![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we kunnen besluiten dat jullie wel 100 pct. tot de grijze massa - of hoe jullie het ook willen noemen - behoren. Deze onvermijdelijke conclusie zal een deuk in jullie ego zijn, ik besef dat, maar jullie ego is groot genoeg om zoiets te overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Begin eens echt te argumenteren, dan krijg je argumenten terug. Tot zolang ben je nog steeds aan het entertainen hoor ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt nog geen enkel gegeven waarom je geen deel uitmaakt. Kiko 20 - snobs 0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen dank ![]() En zie je wel dat we er geen deel van uitmaken, anders zou je ons geeneens snobs noemen ![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 12 februari 2012 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door HRobin : 12 februari 2012 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grijze massa, dat is voor mij de grote onderbuik van een samenleving die zich beperkt tot het standaard, doorsnee leventje, die er als defaitistische/fatalistische calimero's van uit gaan dat het niet anders kan en die zich bijgevolg gifgroen verongoelijkt voelen bij de aanblik van eenieder die niet aan dat standaardplaatje voldoet. Het type dat zich inderdaad een huis, wagen en vakanties gaat aanschaffen waarvoor ze eigenlijk het geld niet hebben, om nadien vies te doen tegen iedereen die een nog groter huis, een grotere wagen of een duurdere vakantie hebben. Het type dat zweert bij terughoudendheid en dat afkerig is van eenieder die beter durft te zijn en daar ook voor uitkomt. Het type dat zich, 9to5-wise wentelt in middelmaat, en dat de kriebels krijgt van excellence. Het type dat stelt dat streven naar persoonlijke en individuele topprestaties een toonbeeld zijn van egoisme, omdat ze dat zelf niet kunnen. Of simpelweg het type dat niet streven naar conformisme als "slecht" beschouwt en die dat enkel als een uiting van snobisme ziet. Het type dat de kriebels krijgt van anderen die zelfzeker zijn ook al... Laatst gewijzigd door Sfax : 12 februari 2012 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo'n mensen zijn vaak niet in staat tot meer dan een doorsnee leventje hoor. EDIT: Waarmee ik niet meer wil zeggen dat niet iedereen een kans kan grijpen. Dat niet iedereen - van die grijze massa dus - jaloers is op het succes van anderen. Wat me vaak wel tegen de borst stoot zijn die types die net iets meer hebben dan anderen en dan er de hele tijd mee opscheppen, net omdat ze de kansen wel hebben genomen. Laatst gewijzigd door HRobin : 12 februari 2012 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar m'n beste, het gaat helemaal niet over wat ik of jij of iemand anders wil! Het gaat over de situatie zoals ze NU IS. Het bestaande sociaal overlegmodel is gebaseerd op collectief overleg van mensen die vertegenwoordigers zijn van werkgevers en van werknemers en die bindende akkoorden kunnen afsluiten op nationaal niveau, op sectoraal niveau en op bedrijfsniveau. Individuele arbeidsovereenkosmten kunnen persoonlijke zaken aanvullen maar mogen niet tegen de collectief afgesproken regels ingaan, zoniet ben je in overtreding en kan dit via het arbeidsrecht gesanctioneerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze er ook een "ochgot ochgot, zie ons hier nu"-attitude op na houden: jazeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kom je seffes vanonder de rok van je mama uit om me eens de les te komen spellen? ![]() En jazeker: het is bewezen. Maar eigenlijk wist iederen dat hier ook al veel langer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vreemd, over de verschillende jaren die ik in België heb doorgebracht was er altijd wel één of andere loonnorm die aangaf dat lonen niet met +x% mochten stijgen, inclusief indexatie. Als ik het daar niet mee eens was, kon ik echter steeds naar het management gaan, meer vragen en meer krijgen. En dan ging het over meer dan het dubbele tot drie-dubbele... Vreemd toch eh ![]() Waar is je arbeidsrechtbank nu? Die collectieve afspraken zijn wat ze zijn: collectieve afspraken die voor collectieve initiatieven gelden, maar die verder irrelevant zijn voor individuele initiatieven. Dus nee, het individu is niet ondergeschikt aan het collectieve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() Conclusie van de dag: we moeten ons domicilie maar eens ondebrengen in een ander land zodat de (belgische) gemeenschap geen collectieve diefstal meer kan plegen op onze bankrekening.
Easy as that. En ik geniet er van dat Jo me in een heropvoedingskamp wilt steken. You are making my point for me, dear Jo ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() De gemeenschap is in mijn optiek dit: een groep van mensen die elkaar steunen, bijstaan en samen leven, allemaal uit eigenbelang omdat ze beter worden van het collectief.
Wij worden niet meer beter van het leven in de gemeenschap in de huidige omstandigheden want de verzorgingsmaatschappij, ingesteld door de meerderheid, hecht meer belang aan de uitkering van een werkloze, de extreem vroege pensionering van een ander, de vaste benoeming van de ambtenaar.... dan het inkomen van een hardwerkende, presterende jonge mens die graag vooruit wilt. Kortom, in plaats van een mutual benificial relatie, zijn we verzand in een permanente parasitering van een bepaalde bevolkingsgroep op een andere. Ik wens daar niet meer het slachtoffer van te zijn. Dus aan de collectivisten hier: fuck you. |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |