![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Neemt u deel aan de stakingen die zullen volgen? | |||
Neen, ik steun mijn land en economie, ben verantwoordelijk en ga dus werken. |
![]() ![]() ![]() |
45 | 72,58% |
Ja, ik ben een luie & linkse staker. Dat ik de economie schade toebreng, maakt me weinig uit. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,74% |
Prins Laurent for president, want die staakt ook niet! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,68% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wedden dat er dan al heel wat minder volk zal komen opdagen?
Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 19 oktober 2014 om 06:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want mochten aangename jobs meer waarde voor hun kost produceren dan onaangename, dan zou het in de prive (waar men waarde productie nodig heeft) veel plezanter zijn dan aan de staat. Het feit zelf dat mensen zoals jij, Tavek, en ik naar staatsgefinancierde jobs vluchten omdat het veel aangenamer is, is het bewijs dat die jobs op puur profitariaat berusten. Het is, bij georganiseerde diefstal, altijd veel aangenamer om bij de maffia te werken, dan bij degene die afgetroggeld wordt. Zoals ik die gekende western: "er zijn twee soorten mensen op deze wereld: die met een geweer in hun handen, en die die moeten graven !" Citaat:
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hebben wij bij ons meegemaakt, alleen de koffie was er niet bij, tenzij je hem zelf betaalde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gaan het land lam leggen, hetgeen onze economie veel geld zal kosten. Eindresultaat is dat de voorgestelde maatregelen toch genomen gaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O ja O nee |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erover dat wij boven onze stand geleefd hebben. Zijn wij, de arbeiders en bedienden daar de fout van? Nee Moeten wij, arbeiders en bedienden de factuur betalen? Ja Gaat de vakbond daar iets tegen doen? Nee |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de arbeiders en bedienden te vertegenwoordigen in de ondernemingsraad. Zelfs daar bakken ze er weinig of niets van. Ik ken geen enkele vakbond die verkozen is om het land te leiden. Moesten ze de vakbonden het uitbetalen van uitkeringen afnemen, de vakbond had niet meer de helft van de leden. Laatst gewijzigd door reservespeler : 19 oktober 2014 om 07:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vind voor de overheid werken hoegenaamd niet aangenaam. Ik sta op de onderste trede van de ladder misschien ligt het daar aan. En ik zie ook wel wat hier gemorst wordt. Maar ik heb ook dertien jaar in de privé gewerkt en daar is het echt niet zo veel beter op dat vlak. Op sommige vlakken is het in de privé zelfs slechter, bvb nepotisme.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 19 oktober 2014 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een indirecte democratie geef je gewoon een blanco mandaat aan mensen die staan leuteren hebben. Zoals Jacques Chirac stelde: "les promesses, ça n'engage que ceux qui les croient". (beloften binden enkel zij die ze geloven).
![]() |
![]() |
#271 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mijzelf betreft, ik denk dat ik mijn job heel goed doe, in de zin dat ik veel dingen doe die niemand mij kan nadoen, en problemen oplos, die maar weinigen kunnen oplossen, op manieren waarbij heel gesofistikeerde technieken gebruikt worden (die misschien niet nodig zijn ![]() Ik ben wel van dienst veranderd, want in mijn vorige dienst was het veel gortiger, in de zin dat we de (uiterst domme!) speeltjes van de baas moesten doorvoeren. Die heeft er ettelijke miljoenen aan zijn idiote dada's waarvan je op een half uur kon aantonen dat het niet ging werken, verspeeld, maar heeft mensen toch gedwongen om daar jaren aan te werken, en daar bijzonder veel geld aan uit te geven. Op den duur is het wel zo gortig geworden dat er iets aan gedaan is. Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 oktober 2014 om 07:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral de economie en de stakers zullen het voelen.
Veranderen zal er niets. Maar waarschijnlijk is dat ook niet de bedoeling van de vakbonden. Ze zullen eens met de spieren rollen en hopen dat ze er nog wat leden bijkrijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u nu echt zo naïef te denken dat de mensen zitten te wachten dat enkel zijn (werkende mens) geviseerd worden ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 19 oktober 2014 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi dossierke en wachten op die ene druppel ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zal de vakbond niets kunnen wijzigen. En de stakers, de stakers denken onmiddellijk aan hun direct inkomensverlies en dat is de dag dat ze niet gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben de kans gemist om het eerlijk te verdelen. Waarom niet eens (voor één keer) aankloppen met mensen die het niet voelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#280 |