Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2012, 13:58   #261
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=eno2;6446488]
Citaat:
Neen

Hier zeg je , dat alle vrouwen een beetje hoeren zijn

Is er dan een andere dan sexuele vorm van prostitutie?

Ik denk het niet. Iedereen die er heeft, gebruikt zijn charmes, dat gaat zelfs onbewust. Dat je dat prostitutie noemt, bewijst weer eens jouw ontsporing

Dat is pas van de pot gerukt

Het bestaat inderdaad, en het mag ook verboden worden. Seks dient niet verhandel te worden

Hier zeg je , dat je een hoerenloper bent

Er is niets moois aan prostitutie
Prachtig antwoord!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 14:17   #262
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U lijkt me een verstoord mensbeeld te hebben.*KNIP*
Het was een welgemeend advies Klarekijk. Ik denk niet dat ik iets te veel gezegd heb.

Mijn eerste *KNIP* op dit forum.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 december 2012 om 14:18.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 14:27   #263
eno2
Banneling

Standaard

[quote=alice;6450712]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Prachtig antwoord!
Dat was dan mijn allerlaatste antwoord op dit forum aan het scheldorgeltje Klarekijk
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2012, 14:28   #264
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het was een welgemeend advies Klarekijk. Ik denk niet dat ik iets te veel gezegd heb.

Mijn eerste *KNIP* op dit forum.
Die gast maakt anderen uit voor "bleiters bij Mod"...

Ik heb ook een waarschuwing gekregen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 december 2012 om 14:29.
Oud 9 december 2012, 18:40   #265
eno2
Banneling

Standaard

@ Zucht.

Aangezien Klarekijk gebannen is, antwoord ik toch hier:

Zelf overtredingen begaan wil nog niet zeggen dat je niet tegen het bestraffen van overtredingen kan zijn. Ik geloof dat we allemaal in ons leven wel overtredingen begaan (hebben), zelfs strafbare. Dat wil niet zeggen dat je dan voor straffeloosheid moet zijn. Overigens is hoerenlopen geen overtreding. En mijn jeugdigheid verschoonde mij van het ontwikkeld moreel besef dat ik nu heb. Ik beschouw me dus niet als hypocriet om het hoerenlopen als moreel verwerpelijk te verwerpen en de prostututie als dusdanig eveneens te verwerpen .
Oud 10 december 2012, 09:46   #266
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik beschouw me dus niet als hypocriet om het hoerenlopen als moreel verwerpelijk te verwerpen en de prostututie als dusdanig eveneens te verwerpen .
Het is niet hypocriet, het is gewoon dom
wil je mensenhandel uit prostitutie halen meot je de boel gewoon volledig legaliseren.
laat die hoeren belastingen betalen
geef hoeren de kans zichzelf te registreren en voor de klanten levert dit enkel voordelen op

ivm met soa's, geregistreerden doen het vrijwillig, geen risico dat je plots op een 16jarige kruipt etc
en ipv oostblokkers kun je lokaal blijven.

perverse klanten hoe je toch niet tegen maar de gewone klant moet wel weten wie zelf kiest en wie slachtoffer is. een pooier kan moeilijk met 5 hoeren tegelijk naar het politiebureau stappen om die te laten registreren hé

Laatst gewijzigd door 1207 : 10 december 2012 om 09:48.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 11:13   #267
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Het is niet hypocriet, het is gewoon dom
wil je mensenhandel uit prostitutie halen meot je de boel gewoon volledig legaliseren.
laat die hoeren belastingen betalen
geef hoeren de kans zichzelf te registreren en voor de klanten levert dit enkel voordelen op

ivm met soa's, geregistreerden doen het vrijwillig, geen risico dat je plots op een 16jarige kruipt etc
en ipv oostblokkers kun je lokaal blijven.

perverse klanten hoe je toch niet tegen maar de gewone klant moet wel weten wie zelf kiest en wie slachtoffer is. een pooier kan moeilijk met 5 hoeren tegelijk naar het politiebureau stappen om die te laten registreren
Een pooier moet helemaal geen hoeren kunnen laten registreren
Citaat:
Strafwet

Sinds wetswijzigingen in 1995 is in België strafbaar:

het verhuren van kamers voor prostitutie met de bedoeling daarmee “een abnormaal profijt te realiseren”;[16]
het houden van “een huis van ontucht of prostitutie”;[17]
exploiteren van de ontucht of prostitutie van een ander;[18]
reclame maken voor prostitutie.[19]
Er zijn ongeveer 30000 hoeren in België, waarvan de helft buitenlands.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2012 om 11:20.
Oud 10 december 2012, 11:22   #268
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Verder zijn er nu eenmaal vrouwen die dit beroep aankunnen.
Prostitutie vervult trouwens m.i. een niet te onderschatte sociale functie in de samenleving.
Ik ben er zeker van dat in lange huwelijken waar een lange modus vivendi bestaat ivm met kinderen en kleinkinderen en familie en de vrouw al lang geen zin meer heeft in seks (mag dat?), deze echtgenote, moeder en grootmoeder doet alsof ze het niet weet dat haar man af en toe naar de hoeren gaat. Liever de hoeren dan een maïtresse die de familie in rep en roer zet.
Ik kan me goed inbeelden dat mocht ik in zo'n situatie zitten dat ik liever met andere dingen bezig ben en geen interesse heb in seks (mag dat?), ik gewoon aan mijn partner zeg dat het oké is. Ik hoop dan wel dat de zaken gezond verlopen. En ik zou dat mens zelfs heel graag willen leren kennen: een koffietje mee gaan drinken of zo. Waarom niet? En voor Kerstmis een abonnement geven aan mijn man?
Je meent dus dat een man best mag vreemdgaan zolang hij maar op tijd en stond zijn verantwoordelijkheid binnen het gezin opneemt.
Zolang hij maar geen maîtresse heeft die hij meer aanbidt dan zijn vrouw, kortom iemand die hij eventueel liever zou kunnen zien, en zich beperkt tot het lozen van een kwakje. Geen concurrentie op het vlak van affectie. Stel je voor dat hij er per ongeluk verliefd op wordt.
Je beschouwt seks bij een man dus niet meer dan een formaliteit waarbij het dierlijke primeert boven affectie. Je zou best gelijk kunnen hebben.
Ik vind dan wel dat vrouwen consequent moeten zijn. En na de vrijpartij met hun wettelijke echtgenoot niet tot vervelends toe mogen vragen of de concurrentie het ooit beter deed.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 december 2012 om 11:23.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 11:26   #269
eno2
Banneling

Standaard

Ik vraag me af hoevelen hier al tegen de wet gezondigd hebben door reclame te maken voor prostitutie
Oud 10 december 2012, 11:40   #270
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af hoevelen hier al tegen de wet gezondigd hebben door reclame te maken voor prostitutie
Eno2. Deze discussie gaat over het wel of niet tolereren van prostitutie, tegen betaling of niet. Als jij tevreden bent met nu en dan eens aan je fluit te trekken dan heeft de wereldbevolking daar geen probleem mee. Hoogstens kan de vrouwelijke populatie zich eens afvragen of er geen probleem is omtrent gemiste kansen.
Oud 10 december 2012, 11:57   #271
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En beeld je in dat je een single oudere vrouw bent die tijdelijk geen relatie wenst maar af en toe toch wel eens ... is het dan niet practisch dat je een professioneel iemand kan opbellen. Toch beter dan urenlang in een café aan de toog te hangen op zoek naar. Uiteindelijk kost dat ook veel geld en de kans is groot dat je een kat in een zak koopt.Of als klankbord dient voor de miserie van meneer.
Ik kan mij niet voorstellen dat voor vrouwen die beroep willen doen op kwaliteit een enventueel verbod op betaalde seks een ramp zou zijn. Professioneel is niet rechtevenredig met kwaliteit. Je hoeft geen intellectueel te zijn om goed te presteren. Zelfs een analfabeet kan een ervaringsdeskundige zijn.
Oud 10 december 2012, 12:05   #272
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eno2. Deze discussie gaat over het wel of niet tolereren van prostitutie, tegen betaling of niet. Als jij tevreden bent met nu en dan eens aan je fluit te trekken dan heeft de wereldbevolking daar geen probleem mee. Hoogstens kan de vrouwelijke populatie zich eens afvragen of er geen probleem is omtrent gemiste kansen.
Zeker weten? Volgens sommigen word je daar doof van... Vraag maar eens Max van Dietschland zijn mening.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 12:16   #273
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zeker weten? Volgens sommigen word je daar doof van... Vraag maar eens Max van Dietschland zijn mening.
PA=>RD (tegen Rudy)
Oud 10 december 2012, 12:23   #274
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Je meent dus dat een man best mag vreemdgaan zolang hij maar op tijd en stond zijn verantwoordelijkheid binnen het gezin opneemt.
Zolang hij maar geen maîtresse heeft die hij meer aanbidt dan zijn vrouw, kortom iemand die hij eventueel liever zou kunnen zien, en zich beperkt tot het lozen van een kwakje. Geen concurrentie op het vlak van affectie. Stel je voor dat hij er per ongeluk verliefd op wordt.
Je beschouwt seks bij een man dus niet meer dan een formaliteit waarbij het dierlijke primeert boven affectie. Je zou best gelijk kunnen hebben.
Ik vind dan wel dat vrouwen consequent moeten zijn. En na de vrijpartij met hun wettelijke echtgenoot niet tot vervelends toe mogen vragen of de concurrentie het ooit beter deed.
Laat me duidelijk stellen dat ik het heb over oude huwelijken, en niet over een pasgetrouwd stel. En ja, het lozen van een kwakje.

Tja, ws gebeurt dat wel eens dat een klant verliefd wordt op de hoer. De regel is het toch niet, denk ik.

En wat de 'vervelende vragen 'betreft; sprak ik over de beslissing van de echtgenote om een tijdlang geen seks meer te hebben. Een mix van seks in het echtelijk bed en bezoek van man aan de prostitué vind ik al vrij problematisch.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 12:34   #275
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan mij niet voorstellen dat voor vrouwen die beroep willen doen op kwaliteit een enventueel verbod op betaalde seks een ramp zou zijn. Professioneel is niet rechtevenredig met kwaliteit. Je hoeft geen intellectueel te zijn om goed te presteren. Zelfs een analfabeet kan een ervaringsdeskundige zijn.
Met professioneel bedoel ik niet het intellectuele. Dat intellectuele is tussen de lakens nergens voor nodig.

Ik bedoel met professioneel: van wanten weten en met vrouwen kunnen omgaan. Sommige mensen hebben die gave.

Het enige intellectuele dat vereist is, is dat ze hun afspraken nakomen en het professionele van de privé kunnen scheiden. En natuurlijk hygiënisch zijn op alle vlakken.
Oud 10 december 2012, 12:45   #276
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien heb je gelijk want ik vermoed dat heel weinig vrouwen beroep doen op een professionele mannelijke prostitué. Zeer welgestelde vrouwen meer, denk ik. En ze zullen dat ook niet gaan uitbazuinen.

Maar mijn visie staat haaks op die van vrouwenbewegingen. Ik zou als vrouwenbeweging eerder mannelijke prostitutie progageren zodat vele alleenstaande vrouwen met en zonder kinderen rustig aan hun toekomst kunnen werken zonder nog eens toegevingen moeten gaan doen aan een relatie waar de man het weinige dat er is nog eens gaat 'afromen'.
Met van overheidswege gesubsidieerde vermindering.Dat noem ik een stap vooruit. Een soort PWA-formule.

Jammer dat vrouwen zichzelf nog steeds laten opvoeden in dat extreem romantische weet ik veel scenario.

Oudere vrouwen kunnen al gemakkelijker relativeren. Behalve die van de vrouwenbewegingen.
Oud 10 december 2012, 12:53   #277
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een pooier moet helemaal geen hoeren kunnen laten registreren

Er zijn ongeveer 30000 hoeren in België, waarvan de helft buitenlands.
Ik vind het ook interessant eens te schatten hoeveel hoerenlopers er dan in ons land zijn. Want er lopen geen 30.000 prostituees rond om dan weinig of geen klanten te hebben. Een Duits onderzoek uit de jaren negentig beweerde zelfs dat één op de twee (!) Duitse volwassen mannen minstens een keer in hun leven eens naar de hoeren was geweest. Het zou me in alle geval niet verbazen moesten er een miljoen Belgische mannen regelmatige klant zijn bij de meisjes van plezier. Van de vrouwen in kwestie hoor je vaak dat aanstaande vaders - met (hoog)zwangere wederhelft - een aanzienlijk deel van het klantenbestand uitmaken, omdat zij hun partner gedurende maanden niet of nauwelijks seksueel mogen benaderen. Voor vele van die (jongere) mannen is het dus blijkbaar moeilijk zich enkele maanden in te houden. Het spreekt voor zich dat op deze situatie nog een immens taboe schuilt.

On topic: voor mij is het heel simpel, alle vormen van prostitutie/uitbuiting waarmee mensenhandel en criminaliteit gepaard gaan, moeten streng verboden worden en ook niet langer gedoogd. Maar wat kan men tegen callgirls en luxeprostituees hebben die hiermee een goede (bij)verdienste hebben en de behoeftige mannen ten volle kunnen plezieren? Stel dat die markt volledig wegvalt, waar gaan die mannen dan met hun driften naar toe? Liever dat ze hun (vaak perverse) wensen botvieren bij goedbetaalde sekswerkers dan dat ze ongewillige personen ermee lastig vallen, laat staan dieren of kinderen.

By the way, vrouwenverenigingen moeten dringend eens afstappen van hun potentiële 'mannenhaat' en beseffen dat mei'68 ondertussen al weer 44 jaar achter ons ligt !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2012, 13:14   #278
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik vind het ook interessant eens te schatten hoeveel hoerenlopers er dan in ons land zijn. Want er lopen geen 30.000 prostituees rond om dan weinig of geen klanten te hebben. Een Duits onderzoek uit de jaren negentig beweerde zelfs dat één op de twee (!) Duitse volwassen mannen minstens een keer in hun leven eens naar de hoeren was geweest. Het zou me in alle geval niet verbazen moesten er een miljoen Belgische mannen regelmatige klant zijn bij de meisjes van plezier. Van de vrouwen in kwestie hoor je vaak dat aanstaande vaders - met (hoog)zwangere wederhelft - een aanzienlijk deel van het klantenbestand uitmaken, omdat zij hun partner gedurende maanden niet of nauwelijks seksueel mogen benaderen. Voor vele van die (jongere) mannen is het dus blijkbaar moeilijk zich enkele maanden in te houden. Het spreekt voor zich dat op deze situatie nog een immens taboe schuilt.

On topic: voor mij is het heel simpel, alle vormen van prostitutie/uitbuiting waarmee mensenhandel en criminaliteit gepaard gaan, moeten streng verboden worden en ook niet langer gedoogd. Maar wat kan men tegen callgirls en luxeprostituees hebben die hiermee een goede (bij)verdienste hebben en de behoeftige mannen ten volle kunnen plezieren? Stel dat die markt volledig wegvalt, waar gaan die mannen dan met hun driften naar toe? Liever dat ze hun (vaak perverse) wensen botvieren bij goedbetaalde sekswerkers dan dat ze ongewillige personen ermee lastig vallen, laat staan dieren of kinderen.

By the way, vrouwenverenigingen moeten dringend eens afstappen van hun potentiële 'mannenhaat' en beseffen dat mei'68 ondertussen al weer 44 jaar achter ons ligt !
Ho maar, het aantal hoerenlopers is volledig on topic. Een onuitputtelijke bron voor boetes en nieuwe inkomsten in de crisis.

Het doet me plezier dat een nieuwe generatie vrouwen er zich achter gooit, achter dat verbod. 15000 autochtone vrouwen met een trieste job omscholen, dat moet te doen zijn met de opbrengst van de boetes aan de hoerenlopers.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2012 om 13:15.
Oud 10 december 2012, 13:24   #279
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heb je gelijk want ik vermoed dat heel weinig vrouwen beroep doen op een professionele mannelijke prostitué. Zeer welgestelde vrouwen meer, denk ik. En ze zullen dat ook niet gaan uitbazuinen.

Maar mijn visie staat haaks op die van vrouwenbewegingen. Ik zou als vrouwenbeweging eerder mannelijke prostitutie progageren zodat vele alleenstaande vrouwen met en zonder kinderen rustig aan hun toekomst kunnen werken zonder nog eens toegevingen moeten gaan doen aan een relatie waar de man het weinige dat er is nog eens gaat 'afromen'.
Met van overheidswege gesubsidieerde vermindering.Dat noem ik een stap vooruit. Een soort PWA-formule.

Jammer dat vrouwen zichzelf nog steeds laten opvoeden in dat extreem romantische weet ik veel scenario.

Oudere vrouwen kunnen al gemakkelijker relativeren. Behalve die van de vrouwenbewegingen.
Wat ik vooral wil duidelijk maken is dat mijn inziens er bij vrouwen geen nood is om seksgerateerde te formaliseren. De vrouwenbewegingen weten maar al te goed dat de vrouwen geen schade wordt berokkend bij het strafbaar stellen van prostitutie. Met prostitutie bedoel ik dan vooral seksuele dienstverlening tegen betaling. De vrouwenbewegingen weten maar al te goed dat indien een vrouw een partner in bed wil dit ook kan zonder veel kosten. Integendeel, de kans is groot dat de man zal aanbieden om eens gratis het gras te komen afrijden (letterlijk dan).

Maar daar zit volgens mij niet de kern, de essentie, van de ganse kwestie. Waar de vrouwenbewegingen een probleem mee hebben is het imago van de vrouw binnen de sector van de prostitutie.

De elite van de vrouwenbeweging spreekt vanuit een ivoren toren. Ze vindt prostitutie een vernedering voor de vrouw. Ze wil de prostitutie in de eerste plaats uit het straatbeeld. Dat vrouwen zich buiten het straatbeeld prostitueren om te overleven of uit drang naar meer welvaart is het minste van hun zorgen. Wat we niet zien bestaat dus niet.

Antwerpen heeft de strijd aangebonden met de prostitutie. Zie het Falconplein. De pajokes hebben de prostitutie uit het straatbeeld gebannen onder het mom van het bestrijden van de mensenhandel. Mannen die een straatprostituee oppikken krijgen een brief in de bus. Kortom, het kind werd met het badwater weggegooid. Integendeel, noch de mensenhandel, en zeker niet de prostitutie wordt hiermee aangepakt. Enkel het zicht voor de buitenwereld. Precies alsof er in Zweden geen betaalde prostitutie meer zou bestaan.
Oud 10 december 2012, 13:33   #280
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben daar niet zo van overtuigd. De opvoeding is niet meer in die zin. Moeders voeden hun dochters niet meer op met dit romantisch beeld. De tijd van Simone de Beauvoir is voorbij.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 december 2012 om 14:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be