![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De resultaten lieten niet op zich wachten. In 1925 waren er in de kolonie al 2.713 blanke vrouwen en 1.173 kinderen voor 8.909 mannen. Vier jaar later was het aantal vrouwen verdubbeld. Van 1925 tot 1955 steeg het percentage vrouwen in de westerse volwassen bevolking van Kongo van 23% naar 44%5. In 1946 waren er ongeveer 10.000 volwassen vrouwen, in 1952 verdubbelde dat aantal naar 20.000. In 1958 waren er meer dan 50.000 vrouwen. http://www.rosadoc.be/pdf/uitgelezen/ug17nr2_2.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2013 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wél officieel van een privé-persoon, namelijk de koning der Belgen in eigen persoon. Dit lijkt mij een miniem detailverschil, van de staat of van de Belgische Koning. Doet mij een beetje denken aan een cover-up....
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 juni 2013 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oninteressante kwast dienen De Leeuw. Typisch platte Hollandse humor, op het randje en kantje al dan wel of niet vulgair. Maar goed, hij is nu weg en ik hoop dat ie weg blijft.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2013 om 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk jij maar gerust naar de elfendertigste herhaling van De Kampioenen; ik zal wel naar een Nederlandse zender zappen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil best eens een avondje naar Paul De Leeuw kijken. En zelfs meer dan een avond. Maar elke week De Leeuw voorgeschoteld krijgen, neen, dat is het niet waard. Nu, let wel, naar Bart Peeters kijken elke week, is een even grote lijdensweg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar formeel heeft u gelijk, maar dat is eigenlijk juridische flauwekul.
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, Willem I had een personele unie met Luxemburg (net zoals Leopold II een personele unie had met Kongo Vrijstaat). En in uw redenering zou ik dan moeten zeggen: Koning der Nederlanden =Nederland. En dus Luxemburg = Nederland. Hetgeen absurd is. Nogmaals, België wilde niets te maken hebben met Kongo Vrijstaat. België had ook niets te vertellen in Kongo Vrijstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is ervan? Staat er ergens een antwoord op mijn vraag waar dan wel het verschil zit op dat vlak tussen katholieke en calvinistische Nederlanders? Wat trouwens te doen met de Nederlandse wederdopers en lutheranen? Ook slechte handelaars?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast kan ik even goed een pak Vlaamse stand-up comedians opsommen waarvan hun optreden als vulgair en "op het randje en kantje" kan beschreven worden: Agnew, Lamoot, Boeva, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zoiets als "typisch Hollands" bestaat niet. Finkers is al helemaal niet typisch Hollands, de beste man heeft zelfs niks met Holland te maken.
"Soms staat het stoplicht op rood, soms staat het stoplicht op groen: in Almelo is altijd iets te doen." Wat wel bestaat bijvoorbeeld zijn typisch Amsterdams, typisch Rotterdams, en typisch Haags. Voor de liefhebbers, een voorbeeld van de uitstekende Haagse komiek Harry Jekkers: https://www.youtube.com/watch?v=umJ8zPnpeJY
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, ik nam het woord "Nederlands" in de mond; niet "Hollands". Ik loop niet mee in het straatje van system/oosten die Nederland steeds weer opnieuw herleidt tot Holland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#278 | |
|
![]() Citaat:
Moet hij maar eens verklaren dat de zuidelijke Nederlanden het centrum van Europa vormden, voor de reformatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |