![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk wil iedere ouder dit, maar is er is verschil tussen je kinderen leren respect te hebben voor alle mensen, eerlijk te zijn tegenover iedereen, of bij te brengen dat dit enkel geldt voor wie je overtuiging deelt. Wanneer je wijsmaakt dat normen en waarden enkel gelden tegenover eigen groep en voor wie daarbuiten staat andere principes gehanteerd moeten worden hersenspoel je kinderen. Duidelijk zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() artisjok, stel je eens voor dat ik mijn overtuigingen verder geef aan mijn dochter?
![]() Simpel voorbeeld. Het prachtige is net je kinderen daarin vrij te laten, ze zichzelf te laten vormen. Ik wil net dat mijn kind door NIETS beïnvloed wordt, zeker niet door mij. Ik ben uiterst nieuwsgierig waar ze zelf op uitkomt, zonder enige invloed van buitenaf.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 18 november 2010 om 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() Logica kan geen drijfveer zijn, maar van eerdere discussies met jou weet ik al dat je intellectueel failliet bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() Jij als intellectueel failliete zure persoon hebt dan ook niet alles onderzocht. Ik betrapte je al op gruwelijke onkunde en achtertuinsatheisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wetenschap, logica, neemt de ingewikkelde weg, religie neemt de shortcut wanneer het er op neerkomt dat men onverklaarbare zaken wil verklaren. In beide gevallen heb je alleen het proces verklaard, de techniek van alles. Wetenschap kan zeer creatief zijn en religie zeer filosofisch, dáár kom je op het punt waar levensvragen worden beantwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes: er bestaat nogal wat onderzoek over de impact van winkelgedrag op een opvoeding. Onderzoek zoals 'zal uw dochter dezelfde tandpasta's kopen als diegene die u nu voor haar koopt'. Die beïnvloeding is bijzonder subtiel en niet tegen te houden. Je leeft er uiteindelijk mee samen. ![]()
![]() |
![]() |
#268 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je over de technische eigenschappen van industriele koelinstallaties gaat lezen, ga je dan ook op zoek naar een Sinoloog? Indien ja, mag je ook uitleggen waarom. Als ik iets wil lezen over iets, lees ik liever iemand die daartoe betrokken is. Ik zie niet in waarom je iemand die echt betrokken is bij iets als minder betrouwbaar beschouwt dan iemand die aan de zijlijn wat staat te loeren. Citaat:
Citaat:
Wat religie is? Als je het echt wilt weten, kan ik het vertellen. Maar ik hoor wel vooroordelen in je stem hoor. Citaat:
Jij gaf voorbeelden en nog wat gedoe. Maar ik wil een definitie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Religie en wetenschap dienen niet in elkaars vaarwater te komen. Eens je dat beseft, kunnen we verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kloosterordes hebben geen richtlijnen opgesteld om het op- en ondergaan van de zon te verklaren, maar om het leven van hun leden te ordenen en ze te helpen/sturen/begeleiden in hun leven, werk en meditatie. En natuurlijk ook om aan het gehele kloosterleven een imago toe te kennen. Maar verklaringen zie ik daar niet in. Ook andere religieuze rituelen en gebruiken (het vrijen in een tempel van Freya bvb) willen geen verklaringen bieden. Ze zijn gewoon een deel van de cultuur, van de manier waarop mensen vorm geven aan hun leven. Een daad en dus een levenswijze, maar geen verklaring of theorie.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 18 november 2010 om 02:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon tijd dat de ruines van deze beschaving worden weggeblazen. Dan stoppen ze met zagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
Maar je onderschat de wetenschap waar deze het punt van abstracties bereikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Functie -> vector -> vectorruimte -> groep -> structuur -> verzamelingengeheel -> formeel systeem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Toch geven zowel religie als wetenschap hier alleen een technische oplossing, maar bieden ze geen oplossing voor levensvragen. De grote theologen waren voornamelijk filosofen, de grote wetenschappers voornamelijk kunstenaars. Waar filosofie en kunst elkaar raken, dáár raak je aan het begin van een oplossing van levensvragen. Op een niveau lager konden ze niet verder van elkaar verwijderd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Islam moet geprivatiseerd worden, zo simpel is't!.
Of gaan we het volk wat de eigen cultuur vertegenwoordigt blijven negeren?
![]() |
#277 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De mensen in m'n omgeving die de religieuze, belevende kant van de dingen niet alleen ervaren maar ook begrijpen zijn op niet meer dan twee handen te tellen. Hoeveel mensen in uw omgeving begrijpen een religieus ritueel? Of een ontstaansgeschiedenis? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
Zie mijn eerdere bericht hierover. Zolang religie alleen wordt gebruikt om de behoefte aan rituelen te bevredigen en/of om sluitende verklaringen te geven voor tot nog toe onverklaarbare zaken kom je er net zover mee in het beantwoorden van de grote vragen als met de alledaagse wetenschap. Niet ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou net heel vriendelijk doen tegen dat vriendje zodat hem blijft komen en ik oog op de zaak kan hebben. Getuigt des te meer hoe bekrompen jij denkt.
![]() |