Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2013, 18:25   #261
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Je filosofische kennis beperkt zich tot het aanbidden van Hegel. Of je hem kent, gebruikt of misbruikt is niet te beoordelen
Dikke leugen dus.
Ik ken Hegel zeer goed, maar ook de filosofie in het algemeen en de wetenschap.
Jij weet er niks van en zegt zomaar wat.
Citaat:
Je wetenschappelijke kennis is onbestaande, onbenullig, foutief. Begrippen uit de wiskunde die je te pas en vooral te onpas gebruikt kan je noch plaatsen, noch duiden. Ze gaan je begrip te boven.
ook hier alleen maar leugens zonder enig inhoudelijk argument.
Citaat:
Moraal van het verhaal: je atoomtheorie 'die wordt bewezen in de filosofie daarvan in eenheid met de wetenschap (wat die kromme zin ook moge betekenen)' is lachwekkend.
ook hier geen enkel argument.
Citaat:
Je - steeds dezelfde - postings wijzen op compulsief gedrag.
Nee, ze zijn grotendeels verdedigingen tegen zulke domme en beledigende posten als van jou hier.
Helaas.
Citaat:
Gelukkig ben je ongevaarlijk, anders kwam er een dwangbuis aan te pas.
Nu wordt je ook nog grof.
Citaat:
Meer woorden maak ik daar niet aan vuil.

Er is al vervuiling genoeg.
Die van jou ja en van je soortgenoten.

Je eigen post hier is er een voorbeeld van.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 18:30   #262
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Leg me eens het verschil uit met andere religies.
Andere religies zijn geloof, mijn atoomtheorie is filosofie, en veel en veel beter dan het krakkemikkige heelalmodel van de wetenschap.

Met een zeer goed bewijs van het bestaan van God bovendien.
Oud 26 september 2013, 18:31   #263
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dikke leugen dus.
Ik ken Hegel zeer goed, maar ook de filosofie in het algemeen en de wetenschap.
Je beseft toch - zo mag ik hopen - dat AL je postings waarin je pseudo-wetenschappelijk uit de hoek komt het tegendeel bewijzen en dat je nog nooit bent betrapt op een filosofisch onderbouwde posting.
Oud 26 september 2013, 18:35   #264
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je beseft toch - zo mag ik hopen - dat AL je postings waarin je pseudo-wetenschappelijk uit de hoek komt het tegendeel bewijzen en dat je nog nooit bent betrapt op een filosofisch onderbouwde posting.
Dit omdat je mijn atoomtheorie nog nooit hebt gelezen.

Ik moet me helaas grotendeels bezig houden met me te verdedigen tegen beledigingen en leugens zoals ook die post van jou.

WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN?

Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, want dat gebeurt niet door toeval, of door de primitieve natuurwetten, maar door de super-intelligentie van de microwezens.

.......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens.
Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat.
Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan.

De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html

hartelijke groeten van harriechristus
Oud 26 september 2013, 18:38   #265
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, de absolute leegte van Zen is overwonnen door de eeuwige en oneindige waarheid van mijn atoomtheorie.

Een godsdienst van de vrijheid die ook alle andere religies aanvaardt en het niet nodig heeft om met modder te smijten.
Iedere fantast kan beweren wat ie wil, en hier hebben we er eentje dat het forum mag blijven vol spuien met zijn megalomane onzin.

Als ik er zo tegenop kom en er nogal wat tijd aan besteed, dan is dat uitsluitend omdat ik de blijvende aanwezigheid van een dergelijke supertrol erg jammer vind voor dit forum.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2013 om 18:40.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 18:39   #266
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard Rupert sheldrake, is harriechristus dan toch een genie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Je verkoopt onzin en dat weet je zelf wel best. Je atoomtheorie zou je moeten staven met wetenschappelijk onderzoek ie. bewijzen en proeven om te staven dat die theorie inderdaad een universele (symmetrische) geldigheid bezit.

Wat ik schrijf over de onmogelijkheid van "niets" en "oneindigheid" heeft deze tests met glas doorstaan ; het gaat dan ook niet over "mijn" theorie, maar over de wetenschappelijke en technische praktijk van heden en het recente verleden.

Als je zjezelf opsluit in een toren van "eigen" ideeën zonder enige fundering vertel je onzin.

namaste Verhiest en Harriechristus,

In theorie zegt Harriechristus hetzelfde als wat de rishi's uit het oude india verkondigden, alleen denk ik dat dhr Verhiest ergens wel gelijk krijgt, omdat er geen enkel hard bewijs is geleverd door harriechristus dat zijn micro wezentjes theorieen waar zijn volgens de westerse wetenschap anno 2013. Ja met een fantasie van een gek zou onze Voyager inderdaad nooit de rand van het zonnestelsel bereikt hebben en nu doorvliegen naar deep space door het vacuum tussen de zonnestelsels. Harde wetenschap maakt zulke technische systemen mogelijk en ik begrijp goed wat dhr Verhiest bedoeld, omdat ik zelf studeerde aan de Technische Universiteit Delft, Werktuigouwkunde, en het basis doctoraal diploma wel kon halen in de tiende maand van 1997. Ja, technologie is no nonsens en als je zegt dat je ingenieur bent dan ben je het dus nog lang niet.

Bewijzen leveren is dus wetenschap en zelf proberen je bewijzen te ontkrachten met nieuwe theorieen en bewijzen. Ik probeer met Wieroe een nieuw geloof te ontwikkelen nu, en dat moet het dewanisme worden, en als ik zeg dat Wieroe actief meedenkt vanuit zijn luie mandje dan kan ik dit wel enigzins beredeneren, en om dit te begrijpen, kan je nu even kijken naar de boeken van Rupert Sheldrake, een bioloog en schrijver die dus duidelijk heeft bewezen nu dat er inderdaad iets bestaat als een morfologisch resonantie veld, waarmee wij allemaal op een of ander mysterieus niveau in kontakt met elkaar staan en onbewust met elkaar kunnen communiceren. Met dit veld communiceer ik dus met mijn harige koeliepoes hier thuis: Wieroe en ik heb vaak het gevoel dat het echt zo is, dus misschien ben ik echt gek. Ook bij oude bomen of in bebost gebied voel ik een veld dat door de bomen wordt gegenereerd en dit is precies waar Rupert Sheldrake het over heeft. Ik ga zijn boek snel kopen komende maand, die nieuwe uit 2005.

In theorie kan Harriechristus zijn micro fantasieeen toetsen aan de theorieen van Rupert Sheldrake en alles dan heroverwegen en met nieuwe bewijzen op tafel komen. Maar of hij dit gaat kunnen is maar net de vraag, omdat ik niet weet wat harrie nou gestudeerd heeft en wat zijn kennisniveau is, dit wil hij hier niet vertellen. Dus hierom vindt men hem een fantast en niemand neemt hem serieus zo te zien. Ik geef Harriechristus wel het voordeel van de twijfel en wil hem niet totaal ongelijk geven, omdat ik hem met een regeltje en een formule kan wijzen waar hij feitelijk over praat en dit is iets uit mijn theoretisch onderzoek naar Brahman en Altecrea. Ja, toen Einstein vroeger professoren zijn formules wees werd hij weggejaagd als een domme joodse gek en nu na zijn dood noemt men hem een genie. Wie zou dit ook willen zeggen over onze Harriechristus?

dewanand en wieroe
hindoe fundamentalisten
planet of the intelligent apes

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 26 september 2013 om 18:39.
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 18:42   #267
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
namaste Verhiest en Harriechristus,

In theorie zegt Harriechristus hetzelfde als wat de rishi's uit het oude india verkondigden, alleen denk ik dat dhr Verhiest ergens wel gelijk krijgt, omdat er geen enkel hard bewijs is geleverd door harriechristus dat zijn micro wezentjes theorieen waar zijn volgens de westerse wetenschap anno 2013.
Ik kan het filosofisch bewijzen in eenheid met de wetenschap en zit aldus veel en veel beter in elkaar dan wat de wetenschap beweert.
En ik kan er veel meer mee verklaren.

Dus als de wetenschap haar krakkemikkig heelalmodel al bewezen acht, hoeveel mijn veel betere heelalmodel des te meer.

