![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Toen ik eindelijk thuiskwam en mijne man vertelde over mijn "avonturen", was zijn reactie: Maar hoe is da toch mogelijk? Ge had direct links moeten nemen. Alsof dat verschil uitgemaakt zou hebben. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n uitvinding als de gps kan toch wonderen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar IQ testen zijn niet echt goede bronnen, om intelligentie mee te meten. IQ testen kunnen namelijk door enig training beinvloed worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weet je wat? Mij kan het eigenlijk niet echt schelen. Persoonlijk dan, ofdat mannen intelligenter/minder intelligent zijn. Echt niet. Ik ben tevreden met mijn al dan niet hoog/laag IQ'tje hoor. Totnogtoe heb ik steeds mijn plan kunnen trekken in 't leven en dat is 't voornaamste. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe dan ook. Ik geloof niet in een verschil in intelligentie tussen mannen en vrouwen zoals het begrip intelligentie meestal wordt omschreven. Ik ben er wel van overtuigd dat elk wel specifieke competenties heeft. Streven naar consensus is zeker geen typisch mannelijke eigenschap, integedeel, net zoals het collectief belang zonder de persoonlijke ontwikkeling uit het oog te verliezen.
Dat er wordt gestreefd naar meer vrouwen in topfuncties is niet enkel het gevolg van feminisme of emancipatie, maar ook resultaat van een besef na eeuwen mannenmaatschappij, een noodzaak zelfs, dat er meer intelligente beslissingen moeten worden genomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En misschien verbazen de goede resultaten van vrouwen op iq testen mij ook wel. Langs den andere kant zijn de schoolresultaten van vrouwen tegenwoordig toch ook een stuk beter dan deze van mannen. Misschien moet prinses Mathilde, koning Albert, maar opvolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand met een IQ van 130 snapt niet per definitie moeilijk wiskunde, terwijl iemand met een IQ van 110 dat misschien wel zou kunnen. Intelligentie is veel breder, dan die stomme testen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moeten we dan concluderen dat mannen eigenlijk intelligenter zijn, doch een stuk luier ? Trouwens laat ons niet teveel problemen maken rond het "intelligentieverschil". Het is piepklein, misschien zelfs kleiner dan de meetfouten. Maar het zegt wel dat vrouwen zeker niet dommer zijn. Wat niet wegneemt dat ge nog wel domme vrouwen hebt (zoals domme mannen trouwens ook). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn er hier weer een paar die onze volledig verknalde reputatie bij het schone geslacht nog verder om zeep moeten helpen...
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Getuigt van gevoel voor humor, toch?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |