![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eneuh, voor een zombie-invasie is een semi auto goed genoeg. Je wil headshots, geen pray and spray.
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Er was een ban op assault guns tot 2006
Waarom is die niet verlengd? Schuld van het congres onder druk van de NRA national rifle association? Bush wou die Clinton -wet verlengen Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2012 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet gezegd dat 'killing sprees' van alle (moderne) tijden en plaatsen is.
De lijsten tonen hetzelfde soort moordpartijen al van voor de wereldoorlog, bijvoorbeeld op 18 mei 1927, toen Andrew Philip Kehoe, 55 jaar oud, voor de 'Bath School Disaster' zorgde. Hij vermoorde 45 mensen waaronder 38 kinderen en ook nog 58 gewonden.En er bestonden nog geen semi-automatische toestanden, ... Maar dus niet alleen in de VS, ook bijvoorbeeld in Australie (John Bryant,28 april 1996, Port Arthur massacre, 35 doden en 21 gewonden), in China, Rusland, Indonesie, de Philipijnen, noem maar op. De trieste recordhouder is de Europese Breivik, met 77 doden en 242 gewonden. Waarmee ik wil zeggen dat gun control zeer zeker mag, maar absoluut geen oplossing biedt. Laatst gewijzigd door Antoon : 18 december 2012 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Russische KGB bestaat ook niet meer. Alleen is dit nu Russische maffia geworden. En Gladio opgeheven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#266 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zien jullie echt niet in dat de evolutie hier in de richting van "VS toestanden" gaat ONDANKS de strenge wapenwetten ? Ik weet dat je net als ik geen jonge man meer bent Max. Je weet dus dat we vroeger - toen we allemaal nog probleemloos een 22 Long Rifle konden kopen - geen De Gelders hadden. Vind je dat niet zorgwekkend ? En wat moeten we van dit denken ? Citaat:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/1440764.stm Sorry hoor maar dat de Amerikanen randdebielen zouden zijn met Wild Wild West wetten stelt mij helemaal niet gerust. Het is hun land en zij doen wat ze willen. Ondertussen krijgen wie hier met de regelmaat van een klok afschuwelijke Europese bloedbaden maar we gaan ons daar zeker geen vragen over stellen. We hebben die wetten. Alles is dus dik in orde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat volautomatische wapens niet in huiskamers thuishoren kan ik beamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat ik weinig dommere posts op dit forum gelezen heb.
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() En welk kind had voor 1934 geld om dit machinegeweer te kopen?
Achterlijke debiliteit scheert weer hoge toppen. O wacht, uw handtekening. dat is een verklaring. Laatst gewijzigd door giserke : 18 december 2012 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het verbieden van wapens zoals de semi-automatische AR-15 (copie van de M-16) of de Bushmaster zou helemaal niets uithalen als ja daarnaast semi-auto handwapens (Glock, Sig Sauer edm) vrij kunt kopen. Jachtwapens zijn van een andere orde. Ik ken ze niet goed maar als je veelvuldig moet herladen + het feit dat het schouderwapens zijn maakt het zowiezo weinig waarschijnlijk dat je tientallen sclachtoffers kan maken voordat iemand je stopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Minister-President
|
![]() Waarom denk je dat nu (geen sarcasme ik ben echt benieuwd) ? De economische toestand in de VS is momenteel niet zo veel beter als in Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Feit is dat niet de beschikbaarheid van wapens de oorzaak van dergelijke bloedbaden is. Wel de drijvende opvattingen en moraliteit in de maatschappij. Vroeger werd de concurrentie van allen tegen allen in het "Wilde Westen" nog enigszins getemperd door de christelijke moraal. Waar het kapitalisme sloeg, zalfde de christelijke kerk (onder welke hoedanigheid of strekking dan ook). Met de toenemende liberalisering op ethisch vlak van het Westen, is dat bij een steeds groter aandeel van de bevoklking aan het afnemen. En dus heb je meer kans op dergelijke bloedbaden bij mensen met criminele aanleg of psychische stoornis. Sociale controle neemt af, familiebanden raken verstoord, het gezag van kerk verdwijnt net als diverse andere gezagsstructuren. Steeds minder zaken mogen de zogenaamde vrijheid van het individu in de weg staan. Maar dat alles vindt plaats in een maatschappij waar je slechts iets betekent als je veel bezit en waar er een permanente concurrentie is van allen tegen allen. Dat is vragen om miserie... In de toekomst zullen dergelijke bloedbaden ook hier in Europa meer en meer voorkomen, ondanks de strengere wapenwetgeving hier. Laatst gewijzigd door -Jo- : 18 december 2012 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Binnen de maand heb ik als ik dat wil een AK-47 in mijn bezit met munitie. Compleet illegaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() Sterk antwoord Giserke. Nogmaals, laat u behandelen voor uw frustraties te machtig worden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat toch niet beweren dat jij met jou intelligentie (die we hier kunnen vaststellen) in staat bent een AK 47 in het buitenland te kopen en dit hier binnen te brengen door de douane? ![]() |
|
![]() |
![]() |