Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 maart 2011, 23:59   #261
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Da's waar. Je hebt gelijk. Maar weet je waar ik het moeilijk mee heb? Awel, met zo'n computer"gesprekken". Ik praat liever face to face. Dat gaat vlotter. Maar goed. Ik zal proberen.

Voor mij ligt de kern niet in pro-Vlaams of pro-Belgisch. Wel in de bewegingsruimte die een overheid nog heeft om een beleid uit te tekenen. Vlaams of Belgisch blijft gelijk. Feit is dat die regeringen de slippendragers zijn van een multinationale politieke en economische lobby. Of we nu België behouden of Vlaanderen onafhankelijk verklaren, dat maakt geen enkel verschil met een ongewijzigd economisch systeem.
En je zou een moraliteitsdebat een gezever vinden ?

Als President Obama er niet in geslaagd is om de grote bonussen bij de banken tegen te houden komt dit niet omdat hij zwak is. Het is dit door gebrek aan moraliteitsbesef bij de Amerikaanse samenleving.

Als een politieker blijft zeggen dat hij niet voor de postjes gaat, wil dit niet zeggen dat hij niet voor de macht gaat.

De politiekers gaan niet alles zelf kunnen oplossen, tenzij ze voor een totalitair regime gaan.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 maart 2011, 00:01   #262
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
En je zou een moraliteitsdebat een gezever vinden ?

Als President Obama er niet in geslaagd is om de grote bonussen bij de banken tegen te houden komt dit niet omdat hij zwak is. Het is dit door gebrek aan moraliteitsbesef bij de Amerikaanse samenleving.

Als een politieker blijft zeggen dat hij niet voor de postjes gaat, wil dit niet zeggen dat hij niet voor de macht gaat.

De politiekers gaan niet alles zelf kunnen oplossen, tenzij ze voor een totalitair regime gaan.
Wel, het hangt ervan af. Voor een ernstig debat ben ik altijd gewonnen. Alleen vrees ik dat zo'n debat al gauw zal afglijden tot het typische over-en-weer bashen zonder al teveel inhoud.

edit: ik zou bijvoorbeeld best graag in debat willen gaan met iemand als jij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 25 maart 2011 om 00:03.
Txiki is offline  
Oud 25 maart 2011, 00:08   #263
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
interessante "tweets" van Carl Devos:

carl devos
had lunch met EDRupo: die lacht niet in zijn vuistje nav discussie tussen N-VA & CD&V/OVLD. Integendeel. Is ongerust over die verdeeldheid.
Bij PS beseffen ze zeer goed dat ook zonder N-VA, if ever, er een grote staatshervorming moet komen. Nu, niet over enkele jaren. Zou EDR liever reg vormen zonder N-VA? Ja: N-VA niet links, N-VA VL-nat. Maar hij wil liever dat ook winnaar van verk bij akk betrokken is.

Waarom zou EDR nu "ongerust" zijn over die verdeeldheid?
Omdat een burgeroorlog in Vlaanderen de snelste manier is om geldstroom naar Bergen te stoppen.
solidarnosc is offline  
Oud 25 maart 2011, 05:35   #264
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Omdat een burgeroorlog in Vlaanderen de snelste manier is om geldstroom naar Bergen te stoppen.
Misschien denkt hij aan de toekomstige gevolgen, CD&V achteruit, NVA vooruit. Misschien zal de NVA zich nu niet meer verplicht voelen om de gemeenteraadsverkiezingen samen met de CD&v te doen? Of misschien speelt striksken enkel comedie zoals hij al zolang doet
alfa16vjtd is offline  
Oud 25 maart 2011, 06:01   #265
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

N-VA kan niet eeuwig maagd blijven.

Om in deze vorm te blijven :

Als "samenraapsel" van oud-VU-ers,VLD-ers,CD&V-ers en wie weet wat nog allemaal is er veel ervaring met "politiek gevogel",binnen de N-VA,en de ongewenste zwangerschappen die daardoor ontstonden....

Dat was een vorig leven voor menig politieker.

Hoeft het verbazing te wekken dat ze een beetje "zedig" is nu,de partij,je kunt dat ,als partij,maar één keer verliezen....?

Laatst gewijzigd door kelt : 25 maart 2011 om 06:03.
kelt is offline  
Oud 25 maart 2011, 06:28   #266
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4976681063.htm

Ik vrees een beetje dat R Van Cauwelaert (Knack) er boef op zit...

De zittende CD&V-nomenclatura heeft haar eigen onderhandelaar,Meneer Beke,hard getroffen.Het is meneer Beke die al meerdere malen samen gezeten heeft met de protagonisten EDR en BDW....niet Leterme&Co...

Zal de "jonge CD&V" deze aanval der dinosaurussen pikken?

Postjesjagen(wat Kelt vermoedt)....of.....mogelijk nog erger.....bij een zeer onhandig getimed maneuver,om de Regering van aflopende zaken te "verdedigen" tegen "kritiek" hebben ze geschoten ...maar komen de schoten eigenlijk verkeerd neer......

Laatst gewijzigd door kelt : 25 maart 2011 om 06:29.
kelt is offline  
Oud 25 maart 2011, 06:32   #267
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor één keer moet ik Leterme bijtreden want De Wever zijn punten zijn :

- Wil om een akkoord te bereiken : 0/10
- Wil om compromissen te sluiten : 0/10
- Bekwaamheid binnen zijn partij : 0/10
- Voeling met het gros van zijn kiezers : 0/10

Hij scoort wel goed op andere vlakken :

- Latijnse onelinders : 10/10
- Kakken op de Walen : 10/10
- Koers verrottingsstrategie : 10/10
Henri1 is offline  
Oud 25 maart 2011, 08:31   #268
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

wil om een akkoord te bereiken en dus compromissen te sluiten: groot, heeft hij bewezen met zijn nota, dat véél dichter bij de Franstaligen stond dan bij de Vlaamse standpunten.

Bekwaamheid binnen zijn partij: hij heeft z'n troepen duidelijk onder controle, heb jij tegenberichten?

voeling met het gros van zijn kiezers: gezien de peilingen: 10/10.

wat onelinders zijn, dat weet ik niet....

Kakken op de Walen: geef eens een bron sinds 13/06/2010 dat hij kritiek heeft gegeven op de gewone Waal aub?

verrottingstrategie: dat zijn Di Rupo en Milquet aan het doen, dat kan je Dewever niet verwijten.
Oud 25 maart 2011, 08:36   #269
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Om in deze vorm te blijven :

Als "samenraapsel" van oud-VU-ers,VLD-ers,CD&V-ers en wie weet wat nog allemaal is er veel ervaring met "politiek gevogel",binnen de N-VA,en de ongewenste zwangerschappen die daardoor ontstonden....

Dat was een vorig leven voor menig politieker.

Hoeft het verbazing te wekken dat ze een beetje "zedig" is nu,de partij,je kunt dat ,als partij,maar één keer verliezen....?
Waarmee je gewoon duidelijk maakt dat je de N-VA niet kent.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 25 maart 2011, 08:47   #270
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Leterme en het CD&V zijn er na 2007 nog niet in geslaagd om een communautair accoord te sluiten.
En nu verwijt(en) hij of zij dat de Wever dat in 3/4 jaar niet heeft gedaan.
Hoe kun je zo vergeetachtig zijn.
Roderik is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:18   #271
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Leterme en het CD&V zijn er na 2007 nog niet in geslaagd om een communautair accoord te sluiten.
En nu verwijt(en) hij of zij dat de Wever dat in 3/4 jaar niet heeft gedaan.
Hoe kun je zo vergeetachtig zijn.
Een dikke, dikke 0 /10 voor Olijke Bart. Over heel de lijn en voor gans zijn komend paasrapport.

Dat kunnen we nu al zeggen: gebuisd op alle vakken!

P.S.
(idem dito voor Di Rupo)

Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2011 om 09:22.
system is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:37   #272
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

P.S.
(idem dito voor Di Rupo)
Integendeel, Di Rupo is op alle fronten geslaagd in het bereiken van zijn doelstellingen.
Hollander is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:41   #273
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Negeer system gewoon, hij kan er niet tegen dat de N-VA bestaat, democratie mag in zijn ogen enkel zolang mensen op de "juiste" partij stemmen. Ik stel het nu wel wat karikaturaal voor maar die zijn gezever met 0/10 is dan ook irritant. Zijn "punten" zijn geen reactie waard, iemand die zo'n zwart/wit beeld heeft van een andere partij kan je gewoon niet overtuigen. Dat zou zijn zoals zeggen dat elke PS'er corrupt is, dat elke MR'er Vlamingen haat,...

Ik trek mijn twijfels bij het feit dat EDR dit zorgwekkend vind. Ik stel niet dat dit onmogelijk is maar het is al vaak gebleken dat wat hij zegt en wat hij bedoelt wel eens durven verschillen. Ik denk hierbij bvb aan de nota VDL. Eerst was het fantastisch, N-VA en CD&V des duivels omdat ze het verwerpen. Reynders komt aan zet en dan is het plots "niet meer zo goed".
Gwyndion is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:53   #274
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Negeer system gewoon, hij kan er niet tegen dat de N-VA bestaat, democratie mag in zijn ogen enkel zolang mensen op de "juiste" partij stemmen. Ik stel het nu wel wat karikaturaal voor maar die zijn gezever met 0/10 is dan ook irritant. Zijn "punten" zijn geen reactie waard, iemand die zo'n zwart/wit beeld heeft van een andere partij kan je gewoon niet overtuigen. Dat zou zijn zoals zeggen dat elke PS'er corrupt is, dat elke MR'er Vlamingen haat,...

Ik trek mijn twijfels bij het feit dat EDR dit zorgwekkend vind. Ik stel niet dat dit onmogelijk is maar het is al vaak gebleken dat wat hij zegt en wat hij bedoelt wel eens durven verschillen. Ik denk hierbij bvb aan de nota VDL. Eerst was het fantastisch, N-VA en CD&V des duivels omdat ze het verwerpen. Reynders komt aan zet en dan is het plots "niet meer zo goed".
Nul op tien. Dat is wat Dewever en Di Rupo samen verdienen op hun prestaties. Dat zeg ik niet, dat zeggen de feiten na meer dan 300 dagen staaltjes van hun politieke onbekwaamheid.

