Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 11:45   #261
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
In eerste instantie verdwijnen de meeste vluchtelingen naar hun buurlanden. Inderdaad heel vreemd want hun buren zijn niet veel beter. Enkel een deel geraakt hier. Wie? vooral de middenklasse want ze hebben duizenden dollars nodig om hier door mensenhandelaars e.d. te geraken. Maar Egyptenaren zijn hier amper. Tunesiers gaan er wel meer zijn en die zullen wel proberen. In theorie maken die weinig kans als het land nu evolueert naar een democratisch regime. Ze kunnen moeilijk asiel vragen en zeggen: we zijn tegen democratie, het bedreigt ons. Dus ik weet niet of het een groot effect zal hebben. Dat ze illegaal kunnen onderduiken, dat kan wel weer.
Ik verwijs hier even naar de toestand zoals die nu is op Lampedusa waar op minder dan 2 dagen tijd 3000 vluchtelingen aankwamen als een direct gevolg van de huidige politieke situatie in hun land. Zie dit artikel.
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...htelingen.aspx
Wetende dat dergelijke "revoluties" zich op dit ogenblik in verschillende landen in het Nabije Oosten afspelen, vrees ik dus voor een zeer grote toevloed aan vluchtelingen, afgezien nog van de "normale" toestroom door mensenhandelaars en zo.
Oud 13 februari 2011, 11:47   #262
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Wat was de bedoeling van uw post en wat heeft het te maken met uw en met mijn berekeningen en met dit thema?
Dat vrijwillige terugkeer gepromoot wordt boven gedwongen door de asielinstanties. De meeste asielzoekers hebben geen toekomst, maar velen verdwijnen in de illegaliteit. Dus is het beter voor hen om gratis terug te keren, dan onder te duiken. Anders worden ze gedwongen (als er een vliegtuig naar ginder gaat)
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 11:49   #263
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, je hebt vrijwillig terugkeren en gedwongen. Sommige asielzoekers worden tegengehouden en zitten vast in een gesloten centra waar ze wachten 1) om vrij gelaten te worden of 2) om terug te vliegen.
Ze wachten niet lang dit jaar... ze worden echt snel en efficient (de meesten) teruggestuurd; goed of slecht... dat zeg ik niet. Massale gedwongen rehabilitatie van illegale asielzoekers die zich in een gesloten opvangcentra bevinden is effectief in "actie".

Laatst gewijzigd door QuasiX : 13 februari 2011 om 11:49.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 11:50   #264
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik verwijs hier even naar de toestand zoals die nu is op Lampedusa waar op minder dan 2 dagen tijd 3000 vluchtelingen aankwamen als een direct gevolg van de huidige politieke situatie in hun land. Zie dit artikel.
Wetende dat dergelijke "revoluties" zich op dit ogenblik in verschillende landen in het Nabije Oosten afspelen, vrees ik dus voor een zeer grote toevloed aan vluchtelingen, afgezien nog van de "normale" toestroom door mensenhandelaars en zo.
Italie en Spanje krijgen de grootste klap te verduren. Als Die twee landen die mensen inschrijven kunnen ze niet meer in andere landen ingeschreven worden. Maar je hebt er natuurlijk wel die door de mazen van het net geraken. Revoluties zijn geen reden om positief te krijgen, maar je hebt gelijk als je zegt dat er hier zullen geraken en dat dit een hap uit ons budget zal zijn en dus zorgen voor een zekere druk. Een deel zal hier ook illegaal blijven met de negatieve gevolgen van dien. Als die revoluties democratien met zich meebrengen, dat betekent dat naar de toekomst toe, minder van die landen zullen afkomen. Een land in opbouw zou een land moeten zijn met werkgelegenheid. ( in theorie)
Oud 13 februari 2011, 11:50   #265
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze wachten niet lang dit jaar... ze worden echt snel en efficient (de meesten) teruggestuurd; goed of slecht... dat zeg ik niet. Massale gedwongen rehabilitatie van illegale asielzoekers die zich in een gesloten opvangcentra bevinden is effectief in "actie".
Heb je daar cijfers van?
Oud 13 februari 2011, 11:51   #266
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik vraag wat uw vraag is;
- plaats vrijmaken voor de nieuwkomers?
- of immigratie "verhinderen"?
- of boodschap aan het verspreiden?
Ik hoop dat u mijn bovenstaande posts ook werkelijk gelezen heb.
Er stromen duizenden vluchtelingen op dit ogenblik naar Europa ten gevolge van de moeilijke politieke situatie in verschillende landen in het Nabije Oosten.
Plaats vrijmaken? Weet u wel hoe dichtbevolkt West-Europa eigenlijk is? Er is al jarenlang geen plaats genoeg meer en toch wordt er maar bijgestompt. Ik zie het als een overvolle bus waar mensen elkaar op de tenen trappen omdat er geen plaats meer is en net daardoor vlugger geïrriteerd geraken.
Immigratie verhinderen lijkt mij inderdaad de enige oplossing voor Europa. Let wel, ik zeg voor Europa. Dat daarmee de situatie ginder niet is opgelost weet ik ook wel, maar wat voor zin heeft het om onze landen die zoveel steun geven aan de ontwikkelingslanden ook naar de verdoemenis te helpen? Dat moet u me toch eens uitleggen!
Geen idee over welke boodschap u het hebt.
Oud 13 februari 2011, 11:51   #267
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Heb je daar cijfers van?
Nee, ik heb een bezoek gebracht. U bent ook vrij om te bezoeken.
Oud 13 februari 2011, 11:52   #268
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb een bezoek gebracht. U bent ook vrij om te bezoeken.
Ik ben alreeds in een gesloten opvangcentra geweest. Ik heb er zelfs nog gesolliciteerd

Laatst gewijzigd door Inno : 13 februari 2011 om 11:53.
Oud 13 februari 2011, 11:53   #269
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben alreeds in een gesloten opvangcentra geweest. Ik heb er zelfs nog gesolliciteerd
Dus wachten op de cijfers van 2011.
Oud 13 februari 2011, 11:54   #270
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus wachten op de cijfers van 2011.
van 2010 ook.
Oud 13 februari 2011, 11:54   #271
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Sorry, maar dat is onzin. In Agadir en Marrakech heb ik vele Europeanen gezien die daar permanent verblijven. Ze zijn sterk zichtbaar in het straatbeeld, brengen hun eigen levensstijl mee, leren de taal niet en passen zich niet aan.

En met "leren de taal niet" bedoel ik dus dat ze geen woord Arabisch of Tamazight spreken en zich louter van Europese talen bedienen. Hoeveel Marokkanen in België zijn er die geen enkele Europese taal spreken? Juist ja, nul.
Cochi weet dit maar al te goed.
http://forum.politics.be/showthread....54#post5297754
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 11:55   #272
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
van 2010 ook.
ja
Oud 13 februari 2011, 12:05   #273
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou het niet eerder 10 % zijn. 22800 mensen waarvan 2300 die terugkeren. Of wordt dit berekend aan de hand van de asielaanvragen en niet van het aantal personen?
Alvast een veelvoud van
"Zeker 100den per jaar keren terug"
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=224
Oud 13 februari 2011, 12:07   #274
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Sorry, maar dat is onzin. In Agadir en Marrakech heb ik vele Europeanen gezien die daar permanent verblijven. Ze zijn sterk zichtbaar in het straatbeeld, brengen hun eigen levensstijl mee, leren de taal niet en passen zich niet aan.

En met "leren de taal niet" bedoel ik dus dat ze geen woord Arabisch of Tamazight spreken en zich louter van Europese talen bedienen. Hoeveel Marokkanen in België zijn er die geen enkele Europese taal spreken? Juist ja, nul.
en ze staan ginder allemaal aan den dop of zo? of leven van het OCMW? Of meent u dat ze op pensioen zijn of een zaak beheren? Hoeveel zijn het er? per stad? 40.000 of 70.000? Krijgen hun kinderen speciale aandacht en voorrang in de scholen? wordt het eten in de scholen aangepast aan onze haram varkenlapjes?
Kom kom, wie a zegt moet b zeggen.

en bovendien: ze hebben toch wel aparte zwemuurtjes zeker? of pissen ze gewoon in het water waar ook de marokkanen in zwemmen?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:08   #275
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alvast een veelvoud van
"Zeker 100den per jaar keren terug"
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=224
dat zijn dan degenen die gedeporteerd worden zeker? moet dat niet in een beestenwagon gebeuren?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:20   #276
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Misschien kan er van het geld gebruikt worden van de verlichte despoot die er jarenlang rijkdommen heeft vergaard; en het geld onderbracht in o.a. Zwitserland en België.

Je hebt wellicht gelezen dat de witwas-cel aan banken, notarissen e.d. vroeg of ze wisten van verdachte transacties die gelinkt kunnen worden aan Zine El Abidine Ben Ali.
Wonder oh wonder, ja, daar wisten ze van. 3 dossiers waren er al.
Dat was wel een goed plan; om in het kader van de fraudebestrijding, de meldingsplicht voor beroepen als notarissen, advocaten, boekhouders, af te schaffen.
Maar dat is een andere discussie.
Oud 13 februari 2011, 13:52   #277
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
in 2009 waren er 530 die vrijwillig terugkeerden via dit gratis programma
Mag ik iets vragen?
Waarom zei u 530?
Eerlijk zijn, aub!
Oud 13 februari 2011, 13:53   #278
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De landen waar men het meeste terugkeert zijn Oekraïne, Rusland, Slovakije, Armenie, kosovo, ..
akkoord
-
Slowakije*
Armenië*
Kosovo* (etiquette)

Laatst gewijzigd door QuasiX : 13 februari 2011 om 14:10.
Oud 13 februari 2011, 14:22   #279
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Misschien kan er van het geld gebruikt worden van de verlichte despoot die er jarenlang rijkdommen heeft vergaard; en het geld onderbracht in o.a. Zwitserland en België.

Je hebt wellicht gelezen dat de witwas-cel aan banken, notarissen e.d. vroeg of ze wisten van verdachte transacties die gelinkt kunnen worden aan Zine El Abidine Ben Ali.
Wonder oh wonder, ja, daar wisten ze van. 3 dossiers waren er al.
Dat was wel een goed plan; om in het kader van de fraudebestrijding, de meldingsplicht voor beroepen als notarissen, advocaten, boekhouders, af te schaffen.
Maar dat is een andere discussie.
Als dat geld allemaal gerecupereerd kan worden dan kan dat natuurlijk gebruikt worden om de mensen ginder te helpen.
Maar zal al het geld gerecupereerd worden? En hoelang zou dit niet duren?
Zal het geld verstandig gebruikt worden? Zullen de nieuwe partij(en) die het binnenkort voor het zeggen hebben in Egypte (en mogelijk in andere landen) het beter voor hebben met hun landgenoten en hen geven waar ze recht op hebben of zullen het weer zakkenvullers zijn?
En waar ik het meeste voor vrees, is dat er zo'n radikale moslimpartij aan de macht komt. Iran, met het verdrijven van de shah, ligt nog vers in mijn geheugen. In zo'n geval zullen veel vluchtelingen die hier terecht gekomen zijn er voor bedanken om terug te keren naar hun vaderland.
Ik vind het heel goed dat Moebarak verdreven is maar ik houd mijn hart vast dat Egypte van de regen in de drop komt.
Overigens valt het nog af te wachten hoe al die andere "revoluties" zullen uitdraaien.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 februari 2011 om 14:23.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:56   #280
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
VERTALING: (DEMAGOGIE) VIRTUELE BOM

Deel 3:

Verzachtende woorden: echte, mensen, recht, veilige
Sluitelwoorden: recht, haven, bedreiging, thuisland
Onderwerp: Jaarlijkse vakantie (demagogie**)
Doel:
1) afleidingsmaneuver (vergelijking met WO2)*

Verborgen sleutelzin: Asielzoekers naar de "haven"!

---------------
Conclusie volgt: (na de volledige "vertaling")

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be