![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moet er vooral eens niet minder belast worden ? Moet de overheid eens niet zichzelf als monetaire herverdelingsmachine herzien ? Hoe je het ook draait of keert, onze belastingsdruk is bij de hoogste in de wereld terwijl we lang niet de exclusiviteit van ons sociaal vangnet kunnen claimen. Als ik dan nog lees hoe weinig Piano ontvangt aan werkloosheidsvergoeding, dan wordt 'waar blijft dat geld dan' een toch wel ERG prangende vraag. Gaat dat in rook op ? Te hoge subsidies aan alles en nog wat ? Teveel doorgesluisd naar vakbonden ? Waar blijft het en hoe kan die belastingsdruk eens omlaag ?
Het is hemeltergend dat politici hun gezicht nog maar durven laten zien in de discussie over al dan niet meer werken voor hetzelfde geld want die discussie kan worden getemperd door lagere loonlasten. België is extreem gulzig en daar moet dringend wat aan worden veranderd. Het is niet vijf voor twaalf maar kwart over. |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Banneling
|
[font=Times New Roman][size=3]Ergens is dat spijtig.
[font=Times New Roman][size=3]Succes dus. En als je ooit een toerist zoekt die gul fooien rondstrooit aan een brave blokwatcher… ge weet met te vinden hé sjoeke! Laatst gewijzigd door de metser : 1 oktober 2004 om 20:31. |
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#264 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Op dit ogenblik kom ik alle dagen steendood thuis en heb ik echt geen zin in het net. Binnen een paar weken ben ik weer helemaal ingewerkt en dan kom ik wel wat meer terug op het net. Ze (=de Zwart Blokkers) zijn nog niet van me af groetjes aan Minoes van den Tsiko!
"De enige reden waarom Hamas bestaat is om Israël te vernietigen en alle Joden ter wereld uit te roeien waar ze zich ook bevinden." Laatst gewijzigd door thePiano : 2 oktober 2004 om 07:12. |
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge hebt ook niet veel echt gewerkt in uw leven zeker ? |
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Vreemdeling
|
Het voorgestelde systeem moet ingevoerd worden in heel de EU. Verder zal er van hogere prijzen geen sprake zijn omdat die consumptiebelasting enkel de belasting op arbeid vervangt die nu ook al in de eindprijs van een product verrekend zit.
En natuurlijk moet de overheid besparen; vooral op zichzelf dan, maar belasting op arbeid blijft onzinnig. |
|
|
|
|
|
#267 | |
|
|
Citaat:
Ps: leg mij eens uit wat jij echt werken noemt, het zal me benieuwen.
|
|
|
|
#268 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met echt werken bedoel ik de bouw, de dokken, de staalnijverheid enz.. |
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
|
Citaat:
Maar om je gerust te stellen, behalve de staalnijverheid, heb ik het allemaal gedaan. Nu jij weer.
|
|
|
|
#270 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb niet de indruk dat op uw huidig beroep die term van toepassing is |
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
|
Citaat:
Ik wou dat ik dat ook kon.
"De enige reden waarom Hamas bestaat is om Israël te vernietigen en alle Joden ter wereld uit te roeien waar ze zich ook bevinden." Laatst gewijzigd door thePiano : 3 oktober 2004 om 06:57. |
|
|
|
|
|
|
#272 | |
|
|
Citaat:
Aan de dokken werken is niet veel fysiek werk meer mee gepaard. Het is allemaal vorklift, kraanwerk enz... Maar elk beroep heeft zijn specifieke voor- en nadelen. Het beroep dat ik nu al een aantal jaren uitoefen, daar vinden ze tegenwoordig nog enkel allochtonen voor. Autochtone Belgen willen slechts 40 (liefst minder)-uren werken en het weekend thuis op hun luie krent zitten en maar jammeren op hun bazen en op het Blok stemmen..... Als ze bv volgende week alle allochtonen in Brussel zouden buitenzetten, rijd er geen enkele bus, taxi, metro, trein of vrachtwagen meer. Stel je voor dat de autochtone Belgen opeens terug die 'nare' beroepen zouden moeten uitoefenen, het Vlaams Blok behaalde gegarandeerd de absolute meerderhied in het parlement. En dan maar hopen dat als het Blok aan de macht komt, de 32-urenweek wordt ingevoerd en iedereen een jobke met witte handschoenen krijgt.
|
|
|
|
#273 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moet ik hier nu gaan opmaken dat geestelijk afgepeigerd thuiskomen een pretje is ?
|
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#275 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In uw openingspost schreef u dat u 18 maanden werkloos was, beweren dat ze daar alleen allochtonen voor vinden is een beetje overdreven hé. Ik heb zelf 40 jaar dag en nacht, op zon- en feestdag gewerkt en ik was echt niet alleen. U schreef ook dat ge in de toeristische sector aan de slag gegaan zijt. Dat lijkt mij niet bepaald zware industrie. Citaat:
Ik ken trouwens heel wat autochtonen die dat beroep uitoefenen. Wat het blok erbij komt doen is mij een raadsel, laten we het maar aan uw obsessie toeschrijven. |
||||
|
|
|
|
|
#276 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Ik ben nu precies veertien dagen aan de slag en ik ben welgeteld één zondag thuis geweest. Deze week heb ik er al meer dan 70 werkuren opzitten, en dit was nog maar een kalme week. Citaat:
Citaat:
Citaat:
"De enige reden waarom Hamas bestaat is om Israël te vernietigen en alle Joden ter wereld uit te roeien waar ze zich ook bevinden." Laatst gewijzigd door thePiano : 3 oktober 2004 om 18:26. |
|||||
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De staalindustrie was in mijn geval niet zwaar meer. |
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn opmerking was meer als een plagerijtje bedoeld als je het nog niet door had. |
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
Banneling
|
Het kwartier van de rijksdienst heeft Pianola dan toch doen arbeiden
|