Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2012, 14:54   #261
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik vraag me af wat u op een politiek forum doet, begrijpen doe je er absoluut niets van.

Vraag aan de moderatie of u uw naam kan wijzigen van SupeRStaaf naar SupeRDom
Jezus... soms is een mens zo beschaamd in zijn politieke medestanders.

Bestond de Vlaamse Beweging maar uit wat meer Superstaven, dan stond ze een heel pak verder.
Oud 13 mei 2012, 16:56   #262
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
trolololo! goed begin van het weekend

ondanks alle lage pogingen van het establishment om n-va onderuit te halen, lukt er werkelijk NIETS
Inderdaad schitterend nieuws !
Laten we hopen dat deze peiling de werkelijkheid overtreft, zoals gewoonlijk.
Man .... DAT zou mijn dag worden zie
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 19:11   #263
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Wat hebben we -- met 'we' bedoel ik iedereen die naar een onafhankelijk Vlaanderen streeft -- te winnen door samenwerking van het VB en N-VA, behalve als het om het realiseren van de onafhankelijkheid gaat? Denk je dat gematigde kiezers dat gaan appreciëren? En als we ooit de 50%+1 willen halen gaan we die gematigden nodig hebben
Deze heb ik al in het lang en breed beantwoord.
Als de Vlamingen de meest elementaire democratische feiten niet aankunnen zijn ze hun onafhankelijkheid niet waard.
Een eigen democratische staat moet je verdienen.
In deze anti-democratische staat heb ik schitterend gepresteerd, die hoef ik dus niet in te ruilen voor een anti-democratische staat met een andere naam.
Oud 13 mei 2012, 19:58   #264
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het is mevrouw Gwylan, maar sommige forumvrienden noemen mij eenvoudigweg « Meeuwtje », en dat is vanzelfsprekend net zo goed. Het betekent weliswaar niet dat ik u ooit « Fieseltje » zou noemen zoals u suggereert, want heren die de moed hebben om hun politieke visie met overgave en gestande argumenten te verdedigen zijn voor mij steeds een mijnheer, zelfs als die visie niet met de mijne overeenkomt. Wil derhalve aanvaarden dat ik u mijnheer Fieseler blijf noemen.
Miss G dus...

Citaat:
Uw algemene politieke opinie bevindt zich duidelijk rechtser van het centrum dan de mijne, en het is in ieder geval zo dat uw en mijn afkomst, nationaliteit en moedertaal geheel verschillend zijn. Uw standpunt in citaat verraadt evenwel een zo mogelijk nog groter verschil : anders dan u weiger ik te aanvaarden dat de slaafse onderwerping van de Vlamingen grenzenloos is.
Radikaal Flamingant
ethisch centrum-progressief
economisch liberaal
ultra democraat, voorstander van direkte democratie onder voorwaarden

zo zou ik mezelf omschrijven....

Citaat:
U mag dat gerust een hopeloos naïeve visie noemen, en u mag er terecht van uitgaan dat ik één en ander van op grote afstand moeilijker kan inschatten dan u. U mag evenzeer, zoals sommigen hier, vinden dat een buitenlandse geen mening kan en zelfs mag hebben omtrent uw aller binnenlandse politiek, en u kunt voor mijn part gerust vinden, net als sommige anderen op dit forum, dat ik hetzij een kutwijf ben, hetzij een even ongeletterde als bekakte domme trien die zich beter met haak- en breiwerk zou bezighouden dan het hier aan te durven om, bij gebrek aan vlottere kennis van uw taal, op een al te statige wijze een mening te verkondigen in zaken waarvan vrouwen sowieso geen millimeter verstand kunnen hebben.
U heeft gelijk...ik behoud mij inderdaad het recht voor om te "vinden" wat ik wil...

Citaat:
Maar dat alles zal nooit ofte nimmer mijn overtuiging aantasten dat eender welke meerderheidsbevolkingsgroep in eender welk staatsverband – ja, zelfs de Vlamingen in België – er uiteindelijk in zal slagen om democratisch zelfbeschikkingsrecht te verwerven, ook zonder spectaculaire heldendaden, en zelfs als de verwezenlijking ervan (al te) lange tijd in beslag neemt.
Dat is natuurlijk zeer lovenswaardig...ikzelf ben meer sceptisch van aard.
Dat neemt niet weg dat ook ik pleeg te dromen....dromen kunnen al eens de grouwheid van de realiteit kleuren in dit aards tranendal...

Citaat:
Ik heb misschien makkelijk praten, mijnheer Fieseler, maar ik zeg u : de dag komt dat het minderheidsregime in België de steun zal verliezen van uw Nederlandstalige regimepartijtjes, zonder dewelke bedoeld regime niet kan voortbestaan. Voor de vorming van uw huidige federale meerderheid duurde het al anderhalf jaar vooraleer het regime bedoelde steun openlijk kreeg, en wil mij geloven dat dit in de toekomst zo mogelijk nog moeilijker zal zijn. Ik laat u zelf raden wat er zal gebeuren als het uiteindelijk onmogelijk zal worden om een federale “Belgische” meerderheid in mekaar te knutselen…
Ik zal eens raden....de VRT organiseert , in samenwerking met alle andere media, een "ronde van Vlaanderen" met alle akteurs van "De Kampioenen" en "Thuis" en "Familie" om aan "de mensen" duidelijk te maken hoe verzuurd het egoistische, achterlijke en afgestompte Vlaanderen wel niet is.
Zij roepen daarbij op om nu toch eindelijk eens "solidair" te zijn met Wallonië en zich niet te laten meeslepen door "extreem rechts"?

Zit ik er kort bij miss G?

Citaat:
Louter cijfermatig is het inderdaad makkelijk om er van uit te gaan dat de Belgische Franstaligen bijvoorbeeld in de kamer van volksvertegenwoordigers slechts de steun van veertien van de achtentachtig Nederlandstalige verkozenen nodig hebben om een federale bestuursmeerderheid te vormen, want 62 + 14 = 76, zijnde de helft plus één van de kamerleden.

Maar als we dan toch bij louter cijfermatige hypotheses willen blijven, kan ik net zo goed stellen dat de Nederlandstaligen in de kamer sowieso steeds de democratische meerderheid uitmaken zonder ook maar één Franstalige nodig te hebben, en zelfs als maximaal 12 Nederlandstaligen zouden afhaken. Immers : 88 min 12 is evenzeer 76, nietwaar.

Kortom, het zou eenvoudigweg volstaan dat de Vlamingen uiteindelijk eens begrijpen dat zij desgewenst volkomen grondwettelijk en op volstrekt democratische wijze (meerderheid tegen minderheid) de dienst kunnen uitmaken in België, zonder enige steun of medewerking van de Belgische Franstaligen. Daarbij is bovendien het wettelijk omzeilen van de NL/FR pariteitsregel binnen de regering een fluitje van een cent, zoals ik hier voorheen reeds omstandig uiteenzette.

Kunt u zich dergelijk scenario, in een uiterst geval, dan echt niet inbeelden ?
Gezien het feit dat er al een precedent is geweest hoeft enige inbeelding helemaal niet hé miss G.
Herinnert u zich de unanieme (behalve Groen) stemming nog ivm BHV?
Herinnert u zich nog hoe deze tweevoudige Vlaamse beenstijfhouderij is afgelopen?

Snapt u, nu uw geheugen wat is opgefrist, mijn pessimisme omtrend de Vlaamse volksaard?

Citaat:
Nou, ik wel, temeer daar de Belgische Franstaligen nu reeds zelf een precedent geschapen hebben door de ongeschreven traditie aan hun laars te lappen dat er een meerderheid moet zijn in elke taalgroep, en zij ongetwijfeld niet zullen aarzelen om dat een volgende keer in nog meerdere mate te doen om het regime nog een tijdlang overeind te houden.
yep...

Citaat:
Nu, dat de Belgische Franstaligen (terecht) nooit een volkomen uit Nederlandstaligen bestaande federale bestuursmeerderheid zouden aanvaarden weet ik ook wel, maar wettelijk en zelfs grondwettelijk hebben ze in voorkomend geval weinig of geen middelen om er iets tegen te doen, want tja, in een voorgehouden democratisch bestel is een meerderheid nu eenmaal een meerderheid, nietwaar…
Evenwel, en andermaal : u kunt zelf raden wat de uiteindelijke reactie van de Belgische Franstaligen in de praktijk zou zijn in voorkomend geval.
Zeer zeker...de Belgofone Haan kakelt even en de Vlaamse leeuw kruipt jankend onder de steen waar hij bij de gratie van la Belgique woont.

Citaat:
Derhalve en tot slot, mijnheer Fieseler : ik kan het helemaal met u eens zijn dat de Vlamingen, nochtans duidelijk de meerderheidsbevolkingsgroep in België, politiek laks en al te onderdanig zijn. Laten we het omschrijven als een apert gebrek aan politieke assertiviteit.
Een joekel van een eufemisme om de hemeltergende lafheid van een volk op de meest beschaafde wijze te tekenen.

Citaat:
Maar zoals velen waaronder ikzelf het hier reeds hebben gezegd : het uiteindelijk uiteenvallen van de huidige Belgische staatsstructuur en dus de neergang van het Belgisch Franstalig minderheidsregime zal ongetwijfeld meer aan de Belgische Franstaligen te wijten zijn dan aan de Vlamingen. De Belgische Franstaligen zijn immers nu al bezig, daartoe gedwongen door te weinig uitbundige steun vanuit “het Noorden des lands”, om precedenten te scheppen die hen later als een boomerang naar de kop zullen vliegen : zelfs maar een heel klein beetje Vlaamse moed en gestandheid op het juiste moment zal dan volstaan om de Belgische staatsstructuur op gepaste wijze in democratischer vaarwater te leiden, waarbij zowel de Vlamingen als de Walen over het eigen lot zullen kunnen beschikken zonder dat de andere zich er te veel mee kan bemoeien.

Dat is wat ik u allen oprecht toewens, en ik ben er van overtuigd dat die wens ooit realiteit zal worden.

Hoop doet leven.
Oud 13 mei 2012, 21:16   #265
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
...
Waarom blijven ze de pride de gay-pride noemen als zelfs de inrichters daarvan van die naam af willen?

...
Misschien toevallig, maar ik heb nergens gelezen dat de inrichters afwillen van de naam gay-pride.

Voor de rest: als ge al 10 jaar naar een bepaalde manifestatie gaat, dan wil dat toch wel iets zeggen.
In min en in plus, moet ge dan niet afkomen met politieke recuperatie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 21:36   #266
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
50% V partijen is zelfs meer dan een kwart van de Belgische partijen.

Politiek 0%
Wiskunde (rekenen) 0%
Ik begrijp uw overhaaste, doch foute conclusie.
Je vergeet hier dat er op federaal vlak gerekend wordt met politieke families.
Hermaak dus zelf eerst eens uw berekeningen voor ge mijn rapport invult.
En vergeet ook niet dat die 50% V-partijen zeker geen homogeen blok vormen.
Op een papiertje optellen is makkelijk.
In de praktijk zie ik N-Va'ers en VB'ers niet zo direct schouder aan schouder de barricaden opvliegen...
In realiteit gedragen ze zich tegenover mekaar zo schichtig als een jonge maagd wanneer de groenteboer met een aubergine zwaait.
Oud 13 mei 2012, 21:38   #267
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien toevallig, maar ik heb nergens gelezen dat de inrichters afwillen van de naam gay-pride.

Voor de rest: als ge al 10 jaar naar een bepaalde manifestatie gaat, dan wil dat toch wel iets zeggen.
In min en in plus, moet ge dan niet afkomen met politieke recuperatie.
Jaja, 't is al goed.
Ge zijt verdraagzamer dan uw zusterpartij.
We zullen het geloven (voor 't gemak)
Oud 13 mei 2012, 21:41   #268
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
In deze anti-democratische staat heb ik schitterend gepresteerd, die hoef ik dus niet in te ruilen voor een anti-democratische staat met een andere naam.
Dat is gesproken.
Je bent mijn politieke anti-these, maar in wat je hier zegt, kan ik me reuzegoed vinden...
Oud 13 mei 2012, 22:20   #269
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zou beter zijn dat je je aanpast aan de politieke realiteit, en die is dat de N-VA-top tegen elke prijs de Vb'ers wil weghouden van de N-VA, want als de achterban, diegenen die komen stemmen op de ledencongressen te radicaal is, dan mag de N-VA-top een kruis maken over hun traditio dromen.

Nog eens dertig jaar op het VB stemmen zonder dat je iets bereikt lijkt me ook niet echt strategisch, en dat allemaal omdat de N-VA-top u, en zoveel andere VB'ers, bespeelt zoals een muziekinstrument.
Ik stond op het punt mijn stem aan de N-VA te geven, tot ik hoorde dat de N-VA op voorhand een cordon opwierp.

Dan stem ik liever nog dertig jaar op het Vlaams Belang. Met een partij die immers Vlaamsgezinde genoten de rug toekeert, wil ik niets te maken hebben. De N-VA breekt aldus een heilig, maar schijnbaar vergeten principe in onze Vlaamse Beweging: Godsvrede.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 22:21   #270
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Xeno pleit er niet op de eerste plaats voor om op de N-VA te stemmen, wel om een tweede lidkaart te nemen en N-VA-lid te worden zodat je mee kan beslissen over regeringsdeelname van de N-VA.

Dat is de reden waarom ik in 2010 voor het eerst sedert 1977 weer een N-VA lidkaart heb gekocht.
Geen stem. Geen lidkaart.

Reden: de N-VA breekt met een heilig beginsel onder de Vlaamsgezinden, nl. Godsvrede.
Oud 13 mei 2012, 22:22   #271
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker juist is dat de N-VA mening de mainstream in Vlaanderen geworden is, dat dit nooit gezien is in de Vlaamse geschiedenis sinds 1585, en dat eenieder die het goed meent niet anders kan deze kans op zijn minst te ondersteunen, van binnen- of van buitenuit.
Hoeveel %-stemmen haalde de VU op haar toppunt?
Oud 13 mei 2012, 22:23   #272
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De zuiverheid van uw politiek zieltje is totaal irrelevant. Het gaat hier over hoe we in de reëel bestaande omstandigheden het politieke systeem kunnen ombuigen.
En dan komt eenheid onder Vlaamsgezinden heel goed van pas. De N-VA heeft echter gekozen een mogelijke eenheid al van bij het begin in de kiem te smoren.
Oud 13 mei 2012, 23:05   #273
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is gesproken.
Je bent mijn politieke anti-these, maar in wat je hier zegt, kan ik me reuzegoed vinden...
Fieseler vindt dat leuk
Oud 13 mei 2012, 23:08   #274
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Echt waar, de NVA gaat Vlaanderen redden van het Belgische juk..:

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...r-worden.dhtml

SuperBart, waar wacht je op ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 23:13   #275
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik stond op het punt mijn stem aan de N-VA te geven, tot ik hoorde dat de N-VA op voorhand een cordon opwierp.
Ik heb nooit getwijfeld...maar De Wever,Bracke en Jambon hebben enkel mijn gelijk bevestigd...

Citaat:
Dan stem ik liever nog dertig jaar op het Vlaams Belang. Met een partij die immers Vlaamsgezinde genoten de rug toekeert, wil ik niets te maken hebben. De N-VA breekt aldus een heilig, maar schijnbaar vergeten principe in onze Vlaamse Beweging: Godsvrede.
Komaan hé zeg...stemmen op een partij die lacht met Vlaamse onafhankelijkheid ,mij een racist noemt en mijn democratische rechten schendt...waar halen ze het...
Oud 14 mei 2012, 01:44   #276
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het is mevrouw Gwylan, maar sommige forumvrienden noemen mij eenvoudigweg « Meeuwtje », en dat is vanzelfsprekend net zo goed. Het betekent weliswaar niet dat ik u ooit « Fieseltje » zou noemen zoals u suggereert, want heren die de moed hebben om hun politieke visie met overgave en gestande argumenten te verdedigen zijn voor mij steeds een mijnheer, zelfs als die visie niet met de mijne overeenkomt. Wil derhalve aanvaarden dat ik u mijnheer Fieseler blijf noemen.

