![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik kan me vinden in standpunten geuit door zowel links al rechts. Maar ik kan me niet ontdoen van het gevoel dat sommige schrijvers hier gewoon bepaalde reactie uitlokken om dan rascist of discriminatie te kunnen roepen terwijl we dagelijks met de feiten geconfronteerd worden. Het is mijn mening dat ongeacht wat het onderwerp is over immigratie en integratie er te pas en te onpas de woorden discriminatie en rascisme worden gebruikt. Dat is dan de kritiek die je leest. Je bestempelt mij een zeveraar en dat is uw goed recht. Zolang het maar geen gfpatchfobie wordt. Laatst gewijzigd door gfpatch : 31 januari 2011 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De munitie van België. Etc. Dit is big bussiness voor de wapenhandelaars die uit die landen komen. Niet voor die landen zelf hoewel er hier en daar wel bloedgeld aan bepaalde handen zal blijven kleven maar daar heeft het volk van dat land niets mee te maken. Gans dat land dan beschuldigen van medeplichtigheid is er dan ook over. Je zou er een fobie van krijgen zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Liggen de wortels van de misdaad in het kansarme milieu waar ze altijd hebben gelegen en zitten door omstandigheden veel allochtonen in dat milieu zoals een studie onlangs aantoonden? Of liggen de wortels van de misdaad in de afkomst van de mensen zoals het KKKK hier placht te doen. Dat laatste wordt terecht racisme genoemd.
![]() |
![]() |
#265 |
|
![]() Dat is wat het KKKK hier anders constant doet. (ik noem het niet het rechtse kamp omdat ik ook vrij rechts ben)
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En welk systeem steun ik dan ?? En waar in mjin post spreek ik over een Systeem? Er zijn wel degelijk moslims die de Islam niet als politiek systeem willen en toch willen geloven in deze religie... tot zelfs Islam democraten. Wat nu ????... Men moet deze mensen steunen ipv de rug toe te keren en het rechtse troepje puntmutsen niet achternahuppelen. Dus jij keurt het deporteren van mensen omwille van religie en cultuur goed ?... Ik lees bij u bannen ?.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Islamofobie, of de angst en haat van alle dingen die betrekking hebben tot de islam en moslims is uitgegroeid tot een aanvaardbare vorm van racisme. Aanvallen op moslims, intimidatie door de politie van de islamitische jeugd en media-laster van de islam zijn enkel maar dramatisch toegenomen in de periode na 9/11 , extreem rechtsen zijn er op gesprongen zoals vliegen op stront .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik te onpas een woord gebruikt hebt wil ik dat best toegeven, kan je even aanhalen waar dat dan was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Islamfobie is als term niets anders dan modern fascisme; vaak gaat het helemaal niet om haat of angst, wel raken mensen zich bewust van de onmogelijkheid islam als leer te doen samenvallen met gelijkheid man en vrouw, democratie en scheiding kerk en staat. Dat betekent gelukkig niet dat met alle moslims niet samen te leven valt maar hoe sterker de culturele of theoretische islam wordt nageleefd, hoe moeizamer het samenleven. Hoe het met politie werkt lijk je ook niet te weten, wanneer er een incident is worden jongerne via sms daarvan op de hoogte gebracht waardoor een toeloop ontstaat van ramptoeristen die de politie uitdagen en zorgen voor extra spanning door massaal aanwezig te zijn en te provoceren. Bovendien zijn er figuren zoals vroeger imam Noudine die zichzelf zo opwerken als " woordvoerders" terwijl ze dat helemaal niet zijn. De media bericht over zeer uiteenlopende opinies over islam, je sloganeske beweringen slaan nergens op en getuigen dat je nauwelijks beseft wat je zegt! Rechts buit inderdaad die thema's soms uit; maar links evengoed door een voorstelling te geven over het multicultureel samenleven die langs geen kanten klopt met realiteit, ook dat is mensen een rad voor de ogen draaien. Laatst gewijzigd door alice : 1 februari 2011 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je nog andere argumenten dan uw herhalinpostjes ?.... Hoeveel keer heb je deze al gepost ???..... Jij voert een strijd tegen de godsdienst dwz een strijd tegen mensen. Welke mensen? Degenen welke hun identiteit wordt bepaald door hun geloof, mensen die erven een identiteit aan de hand van hun ouders of grootouders alsook in zeer veel gevallen en tot mijn spijt hun geloof. Het betekent dat jij een strijd voert tegen mensen die zichzelf zien als moslim.Hetzelfde als net voor wo2 toen ze een strijd voerden tegen Joodse mensen die zichzelf zagen als Joden . Tegen een religie zijn kan je nooit koppelen aan solidariteit, je kan het enkel koppelen aan haat, vooroordelen, discriminatie, ignorantie en zelfs racisme(islamofobie). Je kan kritiek hebben tegen een religie, welke ik ook heb en deze kritiek bespreken met oa de moslims zodoende elkaar leren te begrijpen en te respecteren. Door haat te verkondigen bereik je niets . Laatst gewijzigd door Wisord : 1 februari 2011 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En inderdaad er zijn moslims die de verlichte ideeën hebben aanvaard en waarvoor religie iets is dat zich louter tot het privéleven beperkt. Maar dat wil niet zeggen dat er geen belangrijke stroming is die nog steeds de traditionele Islam aanhangen. Ik zou zelf durven zeggen dat dit de enige officiële stroming is voor zo ver je dat kan zeggen over een geloof dat zo versnipperd is als de Islam. Er zijn immers amper vooraanstaande Islam geleerde die het verlichte gedachtegoed aanvaarden. Je kan hetzelfde zeggen over fascisme. Het is niet omdat sommige enkel nog t-shirts met hankenkruizen dragen, als uiting van hun geloof in hun privéleven, en voor de rest de democratie hebben omarmt dat fascisme daarom plots niet meer moet worden bestreden en dat je er niets slechts meer over mag zeggen. Een slecht systeem wordt niet goed omdat sommige de slechte kanten van het systeem niet meer praktiseren. En dit is een louter ideologisch debat. Dit heeft niets met racisme te maken. Ik vind dat westerlingen die de politieke Islam gaan aanhangen even verwerpelijk bezig zijn als Marokkanen die dat doen. Daarom spreek ik ook over moslims of fascisten, en niet over Marokkanen, Duitsers of Italianen.
![]() |
![]() |
#277 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5310 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
|
![]() Citaat:
Ik doe dat ook wel af en toe. Maar dat gebeurt in het daartoe bestemde forum. Islamofobie wordt hier gebruikt als middel om een bepaalde groep immigranten in een slecht daglicht te plaatsen en ze daarvoor te deporteren (ik vond het moedig dat sommigen er toch durven voor uit te komen). Dat is een groot verschil tussen racistisch denken en kritiek uiten. Zolang jullie dat niet doorhebben zullen weinigen met verstand jullie serieus nemen.
![]() |