophangt van diezelfde juffrouw : - liegend - bedriegend - stelend - stoot ouders en zussen en broers weg - stoot grootouders weg - stoot alle andere familieleden weg - voert toneeltjes op waar anderen intrappen... Als goede punten halen (wat haat ik dat 'goede punten') een toneeltje opvoeren is.....tja...... ik snap dat contact ook niet, minderjarig meerderjarig, JRB zit ertussen.....denkt u nu echt dat hulpverlening erop gericht is om jongeren misbruikt te laten worden? 2) hetgeen u beschrijft in de hierboven geposte quote klinkt mij wel plezant in de oren, ja. Voor veel jongeren denk ik. Niet iedereen veroordeelt mensen voor in het verleden opgedane fouten, er zijn echt mensen die vergevingsgezind rondlopen.
![]() |
![]() |
#268 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ze zei ook tegen cgg dat ze 's zondags wou uitwaaien met de honden, alle spanningen van haar af, jaja, en dan kreeg je weer van de ene of de andere een telefoon dat onze toen 13j in het veld werd gezien met een 24j later schakelde cgg bijz jz in omdat ze dachten dat dreiging van ons uitging, ze deed alles om die te zien en die mensen geloofden haar leugens, later hebben ze zich gexcuseerd hierover!crisisteam trapte er ook eerst in, later zeiden ze teleurgesteld te zijn door haar leugens doorprikt werden!en nu staan we weer met onze rug tegen de muur terwijl onze dochter zich "machtiger" voelt doordat die volwassenen allemaal in haar leugens trappen want deze keer was het niet meer ruzies papa/mama of vadermishandeling(terwijl wij op papier hebben dat zij het net naar ons deed), nee, nee, nu waren het de ruzies tussen de broers, verleden jaar was er 1 incident tussen hen en sinds toen gaan ze beiden met 1 auto op stap!!!het ergste is dat ene broer die alles voor haar deed al verleden jaar zei:zet ze weg, ze maakt ons gezin kapot en nu beschuldigt ze hem vals, dit komt nooit meer goed!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes. Ik ben het niet per definitie eens met wie pleit voor totale vrijheid van de minderjarige dochter, in de veronderstelling dat het probleem zich wel vanzelf zou oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vooreerst : ik ken relaties waar er een groot leeftijdsverschil is en er een duurzaam gelukkig huwelijk op volgde en er bovendien nooit onenigheid geweest is met de ouders, schoonouders. Deze ganse draad doen bijna vermoeden dat zoiets in de geest van veel mensen onmogelijk zou zijn. Nochtans verkleint het leeftijdsverschil in de loop der jaren:
een jonge dame van 25, die een relatie heeft met een man van 38 is absoluut normaal. Wat me aan heel deze draad stoort is de beschrijving van "die vent" : hij wordt gewoon ééndiminsionaal neergezet als pedofiel of als "loverboy" die erop uit is zijn verovering achter een raam te zetten of te laten tippelen. Anderzijds is het een vast gegeven dat verliefdheden van je dochters in wezen verdacht zijn: ikzelf was de eerste 8 maanden absoluut niet welkom bij mijn schoonouders. Mijn huidige schoonzoons en hun voorgangers (de mislukte experimenbtele lieven) heb ik dan ook streng maar rechtvaardig (sic)beoordeeld en listig aan stiekume tests onderworpen. Ik vraag me af of er echte kontakten geweest zijn tussen Gast2 en "die vent". Nu is het zo dat ik het hier over "normale toestanden" heb: de toestand van Gast2 en dochter is duidelijk "niet normaal" ;: maar waar is de toestand ontspoord en kan men terug naar het "ontsporingsmoment" om op zoek te gaan naar de remedies ? Hier kunnen wij op dit forum absoluut niet helpen, zoals CLB, psychologen en psychiaters ook geen soelaas kunnen brengen zonder dat er bij moeder, dochter en "die vent" niet het besef groeit dat er niet alleen in alle geval "iets moet gebeuren", maar er zelfs zeker "iets zal gebeuyren". Na verloop van tijd zal dochter met "die vent" trouwen en al dan niet kontakt met haaer moeder herstellen ... Of de relatie loopt stuk en dochter's zelfmoordneigingen steken weer de kop op (misschien klopt het dat diegenen die er veel over praten er nooit aan doen..) Het slechte nieuws is dat volgens mijn ervaring ouders hun kinderen véél harder kunnen kwetsen dan omgekeerd (verkijk je daar niet op, de schijn is dikwijls anders), indien de ouders deze waarheid niet onder ogen zien en niet verdomd hard werken aan herstel is er altijd veel verloren.
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Rudy, misschien eerst eens alle posten lezen?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() Roger: sex tussen een -16jarige en een volwassen persoon is verboden.
Een "relatie" tussen een 25-jarige en een 14-jarige is nu eenmaal niet hetzelfde als een relatie tussen een 24-jarige en een 35-jarige. Of vindt U een relatie tussen een 17-jarige en een 6-jarige ook "normaal"? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 maart 2012 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw dochter heeft een gebrek aan affectie, en die krijgt ze noodgedwongen van haar meerderjarige vriend. Hard geformuleerd misschien. Leer ook eens niet steeds gelijk te willen hebben. Als je niet goed oplet zal op een bepaald moment dat CGG en CBJ u in uw gezicht vertellen dat je verkeerd bezig bent, en zo lees ik het ook tussen de regels in uw posting. Ook al is de meerdejarige vriend in overtreding, zolang uw minderjarige dochter zich geen slachtoffer voelt trek jij aan het kortste eind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
want uit uw uitleg had ik begrepen dat zijzelf haar vader beet en sloeg. Citaat:
Maak er een gezellige gezinsuitstap van, neem foto's en laat die nadien zien aan de begeleiders! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 maart 2012 om 15:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het punt is zoals de slogan van KBC "praten helpt" - we krijgen hier een zéér éénzijdig beeld van "die vent". Bovendien is er in onze cultuur een grote nadruk in de relatievorming gelegd op de "romantische liefde" en zijn we het erover eens dat "fearrangeerde huwelijken" in feite uit den bozen zijn. & dan zijn er nog de "reality shows" op TV over tienerbevallingen (die hebben geloof ik ook niet altijd netjes gewacht tot ze 16 zijn)
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we het van foto's moeten hebben, dan hebben we het al ver geschopt. Maar ok, misschien is dit een noodzakelijk kwaad. Hopelijk wordt er belang aan gehecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() zij, de jr kan dus hierover gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cynara. Ik vind het nogal gemakzuchtig zich enkel op de wet te beroepen. Trek jij dan nooit een wet in twijfel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus. Zonder de betweter of moraalridder uit te hangen toch even dit. Laat ze gerust, en laat ze in hun liefdesroes. Met een beetje geluk komt niemand met hangende pootjes terug naar huis. ![]() |
|
![]() |
![]() |