![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...htelingen.aspx Wetende dat dergelijke "revoluties" zich op dit ogenblik in verschillende landen in het Nabije Oosten afspelen, vrees ik dus voor een zeer grote toevloed aan vluchtelingen, afgezien nog van de "normale" toestroom door mensenhandelaars en zo.
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() Dat vrijwillige terugkeer gepromoot wordt boven gedwongen door de asielinstanties. De meeste asielzoekers hebben geen toekomst, maar velen verdwijnen in de illegaliteit. Dus is het beter voor hen om gratis terug te keren, dan onder te duiken. Anders worden ze gedwongen (als er een vliegtuig naar ginder gaat)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze wachten niet lang dit jaar... ze worden echt snel en efficient (de meesten) teruggestuurd; goed of slecht... dat zeg ik niet. Massale gedwongen rehabilitatie van illegale asielzoekers die zich in een gesloten opvangcentra bevinden is effectief in "actie".
Laatst gewijzigd door QuasiX : 13 februari 2011 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er stromen duizenden vluchtelingen op dit ogenblik naar Europa ten gevolge van de moeilijke politieke situatie in verschillende landen in het Nabije Oosten. Plaats vrijmaken? Weet u wel hoe dichtbevolkt West-Europa eigenlijk is? Er is al jarenlang geen plaats genoeg meer en toch wordt er maar bijgestompt. Ik zie het als een overvolle bus waar mensen elkaar op de tenen trappen omdat er geen plaats meer is en net daardoor vlugger geïrriteerd geraken. Immigratie verhinderen lijkt mij inderdaad de enige oplossing voor Europa. Let wel, ik zeg voor Europa. Dat daarmee de situatie ginder niet is opgelost weet ik ook wel, maar wat voor zin heeft het om onze landen die zoveel steun geven aan de ontwikkelingslanden ook naar de verdoemenis te helpen? Dat moet u me toch eens uitleggen! Geen idee over welke boodschap u het hebt.
![]() |
![]() |
#267 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Inno : 13 februari 2011 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....54#post5297754 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Zeker 100den per jaar keren terug"http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=224 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kom kom, wie a zegt moet b zeggen. en bovendien: ze hebben toch wel aparte zwemuurtjes zeker? of pissen ze gewoon in het water waar ook de marokkanen in zwemmen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt wellicht gelezen dat de witwas-cel aan banken, notarissen e.d. vroeg of ze wisten van verdachte transacties die gelinkt kunnen worden aan Zine El Abidine Ben Ali. Wonder oh wonder, ja, daar wisten ze van. 3 dossiers waren er al. Dat was wel een goed plan; om in het kader van de fraudebestrijding, de meldingsplicht voor beroepen als notarissen, advocaten, boekhouders, af te schaffen. Maar dat is een andere discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Slowakije* Armenië* Kosovo* (etiquette) Laatst gewijzigd door QuasiX : 13 februari 2011 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zal al het geld gerecupereerd worden? En hoelang zou dit niet duren? Zal het geld verstandig gebruikt worden? Zullen de nieuwe partij(en) die het binnenkort voor het zeggen hebben in Egypte (en mogelijk in andere landen) het beter voor hebben met hun landgenoten en hen geven waar ze recht op hebben of zullen het weer zakkenvullers zijn? En waar ik het meeste voor vrees, is dat er zo'n radikale moslimpartij aan de macht komt. Iran, met het verdrijven van de shah, ligt nog vers in mijn geheugen. In zo'n geval zullen veel vluchtelingen die hier terecht gekomen zijn er voor bedanken om terug te keren naar hun vaderland. Ik vind het heel goed dat Moebarak verdreven is maar ik houd mijn hart vast dat Egypte van de regen in de drop komt. Overigens valt het nog af te wachten hoe al die andere "revoluties" zullen uitdraaien.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 februari 2011 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |