Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 november 2011, 20:02   #261
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik kan die reactie van u, als nieuweling, begrijpen. Maar ik raad u aan scherp toe te kijken. Het overgrote deel van de forumdeelnemers kan het best met elkaar vinden, ook al komt er af en toe eens schok met enkele vonken. Maar, soms is er een systemisch probleem dat opduikt.
Persoonlijk vind ik dat er hier ook veel mensen zijn die elkaar niet kunnen ruiken noch zien...
Oud 21 november 2011, 20:03   #262
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ja, terug de kapblok invoeren zoals tijdens de regeerperiode van Hendrik VIII.
Wolsey, More,Fisher, Cromwell zijn de ideale voorbeelden.
Dit voorbeeld moet onze koning indachtig zijn..
Die ketter had zelf onder het kapblok of beter op de brandstapel thuisgehoord. Een ketter en vrouwenzot was het. Sinds de "Act Of Supremacy" (de afscheuring van de Heilige Katholieke Kerk) is de Angelsaksische wereld verdoemd en des duivels.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 21 november 2011, 20:21   #263
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hij doet dat systematisch.
Een echte systemcrisis dus...
Oud 21 november 2011, 20:23   #264
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Dan krijg je het stereotype antwoord "je hebt het (weer) niet begrepen", of "u moet leren begrijpend lezen" ...
Holder de bolder de berg af, neem dat van mij maar aan.
2 minuten later reed Di Rupo voor de zoveelste keer naar de rwa om zijn ontslag in te dienen
Oud 21 november 2011, 20:25   #265
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Holder de bolder de berg af, neem dat van mij maar aan.
2 minuten later reed Di Rupo voor de zoveelste keer naar de rwa om zijn ontslag in te dienen
Die arme man zaagt nu al zo lang om zijn ontslag, ik hoop nu toch dat hij deze keer zijn zin krijgt

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 november 2011 om 20:25.
Flippend Rund is offline  
Oud 21 november 2011, 20:31   #266
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Volgens tal van academische onderzoeken bedraagt het draagvlak voor een zelfstandig vlaanderen ongeveer één vijfde van de bevolking.

Het is bovendien makkelijk de grootste partij te worden als men maar met één bevolkingsgroep dient rekening te houden, namelijk eigen volk eerst. Zulke partijen spelen in op één van de meest primitieve gevoelens in de mens, die van het egoïsme. Alles voor onszelf en niets voor de Walen. Zo is het gemakkelijk om de grootste te zijn (dat hebben zelfs de bullebakken van het VB voor mekaar gekregen). Maar het draagt niets bij aan deze samenleving. N-VA heeft een jaar het initiatief gekregen en wat hebben ze verwezenlijkt? NUL KOMMA NUL!
NVA een jaar het initiatief gehad??!! 10 dagen heeft BDW gekregen, meer niet!

En wat de rest van het bericht betreft: je kan je misschien beter eens de vraag stellen waarom NVA zoveel succes heeft. En elke partij komt enkel en alleen voor haar eigen kiespubliek op, dus dat argument raakt kant noch wal.
Meuh is offline  
Oud 21 november 2011, 20:33   #267
Hertog
Vreemdeling

Hertog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is bovendien makkelijk de grootste partij te worden als men maar met één bevolkingsgroep dient rekening te houden, namelijk eigen volk eerst. Zulke partijen spelen in op één van de meest primitieve gevoelens in de mens, die van het egoïsme. Alles voor onszelf en niets voor de Walen. Zo is het gemakkelijk om de grootste te zijn (dat hebben zelfs de bullebakken van het VB voor mekaar gekregen). Maar het draagt niets bij aan deze samenleving. N-VA heeft een jaar het initiatief gekregen en wat hebben ze verwezenlijkt? NUL KOMMA NUL!
Dat geldt voor beide zijden van de taalgrens. De PS is ook een partij voor eigen volk eerst. Het is een partij voor herverdeling en solidariteit. Herverdeling van de mensen die er toch niet kunnen voor stemmen, naar hun kiezers. Zij spelen op het Waals egoïsme. Klinkt misschien simplistisch, maar is wel de essentie van de reden waarom het niet meer werkt.

Unitair België of gesplitst België, mij maakt het niet uit. Maar in elk geval niet meer zoals we nu bezig zijn.
Hertog is offline  
Oud 21 november 2011, 20:34   #268
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is dan mijn voorspelling. Dit is niet meer dan een farce allemaal.
inderdaad.
Hollander is offline  
Oud 21 november 2011, 20:36   #269
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht

En wat de rest van het bericht betreft: je kan je misschien beter eens de vraag stellen waarom NVA zoveel succes heeft. En elke partij komt enkel en alleen voor haar eigen kiespubliek op, dus dat argument raakt kant noch wal.
10 dagen. niet eens als formateur maar als hoe was het weer clarificator
brother paul is offline  
Oud 21 november 2011, 20:36   #270
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Het confederale België is een mislukking gebleken. Ook in het unitaire België bestonden meningsverschillen, maar er bestond OOK goed bestuur. DAT is het verschil tussen vroeger en nu.
Het confederale België is er nog nooit geweest.
Hoe fantastisch het unitaire België werkte, daar dragen we vandaag nog elke dag de gevolgen van.
Alle ruzies oplossen met geld dus, dat er niet was, en dat moest geleend worden.
't Zijn dure wafelijzers die we moeten afbetalen...
Oud 21 november 2011, 20:37   #271
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht

Als België straks failliet gaan dan nog zullen de regime-apen op dit forum er in slagen van BDW de schuld te geven. Waarschijnlijk omdat hij met voodoo-magie en negatieve vibraties de huidige onderhandelingen ongunstig beinvloedt
Oud 21 november 2011, 20:40   #272
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Volgens tal van academische onderzoeken bedraagt het draagvlak voor een zelfstandig vlaanderen ongeveer één vijfde van de bevolking.
Toch raar dat die bevolking dan wel massaal stemt voor partijen die naar meer zelfstandigheid streven.
Ik geloof die academische onderzoeken niet, we weten allemaal hoe de media manipuleert, en universiteiten hebben nu eenmaal geld nodig van de overheid...

Citaat:
Het is bovendien makkelijk de grootste partij te worden als men maar met één bevolkingsgroep dient rekening te houden, namelijk eigen volk eerst. Zulke partijen spelen in op één van de meest primitieve gevoelens in de mens, die van het egoïsme.
De grootste egoïsten zijn de Walen.
Onlangs was er sprake van dat ze gingen moeten meebetalen aan een Vlaams momument (een kerkgebouw).
Direct was het kot te klein.
Onze zuiderburen zijn zeer solidair, als het geld maar in hun richting komt....
Je moet ziende blind zijn om dat niet te willen zien.
Oud 21 november 2011, 20:42   #273
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Ook u moet niet de hele tijd off topic gaan. Dan eens door mensen te wijzen op taalfouten dan weer op nicknames. U doet dit altijd wanneer u zich in het nauw gedreven voelt. Dan speelt u steeds op de man in plaats van op de bal. Foei Quercus!

A propos, Hollander en Quercus, één persoon?
laat mij er maar buiten, als je wilt.
Hollander is offline  
Oud 21 november 2011, 20:44   #274
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Die ketter had zelf onder het kapblok of beter op de brandstapel thuisgehoord. Een ketter en vrouwenzot was het. Sinds de "Act Of Supremacy" (de afscheuring van de Heilige Katholieke Kerk) is de Angelsaksische wereld verdoemd en des duivels.
Kom kom kom ...De Anglicaanse Kerk is een "afscheuring" omdat dictator Henry VIII het gezag van Rome contesteerde, De Orthodoxe Kerk is eveneens afgescheurd omdat het Latijnse Rome zich verheven achtte boven het Griekse Byzantium, de Lutheraanse en Calvinistische Reformatie is afgescheurd omdat ze de Kerk wilden grondig hervormen omdat het Katholicisme in de loop der eeuwen flink van haar doel was "afgedwaald" en het ganse Christendom op zich is een dwaling omdat ze van de Joodse Rabbi Jehoshua een "Zoon van God" hebben gemaakt.
Oud 21 november 2011, 20:45   #275
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
10 dagen. niet eens als formateur maar als hoe was het weer clarificator
Yep, en de nota die hij indiende, dat mocht feitelijk niet.
Ze hadden hem met handen en voeten gebonden, hij mocht zelfs niet met iedereen praten die hij wilde.
Ze waren razend dat hij er toch in geslaagd was in zo'n korte tijd om een nota te produceren.
Onaanvaardbaar wat erin stond, schandalig, je reinste extremisme.
Maar als de huidige onderhandelaars zware toegevingen doen, beweren ze dat die al in de nota Dewever stond.
Het moet toch moeilijk zijn zo heel de tijd nieuwe leugens uitvinden zonder jezelf tegen te spreken...
Oud 21 november 2011, 20:46   #276
Hollander

Standaard

Citaat:
Ja, wij zijn twee personen in één God. Een tweevuldigheid. Maar ik denk dat ik best eerst even de toelating vraag aan Hollander.
Doe geen moeite. Ik vertrouw er op dat je ons gezamenlijk belang in het oog zult houden.
Hollander is offline  
Oud 21 november 2011, 20:49   #277
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het confederale België is een mislukking gebleken. Ook in het unitaire België bestonden meningsverschillen, maar er bestond OOK goed bestuur. DAT is het verschil tussen vroeger en nu.
Ik geloof niet dat ik in coma gelegen heb. Wanneer is la Belgique "confederaal" geweest? Please! Help mij!
Oud 21 november 2011, 20:49   #278
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Max toch denk aan je bloeddruk.

Trouwens, de duivel bestaat niet, zijn schare aan gevallen engelen ook niet en god al helemaal niet. Geniet van het leven, denk aan je cholesterol en bovenal breng altijd een laagje sunscreen aan.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 21 november 2011 om 20:56.
4x10E6 is offline  
Oud 21 november 2011, 20:56   #279
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ach, het is maar de vijfde keer dat hij zijn ontslag indient...
Bwarrior begint het eindelijk te begrijpen of ben je verkeerd ingelogd?

Laatst gewijzigd door Miguelito : 21 november 2011 om 20:56.
Miguelito is offline  
Oud 21 november 2011, 20:59   #280
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Formateur Di Rupo is momenteel onderweg naar het Paleis.

Het is nog onduidelijk wat er zich heeft afgespeeld.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111121_002
Ik heb het anderhalf jaar geleden al gezegd: Er komt geen nieuwe Belgische regering.
Ernst Niessen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be