![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een gewone auto rij je er moeiteloos door. En modder krijg je hoe dan ook op de wagen, ongeacht of het een SUV of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straalt een SUV prestige uit? In mijn ogen niet. Als ik aan prestigieuze wagens denk, komen er toch andere types in me op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet een mens in zijn "eigen" logica kunnen volgen om hem te begrijpen nietwaar?
![]() |
![]() |
#265 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar de echt rijke mensen rijden daar dus niet mee rond, they wouldn't be caught dead in them. Die hebben ofwel échte sportieve auto's (zoals een BMW M5 bvb.) of een échte terreinwagen (zoals een Range Rover bvb),en meestal hebben ze allebei en van mij mogen ze; maar niet zo'n halfslachtig ding, dat laten ze over aan de parvenu's.
![]() |
![]() |
#266 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() of ook wel ![]() en misschien zelfs ![]() maar niet zo'n koekendoos op wielen.
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant rij ik meestal rond met een simpele berlingo vol werkgerief en zo vuil als je maar kan denken soms. En als ik die berlingo zo eens vergelijk met de meeste courante gewone SUV die je zo in de stad ziet is die nog niet zoveel lager of kleiner feitelijk. Ik heb er alvast geen probleem mee. En ik begrijp het probleem van anderen vaak niet. Je hebt toch ook minibusjes type volume wagen?
![]() |
![]() |
#269 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Is bezit voor de Westerse kapitalistische mens zo belangrijk geworden dat we het stellen boven het leven van iemand anders. Is m.a.w. de vrijheid om te rijden in wat ik wil meer waard dan het leven van de andere mensen dat ik daardoor in gevaar breng? Want daar gaat het eigenlijk over, waar eindigt persoonlijke vrijheid en begint maatschappelijke verantwoordelijkheid?
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de SUV in het straatbeeld was had men al evenveel gekankerd op de monovolume. Zijn plaats op de hitlijst is een beetje gezakt.
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo veel verschillen heeft dat allemaal niet hé?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 februari 2011 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op 1000 ongelukken waren er gem. 18 voetgangers en 3.5 fietsers met dodelijk hoofdtrauma als gevolg van een aanrijding met een minivan (monovolume dus). Op 1000 ongelukken waren er gem. 13 voetgangers en 2 fietsers met dodelijk hoofdtrauma als gevolg van een aanrijding met een SUV. Een luxe-sedan scoort het best (8 voetgangers/1 fietser gemiddeld per 1000 aanrijdingen). Statistieken in Japan voor een periode van 4 jaar. 2 - Toon mij 1 bron, 1 referentie die duidelijk stelt dat er meer ongelukken zijn met SUV's. En niet dat de ongelukken zwaardere gevolgen hebben - dan is algemeen aanvaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 18 februari 2011 om 06:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#276 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In dat onderzoek komt blijkbaar ook aan het licht dat monovolumes idd niet veel verschillen van SUV's, ook op het gebied van veiligheid; weg ermee dus. Iedereen een sedan. Het straatbeeld zal er alleen maar mooier op worden!
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En alleen al omwille van de doodeenvoudige reden dat het simpele feit je met deze of gene auto rond rijdt, anderen niet in gevaar brengt. Hoe je er mee rijdt, d�*t is belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is niet alleen de auto hoor, elk vervoermiddel (ook fiets/bromfiets/) kan dodelijk zijn bij een aanrijding met een zwakke weggebruiker.(fiets/bromfiets/voetganger)
(die komen eerder zelden in de krant, of online, in Nederland wel meer) 2010: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dossier: Kwetsbare Weggebruikers. (Staten-generaal van de verkeersveiligheid 2007. Federale Commissie voor de Verkeersveiligheid.) http://www.fcvv.be/Docs/Groups/FCVV%...kers%20DEF.pdf Enkele frappante bevindingen van deze studie: # Uit de officiële verkeersstatistieken voor België blijkt dat de ”kwetsbare weggebruikers” (d.i. zwakke weggebruikers en motorrijders) ± 40% van het aantal verkeersdoden en ernstig gekwetsten uitmaken. In vergelijking met andere landen is dit een hoog percentage. # De officiële verkeersstatistieken vertonen een verontrustende mate van onderregistratie van ongevallen met "zwakke weggebruikers". Dit probleem stelt zich ook in andere landen. Voorbeeld uit Penta-studie: betreffende de doden en zwaargewonden bij fietsongevallen bij kinderen tussen 5 en 9 jaar, waren er 112 geregistreerd door cijfers op te vragen in ziekenhuizen. Er waren slechts 21 slachtoffers geregistreerd bij de FOD Economie, Directie Statistiek! # De onderregistratie in de officiële verkeersstatistieken betekent dat niemand zicht heeft op de werkelijke maatschappelijke implicaties van de verkeersongevallen. Dit heeft scheeftrekkingen in de visie van de wetgevende en handhavende overheid voor gevolg, maar geeft ook een vertekend beeld van deze problematiek aan de bevolking, de media, de verzekeringsmaatschappijen, de verenigingen van weggebruikers en andere stakeholders. Doelstellingen van de Belgische regering # In 2002 schaarde de federale regering zich achter de doelstelling van de eerste Staten-Generaal van de Verkeersveiligheid (SGVV) om het aantal verkeersdoden tegen 2010 te halveren, d.i. 750. # Volgens de verkeersbarometer 2009 van het BIVV was er voor dat jaar een stijging van het aantal dodelijke slachtoffers tot 955! Indien dit wordt bevestigd door de definitieve ongevallencijfers, zou dit betekenen dat de haalbaarheid van de doelstelling van SGVV van maximum 750 doden 30 dagen in 2010 heel moeilijk wordt! (Statistieken Verkeersveiligheid 2008 (BIVV), p. 197) # Tijdens de tweede Staten-Generaal voor de Verkeersveiligheid in 2007 werd een bijkomend streefdoel bepaald, namelijk om het aantal verkeersdoden tegen 2015 nog verder terug te dringen tot maximum 500. scooter botsing voetganger: http://www.google.be/search?sourceid...ing+voetganger bromfietser botsing voetganger: http://www.google.be/search?hl=de&rl...&aqi=&aql=&oq= voetganger botsing fietser: http://www.google.be/search?hl=de&rl...&aqi=&aql=&oq= fietsers botsing Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 februari 2011 om 17:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ongevallen kan je nooit vermijden, maar je kan wél vermijden dat het érger wordt. Een fietser die tegen een scooter knalt heeft een overlevingskans, een fietser die tegen een SUV knalt heeft er géén, dat is nu net het verschil. Geef je ze een kans of gebruik je ze als levende verkeersdrempel. We spreken niet voor niets van verkeers'slachtoffers' alsof het verkeer één of andere demonische godheid is die moet tevreden gehouden met mensenoffers. In Vlaanderen wordt elke dag een kind op weg van of naar school aangereden. Maar kinderen hebben nu eenmaal geen stemrecht om veiliger verkeer of veiliger wagens te eisen en eens ze kunnen stemmen zijn ze bij het legioen autorijders gekomen en zo wijzigt er niet veel.
![]() |
![]() |
#280 |
Burgemeester
|
![]() Blijkbaar bent u een veel beter bestuurder dan ik. Ik beweer niet dat ik altijd alles in de hand heb of dat ik altijd alles gezien heb wat er zich afspeelt. Ik heb de neiging om te denken dat er ook een ongeval kan komen ondanks het feit dat ik een voorzichtige bestuurder ben. Je hebt het immers niet altijd zelf in de hand. En ook al is het kind in kwestie dat zich dan bvb letterlijk voor mijn wielen smijt verantwoordelijk en niet ikzelf, ik zou er persoonlijk niet mee kunnen leven als ik bedenk dat dat kind misschien nog leefde als ik niet per sé een moordwapen op wielen moest hebben, ook al heb ik daar dan persoonlijk geen enkele schuld aan.