![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#262 |
Europees Commissaris
|
![]() In Limburg zouden ze je Hollands alleszins goed verstaan.
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nederland beter dan België? Daar twijfel ik niet aan. Een efficiëntere overheid die wil besparen, betere wegen, betere beleidsplannen. België glijdt langzaam maar zeker weg.
![]() |
#265 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gaat hier wel zwaar over de schreef. Laatst gewijzigd door Henri1 : 11 mei 2011 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn wél extremist wanneer ze in Vlaanderen komen wonen en weigeren Nederlands te spreken, laat staan aan te leren. En zo zijn er nogal wat. En die gaan wél zwaar over de schreef.
![]() |
#268 | |
|
![]() Citaat:
Man toch.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 11 mei 2011 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volstrekt niet. Ga maar eens rondkijken in Vlaams Brabant. Je zult er nogal wat vinden. Nog nooit gehoord van Francofonen die bv. wonen in de regio Leuven, of Asse en zelfs na decennia nog geen woord Nederlands door hun strot krijgen? Onwil of gebrek aan intelligentie? Ik laat de keuze aan u over.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 11 mei 2011 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() Bwa, na een paar decennia in Vlaanderen gewoond te hebben zou je toch al een woordje of twee Nederlands kunnen verwachten. Zou jij Frans leren indien je zou emigreren naar Wallonië?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Europees Commissaris
|
![]() De Nederlandse taal is niet moeilijk. Waar haal je het vandaan ? Ik zou meer durven zeggen: objectief gezien is Nederlands volgens mij gemakkelijker dan het Frans. Je praat een oude mythe na.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 mei 2011 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
|
![]() Irrelevant. Ten eerste leer je Frans door het te spreken, na een basis op school. Bij Nederlands is dat niet anders. Ten tweede hebben franstaligen de keuze om op school Nederlands te leren. Over het algemeen doen ze dat niet. Op zich kun je ze dat niet kwalijk nemen, maar als ze in Vlaanderen komen wonen mogen we van hen verwachten dat ze de taal leren, net zoals we dat verwachten van Russen, Polen, Turken of Amerikanen. Ik heb nooit Russisch gehad op school, maar als ik ooit naar daar emigreer mag je er zeker van zijn dat ik de taal zal leren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 11 mei 2011 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker 50% van de Waalse jongeren kiest Nederlands als optie. Enkel in de provincie Luik ligt dat onder de helft.