![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar wij hebben dan ook sociale universiteiten. |
|
|
|
|
|
|
#262 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
En ja, ik wil er eens over nadenken. Heb vaker al gedacht, zelfs toen ik zelf les had op lager en midderbaar niveau wat een ontzettende tijdverspilling 80% van alles was. En hoeveel meer ik aan dat alles zou hebben als abstractere concepten vroeger en beter werden ingeburgerd, en zoals kameleon zegt, bijgespijkerd met goede praktijkoefeningen. Want in feite is daar nu niet veel voor nodig, he, pakt wat goedkope transistors en versterkers en schroot en je kunt de kinderen radio's leren maken, en electrische logische schakelingen leren ontwerpen. Voor je het weet hebben ze een of ander ding aan hun brommertje geinstalleerd. Achteraf kan je dan op basis daarvan de nodige theorie geven, en je hebt vrij snel iemand die de intuitieve feeling heeft voor een hoop ingenieursconcepten. Het theoretiseren ervan op academisch niveau is dan snel gebeurd (en kan men eventueel al in de hogere middelbare jaren doen). Straatkinderen zijn ook nog eens handig, dat heeft men dus mee. Citaat:
Om nu maar iets te zeggen: proffen weigeren in veel gevallen om de leerstof die ze in de les geven amen te doen vallen met hun cursus. Omdat "kinderen toch naar de les moeten gaan". Kan ik daar veel doen, in die les, als ik mij daar niet kan concentreren met gezucht en gehijg rond mij en de zuipers die hun indianenverhalen over hoe ze afgerukt werden in de WC door een eerstejaars criminologie doen. Nu ik erover nadenk, ik buisde meer doordat ik niet duidelijk wist wat te leren dan door het niet begrijpen van de leerstof. |
||
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Doet mij te vaak denken aan ongeschoolden die ik tegenkom die met een zekere vijandigheid beginnen te praten over het feit dat het allemaal niet nodig is, "den theorie". Ik begrijp je punt wel, ik ben zelfs van opleiding veranderd ooit doordat ik niet enkel op papier dingen wou zien, maar het begrijpen van het waarom achter zaken is en blijft essentieel. Anders doet men maar wat. En ookal vergeten mensen zaken, zij leren toch nog attitudes en vaardigheden, meer zelfs, hun brein past zich wel degelijk aan. En voor complexe zaken is een grondige kennis van de fysica en de wiskunde noodzakelijk. Pak electronica. Men kan met enkel fasoren, zonder integraaltransformaties, vrij veel uitleggen en maken. Maar van zodra er iets van filtering, overgangsverschijnselen en gelijkaardige fenomenen, die in de praktijk nochtans niet vergezocht zijn, aan bod komen en men wil ze ietwat kwantitatief beschrijven (dus niet enkel "de filter kapt lage frequenties af" maar wel degelijk hoeveel er wordt afgekapt en in welke graad), dan moet je differentiaalvergelijkingen en Laplacetransformaties begrijpen. En de aanpak van "enkel hetgeen wat nodig is"? Dat maakt je uiterst inflexibel, zelfs over je eigen vak. Zeker als ingenieur. |
|
|
|
|
|
|
#264 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Een beetje zoals telefonie: nooit zullen ze in Congo een koperlijn in de grond moeten steken, want ze zijn meteen haasje-over gesprongen naar mobiele telefonie. In Afrika kan en mag men experimenteren. De overheden verwelkomen dat zelfs. (Niks "exotisch" aan, zo van "ja Afrika blijft voor altijd de speeltuin van blanke mannen". Nee hoor, gewoon, daar is veel mogelijkheid - en elke school meer is er een meer.) Citaat:
Citaat:
Enfin, een beetje zoals de Junior Farmer Field & Life Schools van de FAO/WFP in Mozambiek. Maar dan met wat meer nadruk op harde wetenschap en technologie.
|
|
|
|
|
#265 |
|
Banneling
|
Voeg daar iets van techniek en automatica bij, zou ik zeggen. Dat de kindertjes ook bijvoorbeeld een schakeling ontwerpen die zeilen naar beneden trekt als het te donker wordt, zelf timers maken voor bewatering, ... .
En programmeren! Zeker leren programmeren. Kunnen ze oude Europese bakken opkopen en vanalles mee doen. |
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Discriminatie in't onderwijs heb ik nog niet gezien. |
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Banneling
|
Je bent geen heks. Je bent een trol.
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Banneling
|
Mijn ex post hier precies ook al...
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Ben jij een gerontofiel?" Hier lopen mannen rond die beide Wereldoorlogen overleefd hebben. Maar wat ik me vooral afvraag is: Moet jij eigenlijk niet met je Barbie's spelen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2012 om 19:41. |
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
Banneling
|
Ik zette uw foutje gewoon in het vet, juffrouw.
Voelt rood misschien vertrouwder aan? Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2012 om 20:02. |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Banneling
|
Het is hier precies een thema-avond...
Het Bal van de Trollen, Heksen en Gnomen. |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Banneling
|
Héé, het is een spelletje!
Het Grote Laten We Jack Erin Luizenspel! Ik voel me vereerd met zoveel aandacht... Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 juli 2012 om 20:07. |
|
|
|
|
|
#278 |
|
Banneling
|
|
|
|