Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2014, 09:48   #261
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zielig.

Hier eentje van 07u tot 18u

http://onthaalmoedermaja.jimdo.com/o...n-verlofdagen/

Liegt deze dame op haar website?

55 uur per week dus, met weekendmogelijkheden op afspraak.
Zelfstandigen. Die proberen hun klanten tevreden te stellen.

Ze kunnen ook een hoger dagtarief vragen hierdoor + kinderopvang geniet een speciaal belastingregime dacht ik (forfait per kind) waardoor ze er toch een mooie lap aan over houden. Ze verdienen meer als de mens die zijn kind komt afzetten hoor
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 09:50   #262
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gemeenschappen krijgen een dotatie van het federale ter compensatie van het wegvallen van kijk en luistergeld.
Dus zit het kijk-en-luistergeld nu in de algemene belasting. Iedereen is dus gedwongen het product te kopen....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 09:50   #263
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hoogstwaarschijnlijk wel, ja.
deze dan ook allemaal:

http://www.ikwordonthaalouder.be/een...louder-vertelt

Citaat:
Loes, een onthaalouder uit Edegem vertelt
07u30 - 09u00 :
Verwelkoming van alle kindjes! De ouders vertellen hoe het de voorbije nacht verlopen is.
Alle kinderen mogen vrij spelen. Mijn eigen kinderen vertrekken naar school.

16u30 - 18u00:
De eerste ouders komen er al aan! Samen met de ouders overloop ik de voorbije dag van hun kind en neem afscheid. Met een zwaai of een zoentje vertrekken ze allemaal naar huis! Inmiddels komen ook mijn eigen kinderen van school en spelen zij met de onthaalkinderen.
Citaat:
Cathérine, een onthaalouder uit Beernem, vertelt

7.45 In principe kunnen ouders hun kindje al vanaf kwart over zeven brengen, maar tegenwoordig komen de eerste kindjes rond kwart voor acht aan.

16.00 Om vier uur staat de eerste ouder al aan de deur. Met de ouders bespreek ik telkens een tiental minuten hoe de dag van hun kind verlopen is: heeft het kindje goed gegeten en geslapen, is het al eens gevallen of heeft het koorts gehad? Tot halfzes blijft het een geloop tot alle kindjes afgehaald zijn. Daarna kan het opruimen en schoonmaken beginnen.
Oud 30 juni 2014, 10:04   #264
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus zit het kijk-en-luistergeld nu in de algemene belasting. Iedereen is dus gedwongen het product te kopen....
Ach ja in de privé gaat het er ook niet democratisch aan toe. Als dat wel zo was kon men CEO's afzetten via stemmingen. Je moet geluk hebben dat je in een niet al te fascistisch bedrijf belandt.
Oud 30 juni 2014, 10:04   #265
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Neem de proef op de som en stuur eens een mail naar de een bank (of eender welke andere prive instelling) en naar het OCMW (of eender welke andere staatsinrichting) en zie wie er eerst antwoord......als "ze" al antwoorden.
Ik moest ooit een dienst optimaliseren bij Bpost.
Men zei reeds van voor de start dat ik zeker op 50% FTE meer moest rekenen als een gelijkaardige prive dienst.....van vòòr de start.
Tot daar de optimalisatie van een gemoderniseerde overheidsdienst...
Je kan je al afvragen hoe erg het dan gesteld is met de ministeries....
Hoe komt het dat daar nooit of nooit reorganisaties zijn...toch niet omdat er te weinig volk zit of omdat ze reeds efficient werken.
Ik heb in zowel de openbare als de private sector gewerkt, en ik moet eerlijk zijn, veel verschil in "hoeveelheid hard werken" heb ik er niet gezien. Soms wordt er hard gewerkt, soms ook niet (er zijn dagen dat ik in beide jobs niks heb gedaan, er er zijn er ook dat ik goed heb mogen aanpoten).

Kwa efficiëntie idem ditto. Net zoals schepencolleges, hogere overheden of universiteitsbesturen, kunnen ondernemers ook twijfelen, beslissingen laten liggen of gewoonweg geen beslissing willen nemen. Dus dan blijven die bestelbonnen gewoon liggen. Evenzeer frustrerend voor het uitvoerend personeel.

Het enigste verschil is dat in de private sector jouw job constant in vraag gesteld kan worden, en dat in tegenstelling tot vroeger, je daar niet voor vergoed wordt. Mijn ouders hebben inderdaad veel meer verdiend dat mensen in de openbare sector in hun tijd. Alleen die verschillen in loon zijn weggewerkt ondertussen (ik ga binnenkort in de openbare sector beginnen en ik stijg in loon, mijn vrouw heeft de stap ook ooit gemaakt, idem ditto een stijging in salaris). Men zou dus mogen beginnen denken aan een gelijktrekking van de 3 systemen: zelfstandige, werknemer en ambtenaar.
Oud 30 juni 2014, 10:07   #266
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw broek staat nu wel helemaal tot op je enkeltjes hé? Jij spreekt de waarheid en alle onthoulouders en ouders van kinderen die naar zo een onthaalouder gaan, wel die liegen dan maar. Trollen, je bent er echt niet goed in.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 30 juni 2014 om 10:07.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 12:34   #267
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Yep. Overdrijven is de meeste mensen duidelijk niet vreemd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 12:37   #268
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ach ja in de privé gaat het er ook niet democratisch aan toe. Als dat wel zo was kon men CEO's afzetten via stemmingen.
Dat kan je natuurlijk wel (als eigenaar).
Oud 30 juni 2014, 12:43   #269
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb in zowel de openbare als de private sector gewerkt, en ik moet eerlijk zijn, veel verschil in "hoeveelheid hard werken" heb ik er niet gezien. Soms wordt er hard gewerkt, soms ook niet (er zijn dagen dat ik in beide jobs niks heb gedaan, er er zijn er ook dat ik goed heb mogen aanpoten).
[...]

Het enigste verschil is dat in de private sector jouw job constant in vraag gesteld kan worden, en dat in tegenstelling tot vroeger, je daar niet voor vergoed wordt.
Maar dat laatste is dus wel essentieel. Als je weet dat je job in vraag kan gesteld worden, dan ga je het niet te bruin bakken, en doe je het toch, dan wordt dat weggemaaid. Aan de staat zit je onwrikbaar vast, en zijn het enkel onnozelaars, of gepassioneerden die er hard tegen aan gaan.

Maar het gaat hem niet over de intensiteit van het werk (behalve, zoals ik net aangeef, dat er toch een zachte druk is om het niet te bruin te bakken in de prive, terwijl die aan de staat er niet is). Het gaat hem over de strategieen, de doelstelling (openbare, en werkelijke) van het werk. Nog eens kom ik met mijn voorbeeld van goed georganiseerd en efficient putten graven in de morgen, en goed georganiseerd en efficient putten dempen in de namiddag.

Aan de staat is er geen feedback tussen de echte waarde geapprecieerd door de klant, en het product. Het kan goed zijn dat jij als werknemer daar niks van merkt, en heel content van jezelf bent met het gedane werk. Maar jij hebt geen benul van de ECHTE WAARDE hiervan IN DE OGEN VAN DE KLANT.

Indien de manager in de prive zich strategisch constant vergist, dan gaat hij over kop. Indien dat aan de staat gebeurt, dan vraagt men grotere budgetten en meer personeel.
Oud 30 juni 2014, 12:45   #270
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep. Overdrijven is de meeste mensen duidelijk niet vreemd.
Oef, gelukkig maar, stel u voor dat ge uw ongelijk moet toegeven...

ik verwacht trouwens een "het spijt me morte, dat ik je volledig onterecht uitgemaakt heb voor leugenaar, en dat daardoor je naam op dit forum heb besmeurd. Ik weet nu, mede dankzij mijn waarde forumgenoten, dat ik ongelijk had. Ik heb door mijn onwetendheid, je te snel veroordeeld. Mijn excuses"
Oud 30 juni 2014, 12:46   #271
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Oef, gelukkig maar, stel u voor dat ge uw ongelijk moet toegeven...

ik verwacht trouwens een "het spijt me morte, dat ik je volledig onterecht uitgemaakt heb voor leugenaar, en dat daardoor je naam op dit forum heb besmeurd. Ik weet nu, mede dankzij mijn waarde forumgenoten, dat ik ongelijk had. Ik heb door mijn onwetendheid, je te snel veroordeeld. Mijn excuses"
Je probeert Raf zijn arrogantie te evenaren, maar dat gaat je niet lukken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 12:48   #272
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat laatste is dus wel essentieel. Als je weet dat je job in vraag kan gesteld worden, dan ga je het niet te bruin bakken, en doe je het toch, dan wordt dat weggemaaid. Aan de staat zit je onwrikbaar vast, en zijn het enkel onnozelaars, of gepassioneerden die er hard tegen aan gaan.

Maar het gaat hem niet over de intensiteit van het werk (behalve, zoals ik net aangeef, dat er toch een zachte druk is om het niet te bruin te bakken in de prive, terwijl die aan de staat er niet is). Het gaat hem over de strategieen, de doelstelling (openbare, en werkelijke) van het werk. Nog eens kom ik met mijn voorbeeld van goed georganiseerd en efficient putten graven in de morgen, en goed georganiseerd en efficient putten dempen in de namiddag.

Aan de staat is er geen feedback tussen de echte waarde geapprecieerd door de klant, en het product. Het kan goed zijn dat jij als werknemer daar niks van merkt, en heel content van jezelf bent met het gedane werk. Maar jij hebt geen benul van de ECHTE WAARDE hiervan IN DE OGEN VAN DE KLANT.

Indien de manager in de prive zich strategisch constant vergist, dan gaat hij over kop. Indien dat aan de staat gebeurt, dan vraagt men grotere budgetten en meer personeel
.
Die tijd is ook gedaan hoor. Gemeenten hebben bijvoorbeeld steeds minder werkingsmiddelen en ze moeten dus veel intelligenter omspringen ermee. Vergeet ook niet dat een manager (afdelingshoofd) in de gemeente geen budgetten beheert: ze maken begrotingen die moeten goedgekeurd worden door het schepencollege/gemeenteraad. Als het niet in de begroting zit, kan je het niet uitgeven (op kleine zaken na).

Uiteindelijk is het de politiek die het bruin bakt.
Oud 30 juni 2014, 12:51   #273
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die tijd is ook gedaan hoor. Gemeenten hebben bijvoorbeeld steeds minder werkingsmiddelen en ze moeten dus veel intelligenter omspringen ermee. Vergeet ook niet dat een manager (afdelingshoofd) in de gemeente geen budgetten beheert: ze maken begrotingen die moeten goedgekeurd worden door het schepencollege/gemeenteraad. Als het niet in de begroting zit, kan je het niet uitgeven (op kleine zaken na).

Uiteindelijk is het de politiek die het bruin bakt.
Maar DAT is nu juist precies het probleem. Het is het ENIGE verschil tussen staat en prive, maar het is wel alles-bepalend.
Oud 30 juni 2014, 12:52   #274
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar DAT is nu juist precies het probleem. Het is het ENIGE verschil tussen staat en prive, maar het is wel alles-bepalend.
Ik weet niet in hoeveel KMO's gij al hebt gewerkt, maar ik heb bedrijfsleiders en eigenaren het ook al fors bruin zien bakken hoor.

Dit soort zaken zijn niet eigen aan "overheid vs. prive", maar aan iedere organisatie.
Oud 30 juni 2014, 13:34   #275
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet in hoeveel KMO's gij al hebt gewerkt, maar ik heb bedrijfsleiders en eigenaren het ook al fors bruin zien bakken hoor.

Dit soort zaken zijn niet eigen aan "overheid vs. prive", maar aan iedere organisatie.
Als bedrijfsleiders en eigenaren het bruin bakken dan gaan ze failliet. De overheid (de onze toch) haalt gewoon het overheidsbeslag nog wat naar boven om het te blijven financieren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 14:03   #276
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als bedrijfsleiders en eigenaren het bruin bakken dan gaan ze failliet.
En zijn ze verantwoordelijk voor vele ontslagen en alle ellende die dat met zich meebrengt...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 14:04   #277
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de manager in de prive zich strategisch constant vergist, dan gaat hij over kop. Indien dat aan de staat gebeurt, dan vraagt men grotere budgetten en meer personeel.
Vragen is één ding, krijgen iets heel anders.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 14:38   #278
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als bedrijfsleiders en eigenaren het bruin bakken dan gaan ze failliet. De overheid (de onze toch) haalt gewoon het overheidsbeslag nog wat naar boven om het te blijven financieren.
Dat failliet gaan valt in veel gevallen nog wel heel goed mee.Wie er uiteindelijk opdraait voor de schulden gemaakt op naam van de vennootschap weet ik ook niet ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2014 om 14:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2014, 14:54   #279
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat failliet gaan valt in veel gevallen nog wel heel goed mee.Wie er uiteindelijk opdraait voor de schulden gemaakt op naam van de vennootschap weet ik ook niet ?
Doorstarten heet dat.
Oud 30 juni 2014, 15:11   #280
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kronkel kronkel
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be