Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2012, 18:30   #261
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Qua universiteiten doen we het bijzonder zwak. Was het niet op de 80ste plaats dat de KUL pas kwam en bepaalde Nederlandse universiteiten op plaats 10 al? Ik meen zoiets gelezen te hebben een tijdje terug.
Dat is waar.

Maar wij hebben dan ook sociale universiteiten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 18:37   #262
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Laten we eens een plan schrijven.

Ik heb een website-je voor een radicaal soort schooltjes in de Congo. Waar experimenteren mogelijk is, zeker met straatkinderen. Maar op die website staat mijn echte naam, en die kan ik dus niet delen. Er hangen hier teveel jerks rond.
Dat is interessant. Zeker omdat het over Congo gaat. Wij hebben in Europa last van [hoe noemt men dat fenomeen waarbij zij die vroeg iets adopteren het later moeilijk krijgen met nieuwe zaken te integreren?], zeker omdat het onderwijs hier een enorm rigide en gepolitiseerde staatsstructuur is.

En ja, ik wil er eens over nadenken. Heb vaker al gedacht, zelfs toen ik zelf les had op lager en midderbaar niveau wat een ontzettende tijdverspilling 80% van alles was. En hoeveel meer ik aan dat alles zou hebben als abstractere concepten vroeger en beter werden ingeburgerd, en zoals kameleon zegt, bijgespijkerd met goede praktijkoefeningen. Want in feite is daar nu niet veel voor nodig, he, pakt wat goedkope transistors en versterkers en schroot en je kunt de kinderen radio's leren maken, en electrische logische schakelingen leren ontwerpen. Voor je het weet hebben ze een of ander ding aan hun brommertje geinstalleerd. Achteraf kan je dan op basis daarvan de nodige theorie geven, en je hebt vrij snel iemand die de intuitieve feeling heeft voor een hoop ingenieursconcepten. Het theoretiseren ervan op academisch niveau is dan snel gebeurd (en kan men eventueel al in de hogere middelbare jaren doen).
Straatkinderen zijn ook nog eens handig, dat heeft men dus mee.

Citaat:
Maar, inderdaad, er mag gerust een bom geld worden uitgeloot aan zij die nadenken over nieuwe vormen van onderwijs. Er zijn verbazend weinig pedagogen die zich daaraan wagen. Dus het zal vanuit een andere hoek moeten komen.

Wellicht zullen het weer de filosofen zijn die ons gaan helpen. Want de rest kan het niet.
In mijn tijd in Zweden zag ik een aantal vrij gelukte experimenten (ahja, ik was er zelf deel van als 10-jarige ). Hier zitten wij natuurlijk ook met een enorme verstarring.

Om nu maar iets te zeggen: proffen weigeren in veel gevallen om de leerstof die ze in de les geven amen te doen vallen met hun cursus. Omdat "kinderen toch naar de les moeten gaan".
Kan ik daar veel doen, in die les, als ik mij daar niet kan concentreren met gezucht en gehijg rond mij en de zuipers die hun indianenverhalen over hoe ze afgerukt werden in de WC door een eerstejaars criminologie doen.
Nu ik erover nadenk, ik buisde meer doordat ik niet duidelijk wist wat te leren dan door het niet begrijpen van de leerstof.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 18:46   #263
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik zeg hier in de vorige post dat ik de basis absoluut noodzakelijk vind en dan ga jij een hele lapzwans uit je duim zuigen overladen met een paar leugens om toch maar je gelijk te kunnen halen.

Vanwaar ge die vergelijking haalt van die mens die zijn glazuur van zijn tanden schraapt omdat hij jaloers is op de BMW van zijn buur weet ik ook niet. Vanwaar heb je die wetenschappelijke studie ?

Ge kunt het goed uitleggen, maar het blijft rammelen langs alle kanten.
Wel, kijk, het was niet slecht bedoeld en je hebt zeker een punt. Maar denigrerend doen over "die wetjes van die Newton en dat binden van zuurstof" doet bij mij niet enkel een belletje maar een fameuze sirene afgaan.
Doet mij te vaak denken aan ongeschoolden die ik tegenkom die met een zekere vijandigheid beginnen te praten over het feit dat het allemaal niet nodig is, "den theorie".

