![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bestond de Vlaamse Beweging maar uit wat meer Superstaven, dan stond ze een heel pak verder.
![]() |
![]() |
#262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we hopen dat deze peiling de werkelijkheid overtreft, zoals gewoonlijk. Man .... DAT zou mijn dag worden zie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de Vlamingen de meest elementaire democratische feiten niet aankunnen zijn ze hun onafhankelijkheid niet waard. Een eigen democratische staat moet je verdienen. In deze anti-democratische staat heb ik schitterend gepresteerd, die hoef ik dus niet in te ruilen voor een anti-democratische staat met een andere naam.
![]() |
![]() |
#264 | ||||||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Citaat:
ethisch centrum-progressief economisch liberaal ultra democraat, voorstander van direkte democratie onder voorwaarden zo zou ik mezelf omschrijven.... Citaat:
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat ook ik pleeg te dromen....dromen kunnen al eens de grouwheid van de realiteit kleuren in dit aards tranendal... Citaat:
Zij roepen daarbij op om nu toch eindelijk eens "solidair" te zijn met Wallonië en zich niet te laten meeslepen door "extreem rechts"? Zit ik er kort bij miss G? Citaat:
Herinnert u zich de unanieme (behalve Groen) stemming nog ivm BHV? Herinnert u zich nog hoe deze tweevoudige Vlaamse beenstijfhouderij is afgelopen? Snapt u, nu uw geheugen wat is opgefrist, mijn pessimisme omtrend de Vlaamse volksaard? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoop doet leven.
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest: als ge al 10 jaar naar een bepaalde manifestatie gaat, dan wil dat toch wel iets zeggen. In min en in plus, moet ge dan niet afkomen met politieke recuperatie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vergeet hier dat er op federaal vlak gerekend wordt met politieke families. Hermaak dus zelf eerst eens uw berekeningen voor ge mijn rapport invult. En vergeet ook niet dat die 50% V-partijen zeker geen homogeen blok vormen. Op een papiertje optellen is makkelijk. In de praktijk zie ik N-Va'ers en VB'ers niet zo direct schouder aan schouder de barricaden opvliegen... In realiteit gedragen ze zich tegenover mekaar zo schichtig als een jonge maagd wanneer de groenteboer met een aubergine zwaait.
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zijt verdraagzamer dan uw zusterpartij. We zullen het geloven (voor 't gemak)
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent mijn politieke anti-these, maar in wat je hier zegt, kan ik me reuzegoed vinden...
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan stem ik liever nog dertig jaar op het Vlaams Belang. Met een partij die immers Vlaamsgezinde genoten de rug toekeert, wil ik niets te maken hebben. De N-VA breekt aldus een heilig, maar schijnbaar vergeten principe in onze Vlaamse Beweging: Godsvrede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reden: de N-VA breekt met een heilig beginsel onder de Vlaamsgezinden, nl. Godsvrede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan komt eenheid onder Vlaamsgezinden heel goed van pas. De N-VA heeft echter gekozen een mogelijke eenheid al van bij het begin in de kiem te smoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
|
![]() Fieseler vindt dat leuk
![]() |
#274 |
|
![]() Echt waar, de NVA gaat Vlaanderen redden van het Belgische juk..:
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...r-worden.dhtml SuperBart, waar wacht je op ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#276 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Weer eens een prima bijdrage waarin men goed overwogen de 'Vlaams/Belgische' situatie analyseert en duidt zonder in doelloze en partijzuchtige gemeenplaatsen te vervallen. Zij, die zich met geestdrift inzetten voor een nobele zaak zoals de ontvoogding van mens en volk is, zien soms door de bomen het bos niet en laten zich soms verleiden tot het toespitsen op partijdige veelal modische onbelangrijke detailpunten waardoor de tegenstander de gelegenheid krijgt de zaak te vertragen of te blokkeren. Strategisch bruggenbouwen daar komt het er op aan, maar ook vanuit sterkte naar sterkte gaan zonder schroom en versagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verdere wallonisering en decimering van Vlaanderen? Citaat:
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 25?
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zet uw sjagrijn op een piedestal, en duwt uw politieke doelstellingen naar achter. Uw persoonlijke moraal gaat voor op het Vlaams belang.
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén van de redenen waarom ik tegen het Belang ben, is de getolereerde aanwezigheid van godsdienstige extremisten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |