Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2011, 14:49   #261
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Omd�*t sjok, die 'religie', 't integreren in de weg staat!

(onnatuurlijk)
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 14:54   #262
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Er bestaan uiteraard "gematigde" moslims, of zoals wij het noemen "niet praktizerende moslims" net zoals er "niet praktizerende katholieken" bestaan.

Maar dat is niét de islam volgen natuurlijk. De niet praktizerende katholiek gaat ook niet beweren dat hij hét katholicisme beoefent.

Er bestaat maar één koran en die zegt van zichzelf dat hij zeer duidelijk is, vandaar dat de echte muzelmannen die letterlijk lezen en volgen.

Muzelman of islamiet of Mohammedaan (volgeling van Mohammed) is de echte nederlandstalige term voor moslim. Het woord "moslim" is een voor ons vreemd woord. Uiteindelijk is alles (behalve mohammedaan) afgeleid van de stam " slm" wat onderwerping betekent. Moslim betekent ook slaaf van Allah. De Nederlandse termen verwijzen naar de islam en naar de volgelingen van islam en Mohammed. Niet naar de slaven van Allah.

Edit: mohammedaan van plaats veranderd: mohammedaan = volgeling van mohammed.
't Probleem bij die 'gematigden' is wel dat zij nooit ofte nimmer hun 'ideologie' openlijk durven of kunnen afzweren, zich ervan distantiëren, als 't er op aankomt zullen ze als 1 blok achter hun islamitische doctrine blijven staan, geen poot uitsteken om onze democratie in stand te houden, voor ònze verworven rechten opkomen, en de wetten van hun allah zullen nooit ondergeschikt zijn aan onze wetten.

Dat maakt die 'gematigden' nog tig X gevaarlijker dan extremisten, want extremisme kan en mag bestreden worden, islam an sich, die totaal niet gematigd is, niet!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 14:56   #263
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht

(onnatuurlijk)
Gaan we weer hysterisch worden?

Doe dat asjeblieft elders, dit is 'n discussie forum, geen plaats om je hysterische buien de vrije loop te laten!
Oud 22 april 2011, 14:56   #264
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kun je onder een andere subrubriek doen. Ik heb het niet nodig.
Dan dient u zich buiten de discussie te houden.

Citaat:
QuasiX
Met de nadruk op quasi.

Citaat:
Demagogie.
Een nuchtere constatering van de feiten.

Citaat:
Je haat jezelf, zie ik. Dat komt vaak voor in zulke gevallen.
En dat moet een antwoord voorstellen op: "Welnu, dat zal ik u vertellen: omdat ik het huiswerk van één of andere aanmatigende vlegelachtige blaag die denkt anderen te kunnen commanderen, niet wens te doen. Dáárom."

Het is blijkbaar nog erger met u gesteld dan ik al dacht.

Citaat:
Moet ik? Wie ben je om mij te commanderen?
U heeft nog altijd de finesses van het Nederlands niet onder de knie zo te zien. De uitdrukking 'zou moeten' geeft aan dat de afzender een sterke aanbeveling geeft, niet een commando.

Maar goed, uw offtopic gezever heeft intussen nieuwe hoogtes bereikt omdat het u ten ene male ontbreekt aan kennis over het onderwerp, en u desondanks toch wat te zeggen wilt hebben. Verstandige mensen houden in zulke gevallen gewoon hun mond en lezen en luisteren, maar niet ons QuasiX'ke, die gaat gewoon lustig door met offtopic gaan.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 14:57   #265
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dogma's, nieuw woordje geleerd sjok, waar je dan te pas en onpas mee smijt.
Ik gebruik graag het juiste woord om zaken te benoemen.
Zolang jij je "stellingen" niet kan aantonen, niet kan uitleggen welke redenering er achter zit; zijn het dogma's.
Citaat:
Zoals ik dus al eerder schreef; "Je hoeft de krant maar open te slaan, je TV, computer aan te zetten, gewoon op straat rondkijken...en de 'verrijking' slaat je om de oren, de mohamedaanse 'verrijking' welteverstaan!
De OP is ook zo'n mooi voorbeeldje van de 'tolerantie' van de 'verrijkers'!
Je kan dus niets naar voor brengen om je dogma's te onderbouwen.

Citaat:
"Dikke zever", met dat 'argument' sla je me om de oren, blaas je me omver en heb ik 'echt' geen weerwoord!
Vertel dan iets zinnigs over je "met de juiste ideologie kan je levenslang uitkeringen krijgen".

Citaat:
Dat is de allerbeste die je tot nu toe geplaatst hebt; in 1 woord hilarisch, in hun eigenste boek staat NIET hoe zij dat zien, nee, ze hangen 'n ideologie aan, ze onderwerpen zich eraan, maar 't is NIET hoe zij denken of hoe zij dat zien hoor, waarom hangen ze die ideologie dan nog aan, waarom distantiëren ze zich dan niet openlijk van die ideologie, als 't toch niet is hoe 'zij' denken of hoe 'zij' dat zien? (Stiekem volgen ze 't rode boekje van Mao, maar openlijk doen ze net alsof ze de islamitische ideologie aanhangen; zoiets sjok?)
De moslims zijn het zelf nog niet eens wat DE islamitische ideologie zou moeten zijn.
Citaat:
Hoe 'zij' (allemaal) dat zien, weet jij al helemaal niet, jij kent die anderhalf miljard niet allemaal persoonlijk, ik ook niet, vandaar dat ik mn kennis opdoe uit hun eigenste geschriften, die ze zèlf aanhangen.
Om te weten hoe aanhangers van 'n ideologie iets 'zien', om te weten w�*t ze aanhangen, doe je kennis op óver de ideologie, niet van die 'paar' die jij kent!
Neen, ik weet dat niet. Ik heb dan ook niet de pretentie te beweren dat ik dat wel weet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 15:00   #266
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik weet dat niet. Ik heb dan ook niet de pretentie te beweren dat ik dat wel weet.
Maar u heeft dan wel weer de pretentie om te beweren dat anderen het beslist niet weten.

Hilarisch.
Oud 22 april 2011, 15:03   #267
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waaaa, jij hebt niet de 'pretentie' dat te beweren, je doet niets anders dan 'beweren' dat 'zij' 't zo niet zien!

Dat 'zij' het zo niet zien zoals 't in hun eigenste boekske voorgeschreven staat.

Je wordt steeds ongeloofwaardiger sjok.

PS; Als je het niet weet, wat zit je hier dan mee te lullen over iets waar je geen kennis van hebt?
Oud 22 april 2011, 15:05   #268
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dan...
0 waarden

Laatst gewijzigd door QuasiX : 22 april 2011 om 15:06.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2011, 15:06   #269
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste: wat begrijpt u niet aan "en aanverwante onderwerpen"?
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...
Ik zie daartussen niet "religie" staan.

Citaat:
Ten tweede: met de bulk van de immigranten is de islam naar hier gekomen, en het is diezelfde islam die er bij de bulk van voorgenoemde immigranten ervoor zorgt dat ze niet of nauwelijks integreren.
Je hebt daar al een draad over opgestart. In deze draad is dit off-topic.

Citaat:
Maar goed, dat weet u allemaal niet omdat u zich nog altijd niet verdiept heeft in wat de islam nu eigenlijk is. En toch wilt u hier mee komen roeptoeteren over zaken die u van toeten nog blazen kent.
Immigratie en integratie gaat over mensen.
Leer de mensen eens kennen.
Oud 22 april 2011, 15:08   #270
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waaaa, jij hebt niet de 'pretentie' dat te beweren, je doet niets anders dan 'beweren' dat 'zij' 't zo niet zien!

Dat 'zij' het zo niet zien zoals 't in hun eigenste boekske voorgeschreven staat.

Je wordt steeds ongeloofwaardiger sjok.

PS; Als je het niet weet, wat zit je hier dan mee te lullen over iets waar je geen kennis van hebt?
Citaat:
Maar goed, het heeft verder vrij weinig nut over dit soort zaken te discussiëren met mensen die geen flauw benul hebben van wat de islam nu eigenlijk is, zoals een bepaald groepje linxen hier vrijwel dagelijks demonstreert. Lieden die niet eens de moeite hebben genomen de koran eens te lezen, laat staan de hadiths, die niet de essentie van het islamitische totalitaire gedachtegoed kunnen of willen begrijpen, of beter gezegd; niet dúrven begrijpen omdat dat hun wereldbeeld van islam als een soort van exotisch christendom compleet aan diggelen zou slaan. Derhalve leuteren ze er maar wat omheen en doen er alles aan om de islamitische gifslang die ze aan hun borst koesteren, voor te stellen als een lief, pluizig pasgeboren onschuldig lammeke terwijl degenen die wél kennis van zaken hebben, door diezelfde linxerds afgeschilderd worden als moderne demonen middels het veelvuldig gebruik van de welbekende termen van het inquisitiebureau CGKR zoals daar zijnde rassiesme, dieskriemienazi, islamofobie en andere dooddoeners.
En daar krijgt men dan als antwoord op:
Citaat:
Je hoeft de draad niet vol te spammen met steeds jezelfde dogma's.
Prachtig gewoon.
Oud 22 april 2011, 15:10   #271
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet beweerd.
Waar heb je dat gelezen?
Oud 22 april 2011, 15:10   #272
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
0 waarden
Imbeciele repliek van iemand die ondanks alles toch telkens weer het laatste woord wil hebben, ongeacht hoe offtopic dat ook zijn moge.
Oud 22 april 2011, 15:12   #273
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Imbeciele repliek van iemand die ondanks alles toch telkens weer het laatste woord wil hebben, ongeacht hoe offtopic dat ook zijn moge.
Citaat:
Oud 22 april 2011, 15:17   #274
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer met u spellekes bezig zeker?
Want wat begrijpt u niet aan: "met de bulk van de immigranten is de islam naar hier gekomen, en het is diezelfde islam die er bij de bulk van voorgenoemde immigranten ervoor zorgt dat ze niet of nauwelijks integreren. " ?

Citaat:
Het enige wat in deze draad offtopic is, zijn het merendeel van uw berichten en die van uw companen.

Citaat:
En een groot deel van die mensen hangt een ideologie aan die niet alleen integratie belemmert, maar gewoonweg de aanhangers verbiedt zich te integreren.

Maar dat weet u allemaal niet omdat u zich nimmer in die ideologie hebt verdiept. En dan toch maar krampachtig mee proberen te lullen over zaken waar u geen weet van heeft.
Oud 22 april 2011, 15:18   #275
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islam staat integratie in de weg!
Citaat:
In deze draad is álles wat jij schreef off topic.

Citaat:
Leer mij eens kennen, ik kom bij jou op bezoek, installeer me, ga al jouw spullen verplaatsen, dwing je om mijn gebruiken in jouw huis te volgen, dwing je om wat ik eet door jouw strot te douwen, alles wat niet te zwaar of te heet is jat ik mee, steek af & toe eens wat jou toebehoort in de fik, zet je hele huis ondersteboven, doe alsof JOUW huis 't mijne is, ik ga zagen, klagen, zeiken en kankeren over alles en nog wat in JOUW huis, niks is goed genoeg voor me, eigen me JOUW huis toe, want alles is gemeenschappelijk goed, elke dag scheld ik je uit met de fraaiste bewoordingen, ohja, ik spuw je hele huis onder, ga op jouw toilet met mn voeten staan en zeik en schijt alles onder, maaak je koelkast elke dag leeg zodat er haast niks voor je familie, je man, je kinderen en jezelf overblijft enzovoorts...en jij slaat dat alles met de glimlach gade want; JIJ bent de wereldverbeteraar en wil dat iedereen 't goed heeft, we delen met anderen weetjewel?

Is dat geen leuk idee?

Mens, (ik zal heel langzaam typen zodat je 't misschien begrijpt), g�* die mensen helpen in hun geboorteland, in landen van herkomst, zodat ze niet hoeven te vluchten, zodat ze ginds in eigen land 'n beter leven hebben, doe dat met je eigen middelen, niet met andermans centen...doe je voor 1 X eens iets nuttigs!

Tegelijkertijd help je anderen, voel jij je goed, die anderen voelen zich goed en je kan de schade in MIJN land beperken door MIJN land niet verder te verkwanselen!
Oud 22 april 2011, 15:20   #276
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
[citaten zonder eigen inbreng]
Het wordt steeds duidelijker dat ook u geen moer ontopic te vertellen heeft, en daarom maar tot twee keer toe in hetzelfde bericht hetzelfde citaat herhaalt, zonder enige eigen inbreng.

Te triest voor woorden eigenlijk.
Oud 22 april 2011, 15:21   #277
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet beweerd.
Waar heb je dat gelezen?
Volg de blauwe pijltjes sjok en je komt automatisch terug bij je eigen bericht dat 'zij het zo niet zien'!
Oud 22 april 2011, 15:25   #278
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer met u spellekes bezig zeker?
Want wat begrijpt u niet aan: "met de bulk van de immigranten is de islam naar hier gekomen, en het is diezelfde islam die er bij de bulk van voorgenoemde immigranten ervoor zorgt dat ze niet of nauwelijks integreren. " ?
Neen, jij wel.

Citaat:
En een groot deel van die mensen hangt een ideologie aan die niet alleen integratie belemmert, maar gewoonweg de aanhangers verbiedt zich te integreren.

Maar dat weet u allemaal niet omdat u zich nimmer in die ideologie hebt verdiept. En dan toch maar krampachtig mee proberen te lullen over zaken waar u geen weet van heeft.
Ik ken wel wat van die mensen, ook moslims (afhankelijk van de definitie die gebruikt wordt) en die zijn toch wel geïntegreerd.
Oud 22 april 2011, 15:31   #279
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, jij wel.
Probeer jij nou eens voor 1 X me te verbazen en iets òn topic te vertellen.

Citaat:
Ik ken wel wat van die mensen, ook moslims (afhankelijk van de definitie die gebruikt wordt) en die zijn toch wel geïntegreerd.
"Ik ken wel wat moslims" is géén referentie, géén argument, je hebt totaal geen weet van w�*t de ideologie inhoudt of voorschrijft, zodoende kan je er niet over meepraten, omdat jij wel 'n 'paar' van die mensen kent, die volgens jou wel 'geïntegreerd' zijn, wat volgens jou 'geïntegreerd' zijn betekent, is óók geen referentie.

Neem de proef op de som en vraag hen welke wetten er op de eerste plaats komen, heb je dat lef?
Oud 22 april 2011, 15:31   #280
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Volg de blauwe pijltjes sjok en je komt automatisch terug bij je eigen bericht dat 'zij het zo niet zien'!
Ik kom dan bij
De moslims zijn het zelf nog niet eens wat DE islamitische ideologie zou moeten zijn.
en
In 'n boek staat niet hoe zij dat zien.
Jij weet het dus niet.
en
Hoe weet jij dat zij dat zo zien? Of is dit nog een dogma?
maar niet
"zij zien het zo niet"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be