Verder: lees mijn atoomtheorie eerst eens voor je zomaar wat beweert.
Oud 26 september 2013, 18:44   #268
eno2
Banneling

Standaard

De clash van de delusies

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2013 om 18:45.
Oud 26 september 2013, 18:46   #269
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In theorie kan Harriechristus zijn micro fantasieeen toetsen aan de theorieen van Rupert Sheldrake en alles dan heroverwegen en met nieuwe bewijzen op tafel komen. Maar of hij dit gaat kunnen is maar net de vraag, omdat ik niet weet wat harrie nou gestudeerd heeft en wat zijn kennisniveau is, dit wil hij hier niet vertellen.
Je kunt alles lezen op mijn website.

Begin daar eens mee voor je zomaar van alles en nog wat beweert.

Mijn kennis is vooral die van de Hegeliaanse filosofie in eenheid met de wetenschap waaruit ik mijn atoomtheorie heb ontdekt.
Maar om het bewijs te begrijpen (op basis van de totale logica ervan), moet je mijn atoomtheorie eerst goed kennen en kom je vanzelf alle argumenten tegen.
Oud 26 september 2013, 18:48   #270
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

De clash van de delusies

Zen.....goed voor je wormen........je hele familie in ene bij elkaar......
Oud 26 september 2013, 18:58   #271
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

De clash van de delusies

Schitterend toch wanneer het spontaan gebeurt!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 19:03   #272
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn atoomtheorie wordt bewezen in de filosofie daarvan in eenheid met de wetenschap.
Dat moet je dan eens gaan lezen en ophouden zomaar wat te zeggen zonder enige grond.
Niet de wetenschap heeft mijn atoomtheorie ontdekt, maar ik zelf door de filosofie.
Laat de dogma's van de wetenschap dus even los.
Want deze zijn materialistisch van aard en veel te beperkt om de waarheid van het heelal te kunnen ontraadselen.
Dat heb ik gedaan.
Ook dit is volkomen onzin zonder enige redenering.
Nergens heb je het over glas gehad en ook nu zeg je verder niks daarover.
Dus je zegt zomaar weer wat.
Als je nooit mijn atoomtheorie leest, ben jij het die steeds weer onzin beweert, niet ik.

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html
Waarom opent u daar geen draad over? Dan kunt u hierover van harte en zo lang als u wilt discussiëren. En terzelfder tijd laat u de andere draden met rust en valt u ze niet meer lastig met uw 'microwezentjes'.

Want alles wat u poneert, kan misschien wel hier en daar niet uit te sluiten zijn, maar echt weten doen we het maar nooit. Maar goed, dat kunt u dat uit de doeken doen in een draad:

Citaat:
De wonderbaarlijke theorieën van Harrie Christus. Niet bewezen weliswaar, maar ook niet onbewezen.

Laatst gewijzigd door system : 26 september 2013 om 19:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 19:05   #273
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Waarom opent u daar geen draad over? Dan kunt u hierover van harte en zo lang als u wilt discussiëren. En terzelfder tijd laat u de andere draden met rust en valt u ze niet meer lastig met uw 'microwezentjes'.

Want alles wat u poneert, kan misschien wel hier en daar niet uit te sluiten zijn, maar echt weten doen we het maar nooit. Maar goed, dat kunt u dat uit de doeken doen in een draad:
Metafysica
Oud 26 september 2013, 19:46   #274
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In theorie zegt Harriechristus hetzelfde als wat de rishi's uit het oude india verkondigden
Kan je eens precies aanduiden waar in de veda's?

Citaat:
Ja, toen Einstein vroeger professoren zijn formules wees werd hij weggejaagd als een domme joodse gek en nu na zijn dood noemt men hem een genie.
Einstein kreeg een nobelprijs 34 jaar voor zijn dood.
Oud 26 september 2013, 19:54   #275
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Einstein kreeg een nobelprijs 34 jaar voor zijn dood.
Dat zal HC niet beschoren zijn.
Oud 26 september 2013, 20:37   #276
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: mijn eigen draad daarover is weggepest door eno2.
En verder reageer ik waar en wanneer ik dat zelf wil.
Maar ik wil best proberen daar nogmaals een draad over te openen.
Het maakt geen verschil, want de meeste mensen hier zullen mijn atoomtheorie wel kennen.
Citaat:
Want alles wat u poneert, kan misschien wel hier en daar niet uit te sluiten zijn, maar echt weten doen we het maar nooit.
Mijn atoomtheorie heeft een veel grotere zekerheid dan het krakkemikkige heelal van de wetenschap.
En ik weet wel dat het zeker zo is.
Citaat:
Maar goed, dat kunt u dat uit de doeken doen in een draad:
Ik zal het doen, maar ik heb dat al zovele malen gedaan en als de mensen het niet lezen en bestuderen en niet verder komen dan domme "kritiek", dan schiet ik niet veel op.

Dit dan al 39 jaar lang.

Maar goed: ik blijf hopen......
Oud 26 september 2013, 20:45   #277
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals: mijn eigen draad daarover is weggepest door eno2.
En verder reageer ik waar en wanneer ik dat zelf wil.
Maar ik wil best proberen daar nogmaals een draad over te openen.
Het maakt geen verschil, want de meeste mensen hier zullen mijn atoomtheorie wel kennen.
Mijn atoomtheorie heeft een veel grotere zekerheid dan het krakkemikkige heelal van de wetenschap.
En ik weet wel dat het zeker zo is.
Ik zal het doen, maar ik heb dat al zovele malen gedaan en als de mensen het niet lezen en bestuderen en niet verder komen dan domme "kritiek", dan schiet ik niet veel op.

Dit dan al 39 jaar lang.

Maar goed: ik blijf hopen......
Ja maar dat is dan het risico van het opstarten van een draad. Een draad kan succes hebben of vlug uitdoven. Zoals de meeste draden hier. Maar het is niet omdat uw onderwerp (en draad) -misschien- niet het verhoopte succes zou kennen, dat u dan andere draden moet komen 'verpesten' of 'doorspuien' met hetzelfde onderwerp. Daar gaat het over.

Laatst gewijzigd door system : 26 september 2013 om 20:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 20:47   #278
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wonderbaarlijke theorieën van Harrie Christus. Niet bewezen weliswaar, maar ook niet onbewezen.
KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING

1 - de microkosmos is een hogere wereld.
(gezien het feit dat een atoom ingewikkelder in elkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : elektromagnetisme, kwantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz )

2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.

3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten.
(Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem in elkaar komt te zitten)
Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie.
Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.

4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos.

5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens in plaats van een dood mechaniek van de wetenschap.

6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen.

7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen.

Al bij al zit het veel beter in elkaar en kan veel meer verklaren dan het heelal van de wetenschap.
Dus als die haar heelal al bewezen acht, hoe des te meer die van mij....
Oud 26 september 2013, 20:50   #279
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar dat is dan het risico van het opstarten van een draad. Een draad kan succes hebben of vlug uitdoven. Zoals de meeste draden hier. Maar het is niet omdat uw onderwerp (en draad) -misschien- niet het verhoopte succes zou kennen, dat u dan andere draden moet komen 'verpesten' of 'doorspuien' met hetzelfde onderwerp. Daar gaat het over.
Ik verpest geen andere draden, dat is alleen jouw idee omdat je daaraan ergert.

Mijn atoomtheorie is op vele andere onderwerpen van toepassing, zoals hier over religie en ook op de evolutietheorie enzovoort.

Je moet ophouden met beledigen.
En gewoon inhoudelijk reageren alsjeblieft.
Oud 26 september 2013, 21:37   #280
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING

1 - de microkosmos is een hogere wereld.
Dat is geen bewijs. Dat is een stelling.

Citaat:
2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.
Dat is geen bewijs, maar een voorspelling.

Citaat:
3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten.
Dat is geen bewijs, maar een verwachting (dat geef je zelf al aan door "best mogelijk" te gebruiken)

En de volgende punten leidt je af uit de vorige punten, en omdat dat geen bewijzen zijn, kunnen we die overslaan.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be