Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2011, 16:09   #261
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Je bent een zeveraar patche , ik weet heus wel wat islamofobie en racisme wil zeggen . Wat mij opvalt in heel uw post is dat je duidelijk spijt hebt met dat wat er staat .... is het mijn schuld dat het er staat ? Is het mijn mening ? ... 2 keer neen .

Het is de mening van bepaalde personen hier..., erg he ? Ik stel me de vraag erbij wat uw mening is ? Uit heel uw post kan ik enkel kritiek halen tegenover het uitkleden van deze mening .... niet over de mening op zich, daar stel ik me ernstige vragen bij .
Mijn mening over gans deze draad is dat het gelijk in het midden ligt.
Ik kan me vinden in standpunten geuit door zowel links al rechts.
Maar ik kan me niet ontdoen van het gevoel dat sommige schrijvers hier gewoon bepaalde reactie uitlokken om dan rascist of discriminatie te kunnen roepen terwijl we dagelijks met de feiten geconfronteerd worden.

Het is mijn mening dat ongeacht wat het onderwerp is over immigratie en integratie er te pas en te onpas de woorden discriminatie en rascisme worden gebruikt. Dat is dan de kritiek die je leest.

Je bestempelt mij een zeveraar en dat is uw goed recht. Zolang het maar geen gfpatchfobie wordt.

Laatst gewijzigd door gfpatch : 31 januari 2011 om 16:11.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 16:53   #262
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kent ongetwijfeld het woord "medeplichtig".

Nog een staaltje van medeplichtigheid :
En de kalasjnikovs komen van Rusland.
De munitie van België.
Etc.

Dit is big bussiness voor de wapenhandelaars die uit die landen komen.
Niet voor die landen zelf hoewel er hier en daar wel bloedgeld aan bepaalde handen zal blijven kleven maar daar heeft het volk van dat land niets mee te maken. Gans dat land dan beschuldigen van medeplichtigheid is er dan ook over.
Je zou er een fobie van krijgen zeg.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 17:39   #263
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Post 202 en 218 Alice, en nu niet rond de pot draaien....
Post 222 en beantwoord je ineens even de vragen die je gesteld werden? Want daar wacht ik nog op!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 20:33   #264
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Maar ik kan me niet ontdoen van het gevoel dat sommige schrijvers hier gewoon bepaalde reactie uitlokken om dan rascist of discriminatie te kunnen roepen terwijl we dagelijks met de feiten geconfronteerd worden.
Het punt is, wat de oorzaak is van de feiten waar we mee geconfronteerd worden.
Liggen de wortels van de misdaad in het kansarme milieu waar ze altijd hebben gelegen en zitten door omstandigheden veel allochtonen in dat milieu zoals een studie onlangs aantoonden?

Of liggen de wortels van de misdaad in de afkomst van de mensen zoals het KKKK hier placht te doen.

Dat laatste wordt terecht racisme genoemd.
Oud 31 januari 2011, 20:34   #265
Alboreto

Standaard

Citaat:
Gans dat land dan beschuldigen van medeplichtigheid is er dan ook over.
Dat is wat het KKKK hier anders constant doet. (ik noem het niet het rechtse kamp omdat ik ook vrij rechts ben)
Oud 1 februari 2011, 00:40   #266
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Je zegt dat je niet tegen een systeem mag zijn als je het niet kent. Wel, het steunen van een systeem dat je niet kent is nog veel dommer, want islam pretendeert wel degelijk dat het alles kan regelen in de samenleving en is dus veel meer dan een geloofsovertuiging die zich beperkt tot de privé sfeer.

Zo lang de Islam geen verlichting doormaakt, afstapt van het idee dat het de samenleving moet regelen en zich terugtrekt tot de privésfeer, zoals het christendom heeft gedaan, is het een politieke ideologie, waar je perfect tegen kan zijn.

Meer nog, er is helemaal niets mis met de vraag van mensen om de politieke Islam zo veel mogelijk te bannen. De politieke islam is namelijk een ondemocratische ideologie, die veel meer weg heeft van het fascisme dan al het gene jij voor fascisme uitmaakt.

En welk systeem steun ik dan ?? En waar in mjin post spreek ik over een Systeem? Er zijn wel degelijk moslims die de Islam niet als politiek systeem willen en toch willen geloven in deze religie... tot zelfs Islam democraten. Wat nu ????... Men moet deze mensen steunen ipv de rug toe te keren en het rechtse troepje puntmutsen niet achternahuppelen.

Dus jij keurt het deporteren van mensen omwille van religie en cultuur goed ?... Ik lees bij u bannen ?....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 00:43   #267
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Post 222 en beantwoord je ineens even de vragen die je gesteld werden? Want daar wacht ik nog op!