Ik begrijp je punt wel, ik ben zelfs van opleiding veranderd ooit doordat ik niet enkel op papier dingen wou zien, maar het begrijpen van het waarom achter zaken is en blijft essentieel. Anders doet men maar wat.
En ookal vergeten mensen zaken, zij leren toch nog attitudes en vaardigheden, meer zelfs, hun brein past zich wel degelijk aan.

En voor complexe zaken is een grondige kennis van de fysica en de wiskunde noodzakelijk. Pak electronica. Men kan met enkel fasoren, zonder integraaltransformaties, vrij veel uitleggen en maken. Maar van zodra er iets van filtering, overgangsverschijnselen en gelijkaardige fenomenen, die in de praktijk nochtans niet vergezocht zijn, aan bod komen en men wil ze ietwat kwantitatief beschrijven (dus niet enkel "de filter kapt lage frequenties af" maar wel degelijk hoeveel er wordt afgekapt en in welke graad), dan moet je differentiaalvergelijkingen en Laplacetransformaties begrijpen.
En de aanpak van "enkel hetgeen wat nodig is"? Dat maakt je uiterst inflexibel, zelfs over je eigen vak. Zeker als ingenieur.
Oud 30 juli 2012, 19:04   #264
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat is interessant. Zeker omdat het over Congo gaat. Wij hebben in Europa last van [hoe noemt men dat fenomeen waarbij zij die vroeg iets adopteren het later moeilijk krijgen met nieuwe zaken te integreren?], zeker omdat het onderwijs hier een enorm rigide en gepolitiseerde staatsstructuur is.
Achja, hoe heet dat ook al weer... OK, hebbes: "leapfroggen".

Een beetje zoals telefonie: nooit zullen ze in Congo een koperlijn in de grond moeten steken, want ze zijn meteen haasje-over gesprongen naar mobiele telefonie.

In Afrika kan en mag men experimenteren. De overheden verwelkomen dat zelfs. (Niks "exotisch" aan, zo van "ja Afrika blijft voor altijd de speeltuin van blanke mannen". Nee hoor, gewoon, daar is veel mogelijkheid - en elke school meer is er een meer.)

Citaat:
En ja, ik wil er eens over nadenken. Heb vaker al gedacht, zelfs toen ik zelf les had op lager en midderbaar niveau wat een ontzettende tijdverspilling 80% van alles was. En hoeveel meer ik aan dat alles zou hebben als abstractere concepten vroeger en beter werden ingeburgerd, en zoals kameleon zegt, bijgespijkerd met goede praktijkoefeningen. Want in feite is daar nu niet veel voor nodig, he, pakt wat goedkope transistors en versterkers en schroot en je kunt de kinderen radio's leren maken, en electrische logische schakelingen leren ontwerpen. Voor je het weet hebben ze een of ander ding aan hun brommertje geinstalleerd. Achteraf kan je dan op basis daarvan de nodige theorie geven, en je hebt vrij snel iemand die de intuitieve feeling heeft voor een hoop ingenieursconcepten. Het theoretiseren ervan op academisch niveau is dan snel gebeurd (en kan men eventueel al in de hogere middelbare jaren doen).
Straatkinderen zijn ook nog eens handig, dat heeft men dus mee.
Yes, en er zijn al een paar voorbeelden van "fabber"-scholen. Dingen maken, en daarna de wiskunde ervan laten ontdekken.

Citaat:
In mijn tijd in Zweden zag ik een aantal vrij gelukte experimenten (ahja, ik was er zelf deel van als 10-jarige ). Hier zitten wij natuurlijk ook met een enorme verstarring.

Om nu maar iets te zeggen: proffen weigeren in veel gevallen om de leerstof die ze in de les geven amen te doen vallen met hun cursus. Omdat "kinderen toch naar de les moeten gaan".
Kan ik daar veel doen, in die les, als ik mij daar niet kan concentreren met gezucht en gehijg rond mij en de zuipers die hun indianenverhalen over hoe ze afgerukt werden in de WC door een eerstejaars criminologie doen.
Nu ik erover nadenk, ik buisde meer doordat ik niet duidelijk wist wat te leren dan door het niet begrijpen van de leerstof.
Wel, wij willen zoiets proberen in de landbouw. Landbouw en ecologie zijn handig om wetenschappen mee uit te leggen. En dingen laten groeien is natuurlijk ook heel pedagogisch. Bovendien zou het schooltje zelf-bedruipend zijn door landbouwopbrengsten. Het idee ligt ook in het verlengde van de dagelijkse activiteiten van rurale gemeenschappen.

Enfin, een beetje zoals de Junior Farmer Field & Life Schools van de FAO/WFP in Mozambiek. Maar dan met wat meer nadruk op harde wetenschap en technologie.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 19:15   #265
Восход-1
Banneling

Standaard

Voeg daar iets van techniek en automatica bij, zou ik zeggen. Dat de kindertjes ook bijvoorbeeld een schakeling ontwerpen die zeilen naar beneden trekt als het te donker wordt, zelf timers maken voor bewatering, ... .
En programmeren! Zeker leren programmeren. Kunnen ze oude Europese bakken opkopen en vanalles mee doen.
Oud 30 juli 2012, 19:22   #266
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiccedwitch Bekijk bericht
huisonderwijs vind ik toch wel echt veel veel beter hoor want op school is er heel veel discriminatie en indocteratie.

Leraren zijn altijd zo gesloten en conservatief, en staan niet open voor andere juiste denkwijen.
Nja. Kijk maar naar Amerika. Doen ze ook vaak aan "homeschooling".

Discriminatie in't onderwijs heb ik nog niet gezien.
Oud 30 juli 2012, 19:27   #267
Восход-1
Banneling

Standaard

Je bent geen heks. Je bent een trol.
Oud 30 juli 2012, 19:37   #268
Another Jack
Banneling

Standaard

Mijn ex post hier precies ook al...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 19:41   #269
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij een pedofiel dan want zo oud ben ik nog niet hoooor!
Ik kan de vraag omkeren:
"Ben jij een gerontofiel?"
Hier lopen mannen rond die beide Wereldoorlogen overleefd hebben.

Maar wat ik me vooral afvraag is:
Moet jij eigenlijk niet met je Barbie's spelen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2012 om 19:41.
Oud 30 juli 2012, 19:48   #270
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Pervvvv!
Dat kan toch niet???? Die hadden toch nog geen internet!!!!

Ik ben daar al twee jaar mee opgehouden hoor!
Blond ook nog...
Oud 30 juli 2012, 19:52   #271
Восход-1
Banneling

Standaard

https://www.ecops.be/webforms/melder.aspx
Oud 30 juli 2012, 19:54   #272
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri2 Bekijk bericht
Men zou de leraren moeten vervangen door christelijk/joodse predikanten die de heilige leer doorgeeft aan onze generaties.
Waar ergens staat in de heilige leer dat uw plaats op iemand anders' vrouw is?
Oud 30 juli 2012, 19:58   #273
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt ik ga hem meteen gebruiken om jouw aan te geven
Jou.

"Dank u, meester!"
Oud 30 juli 2012, 20:01   #274
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Off-topic getroll. Try harder.
Die geschriften ken ik niet.
Ik ben dan ook niet echt thuis in Heilige Geschriften.

Kan je het me vergeven Henri2?
Oud 30 juli 2012, 20:02   #275
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vervalst mijn bericht valserik!
Ik zette uw foutje gewoon in het vet, juffrouw.
Voelt rood misschien vertrouwder aan?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2012 om 20:02.
Oud 30 juli 2012, 20:04   #276
Another Jack
Banneling

Standaard

Het is hier precies een thema-avond...
Het Bal van de Trollen, Heksen en Gnomen.
Oud 30 juli 2012, 20:06   #277
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Met jij in de hoofdrol, zionist.
Héé, het is een spelletje!
Het Grote Laten We Jack Erin Luizenspel!

Ik voel me vereerd met zoveel aandacht...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2012 om 20:07.
Oud 30 juli 2012, 20:10   #278
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent off-topic aan het trollen en je grappen komen slecht over. Ik ga overwegen om op jouw vrouw te zitten.
Het is correct gespeld, dat is al iets.
Oud 30 juli 2012, 20:13   #279
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kalmeer toch eens, razige gek. Geweld is de oplossing niet, schijnheiligaard!
Meisje, meisje toch...
Nonkel Jack is de kwaadste nog niet...
Oud 30 juli 2012, 20:20   #280
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben aangerand door een nonkel Jack dus ik zou maar zwijgen hoor.

En stop die fysieke bedreigingen eens!
Zeg mannen,

Kunnen jullie de valkuil echt niet wat subtieler camoufleren?
Ik voel me eigenlijk een beetje beledigd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be