Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2013, 08:39   #261
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Dat moet je dan gaan zoeken bij diegenen die jaren gebrast hebben,want wees
wel,ik gun de mensen uit de privé ook een goed pensioen,wij moeten niet minder krijgen ,maar jullie meer!
En gaan jullie zich dan nog blauwer betalen om deze verhoogde pensioenen van de privé te kunnen betalen ?
Want uiteindelijk komen deze pensioenen, dan misschien wel niet zo rechtstreeks, uit de staatskas. De tekorten van de sociale zekerheidskassen worden nu eenmaal bijgelegd door de belastingsbetaler.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 08:41   #262
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Topjobs ja een gewone niveau B pakt +500€ netto meer + bonussen in de prive, da's het voordeel van publiek private samenwerking, een mens komt wat te weten
Kom. Grosso modo dacht ik dat niveau's A en B beter betaald worden in de privé. Doch niveau's C en D worden dan weer beter betaald bij de overheid.
Oud 6 augustus 2013, 09:04   #263
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kom. Grosso modo dacht ik dat niveau's A en B beter betaald worden in de privé. Doch niveau's C en D worden dan weer beter betaald bij de overheid.
Je moet minstens mee in rekening nemen dat er een verschil is tussen de overheden: die van de provincies zijn de vetste varkens, dan die van de gemeenten, dan de Vlaamse en dan pas de federale.
Sommige parastatalen zijn ook ruim bedeeld, vb. de spoorwegen met hun ziekenkas, de mannen van de elektriciteit ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 09:06   #264
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent aan het zeveren man,je hoeft gewoon in te tikken verschil tussen privé en overheid in wedde en uit alles blijkt dat de overheid de privé aan het inhalen is,wat dus wil zeggen dat we altijd minder hebben verdiend,en nu worden de contractuelen van de overheid de dupe,want ze verdienen minder dan in de privé en zullen minder pensioen hebben!
voorts worden top jobs door de band meer betaald in de privé,en kom weer niet af met het feit dat ze meer capabel zijn he,zelfde studies zelfde mogelijkheden,in uw jonge jaren bedanken voor een overheidsjob omdat ze te weinig verdienden,en nu wat gaan zagen omdat ze meer pensioen hebben
Zelfs een kuisvrouw verdient bij de overheid meer dan in de privé.
Tal van jobs bij de overheid bestaan zelfs niet meer in de privé omdat die gewoon weggesaneerd zijn. Toen ik pas begon te werken had ik bijvoorbeeld dienstverlening : Als ik op reis moest dan regelde de secretaresse van de afdeling de reisaanvraag volledig. Die secretaresse is er niet meer. Als ik een copieke nodig had, dan was daar iemand om dat voor mij te doen, er werd koffie naar de meetingrooms gebracht. Gaandeweg moest ik dat allemaal zelf beginnen doen. Of dat werkelijk goedkoper is, dat is maar de vraag. Een andere vraag dan de pensioenvraag.
Het is net u die aan het zeveren is, want als duidelijk is dat de overheid de pensioenen niet kan betalen, dan is het ook duidelijk dat je niet iedereen meer kan geven.
Ik ben het overigens enkel met u eens dat vroeger, de overheid minder betaalde. Dat is nu niet meer het geval zoals we al aangetoond hebben.
Elk individu, gun ik ook een hoog pensioen. Ook u.
Maar dat neemt niet weg dat er een groot maatschappelijk probleem is dat wordt afgewenteld op de huidige generatie die nog werkt en zeker op de volgende generatie die pas begint te werken of de komende jaren instroomt.
Die betalen voor een pensioen waar ze zelf niet van gaan kunnen genieten.
Een verhoging van de pensioenleeftijd is wat dat betreft de eerste aanzet en is gewoon een schande. Vooral omdat helemaal niet gegarandeerd is dat die mensen effectief wel gaan tewerkgesteld zijn tot hun 70.
Ook de definitie van zware beroepen vind ik gewoon lachwekkend. Het lijkt me duidelijk dat eender welk beroep zwaarder wordt naarmate je ouder wordt. Iemand die jaar en dag met zakken heeft gesleurd van 50 kilo, die is fysiek op. Maar een computer deskundige kan op de bezadigde leeftijd van 60 ook al lang niet meer dezelfde hoeveelheid werk verzetten dan toen hij 30 was. Nieuwe kennis verwerven gaat op zijn 60 ook veel en veel trager dan op zijn 30.
Als we langer moeten werken. Ok, maar dan moet dat gecompenseerd worden door bvb meer vakantie en bij het ouder worden moet de jobinvulling aangepast worden. Eventueel als de produktiviteit daalt moeten we dan ook minder gaan verdienen zonder dat dit ons pensioen beinvloed.
Pensioenen moeten berekend worden volgens hetgene is betaald door de betrokkene, met een aanpassing naar het systeem van het verleden zodanig dat de huidige generatie die op pensioen is daar niet voor moet boeten. De huidige generatie die op pensioen is uit de privé moet eigenlijk meer krijgen.
En de hogere ambtenaren pensioenen die disproportioneel te hoog zijn moeten afgetopt worden.
De hele discussie zal niet zo eenvoudig zijn, maar er zal en moet toch iets moeten veranderen.
Persoonlijk ben ik er al lang van overtuigt dat de statutaire ambtenaren die nog een tijdje te gaan hebben en denken een goed pensioen te gaan krijgen, wel eens zouden kunnen gaan opkijken eer het zover is.
Als er nl geen geld is, dan is er geen geld, zo simpel is dat.
Eenvoudige mathematica waar u blijkbaar nogal een probleem mee heeft.
In feite vragen wij hier gewoon een billijk pensioen voor iedereen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 6 augustus 2013 om 09:08.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 09:27   #265
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet minstens mee in rekening nemen dat er een verschil is tussen de overheden: die van de provincies zijn de vetste varkens, dan die van de gemeenten, dan de Vlaamse en dan pas de federale.
Sommige parastatalen zijn ook ruim bedeeld, vb. de spoorwegen met hun ziekenkas, de mannen van de elektriciteit ...

.
Waarschijnlijk is het inderdaad allemaal niet zo simpel.
Oud 6 augustus 2013, 11:34   #266
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ik maak me alleen al zorgen omdat die nog een forum krijgen
Ach, ieder heeft recht op z'n mening. Ik bedoel gewoon dat ze al eens vanuit het niks naar boven schoten om vervolgens weggevaagd te worden.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 20:57   #267
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
een beetje zoals bij u : de "hardwerkende" zelfstandige die zonder probs dagelijks 23 berichten kan komen posten op een internetforum. En ja, dit is enkel op dit forum.
Heeft hij met zijn antwoord je in de ballen gepakt ? Het is eraan te merken namelijk.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 21:22   #268
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zelfs een kuisvrouw verdient bij de overheid meer dan in de privé.
Tal van jobs bij de overheid bestaan zelfs niet meer in de privé omdat die gewoon weggesaneerd zijn. Toen ik pas begon te werken had ik bijvoorbeeld dienstverlening : Als ik op reis moest dan regelde de secretaresse van de afdeling de reisaanvraag volledig. Die secretaresse is er niet meer. Als ik een copieke nodig had, dan was daar iemand om dat voor mij te doen, er werd koffie naar de meetingrooms gebracht. Gaandeweg moest ik dat allemaal zelf beginnen doen. Of dat werkelijk goedkoper is, dat is maar de vraag. Een andere vraag dan de pensioenvraag.
Het is net u die aan het zeveren is, want als duidelijk is dat de overheid de pensioenen niet kan betalen, dan is het ook duidelijk dat je niet iedereen meer kan geven.
Ik ben het overigens enkel met u eens dat vroeger, de overheid minder betaalde. Dat is nu niet meer het geval zoals we al aangetoond hebben.
Elk individu, gun ik ook een hoog pensioen. Ook u.
Maar dat neemt niet weg dat er een groot maatschappelijk probleem is dat wordt afgewenteld op de huidige generatie die nog werkt en zeker op de volgende generatie die pas begint te werken of de komende jaren instroomt.
Die betalen voor een pensioen waar ze zelf niet van gaan kunnen genieten.
Een verhoging van de pensioenleeftijd is wat dat betreft de eerste aanzet en is gewoon een schande. Vooral omdat helemaal niet gegarandeerd is dat die mensen effectief wel gaan tewerkgesteld zijn tot hun 70.
Ook de definitie van zware beroepen vind ik gewoon lachwekkend. Het lijkt me duidelijk dat eender welk beroep zwaarder wordt naarmate je ouder wordt. Iemand die jaar en dag met zakken heeft gesleurd van 50 kilo, die is fysiek op. Maar een computer deskundige kan op de bezadigde leeftijd van 60 ook al lang niet meer dezelfde hoeveelheid werk verzetten dan toen hij 30 was. Nieuwe kennis verwerven gaat op zijn 60 ook veel en veel trager dan op zijn 30.
Als we langer moeten werken. Ok, maar dan moet dat gecompenseerd worden door bvb meer vakantie en bij het ouder worden moet de jobinvulling aangepast worden. Eventueel als de produktiviteit daalt moeten we dan ook minder gaan verdienen zonder dat dit ons pensioen beinvloed.
Pensioenen moeten berekend worden volgens hetgene is betaald door de betrokkene, met een aanpassing naar het systeem van het verleden zodanig dat de huidige generatie die op pensioen is daar niet voor moet boeten. De huidige generatie die op pensioen is uit de privé moet eigenlijk meer krijgen.
En de hogere ambtenaren pensioenen die disproportioneel te hoog zijn moeten afgetopt worden.
De hele discussie zal niet zo eenvoudig zijn, maar er zal en moet toch iets moeten veranderen.
Persoonlijk ben ik er al lang van overtuigt dat de statutaire ambtenaren die nog een tijdje te gaan hebben en denken een goed pensioen te gaan krijgen, wel eens zouden kunnen gaan opkijken eer het zover is.
Als er nl geen geld is, dan is er geen geld, zo simpel is dat.
Eenvoudige mathematica waar u blijkbaar nogal een probleem mee heeft.
In feite vragen wij hier gewoon een billijk pensioen voor iedereen.
Kijk is mr Stuyck ik kan er best inkomen dat u op die manier reageert en mss hebt u gelijk wat het pensioen betreft van hogere ambtenaren,maar laten we eens terug gaan in de tijd,de jaren 60/70/80 en eens spreken over de gewone ambtenaar.
Die mensen hadden een loonderving van minstens 15 a 25% ten opzichte van de privé, als je dan 20 jaar minder verdiend hebt,en er dan uiteindelijk initiatief genomen word om een meer gelijkgesteld loon te krijgen(op termijn)en je door jaren dienst dan uiteindelijk een gelijkschakeling bekomt,dan vind ik het niet meer dan normaal dat je pensioen iets hoger is!
Zelfs al stel je nu zoals vorige keer dat wij benoemd waren en niet konden buiten gesmeten worden (vastheid van betrekking)dan nog zelfs zeg ik,in die tijd was er werk in overvloed in de privé,en werd er met overheidspersoneel gelachen,want s'anderendaags ging je ergens anders horen voor werk en je kon de week nadien beginnen.
Je kan niet mensen minder betalen in de eerste 20 jaren van hun loopbaan en dan wanneer jaren dienst beginnen te tellen of door niveauverhoging door examen je min of meer een gelijkstelling bekomt,nog eens gaan zeggen nu krijg je ook nog eens het pensioen dat je zou gekregen hebben op het loon van de eerste 20 jaar!
Ik versta het probleem van pensioenen in de privé,en ik versta ook dat sinds
er een zekere gelijkschakeling is er mss een andere formule voor pensioen moet zijn,maar net zoals u het unfair vind dat wij teveel zouden trekken,net zo unfair voelden ambtenaren zich behandeld tijdens de eerst periode van hun loopbaan!
Nu heden ten dage moet men al minder rekening houden met statuten of benoemd personeel vermits er meestal contractueel personeel aangenomen word,en dat mr Stuyck moeten niet de nieuwe pispalen worden van de maatschappij,want zij verdienen minder dan de nog aanwezige benoemden,en dus ook minder dan in de privé en zullen als dusdanig nog eens getroffen worden als ze ooit hun pensioen halen.
Oud 6 augustus 2013, 21:44   #269
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik versta het probleem van pensioenen in de privé,en ik versta ook dat sinds
er een zekere gelijkschakeling is er mss een andere formule voor pensioen moet zijn,maar net zoals u het unfair vind dat wij teveel zouden trekken,net zo unfair voelden ambtenaren zich behandeld tijdens de eerst periode van hun loopbaan!

De vraag is,bent u op de hoogte wat de aanpassingen van de privé pensioenen in het recente verleden betreft...

Het is namelijk zo dat destijds de pensioenen in de privé werden berekend op basis van de laatste gewerkte jaren...

Momenteel wordt er een andere berekening gebezigd mijn beste....

En wel dat het pensioen voortaan wordt berekend op hetgeen men verdiende tijdens de hele loopbaan waarvan op basis van 40/45 e met de verdienste van de laatste 40 jaar rekening houdt op het pensioen te bepalen....

Het is dus zo dat de privé qua pensioen enkele jaren geleden zijn inleveringsinspanning al heeft gedaan...

Nu mogen de ambtenaren hun steentje bijdragen,maar blijkbaar is dat nét te veel gevraagd...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 21:55   #270
stuyckp
Banneling

Standaard

http://www.onprvp.fgov.be/NL/futur/c...s/default.aspx

Lees ook over die maxima :
Wanneer uw lonen een plafond overschrijden wordt er bij de berekening slechts rekening gehouden met dit plafond.

Voor elk gewerkt jaar wordt rekening gehouden met een maximum. Met andere woorden, als je in het begin van uw loopbaan nog niet aan dit maximum zat, kan je dat nooit meer bijbenen, ook al zou je op het einde van uw loopbaan wel veel meer verdienen en wel aan het maximum zitten.

Ik dacht steeds dat het maximum werd verrekend op het eindbedrag. Maar dat zou te makkelijk geweest zijn. Dus ook hier wordt een constractueel of gewone werknemer gewoon gepakt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 22:03   #271
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
http://www.onprvp.fgov.be/NL/futur/c...s/default.aspx

Lees ook over die maxima :
Wanneer uw lonen een plafond overschrijden wordt er bij de berekening slechts rekening gehouden met dit plafond.

Voor elk gewerkt jaar wordt rekening gehouden met een maximum. Met andere woorden, als je in het begin van uw loopbaan nog niet aan dit maximum zat, kan je dat nooit meer bijbenen, ook al zou je op het einde van uw loopbaan wel veel meer verdienen en wel aan het maximum zitten.

Ik dacht steeds dat het maximum werd verrekend op het eindbedrag. Maar dat zou te makkelijk geweest zijn. Dus ook hier wordt een constractueel of gewone werknemer gewoon gepakt.
Dat klopt,er is een maximum bedrag,eentje dat onhaalbaar is voor de overgrote meerderheid....

Net zoals er maxima worden gehanteerd in de werkloosheidsuitkeringen....

En ga de lonen van 40 jaar geleden maar eens naast de huidige leggen en de levensduurte vergelijken...

Zo kunnen ze de privé kunstmatige pensioenen opdringen....

Maar de pensioenen van de algehele overheid van ministers tot en met ambtenaren blijven vrolijk buiten schot wegens géén enkele inlevering...
Oud 6 augustus 2013, 22:06   #272
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De vraag is,bent u op de hoogte wat de aanpassingen van de privé pensioenen in het recente verleden betreft...

Het is namelijk zo dat destijds de pensioenen in de privé werden berekend op basis van de laatste gewerkte jaren...

Momenteel wordt er een andere berekening gebezigd mijn beste....

En wel dat het pensioen voortaan wordt berekend op hetgeen men verdiende tijdens de hele loopbaan waarvan op basis van 40/45 e met de verdienste van de laatste 40 jaar rekening houdt op het pensioen te bepalen....

Het is dus zo dat de privé qua pensioen enkele jaren geleden zijn inleveringsinspanning al heeft gedaan...

Nu mogen de ambtenaren hun steentje bijdragen,maar blijkbaar is dat nét te veel gevraagd...
Die is al geleverd voor nu gepensioneerde ambtenaren,ik dacht toch dat ik dat klaar en duidelijk had aangetoond!
Oud 6 augustus 2013, 22:33   #273
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die is al geleverd voor nu gepensioneerde ambtenaren,ik dacht toch dat ik dat klaar en duidelijk had aangetoond!
Helemaal niet mijn beste.....
Oud 6 augustus 2013, 22:39   #274
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt,er is een maximum bedrag,eentje dat onhaalbaar is voor de overgrote meerderheid....

Net zoals er maxima worden gehanteerd in de werkloosheidsuitkeringen....

En ga de lonen van 40 jaar geleden maar eens naast de huidige leggen en de levensduurte vergelijken...

Zo kunnen ze de privé kunstmatige pensioenen opdringen....

Maar de pensioenen van de algehele overheid van ministers tot en met ambtenaren blijven vrolijk buiten schot wegens géén enkele inlevering...
Wat uitkeringen betreft...die liggen doorgaans stukken lager dan het minimum loon.
Is een uitkering dan niet wettelijk een vervangingsloon?

Enfin als men de uitkeringen zo laag mag zetten, waarom dan de lonen niet even laag?
Waarom is het één strafbaar en het ander niet?
Oud 6 augustus 2013, 22:44   #275
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Helemaal niet mijn beste.....
Ik kan toch niet duidelijker zijn he,minder verdiensten in de eerste helft van hun loopbaan,dan min of meer gelijke verdiensten,dan meer pensioen tot zover de overheid!

meer verdiensten tijdens hun loopbaan,en minder pensioen voor de privé!

gij kunt dus zeggen wat ge wilt.
Oud 6 augustus 2013, 22:57   #276
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan toch niet duidelijker zijn he,minder verdiensten in de eerste helft van hun loopbaan,dan min of meer gelijke verdiensten,dan meer pensioen tot zover de overheid!

meer verdiensten tijdens hun loopbaan,en minder pensioen voor de privé!

gij kunt dus zeggen wat ge wilt.
Wel groen gaat dat allemaal oplossen. Zowel verdiensten, als pensioenen van werknemers en ambtenaren gelijk. Iedereen gelukkig, of toch niet ?
Oud 6 augustus 2013, 23:00   #277
Tavek
Banneling

Standaard

Ambtenaren, zelfstandigen en werknemers in een en dezelfde pensioenpot, en pensioen berekenen op een en dezelfde manier.

Wie kan hier nu iets op tegen hebben ?

PS: Ik vermoed dat de ambtenaren hier het meeste baat bij gaan hebben want door de slinkende bijdagen van actieve statutairen en de enorme toename van gepensioneerden, gaat dit systeem binnen nu en 10 jaar zinken. Of je moet als openbaar bestuur bereid zijn op voor iedere ambtenaar nog een gepensioneerde te betalen: nu al moet een gemeente 31 % bovenop de loonmassa van de statutairen reserveren voor pensioenen, dit stijgt naar meer dan 40 % in 2015 en na 2020 zelfs tot bij 80 % bij sommige besturen.

De openbare dienstverlening gaat hieronder zwaar te lijden hebben. Maar ach, als die mannen maar hun royaal en speciaal pensioen hebben zeker ?

Laatst gewijzigd door Tavek : 6 augustus 2013 om 23:03.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 23:11   #278
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het systeem zal nooit slinken.
Pensioenen tekorten worden gewoon aangevuld door werkenden.
Werkenden zullen wel tekorten hebben daar niet van.
Oud 6 augustus 2013, 23:24   #279
westdiep
Gouverneur

Standaard

Die debatten tonen enkel maar de zwakte van ons politiek systeem aan en een verwerpelijke manier van aan politiek te doen.
Problemen worden aangekaart door telkens een groep systematisch als schuldige aan te duiden en dan de grote meerderheid die niet tot die groep behoort te overtuigen dat ze zogezegd zwaar in het zak gezet worden.

Een bedrijswagen? VAA ga je betalen!
Zonnepanelen met subsidies? stigmatiseer uw buren als dieven en sluis er een wetsaanpassing door gebaseerd op fabeltjes.
Vergrijzing? Betaal demonen om iedereen wijs te maken dat de gewone ambtenaar de schuldige is en dat hij een dubbel pensioen heeft.
Werkloosheidsuitkeringen? Steek het op het sociaal profetariaat

Keer op keer.

Er kan blijkbaar geen politiek meer gevoerd worden zonder dat er een groep gestigmatiseerd wordt.

Terwijl net een grondige rationalisatie bij de overheid, administratieve vereenvoudiging en een bestuurlijke vereenvoudiging van heel ons land een oplossing zou moeten zijn.

Er geloofd hier toch niemand dat als de ambtenarenpensioenen naar beneden getrokken worden dat de privépensioenen opgetrokken zullen worden?

Wanneer elke deelgroep zijn aandacht gekregen heeft, dan zal iedereen er uiteindelijk met minder vanaf komen, en, het zal waarschijnlijk ook dan niet genoeg zijn.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 23:25   #280
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het systeem zal nooit slinken.
Pensioenen tekorten worden gewoon aangevuld door werkenden.
Werkenden zullen wel tekorten hebben daar niet van.
Overal ter wereld zitten openbare besturen met dezelfde problemen als Belgie hoor. Het is blijkbaar een hobby geweest van politici om de kost naar achter te schuiven en sociale akkoorden te sluiten op basis van pensioenrechten, i.e. een zaak die dan maar opgelost moet worden door een andere politieker.

Chicago kan bvb binnenkort 2 miljard dollar per jaar gaan storten in het pensioenfonds van de leerkrachten, puur om het overeind te houden. In detroit mogen ze pensioen helemaal vergeten. En zo zijn er nog genoeg steden, gemeenten en landen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be