Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2012, 18:22   #261
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is niet aan mij om daarover te oordelen. Laat ons hopen van niet...
Maar vanwaar die reactie op de 99 namen vraag?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:26   #262
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Men zou nog analogieën kunnen bedenken: de Centrale Bank wordt dan de Kerk. En aangezien de islam geen Kerk kent, lijkt die dan niet wat op de bitcoins?
Interessante analogie. Dus, men kan geen centrale monetaire controle uitvoeren, maar nog wel een grootschalige marktinvloed door accumulatie?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:30   #263
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuke TED talk hierover:
http://www.youtube.com/watch?v=_K095wuE_eE
Oud 31 mei 2012, 18:47   #264
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dank je, interessant!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:51   #265
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe zet je eigenlijk een youtube filmpje op politics.be?
Oud 31 mei 2012, 19:44   #266
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt hele continenten in slavernij gedwongen, miljoenen mensen vermoord, de Holocaust gepleegd, het concept "ras" uitgevonden om dit allemaal te legitimeren, kleine kinderen bespuwd en uitgescholden voor "makkak", lukraak mensen neergeschoten in Antwerpen als ze zwart waren of een hoofddoek draagden, en dan kom je vertellen dat de moslimjongeren racistisch zijn?

Van mensen als jou word ik beschaamd dat ik Europeaan ben.

Als Europa iets nodig heeft, dan is het boete doen, boete doen voor alle narigheid die we in de wereld veroorzaakt hebben. Het is de laatste generatie die het kan doen, want binnenkort regeren Chinezen en Indiërs de wereld en dan zullen onze kleinkinderen moeten boeten voor de erfzonde van die misdaden.
Citaat:
We moeten niet boeten, maar boete doen om te vermijden dat we zullen moeten boeten.

We moeten doen wat Duitsland heeft gedaan t.o.v. Frankrijk of Israël na W.O. II: officieel onze excuses aanbieden voor het kolonialisme, geen wetten meer stemmen waarin we het over "les bienfaits du colonialisme" hebben, de foto van Leopold II verwijderen uit de Belgische ambassade van Congo, onze geschiedenisboeken herschrijven en Leopold II dezelfde status geven als we vandaag Adolf Hitler geven, overgaan tot de dekolonisatie van onze monumenten, in het bijzonder het koloniaal museum van Tervuren, een open, oprechte en serene dialoog aangaan over herstelbetalingen, enzovoort.
Wat een gematigdheid ineens...in het Leopold II-verhaal kan ik mij perfect vinden, alsook in de rest van uw 'niet-geqoute' post...

Maar u hebt nog steeds geen antwoord gegeven waarom ik zou moeten boeten voor de Holocaust, het bespuwen van gekleurde kinderen, mensen neer te schieten en ondertussen ook moslimvrouwen van de baan te rijden? Allemaal zaken die ik nooit gedaan heb en nooit zou willen doen en zelfs niets mee te maken heb...net zoals ruim 99% van de Belgische bevolking.

Krijg ik dan ook een verontschuldiging voor het plat racisme dat ik in mijn jonge jaren heb mogen ervaren? Voor de verwijten die vele Belgische jonge vrouwen dagelijks naar hun hoofd gesmeten krijgen? De vele misdaden die door moslim-jongeren gepleegd worden (procentueel gezien meer dan bij de inheemse jongeren)? Een verontschuldiging voor de vele misdaden tegen de mensheid die onder de naam van Allah zijn uitgevoerd? De hele continenten die in slavernij gedwongen zijn in naam van Allah, die dan later volledig verwoest en geplunderd zijn achtergelaten? Voor het WTC, Londen, Madrid?

Sta jij in je wijk ook zo te prediken dat zij boete moeten doen? Want dat binnenkort China en Indië de wereldmachten zijn en dat het dan te laat is...

Of krijgen wij misschien een bedankwoordje omdat we onze grenzen zo open stellen? Omdat men hier van de sociale zekerheid en andere voorzieningen kan profiteren zonder ooit gewerkt te hebben? Omdat jullie hier vrij zijn om je religie te beleven en zelfs moskeeën mogen bouwen?
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 19:45   #267
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hoe zet je eigenlijk een youtube filmpje op politics.be?
Niet, YouTube wordt niet embedded...gewoon een link plaatsen.
Oud 31 mei 2012, 20:52   #268
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
Wat een gematigdheid ineens...
Het concept gematigdheid heeft in deze discussie geen zin. Je kan niet gematigd de waarheid zeggen. Er zijn gewoon bepaalde onaangename waarheden die het pro-imperialistische kamp niet wil horen.

Citaat:
in het Leopold II-verhaal kan ik mij perfect vinden, alsook in de rest van uw 'niet-geqoute' post...
Het probleem is dat er wel veel mensen akkoord zijn, maar dat er niets gebeurt en dat er nog steeds een foto van Leopold II in de Belgische ambassade in Congo hangt. Dat betekent dus dat wij Belgen, alle 10 miljoen, elke dag spuwen in het gezicht van 10 miljoen vermoorde Congolezen.

Het probleem is dat het koloniale onbewuste, dat aanleiding gaf tot die 10 miljoen moorden, nog steeds volop aanwezig is in Europa.

Citaat:
Maar u hebt nog steeds geen antwoord gegeven waarom ik zou moeten boeten voor de Holocaust, het bespuwen van gekleurde kinderen, mensen neer te schieten en ondertussen ook moslimvrouwen van de baan te rijden? Allemaal zaken die ik nooit gedaan heb en nooit zou willen doen en zelfs niets mee te maken heb...net zoals ruim 99% van de Belgische bevolking.
Waarom zouden de moslims dan een "witte mars" beginnen om zich te verontschuldigen voor zgn. "extremisten", terwijl deze "extremisten" als bin Laden door de CIA werden opgeleid en door hen "freedom fighters" werden genoemd voor men van hen "extremisten" maakte?

Citaat:
Krijg ik dan ook een verontschuldiging voor het plat racisme dat ik in mijn jonge jaren heb mogen ervaren?
Ik vind dat de daders zich moeten excuseren, ja. Nu, de daders van de moordpoging op mijn persoon hebben zich ook nooit geëxcuseerd, hoewel ik sommigen later nog gezien heb. Ondertussen zijn zij advocaten en artsen geworden. Ik gun het hen, ze waren nog kinderen toen. Ik hoop echter dat de volwassenen die ze geworden zijn niet meer tot dergelijk gedrag overgaan.

Toch is het gevaar groot dat, als er een Führer komt, ze gewoon terug opnieuw beginnen. Zie ook de Milgram-experimenten.

N.B: Noch de jongeren die jou bespuwden, noch de jongeren die mij trachten te doen verdrinken, handelden racistisch.

Citaat:
Voor de verwijten die vele Belgische jonge vrouwen dagelijks naar hun hoofd gesmeten krijgen?De vele misdaden die door moslim-jongeren gepleegd worden (procentueel gezien meer dan bij de inheemse jongeren)?
En daar gaan we weer: moslim = immigrant = criminele ghettobewoner. Je zou moeten weten dat kerels die crimineel gedrag vertonen, drugs nemen, mensen uitschelden, enzovoort weinig met islamitische waarden te maken hebben. Ik liep eens naar een vriend om er iftar te nemen (het verbreken van het vasten) en werd in dit spiritueel moment gestoord door jongeren die vulgariteiten naar elkaar riepen.

Wie is er representatief voor het katholicisme: iemand die naar de mis gaat, of iemand die zat de mis komt verstoren? Wie is er representatief voor de islam: iemand die ingetogen zijn Ramadan beleeft, of iemand die via vulgaire praat andermans Ramadan komt verstoren?

Citaat:
Een verontschuldiging voor de vele misdaden tegen de mensheid die onder de naam van Allah zijn uitgevoerd? De hele continenten die in slavernij gedwongen zijn in naam van Allah, die dan later volledig verwoest en geplunderd zijn achtergelaten? Voor het WTC, Londen, Madrid?
Over WTC, Londen en Madrid heb ik het al uitvoerig gehad. Waarom zouden de moslims dan een "witte mars" beginnen om zich te verontschuldigen voor zgn. "extremisten", terwijl deze "extremisten" als bin Laden door de CIA werden opgeleid en door hen "freedom fighters" werden genoemd voor men van hen "extremisten" maakte?

Wat die hele continenten betreft die werden verwoest en geplunderd zijn achterlaten betreft, daar weet ik niet wat je bedoelt, hoor. De grootste bekeringen tot de islam kwamen er door vreedzame handelscontacten en goed gedrag van handelaars. Door dit voorbeeld van goed gedrag bekeerden Indonesiërs en Maleisiërs zich tot de islam en vandaag ligt het demografisch zwaartepunt van de islam in Azië.

Citaat:
Sta jij in je wijk ook zo te prediken dat zij boete moeten doen? Want dat binnenkort China en Indië de wereldmachten zijn en dat het dan te laat is...
In China en Indië heb je praktiserende moslims op hoge posities in alle sectoren van het maatschappelijk leven.

En wat mijn wijk betreft: als Belgische burgers profiteren mijn wijkmedebewoners mee van de rijkdom die is geroofd in Congo ten koste van genocide, dus ja, ook zij moeten boete doen door deel te nemen aan de deberlinisatie.

Citaat:
Of krijgen wij misschien een bedankwoordje omdat we onze grenzen zo open stellen? Omdat men hier van de sociale zekerheid en andere voorzieningen kan profiteren zonder ooit gewerkt te hebben?
Hahaha, de Belgische bourgeoisie is goedkope arbeidskrachten gaan ronselen om hier in miserabele omstandigheden tegen een hongerloon te komen werken, en dan zouden de arbeiders nog dankbaar moeten zijn aan de kapitalist die hen uitbuitte!

Enfin, ik heb niets met die geschiedenis te maken. Er zit geen enkele gastarbeider in mijn bloedlinie, enfin wel iemand die vanuit België in een ander land ging gastarbeiden...

Citaat:
Omdat jullie hier vrij zijn om je religie te beleven en zelfs moskeeën mogen bouwen?
Het recht om je religie te beleven en zelfs moskeeën te bouwen is verankerd in de Belgische Grondwet sinds 1830. Je begaat hier opnieuw de fout om het over "wij" en "jullie" te hebben.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 31 mei 2012, 22:42   #269
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat er wel veel mensen akkoord zijn, maar dat er niets gebeurt en dat er nog steeds een foto van Leopold II in de Belgische ambassade in Congo hangt. Dat betekent dus dat wij Belgen, alle 10 miljoen, elke dag spuwen in het gezicht van 10 miljoen vermoorde Congolezen.
Akkoord

Citaat:
Het probleem is dat het koloniale onbewuste, dat aanleiding gaf tot die 10 miljoen moorden, nog steeds volop aanwezig is in Europa.
Nederland, Frankrijk,...hebben nog steeds kolonies maar ik zie ze niet snel een genocide plegen...

Citaat:
Waarom zouden de moslims dan een "witte mars" beginnen om zich te verontschuldigen voor zgn. "extremisten", terwijl deze "extremisten" als bin Laden door de CIA werden opgeleid en door hen "freedom fighters" werden genoemd voor men van hen "extremisten" maakte?
De moslims moeten geen witte mars beginnen om zich te verontschuldigen voor daden die een ander heeft gepleegd, net zoals wij dit ook niet moeten doen. De witte mars was een idee dat ik opperde om een hand uit te reiken, om te tonen dat moslims ook maar mensen zijn net zoals een ander. Nu kun je zeggen dat wij hun niet aanvaarden en dit kan best zijn maar soms moet er eens iemand zijn trots inslikken en zich de 'meerdere' tonen om vooruit te raken...het racisme en de onderlinge problemen blijven maar groeien en door je kop in het zand te steken zal dit niet verbeteren.

Citaat:
Ik vind dat de daders zich moeten excuseren, ja. Nu, de daders van de moordpoging op mijn persoon hebben zich ook nooit geëxcuseerd, hoewel ik sommigen later nog gezien heb. Ondertussen zijn zij advocaten en artsen geworden. Ik gun het hen, ze waren nog kinderen toen. Ik hoop echter dat de volwassenen die ze geworden zijn niet meer tot dergelijk gedrag overgaan.
Wat gebeurd is moet je achter jou kunnen laten, inderdaad.

Citaat:
Toch is het gevaar groot dat, als er een Führer komt, ze gewoon terug opnieuw beginnen. Zie ook de Milgram-experimenten.
Dit is net waar we ons in België zorgen om maken...Dat de Islam te sterk wordt, bepaalde stromingen zijn vreedzaam, maar andere zijn dat niet.

Citaat:
N.B: Noch de jongeren die jou bespuwden, noch de jongeren die mij trachten te doen verdrinken, handelden racistisch.
De jongeren die mij bespuwden deden het dus wel uit racistische motieven, vuile Belg en dergelijke scheldwoorden zijn racistisch.

Citaat:
En daar gaan we weer: moslim = immigrant = criminele ghettobewoner. Je zou moeten weten dat kerels die crimineel gedrag vertonen, drugs nemen, mensen uitschelden, enzovoort weinig met islamitische waarden te maken hebben. Ik liep eens naar een vriend om er iftar te nemen (het verbreken van het vasten) en werd in dit spiritueel moment gestoord door jongeren die vulgariteiten naar elkaar riepen.
Je moet het diertje een naam geven, zal in het vervolg nieuwe Belg gebruiken...

Citaat:
Wie is er representatief voor het katholicisme: iemand die naar de mis gaat, of iemand die zat de mis komt verstoren? Wie is er representatief voor de islam: iemand die ingetogen zijn Ramadan beleeft, of iemand die via vulgaire praat andermans Ramadan komt verstoren?
Geen van beiden, maar ik snap niet goed wat dit aan de discussie bijdraagt.

Citaat:
Over WTC, Londen en Madrid heb ik het al uitvoerig gehad. Waarom zouden de moslims dan een "witte mars" beginnen om zich te verontschuldigen voor zgn. "extremisten", terwijl deze "extremisten" als bin Laden door de CIA werden opgeleid en door hen "freedom fighters" werden genoemd voor men van hen "extremisten" maakte?
De moslims moeten geen witte mars doen om zich te verontschuldigen voor daden die een ander heeft gepleegd, net zoals wij dit ook niet moeten doen...

Citaat:
Wat die hele continenten betreft die werden verwoest en geplunderd zijn achterlaten betreft, daar weet ik niet wat je bedoelt, hoor. De grootste bekeringen tot de islam kwamen er door vreedzame handelscontacten en goed gedrag van handelaars. Door dit voorbeeld van goed gedrag bekeerden Indonesiërs en Maleisiërs zich tot de islam en vandaag ligt het demografisch zwaartepunt van de islam in Azië.
Voorbeeld: Zie Andalusië en het kalifaat van Cordoba, dit hebben ze bereikt door veroveringen, niet door vreedzame handelsmissies, van daaruit hebben ze geprobeerd om West-europa te veroveren. Door interne ruzies is het rijk in verval geraakt waardoor de Christenen de kans hadden om hun hun grondgebied te heroveren. Ook van slavernij waren en zijn de Arabieren niet vies...

Citaat:
In China en Indië heb je praktiserende moslims op hoge posities in alle sectoren van het maatschappelijk leven.
In China heb je ongeveer een 20% Moslims en 10% Christenen, enige vorm van racisme is streng verboden, dus ik denk niet dat China ons zal doen boeten...
Idem voor Indië, 13% moslims en 2.3% Christenen...

Citaat:
En wat mijn wijk betreft: als Belgische burgers profiteren mijn wijkmedebewoners mee van de rijkdom die is geroofd in Congo ten koste van genocide, dus ja, ook zij moeten boete doen door deel te nemen aan de deberlinisatie.
Volgens mij moet er niemand boeten voor iets dat zij zelf niet gedaan hebben...

Citaat:
Hahaha, de Belgische bourgeoisie is goedkope arbeidskrachten gaan ronselen om hier in miserabele omstandigheden tegen een hongerloon te komen werken, en dan zouden de arbeiders nog dankbaar moeten zijn aan de kapitalist die hen uitbuitte!
Ondertussen zijn er wel een groot pak immigranten bijgekomen. Deze hebben nooit moeten werken in erbarmelijke omstandigheden, velen hebben zelfs nooit gewerkt maar genieten toch van alle sociale voorzieningen.

Ook belgen werkten in dezelfde miserabele omstandigheden, zoals in de steenkoolmijnen. De tijden waren toen anders...

Citaat:
Enfin, ik heb niets met die geschiedenis te maken. Er zit geen enkele gastarbeider in mijn bloedlinie, enfin wel iemand die vanuit België in een ander land ging gastarbeiden...
In principe ben ik zelf een gastarbeider

Citaat:
Het recht om je religie te beleven en zelfs moskeeën te bouwen is verankerd in de Belgische Grondwet sinds 1830. Je begaat hier opnieuw de fout om het over "wij" en "jullie" te hebben.
Misschien wel, maar het recht is wel gegeven door onze grondwet...

Wat is jouw mening over de Sharia?

Laatst gewijzigd door NoTuma : 31 mei 2012 om 22:44.
Oud 1 juni 2012, 01:22   #270
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederland, Frankrijk,...hebben nog steeds kolonies maar ik zie ze niet snel een genocide plegen...
Nederland heeft zelfs na het einde van WO2 nog massaslachtingen van onschuldige burgers op haar geweten, in Indonesië.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2012 om 01:23.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 01:42   #271
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nederland heeft zelfs na het einde van WO2 nog massaslachtingen van onschuldige burgers op haar geweten, in Indonesië.
dat weet ik wel, ik zie ze niet snel nog een genocide plegen...
Oud 1 juni 2012, 01:53   #272
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
De bedoeling van het verbod op menselijke afbeeldingen is verafgoding van het eigen ego of verafgoding van andere mensen tegen te gaan. Nu moet je dit verbod ook nuanceren: ik ken geen moslims die foto's afwijzen, om maar iets te zeggen….
Je gebruikt zelf een afbeelding van een mens (Nietzsche) als Avatar. Geen foto maar een schilderij. Heb je het gevoel dat je hiermee een verbod overschrijdt?

