Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Neemt u deel aan de stakingen die zullen volgen?
Neen, ik steun mijn land en economie, ben verantwoordelijk en ga dus werken. 45 72,58%
Ja, ik ben een luie & linkse staker. Dat ik de economie schade toebreng, maakt me weinig uit. 11 17,74%
Prins Laurent for president, want die staakt ook niet! 6 9,68%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2014, 06:24   #261
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als er niks verandert doen we het nog eens over.
Wedden dat er dan al heel wat minder volk zal komen opdagen?

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 19 oktober 2014 om 06:25.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 06:51   #262
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
Ik ben ambtenaar geworden na een gelijkaardig verhaal. spreadsheetmanagement is zeer populair tegenwoordig.
Je moet je de vraag stellen hoe het komt dat jobs op staatsfuncties zoveel plezanter en aangenamer zijn. Dat kan enkel omdat de condities voor die jobs economisch onrealistisch zijn, he, en zij dus geen waarde voor hun kost produceren.

Want mochten aangename jobs meer waarde voor hun kost produceren dan onaangename, dan zou het in de prive (waar men waarde productie nodig heeft) veel plezanter zijn dan aan de staat.

Het feit zelf dat mensen zoals jij, Tavek, en ik naar staatsgefinancierde jobs vluchten omdat het veel aangenamer is, is het bewijs dat die jobs op puur profitariaat berusten.

Het is, bij georganiseerde diefstal, altijd veel aangenamer om bij de maffia te werken, dan bij degene die afgetroggeld wordt. Zoals ik die gekende western: "er zijn twee soorten mensen op deze wereld: die met een geweer in hun handen, en die die moeten graven !"

Citaat:
Last night. You see in this world there's two kinds of people my friend - those with loaded guns, and those who dig. You dig.
Oud 19 oktober 2014, 06:54   #263
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iemand u komt vertellen "Jan, ge moet langer gaan werken, en minder verdienen. Maar we kunnen eens een koffie gaan drinken om te praten hoe ge daar over voelt". Zou gij daarop ingaan ?

Het is zever.
Dat hebben wij bij ons meegemaakt, alleen de koffie was er niet bij, tenzij je hem zelf betaalde.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 06:55   #264
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alweer de zoveelste zever. De regering is bereid tot een inhoudelijk gesprek. Alleen, de vakbonden willen dat niet. Juist die drijven op loutere emotie en doelbewuste desinformatie.
Inderdaad.
Ze gaan het land lam leggen, hetgeen onze economie veel geld zal kosten.
Eindresultaat is dat de voorgestelde maatregelen toch genomen gaan worden.
Oud 19 oktober 2014, 06:56   #265
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan,

De regering bepaalt de uitkomst van het gesprek al op voorhand. Ergo het gesprek is nutteloos.

Mijn vraag aan u: zou de regering zover gebracht kunnen worden om de indexsprong en de verhoging van de pensioenleeftijd terug in te slikken ?

Ja of nee ?
Vraag is, zal de staking iets uithalen

O ja
O nee
Oud 19 oktober 2014, 06:58   #266
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boven onze stand ? Ik geef, inclusief btw, ongeveer 60-65 % van mijn salaris af aan de overheid.

Er zijn heel wat andere bevolkingsgroepen die dat niet doen. De vermogens en de vennootschappen bijvoorbeeld.
Dat zou best kunnen, maar daar gaat deze discussie nu niet over.
Het gaat erover dat wij boven onze stand geleefd hebben.

Zijn wij, de arbeiders en bedienden daar de fout van?
Nee

Moeten wij, arbeiders en bedienden de factuur betalen?
Ja

Gaat de vakbond daar iets tegen doen?
Nee
Oud 19 oktober 2014, 06:59   #267
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vraag is, zal de staking iets uithalen

O ja
O nee
Neen natuurlijk. Dat weet iedereen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 07:01   #268
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbonden en haar vertegenwoordigers zijn verkozen. Sociale verkiezingen, kent u het ?

Ten tweede is het de taak van de vakbonden om haar leden te beschermen. Ook als de overheid beslissingen oplegt die niet gewenst zijn. De grondwet, het europees charter van de rechten van de mens en het sociaal charter garanderen dat recht tot vakvereniging.

Zeker in een land als Belgie waar de democratie niet echt au serieux wordt genoemen (geen enkele partij had verhoging pensioenleeftijd in haar programma ergo niemand heeft daar voor gekozen) en ook voor de indexsprong waren er nauwelijks voorstanders te vinden (buiten de NVA) is een vakbond essentieel.
Dat klopt niet helemaal, een klein deel is inderdaad verkozen om .......

de arbeiders en bedienden te vertegenwoordigen in de ondernemingsraad. Zelfs daar bakken ze er weinig of niets van.

Ik ken geen enkele vakbond die verkozen is om het land te leiden.
Moesten ze de vakbonden het uitbetalen van uitkeringen afnemen, de vakbond had niet meer de helft van de leden.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 19 oktober 2014 om 07:05.
Oud 19 oktober 2014, 07:05   #269
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je moet je de vraag stellen hoe het komt dat jobs op staatsfuncties zoveel plezanter en aangenamer zijn. Dat kan enkel omdat de condities voor die jobs economisch onrealistisch zijn, he, en zij dus geen waarde voor hun kost produceren.

Want mochten aangename jobs meer waarde voor hun kost produceren dan onaangename, dan zou het in de prive (waar men waarde productie nodig heeft) veel plezanter zijn dan aan de staat.

Het feit zelf dat mensen zoals jij, Tavek, en ik naar staatsgefinancierde jobs vluchten omdat het veel aangenamer is, is het bewijs dat die jobs op puur profitariaat berusten.

Het is, bij georganiseerde diefstal, altijd veel aangenamer om bij de maffia te werken, dan bij degene die afgetroggeld wordt. Zoals ik die gekende western: "er zijn twee soorten mensen op deze wereld: die met een geweer in hun handen, en die die moeten graven !"

Ik vind voor de overheid werken hoegenaamd niet aangenaam. Ik sta op de onderste trede van de ladder misschien ligt het daar aan. En ik zie ook wel wat hier gemorst wordt. Maar ik heb ook dertien jaar in de privé gewerkt en daar is het echt niet zo veel beter op dat vlak. Op sommige vlakken is het in de privé zelfs slechter, bvb nepotisme.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.

Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 19 oktober 2014 om 07:07.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 07:09   #270
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker in een land als Belgie waar de democratie niet echt au serieux wordt genoemen (geen enkele partij had verhoging pensioenleeftijd in haar programma ergo niemand heeft daar voor gekozen) en ook voor de indexsprong waren er nauwelijks voorstanders te vinden (buiten de NVA) is een vakbond essentieel.
Ik ben ook voorstander van directe democratie, waar het volk elke wet stemt (ttz, waar het volk het parlement is) en er geen politici meer zijn, maar enkel ambtenaren die uitvoeren wat het volk stemt. Elke zondag een (internet) stembeurt op de door het volk voorgestelde wetsvoorstellen. Zou prima zijn.

In een indirecte democratie geef je gewoon een blanco mandaat aan mensen die staan leuteren hebben. Zoals Jacques Chirac stelde: "les promesses, ça n'engage que ceux qui les croient".
(beloften binden enkel zij die ze geloven).
Oud 19 oktober 2014, 07:11   #271
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
Ik vind voor de overheid werken hoegenaamd niet aangenaam. Ik sta op de onderste trede van de ladder misschien ligt het daar aan. En ik zie ook wel wat hier gemorst wordt.
... en als ge stijgt, ziet ge het meer en meer. Maar ge moet het wel WILLEN zien, natuurlijk. Veel mensen zijn zo zelf ingenomen dat ze ECHT denken dat hun werk "belangrijk" is, en zijn niet in staat zich de vraag te stellen of dat echt wel zo is, of of ze eerder niet voor hun eigen pleziertjes en voordeeltjes aan het zorgen zijn.

Wat mijzelf betreft, ik denk dat ik mijn job heel goed doe, in de zin dat ik veel dingen doe die niemand mij kan nadoen, en problemen oplos, die maar weinigen kunnen oplossen, op manieren waarbij heel gesofistikeerde technieken gebruikt worden (die misschien niet nodig zijn ). Maar ik denk niet dat dat mijn (nogal vet) loon verschoont. Als ik dingen doe, en beslissingen moet nemen, is dat altijd in functie van mijn eigen fun. Ik ga nooit uit van wat "nuttig" zou zijn. Toevallig lijkt het zo dat dat meestal nogal overeen komt, omdat ik mijn jobke graag doe, en een speelvogel ben die graag moeilijke dingen doet. Maar als ik eerlijk ben, dan doe ik mijn job niet "om gedienstig" te zijn, maar om mij te amuzeren van 's morgens tot 's avonds. En ik merk dat de meeste mensen rondom mij hetzelfde doen.
Ik ben wel van dienst veranderd, want in mijn vorige dienst was het veel gortiger, in de zin dat we de (uiterst domme!) speeltjes van de baas moesten doorvoeren. Die heeft er ettelijke miljoenen aan zijn idiote dada's waarvan je op een half uur kon aantonen dat het niet ging werken, verspeeld, maar heeft mensen toch gedwongen om daar jaren aan te werken, en daar bijzonder veel geld aan uit te geven. Op den duur is het wel zo gortig geworden dat er iets aan gedaan is.

Citaat:
Maar ik heb ook dertien jaar in de privé gewerkt en daar is het echt niet zo veel beter op dat vlak. Op sommige vlakken is het in de privé zelfs slechter, bvb nepotisme.
Het punt is dat in de prive dat met de mensen die het willen betalen, bekostigd wordt. En als men het te bruin bakt, gaat het bedrijf over kop. Dt treft ook de "onschuldigen" (ik heb dat ook meegemaakt in de prive). Maar tenminste wordt vroeg of laat de rekening vereffend. Bij de staat is het de gedwongen belastingbetaler die maar moet blijven en blijven ophoesten voor alle verkwanseld geld. En dat is GIGANTISCH.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 oktober 2014 om 07:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 07:27   #272
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zult onze macht wel voelen de 15de.
Vooral de economie en de stakers zullen het voelen.
Veranderen zal er niets.
Maar waarschijnlijk is dat ook niet de bedoeling van de vakbonden.
Ze zullen eens met de spieren rollen en hopen dat ze er nog wat leden bijkrijgen.
Oud 19 oktober 2014, 07:28   #273
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek dan maar een goei reden voor het ontslag, als er ook maar een zweem van vermoeden is dat het gemotiveerd is door staking, kunt ge dokken.
Wie zou nu zo dom zijn?
Er zijn andere mogelijkheden om dat te doen.
Oud 19 oktober 2014, 07:29   #274
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral de economie en de stakers zullen het voelen.
Veranderen zal er niets.
Maar waarschijnlijk is dat ook niet de bedoeling van de vakbonden.
Ze zullen eens met de spieren rollen en hopen dat ze er nog wat leden bijkrijgen.
Is dit slechts de eerste fase naar een staking tot de finish ?

Bent u nu echt zo naïef te denken dat de mensen zitten te wachten dat enkel zijn (werkende mens) geviseerd worden ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 19 oktober 2014 om 07:32.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 07:31   #275
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
54 % van de beroepsbevolking is gesyndicaliseerd.
Met welke reden? Uitbetaling werkeloosheidsvergoeding?
Oud 19 oktober 2014, 07:33   #276
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mettewie Bekijk bericht
Je vorige werkgever heeft blijkbaar geen dossier gemaakt over je functioneren (domme fout), redenen zoeken werkt niet, feiten wel! Dus je hebt mazzel gehad.
Tegenwoordig wordt dit bijna overal toegepast.
Mooi dossierke en wachten op die ene druppel .....
Oud 19 oktober 2014, 07:38   #277
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is dit slechts de eerste fase naar een staking tot de finish ?

Bent u nu echt zo naïef te denken dat de mensen zitten te wachten dat enkel zijn (werkende mens) geviseerd worden ?
Och kom Rikske, u weet goed genoeg dat zo'n staking niet meer en niet minder is dan wat spierbalgerol.
Uiteindelijk zal de vakbond niets kunnen wijzigen.

En de stakers, de stakers denken onmiddellijk aan hun direct inkomensverlies en dat is de dag dat ze niet gaan werken.
Oud 19 oktober 2014, 07:40   #278
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och kom Rikske, u weet goed genoeg dat zo'n staking niet meer en niet minder is dan wat spierbalgerol.
Uiteindelijk zal de vakbond niets kunnen wijzigen.

En de stakers, de stakers denken onmiddellijk aan hun direct inkomensverlies en dat is de dag dat ze niet gaan werken.
Volgens mij gaat de index-sprong alvast ingeslikt worden.

Ze hebben de kans gemist om het eerlijk te verdelen. Waarom niet eens (voor één keer) aankloppen met mensen die het niet voelen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2014, 07:42   #279
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest ik van de regering zijn, dan zou ik dat ook inslikken. Want in de praktijk gaat er in de 10 komende deflatoire jaren niet veel sprake meer zijn van index sprongen
Oud 19 oktober 2014, 07:45   #280
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze hebben de kans gemist om het eerlijk te verdelen
Mag ik uwe glazen bol eens lenen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be