![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat dacht ik al.......
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2014 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het geeft u veel vreugde om mij te beledigen. ik begrijp dat eigenlijk niet. Kunt u gewoon niet discussiëren op een volwassen manier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie dat deze thread helemaal is overgenomen door pro drugs aanhangers. De eerste post was vreemd genoeg een link naar een artikel over hoe gevaarlijk cannabis wel is.
Ik hou het hier ook voor bekeken. Ik heb genoeg gelezen over de (kanker)genezende eigenschappen van cannabis. Te veel is trop en trop ...etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat het gevaarlijkste is aan cannabis? Er mee gepakt worden... Want voor de rest heeft u geen enkele voet om op te staan als u dit als een geweldig gif wilt omschrijven. Integendeel.
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verbod in Amerika is vooral gekomen om raciale redenen. Headliner uit een krant van 1934 “Marihuana influences Negroes to look at white people in the eye, step on white men’s shadows and look at a white woman twice.” Vroeger was dat een normaal product. En een gekend product in de medische wereld zelfs. Er waren zelfs tijden dat men hun taksen met cannabis betaalde. Het wordt al medisch gebruikt sinds 7000 voor Christus. En nog beweren mensen bijna tienduizend jaar later dat het geen medische aspecten zou hebben ![]() Enkele headliners van mensen die zo op een verbod stonden: “There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others.” “…the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races.” “Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death.” “Reefer makes darkies think they’re as good as white men.” “Marihuana leads to pacifism and communist brainwashing” “You smoke a joint and you’re likely to kill your brother.” “Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind.” Laatst gewijzigd door Peche : 22 oktober 2014 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echt een groot probleem eigenlijk ![]() Er zijn zelfs geen politici die de Amerikaanse cijfers weerlegt tegenover de nieuwe regering. Dan is er ook geen debat en is er gewoon niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2014 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ervaring is dat het fel overroepen is....in de jaren 70 rookten we regelmatig....bijna niemand uit mijn vriendenkring is blijven roken....of het moet nog eens heel sporadisch zijn puur uit nostalgie. Veel vrienden werden er alleen wat suf van en sommigen hadden er alleen wat hoofdpijn van....In mijn geval vond ik de eerste keren het leukst...vooral dan de lachkick ........een keer je lichaam wat wende aan de stof vond ik er eigenlijk niet veel meer aan. Alleszins vond ik het stoned zijn stukken milder dan stomdronken te zijn.Ook de dag erna was geen vergelijk.Na een avond blowen kon ik de dag erna gewoon een loopwedstrijd meedoen....na een avond zuipen daarentegen ...Mijn ervaring is dat drank er veel meer inhakt dan cannabis. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2014 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lekker lobby'tje. Laatst gewijzigd door zeddie : 22 oktober 2014 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Europees Commissaris
|
![]() Katoennatie? Waarom zouden die lobbyen tegen cannabis?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 22 oktober 2014 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() Dat cannabis medisch resultaten boekt.
De kinderen die het medisch gebruiken zijn daar getuigen van. http://en.wikipedia.org/wiki/Medical..._United_States Het zijn geen alleenstaande gevallen. Eerst zei men dat het om "alleenstaande" gevallen ging. Hoeveel kinderen gebruiken de wietsoort Charlotte's web medisch? http://en.wikipedia.org/wiki/Charlotte's_Web_(cannabis) Hoevelen? Ge kunt de aantallen (wat groeit) toch niet blijven negeren? Het is een medische plant, basta! En in staten die niet achterlopen op conservatieve staten is het licht al lang aan gegaan. Voor mensen met het dravet syndroom gaat men zich meer richten op cbd ipv thc. Maar het is toch uiterst dom dat door taboe's die werkzame stoffen niet veel eerder zijn onderzocht? Bon, de legalisering is er in vele landen. Ze gebruiken het medisch en misschien moet je hun verhaal eens afluisteren ipv dat van politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zijn er veel mensen die niets afweten van drugs, daarvan zijn er óók die ze gebruiken. Dat vind ik veel erger. Domme kloten die enkel maar kunnen prediken van "drug are bad, m'kay?" maar voor de rest niet veel kunnen aanbrengen zouden inderdaad zich beter afzijdig houden dan hun domheid te etaleren. Ditto de heren en dames die maar gebruiken zonder te weten welke risico's hun drug inhoudt (al kan ik niet direct een naam plakken hier in deze discussie). Maar ik vind mensen die een mening hebben en deze kunnen onderbouwen, dat deze recht van praten hebben, ook al hebben ze geen ervaring met cannabis op zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even nuanceren ;
Ik bedoel daarmee niet dat je er niets van afweet dan wel dat je niet kan inschatten wat bv de werking bijwerking of het effect is van een substantie. Ik hoor dikwijls mensen over cannabis pleiten die nog niet het verschil zien tussen wat spaghetti kruiden en wiet of tussen een brandnetel en een cannabisplant Ze zijn de mening toegedaan dat je dagen van de wereld bent als je een paar keer zou trekken aan een joint ....ze direct verslaafd zouden zijn en veranderen in een junkie. Zie het zo : Je kan wel veel weten over seks maar je moet toch eerst aan seks hebben gedaan alvorens te kunnen weten hoe het echt aanvoelt.... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2014 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() Deze vezel kan niet door hun machineparken en in wezen
veel sterker dan katoen, minder pesticiden (randindustrie, doelende op chem industries)) nodig enzo... The ancient Greeks used hemp primarily for cordage and cloth. Laatst gewijzigd door zeddie : 23 oktober 2014 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is verslaafd aan wat ? ... misschien wel aan de stijging van zijn cannabis-aandelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |