![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is geen vraag van kip of ei Kijk naar de ontwikkelingslanden, of de zogenaamde tijgerlanden, daar kun je zien hoeveel patroons inzitten met gezondheid van kinderen en volwassenen. Dit was hier net zo, nog geen honderd jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je doet toch mee aan de Europese actiedag op 29/02. Citaat:
Maar er wordt enkel over de vorm gesproken en niet over de inhoud. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het eenvoudiger een vakbond op te richten dan een bedrijf uit de grond te stampen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Godzijdank sprong Vanackere met zijn uitspraak in verband met de indexsprong de vakbonden nog bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waar raakte je de banken in dit hele stakingsverhaal van gisteren? Of de regering zelf? Je raakte de bedrijven, degenen die voor werkgelegenheid zorgen en die in dit crisisverhaal niets te verwijten valt. Daarom deed ik niet mee en daarom vond ik de staking niet goed. Hoeveel heeft die staking gekost en wie moet dat uiteindelijk betalen? De banken? Ik dacht het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij die die vakbonden wouden oprichten zijn er die daarvoor gestorven zijn. Maar doodgaan voor uw ideaal zal wel eenvoudiger zijn neem ik aan dan een bedrijf runnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet iets gemist hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn er tientallen gestorven en honderden gewonden in de sociale strijd die voorafging aan de oprichting van de vakbonden en het verkrijgen van de arbeidersrechten. Dat kan je gemakkelijk terugvinden. Het is pas na deze bloedige episode dat in belgie de eerste sociale wetten tot stand zijn gekomen. De eigenlijke oprichters van de vakbond zijn daar uiteraard niet vermoord, dat is zelfs logisch, een dode doet immers niet veel meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel weet ik dat de twee dode stakers in zwartberg nog heel veel invloed gehad hebben. Achteraf gezien voel ik mij ook wel schuldig voor ons gedrag. Uiteindelijk hebben de stakingen en vernielingen niet kunnen voorkomen dat de bedrijven toch gesloten zijn. De laatste veertig jaar bereikten we veel meer zonder staken dan we ooit met staken bereikten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Staken is ook een drukkingsmiddel. Het is de regering die maatregelen moeten treffen opdat de banken tenminste een stukje van de miserie, die zij veroorzaakten, zouden terugbetalen. En vooral om te voorkomen dat de banken het opnieuw lappen. Daar palaveren ze nu al enkele jaren over; resultaat = 0! Het is ook de regering die er voor moet zorgen dat de grote bedrijven een beetje eerlijk belastingen betalen, en ook hun steentje bijdragen. Doe je nu mee aan de Europese actiedag op 29/02? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu tref je vooral uzelf , wand de schade komt op de rekening van de belasting betaler , UZELF |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() [quote=artisjok;5966542]Natuurlijk raak je met een staking ook de regering. De politici die hun mening uiten leken toch niet zo gelukkig mee.
Staken is ook een drukkingsmiddel. Denk je dat nu echt ? die zaten binnen aan hun tasje koffie te nippen , lekker in de warmte , en hebben op het einde geen cent minder . |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Minister-President
|
![]() Dank u dat ge mij aanspreekt met "ge"
![]() Ik denk dat ge de helft maar weet en van die helft zijt ge nog niet eens zeker ![]() ![]() (we mogen toch eens lachen he Bobke) Weet ge wat wél interessant is? Hoe méér ge weet, hoe minder ze u kunnen kl..ten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het hele verhaal begint bij de aandeelhouders die bepalen véél. En zolang managers een groot stuk verloond worden met aandelen... Wat gaan die doen denk je? Die gaan er voor zorgen dat die aandelen stijgen en de gemakkelijke weg is via personeelszaken. Na een paar jaren trekken ze hun centen op en zijn weg. Dat is nog normaal. Managers begaan flaters. Om er terug bovenop te komen (het bedrijf dan) gaan ze weer rommelen via personeelszaken. Philips dankt duizenden af. Ford destijds meer dan 3000. Ga zo maar door. En de managers? Die krijgen centen en een nieuwe "uitdaging", zo heet dan dan. Afgedankt personeel zit dik in de problemen, kunnen moeilijk of niet een nieuwe job vinden. En de managers vinden binnen de kortste keren een nieuwe job. Daar bestaat zelfs een aparte markt voor. Een vooraanstaand figuur in die markt is een zekere Rommel. Past perfect he Meuh: Rommel die zich met rommel bezig houdt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is veel bereikt met praten maar lang niet alles; er is na veel gepraat uiteindelijk vaak gestaakt moeten worden om dingen erdoor te krijgen. Trouwens er wordt altijd veel gepraat maar er is nog nooit echt iets opgelost. Dat zegt genoeg.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn de Waalse industriële kerkhoven volgens u ontstaan omdat ze daar te weinig gestaakt hebben ? Dat is voor mij historische relevantie en objectiviteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want dat is goed voor de kleine man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() Links heeft steeds de mond vol van stakingen en eens écht links aan de macht is worden vakbonden verboden.
Of worden/zijn het schijnvakbonden. |
![]() |
![]() |