... jij bent hopeloos .
Oud 1 februari 2011, 00:53   #268
Wisord
Banneling

Standaard

Islamofobie, of de angst en haat van alle dingen die betrekking hebben tot de islam en moslims is uitgegroeid tot een aanvaardbare vorm van racisme. Aanvallen op moslims, intimidatie door de politie van de islamitische jeugd en media-laster van de islam zijn enkel maar dramatisch toegenomen in de periode na 9/11 , extreem rechtsen zijn er op gesprongen zoals vliegen op stront .
Oud 1 februari 2011, 01:02   #269
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... jij bent hopeloos .
Geen antwoord dus op gestelde vragen, opvallend hoe vaak dit gebeurt, wel grote statements maar ze uitleggen of minstens toelichten is blijkbaar een probleem.
Oud 1 februari 2011, 01:07   #270
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen antwoord dus op gestelde vragen, opvallend hoe vaak dit gebeurt, wel grote statements maar ze uitleggen of minstens toelichten is blijkbaar een probleem.

?? Verklaar ?
Oud 1 februari 2011, 01:09   #271
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn mening over gans deze draad is dat het gelijk in het midden ligt.
1 Ik kan me vinden in standpunten geuit door zowel links al rechts.

Het is mijn mening dat ongeacht wat het onderwerp is over immigratie en integratie er te pas en te onpas de woorden discriminatie en rascisme worden gebruikt. Dat is dan de kritiek die je leest.

Je bestempelt mij een zeveraar en dat is uw goed recht. Zolang het maar geen gfpatchfobie wordt.

Als ik te onpas een woord gebruikt hebt wil ik dat best toegeven, kan je even aanhalen waar dat dan was?
Oud 1 februari 2011, 01:10   #272
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Islamofobie, of de angst en haat van alle dingen die betrekking hebben tot de islam en moslims is uitgegroeid tot een aanvaardbare vorm van racisme. Aanvallen op moslims, intimidatie door de politie van de islamitische jeugd en media-laster van de islam zijn enkel maar dramatisch toegenomen in de periode na 9/11 , extreem rechtsen zijn er op gesprongen zoals vliegen op stront .
Je maakt weer van die statements die nergens op slaan, zal maar niet vragen ze toe te lichten want dat wordt weer wachten tot Sint Juttemus!
Islamfobie is als term niets anders dan modern fascisme; vaak gaat het helemaal niet om haat of angst, wel raken mensen zich bewust van de onmogelijkheid islam als leer te doen samenvallen met gelijkheid man en vrouw, democratie en scheiding kerk en staat.

Dat betekent gelukkig niet dat met alle moslims niet samen te leven valt maar hoe sterker de culturele of theoretische islam wordt nageleefd, hoe moeizamer het samenleven.

Hoe het met politie werkt lijk je ook niet te weten, wanneer er een incident is worden jongerne via sms daarvan op de hoogte gebracht waardoor een toeloop ontstaat van ramptoeristen die de politie uitdagen en zorgen voor extra spanning door massaal aanwezig te zijn en te provoceren.
Bovendien zijn er figuren zoals vroeger imam Noudine die zichzelf zo opwerken als " woordvoerders" terwijl ze dat helemaal niet zijn.

De media bericht over zeer uiteenlopende opinies over islam, je sloganeske beweringen slaan nergens op en getuigen dat je nauwelijks beseft wat je zegt!

Rechts buit inderdaad die thema's soms uit; maar links evengoed door een voorstelling te geven over het multicultureel samenleven die langs geen kanten klopt met realiteit, ook dat is mensen een rad voor de ogen draaien.

Laatst gewijzigd door alice : 1 februari 2011 om 01:11.
Oud 1 februari 2011, 01:12   #273
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
?? Verklaar ?
Kijk eens bij post 222
Oud 1 februari 2011, 01:24   #274
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Je maakt weer van die statements die nergens op slaan, zal maar niet vragen ze toe te lichten want dat wordt weer wachten tot Sint Juttemus!
Islamfobie is als term niets anders dan modern fascisme; vaak gaat het helemaal niet om haat of angst, wel raken mensen zich bewust van de onmogelijkheid islam als leer te doen samenvallen met gelijkheid man en vrouw, democratie en scheiding kerk en staat.

Dat betekent gelukkig niet dat met alle moslims niet samen te leven valt maar hoe sterker de culturele of theoretische islam wordt nageleefd, hoe moeizamer het samenleven.

Hoe het met politie werkt lijk je ook niet te weten, wanneer er een incident is worden jongerne via sms daarvan op de hoogte gebracht waardoor een toeloop ontstaat van ramptoeristen die de politie uitdagen en zorgen voor extra spanning door massaal aanwezig te zijn en te provoceren.
Bovendien zijn er figuren zoals vroeger imam Noudine die zichzelf zo opwerken als " woordvoerders" terwijl ze dat helemaal niet zijn.

