![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En bijgevolg, veel van wat de zogenaamde 'Taalunie' allemaal oreert, moeten we zonder enige schroom naast ons neerleggen en gewoon onze taal blijven spreken. |
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De nieuwe spelling heeft echter NIETS veranderd aan het gebruik van 'mochten' als hulpwerkwoord voor de voorwaardelijke wijs in plaats van "moesten". Ik maakte die fout vroeger ook. Tot JIJ er mij op wees. Je deed het alleen niet zo dat iedereen het op dit forum kon zien. IK heb NIET met hand en tand mijn ongelijk proberen vol te houden, maar heb me ONMIDDELLIJK jouw les ter harte genomen. Wat het gebruik van de "gij" vorm betreft. Je gaat toch niet ontkennen dat de "gij" vorm j�*ren geleden in de lagere school al plaats ruimde voor de "je" vorm? "Gij" wordt nog veel gebruikt in de gewone omgang, maar al lang niet meer in schrijfvorm. Behalve misschien door een oude zak met aanpassingsmoeilijkheden.
|
|
|
#263 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat hen dan verweten wordt dat ze liever aan de kant staan te roepen dan verantwoordelijkheid op te nemen?
|
|
#264 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maak je maar niet druk. Ook zonder de N-VA gaat jouw ingebeelde "natie" naar de knoppen.
|
|
|
#265 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het is het schrijven wat de hindernis vormt voor veel van mijn generatie. Tijdens de lessen Nederlands werd het verschil tussen spreek- en schrijftaal er zo'n beetje ingehamerd. Met als orgelpunt, toch in mijn geval, een dictee waar de leerkracht gebruik maakte van de spreektaal en wij verplicht werden om de schrijftaal te hanteren. En dat laat jammer genoeg sporen na die maar langzaam wegebben. Mijn reacties op schrijffouten van anderen zijn beperkt, en vaak enkel als de schrijffout als een woordspeling opgevat kan worden ( live/life ) En ik vermoed dat het woord "eens" eens als "is" gespeld mag worden. |
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het valt mij ook op dat hier vaak tegen gezondigd wordt. Nochtans heeft dit niets te maken met "het geknoei van de taalunie".
|
|
|
#267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Regeren behoort een constructieve actie te zijn. N-Va wil federaal enkel afschaffen, afbouwen, afbreken, .... Dan hoor je niet thuis in een regering die wil opbouwen, samenwerken, vooruitgaan,....
|
|
|
|
#268 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ze zijn er niet gerust is. Confederalisme is elk zijn eigen huishouden voor eigen rekening. De Waalse sossen willen niet : bang voor zelfbestuur, bang van verantwoordelijkheid, bang om niet langer te kunnen potverteren en de factuur te kunnen laten betalen door de hoofdzakelijk Vlaamse belastingbetaler. |
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit gezegd zijnde, vind ik dit forum nu toch niet de geschikte plaats om forummers om de haverklap op taalfouten te wijzen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 maart 2014 om 12:12. |
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-de gij vorm zou achterwege laten -daarom een ouwe onaangepaste zak ben Ik zie heel algemeen niet in met welk recht een taalunie-commissie ons gaat voorschrijven hoe wij moeten communiceren. Ik schrijf hoe ik wil, en wie het niet begrijpt, die vraagt maar uitleg. Ga maar eens na wanneer iemand de spellingnazi begint uit te hangen: als hij zonder weerwoord zit. Helemaal lollig wordt het wanneer men je op fouten wijst met een tekst waar er dan zelf één of meer kemels in voorkomen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 maart 2014 om 12:13. |
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 maart 2014 om 12:26. |
|
|
|
|
|
#273 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 maart 2014 om 12:28. |
||
|
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gaat u alwéér janken bij de moderator? Maar mens toch, probeer toch eens uw problemen zelf op te lossen in plaats van telkens te gaan uitwenen bij een derde.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 maart 2014 om 12:30. |
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het moet maar eens gedaan zijn om mij een alias van Gwylan te noemen.
|
|
|
#276 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In dit geval sloeg ik een deel van je tekst over omdat ik het er mee eens ben: we hoeven niemands richtlijnen na te leven, we schrijven zoals we willen. Dus: gij, kadoo, buroo, pannekoeken, apestreken, zonnebloemen,... Fuck de spellingnazies van de taalunie.
|
|
|
|
#277 |
|
Banneling
|
Oeioei, nu wordt ik echt bang, hoe zieliger kan het nog worden met jullie soort.
Laatst gewijzigd door hollande : 29 maart 2014 om 12:39. |
|
|
|
|
#278 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu breekt mijn klomp! In uw antwoord hierop meldde u fier dat u zich vereerd voelde met het feit dat ik u een mogelijke nickname noemde van Gwylan (1). Wat zal het nu zijn? Weet u eigenlijk nog wat u vertelt? ______________ (1) U weet wel de dame die u bestempelde als 'van hoge afkomst'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 maart 2014 om 12:41. |
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar NIET zowel de "gij" als de "je" vorm gebruiken in je berichten. Van mij mag het hoor, maar je weet zelf ook dat dit lullig overkomt. Noch "moesten" als hulpwerkwoord in de voorwaardelijke wijs maar mochten.
|
|
|
#280 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Et alors, System? Geeft dat jou en Hollande het recht om te liegen over mij én Gwylan? Gwylan is géén creatie van Knuppel. En ik ben geen dubbelnick van Gwylan. IK weet héél goed wat ik vertel. Meer nog. In tegenstelling tot jou en Hollande kan ik zelfs BEWIJZEN wat ik vertel. Wie weet er dan niet wat hij bazelt?
|