Uw algemene politieke opinie bevindt zich duidelijk rechtser van het centrum dan de mijne, en het is in ieder geval zo dat uw en mijn afkomst, nationaliteit en moedertaal geheel verschillend zijn. Uw standpunt in citaat verraadt evenwel een zo mogelijk nog groter verschil : anders dan u weiger ik te aanvaarden dat de slaafse onderwerping van de Vlamingen grenzenloos is.

U mag dat gerust een hopeloos naïeve visie noemen, en u mag er terecht van uitgaan dat ik één en ander van op grote afstand moeilijker kan inschatten dan u. U mag evenzeer, zoals sommigen hier, vinden dat een buitenlandse geen mening kan en zelfs mag hebben omtrent uw aller binnenlandse politiek, en u kunt voor mijn part gerust vinden, net als sommige anderen op dit forum, dat ik hetzij een kutwijf ben, hetzij een even ongeletterde als bekakte domme trien die zich beter met haak- en breiwerk zou bezighouden dan het hier aan te durven om, bij gebrek aan vlottere kennis van uw taal, op een al te statige wijze een mening te verkondigen in zaken waarvan vrouwen sowieso geen millimeter verstand kunnen hebben.

Maar dat alles zal nooit ofte nimmer mijn overtuiging aantasten dat eender welke meerderheidsbevolkingsgroep in eender welk staatsverband – ja, zelfs de Vlamingen in België – er uiteindelijk in zal slagen om democratisch zelfbeschikkingsrecht te verwerven, ook zonder spectaculaire heldendaden, en zelfs als de verwezenlijking ervan (al te) lange tijd in beslag neemt.

Ik heb misschien makkelijk praten, mijnheer Fieseler, maar ik zeg u : de dag komt dat het minderheidsregime in België de steun zal verliezen van uw Nederlandstalige regimepartijtjes, zonder dewelke bedoeld regime niet kan voortbestaan. Voor de vorming van uw huidige federale meerderheid duurde het al anderhalf jaar vooraleer het regime bedoelde steun openlijk kreeg, en wil mij geloven dat dit in de toekomst zo mogelijk nog moeilijker zal zijn. Ik laat u zelf raden wat er zal gebeuren als het uiteindelijk onmogelijk zal worden om een federale “Belgische” meerderheid in mekaar te knutselen…

Louter cijfermatig is het inderdaad makkelijk om er van uit te gaan dat de Belgische Franstaligen bijvoorbeeld in de kamer van volksvertegenwoordigers slechts de steun van veertien van de achtentachtig Nederlandstalige verkozenen nodig hebben om een federale bestuursmeerderheid te vormen, want 62 + 14 = 76, zijnde de helft plus één van de kamerleden.

Maar als we dan toch bij louter cijfermatige hypotheses willen blijven, kan ik net zo goed stellen dat de Nederlandstaligen in de kamer sowieso steeds de democratische meerderheid uitmaken zonder ook maar één Franstalige nodig te hebben, en zelfs als maximaal 12 Nederlandstaligen zouden afhaken. Immers : 88 min 12 is evenzeer 76, nietwaar.

Kortom, het zou eenvoudigweg volstaan dat de Vlamingen uiteindelijk eens begrijpen dat zij desgewenst volkomen grondwettelijk en op volstrekt democratische wijze (meerderheid tegen minderheid) de dienst kunnen uitmaken in België, zonder enige steun of medewerking van de Belgische Franstaligen. Daarbij is bovendien het wettelijk omzeilen van de NL/FR pariteitsregel binnen de regering een fluitje van een cent, zoals ik hier voorheen reeds omstandig uiteenzette.

Kunt u zich dergelijk scenario, in een uiterst geval, dan echt niet inbeelden ?

Nou, ik wel, temeer daar de Belgische Franstaligen nu reeds zelf een precedent geschapen hebben door de ongeschreven traditie aan hun laars te lappen dat er een meerderheid moet zijn in elke taalgroep, en zij ongetwijfeld niet zullen aarzelen om dat een volgende keer in nog meerdere mate te doen om het regime nog een tijdlang overeind te houden.

