Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2013, 13:50   #261
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Het gaat er dus niet om wat er wordt gezegd maar wat er achter zit.
Wat 'erachter zit' is speculatie en derhalve irrelevant.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 13:52   #262
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat 'erachter zit' is speculatie en derhalve irrelevant.
Nee, dat is niet zo. Ik heb je al uitgelegd waarom.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 13:53   #263
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De reactie van 'Met vrouwen weet je pas achteraf' kwam van Bruno Tobback ook niet in de gepaste timing voor goede humor. Ik vond het wel een verdienstelijke poging van Bart De Wever om wat humor op de tafel te brengen. Zeker gezien zijn partij per slot van rekening toch nog altijd met de partij van Bruno Tobback in de Vlaamse regering zit.

Ook Gwendolyn Rutten durfde een ongeforceerd weglach-lachje tegen Bart De Wever's gezever poneren. Een echte goede mop heb ik haar nog niet horen vertellen.
Ik ben persoonlijk niet geïnteresseerd in de grapjes, noch in de uitstraling van de 4 vrienden. Inhoudelijk werden de traditionelen de grond in geboord.

We hebben het in België misschien niet zo slecht, maar dat heeft allesbehalve met goed bestuur te maken.

Het belastingsniveau, onze schuldgraad en de efficiëntie van de overheid zijn rotslecht in vergelijking met de andere Eurolanden zoals aangetoond door objectieve spelers.

Dit gaat niet veranderen door te doen alsof het wel allemaal OK is, de enige manier om zaken te veranderen is door te blijven zagen ('verzuren'). Hoop en optimisme leveren veel minder op!

Laatst gewijzigd door Snerror : 14 oktober 2013 om 13:54.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 13:55   #264
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik ben persoonlijk niet geïnteresseerd in de grapjes, noch in de uitstraling van de 4 vrienden. Inhoudelijk werden de traditionelen de grond in geboord.

We hebben het in België misschien niet zo slecht, maar dat heeft allesbehalve met goed bestuur te maken.

Het belastingsniveau, onze schuldgraad en de efficiëntie van de overheid zijn rotslecht in vergelijking met de andere Eurolanden zoals aangetoond door objectieve spelers.
Bestuur, overheid, justitie vooral...
Tip: ga naar de nieuwe film "Het Vonnis" kijken.
Zeker de moeite waard !
Verdient een Oscar !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 13:58   #265
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Dat klopt.

Zoals mijn onderschrift het vertelt, is er ook niks wat hier iets aan kan veranderen. Je kunt positieve en negatieve veranderingswil hebben. Ja, er zijn veel mensen die misnoegd zijn met de Belgische staat. Maar de politici die deze misnoegdheid kanaliseren doen het op een negatieve manier: afbraak, verrotting, besparing. Er is geen enkel publiek figuur die in positieve termen spreekt over Vlaamse ontvoogding. De metamorfose van De Wever van de gezellige goedzak in de ijskoude, gehaaide zakenman na zijn verkiezing is een bijna mythologisch symbool hiervoor.
Er is dus geen warme, positieve, volkse ontvoogding die in andere afhankelijke regio's vaak wel te zien is.
En elke persoon die denkt het te kunnen veranderen, maakt steeds dezelfde fout.
De Wever gaf veel mensen hoop dat hij het ideologische even opzij zou schuiven en louter communautair zou spelen. Helaas kwam De Wever tijdens zijn jeugdjaren niet buiten: hij zat thuis, Burke te lezen, en s'avonds zat hij met strict gelijkgezinden bij de wereldvreemde KVHV-cantussen. Wat hij nu probeert in Antwerpen is een gevolg van zijn wereldvreemdheid: hij denkt oprecht dat hij door de "overlast aan te pakken" aan populariteit zal winnen.

De Antwerpse jeugd haat hem nu, en de rest is aan't volgen.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 14:11   #266
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dit gaat niet veranderen door te doen alsof het wel allemaal OK is, de enige manier om zaken te veranderen is door te blijven zagen ('verzuren'). Hoop en optimisme leveren veel minder op!
Daar ben ik het niet mee eens. Als 's lands grootse partij blijft zagen ( en 'verzuren') vormt ze een parasitaire belasting op onze maatschappij.

Ik zie het positief in. Na het N-VA congres in januari zie ik N-VA met een duidelijke visie en een positief verhaal komen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 15:04   #267
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die toestroom is af te zwakken & op termijn wél te stoppen.
Laat Maggie nog enkele jaren voort werken !
Zou toch eens graag het aantal migranten van het afgelopen jaar zien (gezinshereniging, (schijn)huwelijk, (schijn)samenwonen...).
Er moet trouwens op twee vlakken worden gewerkt. Eén: zorgen dat de migranten, die de problemen nog wat komen vergroten, niet komen, en twee: zorgen dat de migranten die bijbrengen tot de maatschappij, wel komen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 15:09   #268
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zou toch eens graag het aantal migranten van het afgelopen jaar zien (gezinshereniging, (schijn)huwelijk, (schijn)samenwonen...).
Er moet trouwens op twee vlakken worden gewerkt. Eén: zorgen dat de migranten, die de problemen nog wat komen vergroten, niet komen, en twee: zorgen dat de migranten die bijbrengen tot de maatschappij, wel komen.
Zelfs aan die laatsten hebben we geen behoefte: zijn er nog niet genoeg werklozen ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 16:07   #269
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Als 's lands grootse partij blijft zagen ( en 'verzuren') vormt ze een parasitaire belasting op onze maatschappij.

Ik zie het positief in. Na het N-VA congres in januari zie ik N-VA met een duidelijke visie en een positief verhaal komen.
Ok, blijf maar hopen op beterschap dan. In Zuid-Afrika hebben ze al jaren veel meer hoop dan hier en kijk wat ze er mee zijn.

Niet dat ik anti-hoop ben maar je komt er gewoon nergens mee. Klagen en mistoestanden aanklagen levert een veel beter leven op.
Oud 14 oktober 2013, 16:15   #270
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag werd gesteld in Mise au point tijdje geleden van 2002-2012 waren er 1.100.000 nieuwe Belgen bijgekomen (van 10.000.000 naar 11.100.000).
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 16:29   #271
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Mijn persoonlijke mening is dat een BTW verhoging op korte termijn een goede zaak zou zijn. Je kan dan echt substantieel de RSZ en de bedrijfsvoorheffing laten dalen, zonder dat de overheid hoeft te bezuinigen op noodzakelijke dienstverlening. Dat is toch wel belangrijk.

Op langere termijn moet inderdaad gekeken worden naar een daling van het totale belastingsniveau wat dat is toch wel heel hoog. Maar dat kan je niet op 1 a 2 jaar. Een BTW verhoging kan wel de loonlasten op korte termijn spectaculair doen dalen.
Als je de BTW verhoogt kelder je de interne markt nog meer en wakkert de inflatie op. Vraag maar aan de Nederlanders hoe de BTW verhoging het land nog meer in problemen heeft gebracht.
Er is maar 1 oplossing en dat is massaal snoeien in ziekte uitkeringen,
werkeloosheidsvergoedingen, pensioenen etc.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 16:37   #272
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Akkoord Dewever heeft ooit beter gedebatteerd, maar 3 tegen één is niet onmiddellijk fair.
Daarbij de goednieuwsshow van de drie sloeg ook niet meteen aan.

slotsom, Dewever kan het nog altijd, zelfs in zeer moeilijke omstandigheden kan hij Gwendolien, Bruno en Wouter gemakkelijk aan.
Probleem is wel dat hij van economie niet veel kaas heeft gegeten hetgeen tijdens het debat duidelijk te merken was.
Maar hij is wel zo eerlijk om dat toe te geven.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 17:06   #273
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs aan die laatsten hebben we geen behoefte: zijn er nog niet genoeg werklozen ?

Maar blijkbaar nog niet genoeg om de knelpuntberoepen op te vullen
Oud 14 oktober 2013, 17:08   #274
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Vraag werd gesteld in Mise au point tijdje geleden van 2002-2012 waren er 1.100.000 nieuwe Belgen bijgekomen (van 10.000.000 naar 11.100.000).
Allé, nog een geluk dat Maggie er ene heeft teruggestuurd. Anders waren het er 1.100.001 geweest.
Oud 14 oktober 2013, 17:11   #275
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De Wever heeft de traditionelen weer mooi een poepje laten ruiken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 17:18   #276
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé, nog een geluk dat Maggie er ene heeft teruggestuurd. Anders waren het er 1.100.001 geweest.
Volgens mij is die reeds terug onder een andere naam

Laatst gewijzigd door demonen : 14 oktober 2013 om 17:21.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 17:58   #277
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de evidentie Bekijk bericht
Dan heb je Marc Van De Looverbosch, ex-sp.a raadslid en momenteel nog altijd voorzitter van de 'Vlaamse' Journalisten deze namiddag op radio1 maar eens luisteren horen.

Onbegrijpelijk dat zo iemand journalist mag zien op de vrt én nog veel onbegrijpelijker dat die voorzitter van de Vlaamse journalisten is.

Een beter bewijs dat het met onze media echt fout zit, kan er m.i. niet bestaan.
Hij had gisteren ook precies iets anders gezien dan onze topicstarter...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 oktober 2013 om 17:58.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:00   #278
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Ah hier is hij weer, een link of ik weet niet wat.
Maar zelf ooit met harde bewijzen komen wimpelt hij af als, dat is algemene kennis.
U bent al langer op dit forum?
Dubbelnick?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 18:02   #279
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die toestroom is af te zwakken & op termijn wél te stoppen.
Laat Maggie nog enkele jaren voort werken !
Zoveel heeft Maggie nog niet gedaan, oké, ze heeft de perrceptie mee, dat is natuurlijk hetgeen dat telt.
Oud 14 oktober 2013, 18:04   #280
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heeft de N-VA in januari een congres?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be