![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bepaalt de doelen die N-VA moet hebben (of volgens u heeft), en dan gaat u De Wever daaraan afmeten. Maar de mogelijkheid bestaat natuurlijk dat de N-VA heel andere doelen heeft dan u ervan maakt of graag zou hebben. Welnu, dat lijkt me het geval. Afgemeten aan mijn doelstellingen bijvoorbeeld, doet de N-VA het tot nu toe vrij goed tot goed, al blijft het oppassen geblazen. Om te kunnen beoordelen of de partij het goed doet volgens haar eigen maatstaven, zouden we de kaders en de leden moeten kunnen horen.
![]() |
#262 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over Uw concrete voorbeelden... 't is ook maar hoe je het wil zien zeker?
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je dat eens nader verklaren ? |
|
![]() |
![]() |
#265 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- leden van een partij op een boot moeten gezet worden om die boot te doen zinken - beslissingen van de Waalse regering vergeleken worden met nazistische middelen (heisa rond de Vlaamse beslissing om extra kinderbijslag te geven) - foto's van massagraven gezet worden naast teksten over een partij - woorden van een partijleider begeleid worden met een schietschijf. ? Graag concrete voorbeelden.
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben het hier over de N-VA en vooral over Vlaamse regeringsbeslissingen die worden vergeleken met nazistische en/of racistische beslissingen. dat is voor mij geen defensieve modus, maar een agressieve niets-ontziende modus. en hoe zie jij trouwens die concrete voorbeelden?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#267 | ||
|
![]() Citaat:
Om verder te gaan op taal; als taal de cultuur (en cultuur bepaalt het volk niewaar...) bepaalt waarom zijn Zwitsers één volk, chinezen of Indiërs? En het tegendeel waarom zijn niet alle Zuid-amerikaanse landen (zonde Brazilië) één volk? De kleingeestigheid rond taal in Vlaanderen is enorm; zeg me eens "Turkje" is de manager van het jaar een Vlaming? Ook een Franstalige; dat weet U toch?
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#270 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#271 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat met die boot, zou ik nog daarin kunnen kaderen, eventueel. maar die foto met die massagraven, de reportages op de RTBF over de Wooncode, Vlaamse zorgverzekering of kinderbijslag, of de schietschijven van Dewever, daar zie ik toch niet de humor van in hoor. En blijkbaar vind niet alleen ik dat: Citaat:
Qua humor zitten we trouwens toch met een kloof hoor. In Franstalig België lachen ze vooral met verkleedpartijen, sketchen ed, maw fysieke humor. Hier zijn we vooral met woordelijke humor bezig.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 12 januari 2011 om 09:35. |
||
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik had je toch wat slimmer verwacht hoor.
hoe kan je het best een tegenstander raken? door eerst zijn goede kwaliteiten te benadrukken om nadien hem zwaar aan te vallen op iets anders. toch een taktiek die stamt uit de tijd van de Grieken, dacht ik?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#273 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Eerst wou ik hier iets nuttig schrijven en zo maar ik geef het op... get a life!
![]() |
![]() |
#275 |
Europees Commissaris
|
![]() In de Brusselse rand kan je elke dag ervaren hoe het is als de 2 Belgische culturen samenkomen.
Ik kan u verzekeren dat het geen gezellig multicultureel tafereel is.
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet door de N-VA maar door Le Soir
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu de modale Vlaming begint dit stilaan in te zien. Jammer genoeg zijn er nog steeds "vlamingen" die denken dat het aan de vlamingen ligt dat er nu nog geen regering is. Ik bid iedere dag tot onze lieve Heer met de woorden: "Heer vergeef het hen, ze weten niet beter".
![]() |
#278 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik zeg trouwens nergens dat we cultureel zeer veel verschillen van de Walen. Ik zeg wel dat de verschillen er zijn en dat ze op sommige gebieden de goede werking van België en de samenwerking tussen Vlamingen en Walen blokkeren. Kan je die nuance verwerken? als het een licht is op het einde van een tunnel: niet volgen.
|||
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: