![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja. Vis op vrijdag of beter gezegd geen vlees op vrijdag, heeft te maken met Goede Vrijdag, de dag waarop Christus is gestorven aan het kruis en waarbij de gelovige wordt gevraagd zich die dag wat te matigen (voor de renaissance zelfs volledige onthouding).
Aan vis zijn trouwens ook wel wat nevenbetekenissen verbonden in de Katholieke kerk. Zo verwijst vis naar de gedoopten. Dit schrijvende begin ik me stilaan te realiseren dat ik als overtuigd atheïst mismeesterd ben in het katholiek onderwijs.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vindt u dat nu echt goed, toty????? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tellen wij niet voor u? Wat doet u dan hier in België? Verhuis maar gauw naar één of ander moslimland waar ze goed genoeg zijn voor u. Of bent u bang daar in de armoede terecht te komen of in de oorlog? Dat kan ik bijna niet geloven, volgens uw uitleg moet in de moslimwereld toch alles beter zijn dan hier bij ons! Ik zou zeggen : trek eens naar Syrië, Afghanistan, Lybië, Iran of waar u maar wil en probeer het eens een jaartje of 5!
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er staan soms toch wel leuke antwoorden in ![]() Soms lees je dan de quotes van een genegeerde , in dit geval de TS ![]() btw: De negeerlijst doet het enkel wanneer ingelogd ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=_YRV_LiHIZU
Het NT is een voortzetting van het OT . In het NT , Jezus zei dat hij was hier niet om de wetten te veranderen , maar om ze te versterken. Jezus was een Jood , en hij naar alle waarschijnlijkheid beperkt tot het Kosher dieet . Het belangrijkste argument gebruikt door christenen de vraag waarom ze mogen eten wat ze willen voort uit Matteüs 15 : 15 Toen de schriftgeleerden en Farizeeën , die uit Jeruzalem waren, kwamen tot Jezus , zeggende: 2 'Waarom overtreden Uw discipelen de inzetting der ouden ? Want zij wassen hun handen niet , wanneer zij brood eten. " 3 Hij antwoordde en zeide tot hen: " Waarom overtreedt ook gij het gebod Gods , door uw inzetting ? 4 Want God heeft geboden , zeggende: Eert uw vader en uw moeder ' ; [ A] en , 'Wie vader of moeder vloekt , die zal den dood gebracht worden . ' [ B ] 5 Maar gij zegt: ' Wie zegt tegen zijn vader of moeder , "Wat winst die je misschien van mij hebben ontvangen, is een geschenk aan God . "- 6 dan hoeft hij niet eer zijn vader of moeder ' [c ] dus je hebt het gebod [ d ] van God krachteloos gemaakt door uw inzetting . 7 Huichelaars ! Terecht heeft Jesaja over u , zeggende : 8 ' Deze mensen toegaan tot Mij met hun mond , En [ e ] eren Mij met hun lippen , Maar hun hart is verre van Mij . 9 Doch tevergeefs eren zij Mij , Leringen leren, die geboden van mensen zijn . ' " [ F ] 10 Toen Hij de schare tot Zich geroepen had , zeide Hij tot hen: 'Luister en begrijp : 11 Niet wat er in de mond verontreinigt een mens ; maar wat er uit de mond , dit verontreinigt een mens . " 12 Toen kwamen Zijn discipelen en zeiden tot Hem: " Weet u dat de Farizeeën waren beledigd toen zij dit woord gehoord? " 13 Maar Hij antwoordde en zei: " Alle plant, die Mijn hemelse Vader niet geplant heeft , zal uitgeroeid worden . 14 Laat hen gaan . Zij zijn blinde leidslieden der blinden . En als de blinde een blinde leidt , zullen zij beiden in een put vallen . " 15 Toen antwoordde Peter , en zeide tot Hem: " Verklaar ons deze gelijkenis . " 16 En Jezus zei: "Bent u ook nog steeds onwetende? 17 Heeft u nog niet begrijpen , dat al wat de mond ingaat , in de buik en wordt geëlimineerd ? 18 Maar die dingen, die ten uit de mond uitgaat, komt uit het hart , en zij maakt de mens onrein . 19 Want uit het hart komen boze gedachten , moord, echtbreuk , hoererij, diefstal , leugenachtige getuigenissen, godslasteringen . 20 Dit zijn de dingen die een mens onrein , maar het eten met ongewassen handen maakt een mens niet onrein . " Echt die praat over het eten met ongewassen handen . Peter's verhaal is alleen voor Peter en de omstandigheden tijdens zijn reis . Zelfs in de Koran , is het toegestaan om te eten het vlees van een varken als we geen andere keus . http://www.youtube.com/watch?v=K6cTCEynGpU http://www.youtube.com/watch?v=hLBJ0U4NaVA Moet slachten met deze methode door een niet-islamitische slagers Bloed moet worden afgetapt Het bloed moet volledig worden geleegd voordat het wordt verwijderd. Het doel is om het meeste bloed aftappen, die anders als goede voedingsbodem voor micro-organismen zou dienen. Vandaar daartoe het ruggenmerg niet worden gesneden, omdat anders de zenuwvezels naar het hart worden beschadigd tijdens de handeling die hartstilstand, waardoor stagnatie van het bloed in de bloedvaten Vlees door islamitische wijze geslacht blijft langer vers tijd als gevolg van tekort aan bloed in het vlees ten opzichte van andere methoden slachten. Dier niet pijn voelen De snelle snijden van schepen van de nek schakelt de toevoer van bloed naar de zenuwen van de hersenen die verantwoordelijk zijn voor pijn. Dus het dier niet pijn voelen. Terwijl sterven, wordt het dier te strijden, kronkelen, schudden en schop, niet als gevolg van pijn, maar door de samentrekking en ontspanning van de spieren tekort aan bloed en door de bloedstroom uit het lichaam. http://www.youtube.com/watch?v=oUdgWD6i4rE |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slachterij in Libanon
https://www.youtube.com/watch?v=fGjCrPiGEpg
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar grondig lees ik die posts van toty niet. Zelfs als ik overtuigd was van zijn gelijk, zou ik die posts niet kunnen lezen zonder de éne keer in een lach te schieten en de andere keer me te ergeren. De kromme zinswendingen en de vele fouten zijn zo achterlijk dat het gewoon niet lukt om hem serieus te nemen!
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bruine koe niet gezien op de achtergrond die ligt te stuiptrekken?
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga hier niet op in. Die discussie is hier al 11.000 keer gevoerd
![]() ![]() ![]()
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den toot staat op zijne negeerlijst. Om er voor te zorgen dat Cookie het wel kan lezen moet je 't dus telkens ne keer kwoten...
![]()