![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Minister
|
![]() Ik neem toch aan dat mensen die op federaal vlak op nva stemmen dat toch ook op gemeentelijk vlak doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt omdat er nog steeds véél te veel onnozele Vlamingen zijn die spontaan zelf "Bonjour!" naar hen kwijlen. En de lokale middenstanders zouden zelfs hun broek ervoor uitdoen.
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als jij vindt dat de partijen die in de gemeenteraad zitten, goed werk leveren, waarom zou je dan op iemand anders stemmen? Als je iemand kent die op een lijst staat, goed kent en je vindt die persoon zeer betrouwbaar, waarom zou je er niet op stemmen, ook al staat die op pakweg een SPa-lijst?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Aan diegenen die af en toe een minister voor media leveren: "eigen schuld dikke bult". Citaat:
Vraagje: wat is een VB-tandarts: heeft het VB een eigen geneeskundige dienst waar enkel VB'ers komen? A propos: Komt Felix Strackx, de VB tandarts, nog op?
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
a propos: ikzelf heb ook geen partijkaart, van geen enkele partij of ideologische gemeenschap...
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De nationale politiek zal wel enigszins meespelen bij de lokale verkiezingen, maar veel mensen stemmen voor gezichten die ze kennen. Dat is net de grote sterkte nog van de cd&v op lokaal vlak: het is de partij van de burgemeester, en de kanseliersbonus is op lokaal vlak ongelooflijk groot. Veel groter dan de invloed van een gemeenteraadslid uit de oppositie (die, in feite, zeer weinig kunnen doen op lokaal vlak en amper pers halen) N-VA zal dus wel stemmen halen van mensen die nationaal ook zo stemmen, maar zal het voor de rest moeten hebben van hun ideeen op lokaal vlak (vandaar die vijf inhoudelijke n-va congressen) en het bieden van een alternatief tegen al vaak vastgeroeste klassieke meerderheden. In veel van die gemeenten start N-VA van nul. Je kan onmogelijk in één keer naar die 30 of 40% springen. Dat KAN gewoon niet. In al die gemeenten mag je er van uitgaan dat een eerste score van 10 a 15% zeer mooi zal zijn, en de ideale opstap voor verdere lokale verankering. Lokale politiek is een raar beest. Ik ken bvb mensen die nationaal op VLD of VB of zoiets stemmen, maar in Gent zeggen "ik stem voor Termont" Zelfde verhalen in Leuven bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar enfin. Als burgemeester X van gemeente X een extreme fan van basketbal is, dan stemt heel de basketbalploeg op die burgemeester zelfs al is het een sos en zijn de heren basketters N-VA stemmers.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;6026102]
Citaat:
Maar dat zijn lokale zaken natuurlijk. In buurgemeenten was de samenwerking tussen n-va en de kartelpartner wel goed. Dat hangt dus af van de lokale mensen. Hier in mijn gemeente hebben we met n-va het voordeel dat er nu een monstercoalitie aan de macht is van spa+cdv, die samen 80% van de zetels in handen hebben. De oppositie is onbestaande: VB heeft vier zetels maar kan er maar drie meer bezetten (wegens geen interesse meer, of dood, of verhuisd) en de VLD heeft er twee (maar het zijn nog schooljongens die hun mond niet opendoen) Oppossitie nul dus, maar veel mensen zijn niet meer tevreden over het monsterverbond tussen die twee. Bij ons is er dus wel mogelijkheid voor N-VA. Maar bij de buren is dat dan bvb een heel ander verhaal: cd&v heeft een absolute meerderheid die niet bedreigd is, en de burgemeester is graag gezien. Tja, begin er dan maar aan hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Minister-President
|
![]() Een simulatie van deze uitslag op 88 zetels via methode d'Hondt (Vlaamse kamer)
- 36 N-VA - 15 CD&V - 12 SP.a - 9 o-VLD - 9 VB - 7 Groen Analyseer erop los. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht dat we er maar 86 meer konden verdelen, na de splitsing van BHV?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zou zéér straf zijn. 15% zou al schitterend zijn, dat wilt zeggen dat er al een pak gemeenten moeten zijn die meer dan 30% halen. in sommige gemeenten komt de N-VA voor de eerste keer op, zonder bekende koppen, als die 10% halen vanuit het niets, is dat al een ongelooflijk succes.
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als de mensen echt blijven gedrukt worden op de mislukkingen van de federale regering, dan denk ik dat veel stemmen naar NVA (of VB of andere niet regeringspartijen) gaan, ook al ken je de mensen op de tradionele lijsten heel goed en is hun gemeentelijk beleid goed. (allez, ik hoop het vooral) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zouden over de 20% moeten kunnen gaan, met hopelijk pieken naar 30-35% (Antwerpen?), maar in vele gemeenten zal 10% even straf zijn hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik stem vaak erg verschillend afhankelijk van op welk niveau gestemd moet worden. Zo zie ik mezelf op lokaal niveau nog N-VA stemmen, op Vlaams of federaal niveau niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() Wie stemt er op de NV-A? Domme maatschappijslaven, VTM kijkers en andere prutsers. En hun aantal wordt steeds groter. Take the blue pill, wake up and believe what you wanna believe...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En tja, dan straf ik in feite mensen af die het niet al te slecht gedaan hebben de vorige periode, maar hopelijk haalt het op lange termijn iets uit. Laatst gewijzigd door Meuh : 12 maart 2012 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |