Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2012, 14:25   #261
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Aha, nu beginnen we ergens heen te gaan
Gemeenschappen en maatschappijen worden dus gebaseerd op basis van uiterlijkheden zoals je hierboven beschrijft? Jouw maatschappij is dus de wereldbevolking, uitgezonderd wat primitieve stammen?

Easy, al ga je dan wel een moeilijke denkoefening moeten doen, die een beetje out of the box thinking vereist. Tavek kan gerust voor zichzelf spreken, maar het zou me verbazen als ie er een andere visie op nahoudt. Jouw definitie van "grijze massa' zoals hierboven beschreven, is niet de definitie die wij daaraan geven.

Dat had ik je trouwens al eerder gezegd, dat je naast je doelpubliek heen aan het praten was

Kijk, daar is het peuter-gebral terug
Ik noteer: geen argumenten, wel opnieuw de pseudo-zelfverzekerde houding en het voorspelbare rond de pot draaien. Ik had moeten wedden.

Ik denk dat we kunnen besluiten dat jullie wel 100 pct. tot de grijze massa - of hoe jullie het ook willen noemen - behoren.

Deze onvermijdelijke conclusie zal een deuk in jullie ego zijn, ik besef dat, maar jullie ego is groot genoeg om zoiets te overleven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 14:28   #262
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik noteer: geen argumenten, wel opnieuw de pseudo-zelfverzekerde houding en het voorspelbare rond de pot draaien. Ik had moeten wedden.
Tuurlijk, de stand van argumenten staat nog steeds op 0-0

Begin eens echt te argumenteren, dan krijg je argumenten terug. Tot zolang ben je nog steeds aan het entertainen hoor

Citaat:
Ik denk dat we kunnen besluiten dat jullie wel 100 pct. tot de grijze massa - of hoe jullie het ook willen noemen - behoren.
Da's nogal moielijk aangezien die, dixit je eigen woorden, niet bestaat

Citaat:
Deze onvermijdelijke conclusie zal een deuk in jullie ego zijn, ik besef dat, maar jullie ego is groot genoeg om zoiets te overleven.
Een deuk? Nah, eerder een extra stimulans om deze nog groter te laten worden (en een bevestiging dat de "plat pays"-heikneuters er werkelijk alles aan willen doen om iedereen maar mooi in het gareel te laten lopen )
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 14:31   #263
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, de stand van argumenten staat nog steeds op 0-0

Begin eens echt te argumenteren, dan krijg je argumenten terug. Tot zolang ben je nog steeds aan het entertainen hoor

Da's nogal moielijk aangezien die, dixit je eigen woorden, niet bestaat

Een deuk? Nah, eerder een extra stimulans om deze nog groter te laten worden (en een bevestiging dat de "plat pays"-heikneuters er werkelijk alles aan willen doen om iedereen maar mooi in het gareel te laten lopen )
Allemaal heel onderhoudend, maar ik heb tot nu toe al meer dan 20 argumenten gegeven waarom je wel deel uitmaakt van de grijze massa.

Jij hebt nog geen enkel gegeven waarom je geen deel uitmaakt.

Kiko 20 - snobs 0
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 14:32   #264
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal heel onderhoudend, maar ik heb tot nu toe al meer dan 20 argumenten gegeven waarom je wel deel uitmaakt van de grijze massa.

Jij hebt nog geen enkel gegeven waarom je geen deel uitmaakt.

Kiko 20 - snobs 0
0-0

Geen dank

En zie je wel dat we er geen deel van uitmaken, anders zou je ons geeneens snobs noemen

Laatst gewijzigd door Sfax : 12 februari 2012 om 14:43.
Oud 12 februari 2012, 14:58   #265
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha, nu beginnen we ergens heen te gaan
Gemeenschappen en maatschappijen worden dus gebaseerd op basis van uiterlijkheden zoals je hierboven beschrijft? Jouw maatschappij is dus de wereldbevolking, uitgezonderd wat primitieve stammen?

Easy, al ga je dan wel een moeilijke denkoefening moeten doen, die een beetje out of the box thinking vereist. Tavek kan gerust voor zichzelf spreken, maar het zou me verbazen als ie er een andere visie op nahoudt. Jouw definitie van "grijze massa' zoals hierboven beschreven, is niet de definitie die wij daaraan geven.

Dat had ik je trouwens al eerder gezegd, dat je naast je doelpubliek heen aan het praten was

Kijk, daar is het peuter-gebral terug
Een domme vraag van mijnentwege, maar wat is dan jouw definitie van het begrip "grijze massa" of "de gemeenschap" ?

Laatst gewijzigd door HRobin : 12 februari 2012 om 14:58.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 15:14   #266
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Een domme vraag van mijnentwege, maar wat is dan jouw definitie van het begrip "grijze massa" of "de gemeenschap" ?
Ik zou om te beginnen al niet stellen dat de "grijze massa" één en dezelfde is als "de gemeenschap". Het is er eerder een onderdeel van.

