Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 20 oktober 2012, 16:00   #261
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
welnee... hang zo niet de drama queen uit. Had je nu echt gedacht dat dit zoals in een dorp op één avond in kannen en kruiken was geweest ? Er zijn alleen nog maar verkennende gesprekken geweest. BDW heeft zelfs nog geen minuut echt aan het onderhandelen geweest. Nu mag iedereen zijn zegje doen en zijn wenslijstje overmaken. Dat is wat er gebeurde. Het echte werk moet nog beginnen.
Er worden wel erg stoere verklaringen op radio, tv en geschreven pers gegeven. Het zal moeilijk zijn om daar achteraf op terug te komen. Als het alleen maar "zijn zegje" was had men zich publiekelijk toch wat meer op de vlakte moeten houden denk ik.
Nu zijn er sommigen zich in een hoek aan't schilderen, IMO.
Oud 20 oktober 2012, 16:03   #262
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
0.18; SA Marchschiert, mit ruhigen festen Schritt.

Rustige vastigheid!

goed gevonden !
peter1962 is offline  
Oud 20 oktober 2012, 16:37   #263
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
0.18; SA Marchschiert, mit ruhigen festen Schritt.

Rustige vastigheid!

Het is "mit ruhig festem Schritt" of, in de oudere versie "mit mutig festem Schritt".
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 20 oktober 2012, 17:50   #264
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Er worden wel erg stoere verklaringen op radio, tv en geschreven pers gegeven. Het zal moeilijk zijn om daar achteraf op terug te komen. Als het alleen maar "zijn zegje" was had men zich publiekelijk toch wat meer op de vlakte moeten houden denk ik.
Nu zijn er sommigen zich in een hoek aan't schilderen, IMO.
Dat is waar. Maar volgens mij wel een berekend risico. Ik zie hen alletwee als briljante politieke strategen, die verstaan perfect welke boodschap er meegegeven is en wat echt is en wat blufpoker is. Mij zou het niets verwonderen dat BDW binnen enkele dagen ook een heel originele insteek geeft aan de onderhandelingen. Dit zal creativiteit vergen om eruit te geraken. Maar één ding is zeker, ze zullen eruit geraken. Of Almaci altijd zal begrijpen over wat het eigenlijk gaat is minder zeker
peter1962 is offline  
Oud 20 oktober 2012, 22:46   #265
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Als + 50% van uw verkozenen uit die hoek komen en ca 60 �* 70% van uw kiezerscorps uit dat camp waar slaagt uw bewering dan op?
Als dit waar is waarom zet Bartje het VB dan in de cordon hoek?
speurneus is offline  
Oud 21 oktober 2012, 01:21   #266
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als Weverke in Antwerpen gaat samenwerken met het VB zal hij bij de volgende verkiezingen heel veel stemmen gaan verliezen en zullen heel wat van de nu verkozen NVA mandatarissen naar een andere partij overlopen.
Dus is samenwerken met de racisten uitgesloten.
En naar waar gaan die lopen?
Terug naar het VB dan want ze komen van daar

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline  
Oud 21 oktober 2012, 09:55   #267
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Zou inderdaad eens grondig moeten uitgevlooid worden waar die stemmen van NVA vandaan kwamen. En als een verbond NVA-VB zou leiden tot stemmenverlies voor NVA en die stemmen gaan voor 90% naar VB, dan verandert er uiteindelijk niet veel. En dan hoeft NVA zich verder er niet veel van aan te trekken. VB wordt dan wel ineens minder dreigend na zo'n intrede bij het "establishment".
E. Migrant is offline  
Oud 21 oktober 2012, 10:08   #268
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Zou inderdaad eens grondig moeten uitgevlooid worden waar die stemmen van NVA vandaan kwamen. En als een verbond NVA-VB zou leiden tot stemmenverlies voor NVA en die stemmen gaan voor 90% naar VB, dan verandert er uiteindelijk niet veel. En dan hoeft NVA zich verder er niet veel van aan te trekken. VB wordt dan wel ineens minder dreigend na zo'n intrede bij het "establishment".
het VB telt niet mee, ze mogen zelfs niet gedogen.
jogo is offline  
Oud 21 oktober 2012, 10:17   #269
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
het VB telt niet mee, ze mogen zelfs niet gedogen.
Antwerpen wordt gegijzeld door de rest van Vlaanderen.

VB + NVA hebben een meerderheid in Antwerpen. En ik denk dat de Antwerpenaars niet Vlaams gestemd hebben, maar in de eerste plaats Antwerps. Want daar ligt hun belang. Niet bij het verguizen van een of andere Strikmans.

De ambities van de Grote Leider staan helaas haaks op de belangen van de Antwerpenaren.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 21 oktober 2012 om 10:19.
E. Migrant is offline  
Oud 21 oktober 2012, 10:29   #270
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
VB + NVA hebben een meerderheid in Antwerpen. En ik denk dat de Antwerpenaars niet Vlaams gestemd hebben, maar in de eerste plaats Antwerps.
de N-VA heeft in grote mate bijgetankt van mensen die van het VB zijn gaan lopen, uit respect voor die kiezer kan die samenwerking dus niet.
jogo is offline  
Oud 21 oktober 2012, 10:39   #271
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wil maar dat N-VA zich vergaand bezondigt aan particratie door hun partijbelangen te laten primeren.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 21 oktober 2012, 10:41   #272
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
de N-VA heeft in grote mate bijgetankt van mensen die van het VB zijn gaan lopen, uit respect voor die kiezer kan die samenwerking dus niet.
Respect? Respect voor de kiezer hebben zou betekenen dat er net wel een bestuur N-VA - VB zou komen. Dat is de uitslag van de verkiezingen.
De rest is hopeloos vingerwijzen naar een partij om de aandacht af te leiden van de pijnpunten die diezelfde partij durft aan te kaarten.
manta is offline  
Oud 21 oktober 2012, 10:47   #273
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Respect? Respect voor de kiezer hebben zou betekenen dat er net wel een bestuur N-VA - VB zou komen. Dat is de uitslag van de verkiezingen.
De rest is hopeloos vingerwijzen naar een partij om de aandacht af te leiden van de pijnpunten die diezelfde partij durft aan te kaarten.
ok, dan zijn we het eens, ik dacht dat ge NV-A + VB bedoelde.
jogo is offline  
Oud 21 oktober 2012, 12:08   #274
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Je hebt het nog altijd niet door he.

Van de 28% stemmen voor N-VA kwam slechts een goede 10% over van Vlaamsgezinde VBers. De rest van het VB-verlies voedde het populistische PVDA+.
Van de andere 18% N-VA stemmen waren er 10% van CD&V(kartel), 5% Ø-VLD en 3% SP.A.
fonne is offline  
Oud 21 oktober 2012, 13:39   #275
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

Van de 28% stemmen voor N-VA kwam slechts een goede 10% over van Vlaamsgezinde VBers. De rest van het VB-verlies voedde het populistische PVDA+.
Van de andere 18% N-VA stemmen waren er 10% van CD&V(kartel), 5% Ø-VLD en 3% SP.A.
Wat je zegt, klinkt in alle geval plausibel. Heb je hier ook een bron voor?

Dit interesseert me wel.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 21 oktober 2012, 13:50   #276
sakax
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dewever moet mislukken, zo simpel is het.
eeuuh toch niet - spa en groen gaan gewoon niet plat op de buik voor de antwerpse messias. vergelijkbaar zoals de antwerpse messias niet plat op de buik ging voor marxist di rupo

je zaait wat je oogst en hopelijk kloten ze de messias nog meer met zijn zo geliefde stijl! het is tenslotte toch maar antwerpen die geparkeerd zal blijven staan!

alea iacta est

Laatst gewijzigd door sakax : 21 oktober 2012 om 13:53.
sakax is offline  
Oud 21 oktober 2012, 13:52   #277
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bron ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 21 oktober 2012, 13:58   #278
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Janssens is een slechte verliezer. In principe is het met de zetelverdeling onmogelijk om Dewever buiten spel te zetten, vermits er een cordon is.
Maar zou het onmogelijk zijn dat de andere partijen een paar VB'ers proberen te doen overlopen om zo aan een meerderheid te komen zonder N-VA ?
Het is ongetwijfeld iets dat men zwaar zou verwijten aan Bart Dewever, mocht hij zoiets doen.
Ideaal dus om het zelf te doen, "in het belang van 't Stad".
Anderzijds acht ik het niet onmogelijk dat Janssens voor de oppositie kiest, en CD&V laat gaan.
Maar eerst zal hij nog wel wat politieke spelletjes spelen, zo gaat dat met slechte verliezers.
Oud 21 oktober 2012, 14:58   #279
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is waar. Maar volgens mij wel een berekend risico. Ik zie hen alletwee als briljante politieke strategen, die verstaan perfect welke boodschap er meegegeven is en wat echt is en wat blufpoker is. Mij zou het niets verwonderen dat BDW binnen enkele dagen ook een heel originele insteek geeft aan de onderhandelingen. Dit zal creativiteit vergen om eruit te geraken. Maar één ding is zeker, ze zullen eruit geraken. Of Almaci altijd zal begrijpen over wat het eigenlijk gaat is minder zeker
Straks word ook ik nog verliefd op jou...
Vito is offline  
Oud 21 oktober 2012, 16:28   #280
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat de 10% die jij aanhaalt als zijnde VBers die N-VA hebben gekozen serieus onderschat is. En dan de opmerking dat de rest van het VB verlies naar PVDA+ zou zijn overgegaan is helemaal ongeloofelijk

Een partij die net als Groen de deuren wil openzetten voor nog meer vreemdelingen daar stemt geen VBer op.

Ze gingen in Deurne van 5,5% in kartel met CD&V naar 40% zonder CD&V dat zegt genoeg

En VB ging van +/- 45% naar 14,1% dat is 40,9% weg.

De stemmen voor PVDA+ komen perfect overeen met het verlies van SP.a/Groen en O-VLD.

Het grootste deel komt van het VB en dit bijna overal in België.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 21 oktober 2012 om 16:28.
gfpatch is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be