Citaat:
Wat is de weg van de volger?
De volger is degene die aanvaard zonder te bevragen. De volger twijfelt niet omdat hij zich geen vragen stelt.

De volger nestelt zich comfortabel in de schaduw van de autoriteit. Zijn verantwoordelijkheid is de gehoorzaamheid.

...

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2012 om 01:57.
Oud 1 juni 2012, 01:59   #273
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

een vraag die je niet beantwoord hebt dacht ik:

Beschouw je jezelf als een intellectueel?

en

Zijn er veel intellectuelen op dit forum volgens u?
Oud 1 juni 2012, 02:01   #274
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat weet ik wel, ik zie ze niet snel nog een genocide plegen...
Thuis niet voorlopig, en ver van huis hebben ze de macht niet meer. Onderschat echter niet de smeerlapperij die onder NATO vlag gebeurt. Dat defensiemechanisme treedt zijn rol ver te buiten tegenwoordig.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 juni 2012 om 02:02.
Oud 1 juni 2012, 02:09   #275
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Mensen hebben de neiging zich idolen te kiezen, ja, maar ik denk dat men zich daarvan moet bevrijden.
Ik vermoed dat je zal ontkennen dat Nietzsche een idool is voor je. Wat is dan het verschil tussen jouw 'bewondering', als ik het zo mag zeggen, voor Nietzsche en beschouwen van Nietzsche als een idool? Hebben we het hier niet over subtiliteiten?

Het is toch niet omdat er een groter idool is dat het kleiner idool ophoudt een idool te zijn?
Oud 1 juni 2012, 02:41   #276
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch niet omdat er een groter idool is dat het kleiner idool ophoudt een idool te zijn?
Schrap deze vraag maar. Tendentieus.
Oud 1 juni 2012, 03:00   #277
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is Brussel gevaarlijk?

Website
Oud 1 juni 2012, 09:32   #278
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat je zal ontkennen dat Nietzsche een idool is voor je. Wat is dan het verschil tussen jouw 'bewondering', als ik het zo mag zeggen, voor Nietzsche en beschouwen van Nietzsche als een idool? Hebben we het hier niet over subtiliteiten?

Er is wel een verschil tussen iemand interessant vinden, of hem of haar als een idool te zien hé.
Oud 1 juni 2012, 11:42   #279
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen

Er is wel een verschil tussen iemand interessant vinden, of hem of haar als een idool te zien hé.
Belangrijk is wat we onder idolen verstaan. Ik zie een idool letterlijk als een afgod, dus iets of iemand waarvoor je neerknielt, dat of die je aanbidt en vereert. Ik hoop dat ik nooit van Nietzsche een idool gemaakt heb in die zin. Ik zie hem eerder als een interessant denker. Zijn scherpe inzichten interesseren mij.

En ja, ook de persoon en de figuur boeiden mij op een bepaald moment erg, maar dat zie ik dan eerder als een merkwaardige vorm van vriendschap. Nu, ook dat is natuurlijk een techniekje van Nietzsche, hé: hij schrijft alsof je speciaal voor jou een aantal geheimen komt verklappen.

Dat is wat Nietzsche boeiend maakt: hij houdt zijn lezers op een zeer subtiele manier voor de gek, en hij doet er alles aan om juist geen volgelingen te hebben.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 juni 2012 om 11:44.
Oud 1 juni 2012, 11:46   #280
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gebruikt zelf een afbeelding van een mens (Nietzsche) als Avatar. Geen foto maar een schilderij. Heb je het gevoel dat je hiermee een verbod overschrijdt?
Awel, ik heb mij die vraag nog nooit gesteld. Dank je van mij hier op attent te maken. Deze kwestie moet ik even bestuderen.

Citaat:
De volger is degene die aanvaard zonder te bevragen. De volger twijfelt niet omdat hij zich geen vragen stelt.

De volger nestelt zich comfortabel in de schaduw van de autoriteit. Zijn verantwoordelijkheid is de gehoorzaamheid.

...
Dat is mijn karakter niet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be