Beroepspolitici zijn er om oplossingen te vinden. Oók wanneer het zeer moeilijk is. Vooral zelfs wanneer het zeer moeilijk is. Daarvoor worden ze dik betaald.

Welnu, ze hebben beiden bewezen dat hiertoe niet in staat zijn. Pech voor hen. En dus: (politiek) afvoeren. Weg ermee! Tenminste indien we onze pensioenen, jobs en de toekomst van onze jeugd willen veilig stellen.

Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2011 om 09:58.
system is offline  
Oud 25 maart 2011, 09:58   #275
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nul op tien. Dat is wat Dewever en Di Rupo samen verdienen op hun prestaties. Dat zeg ik niet, dat zeggen de feiten na meer dan 300 dagen staaltjes van hun politieke onbekwaamheid.

Beroepspolitici zijn er om oplossingen te vinden. Oók wanneer het zeer moeilijk is. Vooral zelfs wanneer het zeer moeilijk is. Daarvoor worden ze dik betaald.

Welnu, ze hebben beiden bewezen dat hiertoe niet in staat zijn. Pech voor hen. En dus: (politiek) afvoeren. Weg ermee!
ik vind dat ze zich allebei heel eervol gedragen ... zij doen allebei wat ze hun kiezers voorhielden ... het is nu tijd om de conclusie te trekken
Anna List is offline  
Oud 25 maart 2011, 10:01   #276
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vind dat ze zich allebei heel eervol gedragen ... zij doen allebei wat ze hun kiezers voorhielden ... het is nu tijd om de conclusie te trekken
Neen, ze doen juist niet waarvoor de kiezers hen gekozen heeft! Dat is het hem juist.

De kiezers hebben hen gekozen om oplossingen te vinden. Di Rupo en Dewever blijven hier zwaar in gebreke en maken zichzelf grandioos belachelijk. En dat laatste is het minste van mijn zorgen, maar de toekomst van het land, van onze jobs en deze van de volgend generatie mogen we niet laten hypothekeren door dat stelletje onbekwame egotrippers.
system is offline  
Oud 25 maart 2011, 10:02   #277
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welnu, ze hebben beiden bewezen dat hiertoe niet in staat zijn. Pech voor hen. En dus: (politiek) afvoeren. Weg ermee! Tenminste indien we onze pensioenen, jobs en de toekomst van onze jeugd willen veilig stellen.
op zich doen ze gewoon wat ze beloofd hebben aan hun kiezers.

De Wever: geen regering zonder staatshervorming: dat lukt nog altijd.

Di Rupo: geen regering met staatshervorming: dat lukt ook nog altijd.

maw, ze doen gewoon wat hun kiezers hun vragen. Als je op iemand kwaad moet zijn, zijn het de kiezers van die partijen.

Ook de kiezers van CDh, Ecolo en MR hebben trouwens gestemd tegen een staatshervorming, ook zij krijgen ondertussen hun zin.
Oud 25 maart 2011, 10:04   #278
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ze doen juist niet waarvoor de kiezers hen gekozen heeft! Dat is het hem juist.

De kiezers hebben hen gekozen om oplossingen te vinden. Di Rupo en Dewever blijven hier zwaar in gebreke en maken zichzelf grandioos belachelijk. En dat laatste is het minste van mijn zorgen, maar de toekomst van het land, van onze jobs en deze van de volgend generatie mogen we niet laten hypothekeren door dat stelletje onbekwame egotrippers.
neen, Bart wint verkiezingen met "minder B!" ; DiRupo wint verkiezingen met "meer B!"
die twee zijn logischerwijze niet combineerbaar.

daaruit moet de juiste conclusie getrokken worden.
Anna List is offline  
Oud 25 maart 2011, 10:04   #279
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

nergens hebben Dewever en Di Rupo oplossingen beloofd. Ze hebben beiden beloofd om hun been stijf te houden en dat doen ze dan nu ook. Een kiezer van de N-VA of de PS die nu vindt dat dit niet de bedoeling was, is aan het dwalen, ze hebben beiden nooit iets anders gezegd.
Oud 25 maart 2011, 10:07   #280
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Citaat:
Deze middag stelden we op een druk bijgewoonde persconferentie onze verkiezingscampagne voor met bijhorende slogan.
'NU DURVEN VERANDEREN' benadrukt dat het NU dringend tijd is om over te stappen van een staatsstructuur die alles blokkeert naar een structuur die wérkt. Nietsdoen gooit onze welvaart te grabbel. Daarom moeten we DURVEN VERANDEREN.
Naast Bart De Wever en de lijsttrekkers waren ook verschillende N-VA-mandatarissen aanwezig. De namiddag werd afgesloten met een hapje en een drankje onder gelijkgezinden.
http://www.n-va.be/campagnedagboek/p...agne-en-slogan

dus

Na 9 maand kan men zich toch beginnen afvragen wat die "nu" exact was, zeker?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be