De media bericht over zeer uiteenlopende opinies over islam, je sloganeske beweringen slaan nergens op en getuigen dat je nauwelijks beseft wat je zegt!

Rechts buit inderdaad die thema's soms uit; maar links evengoed door een voorstelling te geven over het multicultureel samenleven die langs geen kanten klopt met realiteit, ook dat is mensen een rad voor de ogen draaien.

Heb je nog andere argumenten dan uw herhalinpostjes ?.... Hoeveel keer heb je deze al gepost ???.....

Jij voert een strijd tegen de godsdienst dwz een strijd tegen mensen. Welke mensen? Degenen welke hun identiteit wordt bepaald door hun geloof, mensen die erven een identiteit aan de hand van hun ouders of grootouders alsook in zeer veel gevallen en tot mijn spijt hun geloof. Het betekent dat jij een strijd voert tegen mensen die zichzelf zien als moslim.Hetzelfde als net voor wo2 toen ze een strijd voerden tegen Joodse mensen die zichzelf zagen als Joden .

Tegen een religie zijn kan je nooit koppelen aan solidariteit, je kan het enkel koppelen aan haat, vooroordelen, discriminatie, ignorantie en zelfs racisme(islamofobie). Je kan kritiek hebben tegen een religie, welke ik ook heb en deze kritiek bespreken met oa de moslims zodoende elkaar leren te begrijpen en te respecteren. Door haat te verkondigen bereik je niets .

Laatst gewijzigd door Wisord : 1 februari 2011 om 01:35.
Oud 1 februari 2011, 01:25   #275
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk eens bij post 222

Ik heb die al genoeg bekeken, niets boeiend aan te zien .
Oud 1 februari 2011, 02:03   #276
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En welk systeem steun ik dan ?? En waar in mjin post spreek ik over een Systeem? Er zijn wel degelijk moslims die de Islam niet als politiek systeem willen en toch willen geloven in deze religie... tot zelfs Islam democraten. Wat nu ????... Men moet deze mensen steunen ipv de rug toe te keren en het rechtse troepje puntmutsen niet achternahuppelen.

Dus jij keurt het deporteren van mensen omwille van religie en cultuur goed ?... Ik lees bij u bannen ?....
Ik wil niemand deporteren. Ik steun gewoon mensen die de gevaren van de politieke islam aanklagen.

En inderdaad er zijn moslims die de verlichte ideeën hebben aanvaard en waarvoor religie iets is dat zich louter tot het privéleven beperkt.

Maar dat wil niet zeggen dat er geen belangrijke stroming is die nog steeds de traditionele Islam aanhangen. Ik zou zelf durven zeggen dat dit de enige officiële stroming is voor zo ver je dat kan zeggen over een geloof dat zo versnipperd is als de Islam. Er zijn immers amper vooraanstaande Islam geleerde die het verlichte gedachtegoed aanvaarden.

Je kan hetzelfde zeggen over fascisme. Het is niet omdat sommige enkel nog t-shirts met hankenkruizen dragen, als uiting van hun geloof in hun privéleven, en voor de rest de democratie hebben omarmt dat fascisme daarom plots niet meer moet worden bestreden en dat je er niets slechts meer over mag zeggen.

Een slecht systeem wordt niet goed omdat sommige de slechte kanten van het systeem niet meer praktiseren.

En dit is een louter ideologisch debat. Dit heeft niets met racisme te maken. Ik vind dat westerlingen die de politieke Islam gaan aanhangen even verwerpelijk bezig zijn als Marokkanen die dat doen.

Daarom spreek ik ook over moslims of fascisten, en niet over Marokkanen, Duitsers of Italianen.
Oud 1 februari 2011, 02:09   #277
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij voert een strijd tegen de godsdienst dwz een strijd tegen mensen.
Dit is een wel héél hypocriete uitspraak voor iemand die op dit forum als een razende tekeergaat tegen het Katholicisme.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 02:17   #278
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dit is een wel héél hypocriete uitspraak voor iemand die op dit forum als een razende tekeergaat tegen het Katholicisme.
psssst....dat heeft ie niet door....niks zeggen...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 06:22   #279
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, geen antwoord.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5310
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 07:04   #280
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wisord heeft sterke kritiek op mensen zoals de paus en kardinaal leonard wanneer die bepaalde uitspraken doen.
Ik doe dat ook wel af en toe.

Maar dat gebeurt in het daartoe bestemde forum.

Islamofobie wordt hier gebruikt als middel om een bepaalde groep immigranten in een slecht daglicht te plaatsen en ze daarvoor te deporteren (ik vond het moedig dat sommigen er toch durven voor uit te komen).

Dat is een groot verschil tussen racistisch denken en kritiek uiten.

Zolang jullie dat niet doorhebben zullen weinigen met verstand jullie serieus nemen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be