Nu, dat de Belgische Franstaligen (terecht) nooit een volkomen uit Nederlandstaligen bestaande federale bestuursmeerderheid zouden aanvaarden weet ik ook wel, maar wettelijk en zelfs grondwettelijk hebben ze in voorkomend geval weinig of geen middelen om er iets tegen te doen, want tja, in een voorgehouden democratisch bestel is een meerderheid nu eenmaal een meerderheid, nietwaar…
Evenwel, en andermaal : u kunt zelf raden wat de uiteindelijke reactie van de Belgische Franstaligen in de praktijk zou zijn in voorkomend geval.

Derhalve en tot slot, mijnheer Fieseler : ik kan het helemaal met u eens zijn dat de Vlamingen, nochtans duidelijk de meerderheidsbevolkingsgroep in België, politiek laks en al te onderdanig zijn. Laten we het omschrijven als een apert gebrek aan politieke assertiviteit.

Maar zoals velen waaronder ikzelf het hier reeds hebben gezegd : het uiteindelijk uiteenvallen van de huidige Belgische staatsstructuur en dus de neergang van het Belgisch Franstalig minderheidsregime zal ongetwijfeld meer aan de Belgische Franstaligen te wijten zijn dan aan de Vlamingen. De Belgische Franstaligen zijn immers nu al bezig, daartoe gedwongen door te weinig uitbundige steun vanuit “het Noorden des lands”, om precedenten te scheppen die hen later als een boomerang naar de kop zullen vliegen : zelfs maar een heel klein beetje Vlaamse moed en gestandheid op het juiste moment zal dan volstaan om de Belgische staatsstructuur op gepaste wijze in democratischer vaarwater te leiden, waarbij zowel de Vlamingen als de Walen over het eigen lot zullen kunnen beschikken zonder dat de andere zich er te veel mee kan bemoeien.

Dat is wat ik u allen oprecht toewens, en ik ben er van overtuigd dat die wens ooit realiteit zal worden.

Weer eens een prima bijdrage waarin men goed overwogen de 'Vlaams/Belgische' situatie analyseert en duidt zonder in doelloze en partijzuchtige gemeenplaatsen te vervallen.
Zij, die zich met geestdrift inzetten voor een nobele zaak zoals de ontvoogding van mens en volk is, zien soms door de bomen het bos niet en laten zich soms verleiden tot het toespitsen op partijdige veelal modische onbelangrijke detailpunten waardoor de tegenstander de gelegenheid krijgt de zaak te vertragen of te blokkeren.
Strategisch bruggenbouwen daar komt het er op aan, maar ook vanuit sterkte naar sterkte gaan zonder schroom en versagen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 04:35   #277
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dan stem ik liever nog dertig jaar op het Vlaams Belang.
Met welke politiek resultaat?

De verdere wallonisering en decimering van Vlaanderen?

Citaat:
Met een partij die immers Vlaamsgezinde genoten de rug toekeert, wil ik niets te maken hebben. De N-VA breekt aldus een heilig, maar schijnbaar vergeten principe in onze Vlaamse Beweging: Godsvrede.
Met moraal geraken we nergens, het gaat hier over het bereiken van politieke doelen. Als moraal boven politieke doelen stelt, dan zal u misschien moraal bereiken, maar geen politieke doelen.
Oud 14 mei 2012, 04:36   #278
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel %-stemmen haalde de VU op haar toppunt?
25?
Oud 14 mei 2012, 04:38   #279
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan komt eenheid onder Vlaamsgezinden heel goed van pas. De N-VA heeft echter gekozen een mogelijke eenheid al van bij het begin in de kiem te smoren.
U zet uw sjagrijn op een piedestal, en duwt uw politieke doelstellingen naar achter. Uw persoonlijke moraal gaat voor op het Vlaams belang.
Oud 14 mei 2012, 08:23   #280
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heb je zeer goed gezien.

Eén van de redenen waarom ik tegen het Belang ben, is de getolereerde aanwezigheid van godsdienstige extremisten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be