De grijze massa, dat is voor mij de grote onderbuik van een samenleving die zich beperkt tot het standaard, doorsnee leventje, die er als defaitistische/fatalistische calimero's van uit gaan dat het niet anders kan en die zich bijgevolg gifgroen verongoelijkt voelen bij de aanblik van eenieder die niet aan dat standaardplaatje voldoet.
Het type dat zich inderdaad een huis, wagen en vakanties gaat aanschaffen waarvoor ze eigenlijk het geld niet hebben, om nadien vies te doen tegen iedereen die een nog groter huis, een grotere wagen of een duurdere vakantie hebben. Het type dat zweert bij terughoudendheid en dat afkerig is van eenieder die beter durft te zijn en daar ook voor uitkomt. Het type dat zich, 9to5-wise wentelt in middelmaat, en dat de kriebels krijgt van excellence. Het type dat stelt dat streven naar persoonlijke en individuele topprestaties een toonbeeld zijn van egoisme, omdat ze dat zelf niet kunnen. Of simpelweg het type dat niet streven naar conformisme als "slecht" beschouwt en die dat enkel als een uiting van snobisme ziet. Het type dat de kriebels krijgt van anderen die zelfzeker zijn ook al...

Laatst gewijzigd door Sfax : 12 februari 2012 om 15:22.
Oud 12 februari 2012, 15:38   #267
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou om te beginnen al niet stellen dat de "grijze massa" één en dezelfde is als "de gemeenschap". Het is er eerder een onderdeel van.

De grijze massa, dat is voor mij de grote onderbuik van een samenleving die zich beperkt tot het standaard, doorsnee leventje, die er als defaitistische/fatalistische calimero's van uit gaan dat het niet anders kan en die zich bijgevolg gifgroen verongoelijkt voelen bij de aanblik van eenieder die niet aan dat standaardplaatje voldoet.
Het type dat zich inderdaad een huis, wagen en vakanties gaat aanschaffen waarvoor ze eigenlijk het geld niet hebben, om nadien vies te doen tegen iedereen die een nog groter huis, een grotere wagen of een duurdere vakantie hebben. Het type dat zweert bij terughoudendheid en dat afkerig is van eenieder die beter durft te zijn en daar ook voor uitkomt. Het type dat zich, 9to5-wise wentelt in middelmaat, en dat de kriebels krijgt van excellence. Het type dat stelt dat streven naar persoonlijke en individuele topprestaties een toonbeeld zijn van egoisme, omdat ze dat zelf niet kunnen. Of simpelweg het type dat niet streven naar conformisme als "slecht" beschouwt en die dat enkel als een uiting van snobisme ziet. Het type dat de kriebels krijgt van anderen die zelfzeker zijn ook al...
Bijkomend vraagje: iemand die zorg moet dragen voor een gehandicapte echtgenote en/of kind behoort die tot die grijze massa?
Zo'n mensen zijn vaak niet in staat tot meer dan een doorsnee leventje hoor.

EDIT: Waarmee ik niet meer wil zeggen dat niet iedereen een kans kan grijpen. Dat niet iedereen - van die grijze massa dus - jaloers is op het succes van anderen.
Wat me vaak wel tegen de borst stoot zijn die types die net iets meer hebben dan anderen en dan er de hele tijd mee opscheppen, net omdat ze de kansen wel hebben genomen.

Laatst gewijzigd door HRobin : 12 februari 2012 om 15:41.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:07   #268
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:

²
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:11   #269
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope, dat zijn ze niet Moesten ze dat wel zijn, dan zou je individueel nooit dingen kunnen verkrijgen die een veelvoud van het collectieve zijn. Moeilijk eh

Het collectieve gaat niet voor op het individuele, hoe hard dat jij dat ook wel zou willen.

Maar m'n beste, het gaat helemaal niet over wat ik of jij of iemand anders wil! Het gaat over de situatie zoals ze NU IS. Het bestaande sociaal overlegmodel is gebaseerd op collectief overleg van mensen die vertegenwoordigers zijn van werkgevers en van werknemers en die bindende akkoorden kunnen afsluiten op nationaal niveau, op sectoraal niveau en op bedrijfsniveau. Individuele arbeidsovereenkosmten kunnen persoonlijke zaken aanvullen maar mogen niet tegen de collectief afgesproken regels ingaan, zoniet ben je in overtreding en kan dit via het arbeidsrecht gesanctioneerd worden.
Oud 12 februari 2012, 18:13   #270
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke type regimes jij aanhangt...
Er is helemaal NIKS bewezen dommerik. Lees eens wat er staat in plaats van je wensen voor werkelijkheid te nemen.
Oud 12 februari 2012, 18:43   #271
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Bijkomend vraagje: iemand die zorg moet dragen voor een gehandicapte echtgenote en/of kind behoort die tot die grijze massa?
Zo'n mensen zijn vaak niet in staat tot meer dan een doorsnee leventje hoor.

EDIT: Waarmee ik niet meer wil zeggen dat niet iedereen een kans kan grijpen. Dat niet iedereen - van die grijze massa dus - jaloers is op het succes van anderen.
Wat me vaak wel tegen de borst stoot zijn die types die net iets meer hebben dan anderen en dan er de hele tijd mee opscheppen, net omdat ze de kansen wel hebben genomen.
Dat hangt puur van de ingesteldheid van die mensen af.
Als ze er ook een "ochgot ochgot, zie ons hier nu"-attitude op na houden: jazeker.
Oud 12 februari 2012, 18:45   #272
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Er is helemaal NIKS bewezen dommerik. Lees eens wat er staat in plaats van je wensen voor werkelijkheid te nemen.
Oei, ons forumfascistje wordt boos

Kom je seffes vanonder de rok van je mama uit om me eens de les te komen spellen?

En jazeker: het is bewezen. Maar eigenlijk wist iederen dat hier ook al veel langer.
Oud 12 februari 2012, 18:49   #273
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar m'n beste, het gaat helemaal niet over wat ik of jij of iemand anders wil! Het gaat over de situatie zoals ze NU IS. Het bestaande sociaal overlegmodel is gebaseerd op collectief overleg van mensen die vertegenwoordigers zijn van werkgevers en van werknemers en die bindende akkoorden kunnen afsluiten op nationaal niveau, op sectoraal niveau en op bedrijfsniveau. Individuele arbeidsovereenkosmten kunnen persoonlijke zaken aanvullen maar mogen niet tegen de collectief afgesproken regels ingaan, zoniet ben je in overtreding en kan dit via het arbeidsrecht gesanctioneerd worden.
Lol sure
Vreemd, over de verschillende jaren die ik in België heb doorgebracht was er altijd wel één of andere loonnorm die aangaf dat lonen niet met +x% mochten stijgen, inclusief indexatie. Als ik het daar niet mee eens was, kon ik echter steeds naar het management gaan, meer vragen en meer krijgen. En dan ging het over meer dan het dubbele tot drie-dubbele... Vreemd toch eh

Waar is je arbeidsrechtbank nu?

Die collectieve afspraken zijn wat ze zijn: collectieve afspraken die voor collectieve initiatieven gelden, maar die verder irrelevant zijn voor individuele initiatieven.

Dus nee, het individu is niet ondergeschikt aan het collectieve.
Oud 12 februari 2012, 21:28   #274
Tavek
Banneling

Standaard

Conclusie van de dag: we moeten ons domicilie maar eens ondebrengen in een ander land zodat de (belgische) gemeenschap geen collectieve diefstal meer kan plegen op onze bankrekening.

Easy as that. En ik geniet er van dat Jo me in een heropvoedingskamp wilt steken. You are making my point for me, dear Jo !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 21:32   #275
Tavek
Banneling

Standaard

De gemeenschap is in mijn optiek dit: een groep van mensen die elkaar steunen, bijstaan en samen leven, allemaal uit eigenbelang omdat ze beter worden van het collectief.

Wij worden niet meer beter van het leven in de gemeenschap in de huidige omstandigheden want de verzorgingsmaatschappij, ingesteld door de meerderheid, hecht meer belang aan de uitkering van een werkloze, de extreem vroege pensionering van een ander, de vaste benoeming van de ambtenaar.... dan het inkomen van een hardwerkende, presterende jonge mens die graag vooruit wilt.

Kortom, in plaats van een mutual benificial relatie, zijn we verzand in een permanente parasitering van een bepaalde bevolkingsgroep op een andere. Ik wens daar niet meer het slachtoffer van te zijn.

Dus aan de collectivisten hier: fuck you.
Oud 12 februari 2012, 21:37   #276
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Conclusie van de dag: we moeten ons domicilie maar eens ondebrengen in een ander land zodat de (belgische) gemeenschap geen collectieve diefstal meer kan plegen op onze bankrekening.
Inderdaad! Hint

Citaat:
Easy as that. En ik geniet er van dat Jo me in een heropvoedingskamp wilt steken.
Mooi zo, dan zijn we allemaal tevreden.
Citaat:
You are making my point for me, dear Jo !
Dat begrijp ik niet.
Oud 12 februari 2012, 21:37   #277
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus aan de collectivisten hier: fuck you.
Stoer!
Oud 12 februari 2012, 21:40   #278
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Stoer!
Gaat ge mij nu heropvoeden ?
Oud 12 februari 2012, 21:40   #279
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad! Hint

Mooi zo, dan zijn we allemaal tevreden.

Dat begrijp ik niet.
Tja misschien het middelbaar af maken voordat ge hier komt discussieren. Engels is een verplicht vak....
Oud 12 februari 2012, 21:51   #280
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja misschien het middelbaar af maken voordat ge hier komt discussieren. Engels is een verplicht vak....
Nederlands is nog altijd net ietsje langer een verplicht vak, zelfs al van toen je nog in pampers rondliep. Och ja, de eigen volkstaal past niet in het plaatje van de egoïsti... excuseer "individualistische" kosmopoliet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be