![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel, dat je filmpjes niets bewijzen. Als jij vindt dat je laatste link een bewijs vormt voor reïncarnatie, dan kan ik je ook niet helpen. Voor hetzelfde geld willen die ouders gewoon graag eens op tv komen. Dat zou niet de eerste keer zijn, dat mensen hun kinderen gebruiken om even in de spotlight te staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 22 februari 2011 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
|
![]() Waarmee jij mijn stelling bevestigt. Ik geef gewoon een andere mogelijke verklaring uit de vele denkbare verklaringen die er bestaan. Verklaringen die jij liever uitsluit omdat je hoopt dat het waar is. Doe gerust, maar probeer dan alsjeblieft niet te doen alsof je ook maar over een snipper bewijs beschikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt trouwens geen enkel argument dat jou mogelijke verklaring waar is buiten het feit dat je dit zomaar opwerpt als mogelijke verklaring. De argumenten en verifieerbare feiten dat dit jongetje (en die vrouwen uit voorgaande documentaire) werkelijk een vorig leven herinnert is veel sterker.
Laatst gewijzigd door exodus : 22 februari 2011 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() Je hebt geen geen argumenten buiten je mantra herhalen.
Die mensen geven verifieerbare feiten. Ofwel is heel dat ding in scene gezet met acteurs op locatie enzovoort. Ofwel is het echt zo. Er is geen tussenweg. Jij gaat automatische uit van het eerste, omdat er in jouw wereldbeeld geen plaats is voor zo'n zaken. Zo simpel is het. M.a.w je bent in ontkenning. Dit is tekenend van hoe logisch denkende mensen, gepresenteerd met verifieerbaar bewijs, het toch halstarrig blijven ontkennen.
![]() |
![]() |
#267 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
|
![]() Deze mensen geven verifieerbare feiten onder hypnose. Deze kunnen nagetrokken worden. Ze worden nagetrokken op locatie, met lokale historici erbij en ze blijken te kloppen. Dit is een excellente en overtuigende case. Sommige moordenaars zijn met minder bewijs terechtgesteld. Verifieerbare feiten is hetgeen wat men wil, want dat is ondubbelzinning.
Typische voor de sceptische houding echter, is dat het bewijs steeds verschoven wordt , om toch maar het eigen wereldbeeld te beschermen. Het is nu de authenticiteit van het filmpje dat ter discussie staat, en zolang dit niet bewezen is, is het zogezegd vals volgens hun. (Dat het echt waar is kan in hun wereldbeeld geen sprake van zijn). Men insinueert dus nu dat het filmpje niet authentiek is... zonder enig bewijs. Kom dan met bewijs af dat de docu bedrog is.
Laatst gewijzigd door exodus : 22 februari 2011 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel tot 4, dan is hun shift afgelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
|
![]() Citaat:
Jij insinueert dat het niet echt is. Je durft zelfs niet in de mond nemen dat het bedrog is. Jij moet jou claim bewijzen.
Laatst gewijzigd door exodus : 22 februari 2011 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Exodus geeft gewoon een paar voorbeelden, denk daar nu eens ernstig over na in plaats van bij voorbaat te zeggen dat het allemaal zever is. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 22 februari 2011 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn bijnaam is dan ook niet zomaar "de verlichte geest" Laatst gewijzigd door giserke : 22 februari 2011 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
Je kan nooit bewijzen dat iets niet gemanipuleerd is, indien het echt is. M.a.w je houdt jezelf voor de gek. Je naam mag dan het omgekeerde van logika zijn, je hebt er duidelijk niet veel kaas van gegeten. Meer heb ik hier niet aan toe te voegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() Kan bewustzijn bestaan zonder zelfbewustzijn ? Ik kan het me niet voorstellen maar proefondervindelijk lijkt het bewezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
|
![]() Ik claim helemaal niets. Het enige wat ik claim is dat dat filmpje helemaal niets bewijst. Daar blijf ik overigens bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Schepen
|
![]() Reïncarnatie kan bestaan.
Maar als het bestaat, moeten we ervan uitgaan dat het een wetenschappelijke verklaring heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
|
![]() waarom zou alles wetenschappelijk te verklaren moeten zijn. Ik heb er als wetenschapper geen probleem mee dat er dingen zijn die buiten het wetenschappelijke kader kunnen bestaan
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
tot bovenstaande stellingen bewezen zijn ga ik er toch maar van uit dat zo iets als reïncarnatie een menselijk verzinsel is om aan onze onverwoestbare overlevingsdrang tegemoetkomen. we willen niet sterven dus verzinnen we een ander wezen waarin we verder leven waarmee we dus niet sterven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |