Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2016, 16:23   #261
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maak je niet kwaad.
"Vader, moeder, kind" zal altijd de meest voorkomende, dus de "normale" vorm zijn. Om de eenvoudige reden dat homo's en lesbo's altijd een minoriteit zullen blijven.
In mijn familie is er een koppel lesbo jonge vrouwen. Eén van hen heeft, via kunstmatige inseminatie, een schattig kindje. Dat is een warm en zorgzaam gezin. Dat kind wordt zeer liefdevol opgekweekt. Moet er daar nu op gevloekt en gescholden worden?
Een kind heeft een vader en een moeder nodig.

Ja, liefdevol, warm en zorgzaam. Ik weet het wel.
Het is niet normaal. Nogmaals. Twee mama's of twee papa's.
Als kind is het om in de grond te zinken van schaamte.
Oud 25 juni 2016, 16:36   #262
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad zo. Maar dat ligt niet aan het holebi verschijnsel. Er zijn meerdere oorzaken:1. de werkdruk bij jonge echtparen die allebei een job uitoefenen; 2. veel te vlug besluiten dat, in geval van spanningen, echtscheiding de enige uitweg is; 3. soms ook "progressieve" meisjes die van mening zijn dat zij beter helemaal alleen een kind opvoeden; enz....
En door wie wordt dat kind dan opgevoed? De staat; toch? Vanaf 3 jaar op school. En het gegeven van 2 moeders of 2 vaders is dan al niet meer aan de orde. De opvoedkundige taak wordt meer en meer overgenomen door de staat die al dan niet hun ideeën in dat kind zijn brein pompt; omdat beide ouders eigenlijk geen "tijd" hebben.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 16:47   #263
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
En door wie wordt dat kind dan opgevoed? De staat; toch? Vanaf 3 jaar op school. En het gegeven van 2 moeders of 2 vaders is dan al niet meer aan de orde. De opvoedkundige taak wordt meer en meer overgenomen door de staat die al dan niet hun ideeën in dat kind zijn brein pompt; omdat beide ouders eigenlijk geen "tijd" hebben.
Alleenstaande moeders met kind(eren) zijn in alle westerse samenlevingen een bron van zorgen. In veel gevallen is er armoede.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 17:44   #264
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Een kind heeft een vader en een moeder nodig.

Ja, liefdevol, warm en zorgzaam. Ik weet het wel.
Het is niet normaal. Nogmaals. Twee mama's of twee papa's.
Als kind is het om in de grond te zinken van schaamte.
Waarom zou het ??
Een kind heeft een warm nest en veel liefde nodig, ongeacht welke gezinsvorm die liefde geeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 01:35   #265
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is vergelijkbaar met een handicap.

De ouders aanvaarden het meestal wel, maar diep vanbinnen doet het pijn.
Dit is echt te gek voor woorden..waarom zou de seksuele geaardheid van je kind als handicap omschreven worden?
Ouders aanvaarden dit, omdat zij homoseksualiteit juist helemaal niet als een handicap zien.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 01:38   #266
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben tot op heden nog niet in aanraking gekomen met iemand die homofilie als DE na te volgen norm vooropstelt. Wél mensen die verbaal en in geschreven teksten een pleidooi houden om die mensen te aanvaarden zoals ze zijn.
Denk nu niet dat ik een typetje ben voor wie "alles kan en alles mag". Ik ben bv. absoluut gedegouteerd door de exhibitionistische blote konten optochten van de zogenaamde "Gay Parade". Maar de homo's die ik ken zijn tegen die platte vulgariteit al evenzeer gekant .
Huh? De na te volgen norm? Je seksuele geaardheid is geen keuze hoor, dus dat " na te volgen" slaat nergens op.
Oud 26 juni 2016, 01:40   #267
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarom zou het ??
Een kind heeft een warm nest en veel liefde nodig, ongeacht welke gezinsvorm die liefde geeft.
Inderdaad.
Oud 26 juni 2016, 01:46   #268
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is echt te gek voor woorden..waarom zou de seksuele geaardheid van je kind als handicap omschreven worden?
Ouders aanvaarden dit, omdat zij homoseksualiteit juist helemaal niet als een handicap zien.
Ouders aanvaarden dit (hopelijk) omdat ze van hun kinderen houden en willen dat ze gelukkig zijn.
Maar dat aanvaarden zal niet voor elke ouder zo 1 2 3 makkelijk gaan.
Iedereen gaat daar verschillend mee om (denk ik), maar uiteindelijk zit er niets anders op dan je kind te aanvaarden hoe hij/zij is, je hebt hen tenslotte zelf op de werekd gezet, ik ga er vanuit dat mensen hun kinderen graag zien en niet willen verliezen.
Ik zou me toch afvragen wat ìk fout gedaan heb, maar dat doe (of beter deed) ik met alles, dat afvragen en mezelf verantwoordelijk stellen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:45   #269
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ja, allè.

Wat is een gezin.
Citaat:
Vader, moeder en een kind.
En dat moet je tegenwoordig zitten verdedigen.
Eéntje maar? Daar moeten onchristelijke voorbehoedsmiddelen in het spel zijn.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:58   #270
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou het ??
Eerlijk gezegd de natuurlijkste levensvorm ; ik zie het ook zo hoor , man & vrouw en kinders lijkt mij wel het normaalst,, waarom al die natuurlijke normen verfoeien? precies mode trend hedendaags ... alles wat natuurlijk en normaal is moet eruit gepromoot worden... met tegendraadse zaken ... een aap paart toch ook niet met een struisvogel ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 26 juni 2016 om 09:58.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 09:58   #271
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar is niets grof aan. Het gaat immers om de seksuele oriëntatie. De een voelt zich aangetrokken tot vrouwen, een ander tot oudere of jongere vrouwen, een ander tot mannen, een ander tot kinderen...

Als er geen moreel referentiekader is, dan zijn dat allemaal zaken die nu eenmaal bestaan en dus niet tegen elkaar af te wegen zijn. Daar zit de enorme zwakte van jullie omkadering als het om homoseksualiteit gaat.
Wie zegt dat er geen moreel referentiekader is. Dit is er juist wel en wederzijdse toestemming is hier het sleutelwoord en geldt voor elke seksuele omgang, zij het nu hetero- of homoseksueel.

Dit principe, in samengang met het principe dat wederzijdse toestemming volledig vrijwillig moet zijn en niet mag beïnvloed worden door machtsoverwicht van één van de partijen maakt dat we een sluitend moreel referentiekader hebben.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 10:02   #272
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Ja, dat zou goed zijn.

Natuurlijk, het zou evengoed kunnen dat hij homo is en bediende.

Daar sta je dan op je eentje tijdens de verbouwingen.
Pas op, bedienden kunnen ook helpen met verbouwingen hé. Ik ken zo'n koppel en je kunt niet geloven wat ze allemaal kunnen. Ze kunnen koken, bakken, poetsen, voor neefjes en nichtjes zorgen, kledij herstellen, tuinieren, metsen, ...

Handig indien er hier één van uw zoon is.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 10:07   #273
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou het ??
Ja ten eerste waar komt het kind vandaan met 2 vaders?? 2 piemels kunnen geen kind maken in huis ... wat ga je "dat kind" dan vertellen stamboom familie achtergrond? allee kom kom zeg ,,dit is een afwijking van de normaliteit ... ik heb niks tegen homo 's maar ... ooit wil dat kind zelf kinderen later ... t'is nogal breed afgeweken "het gezin"
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 11:45   #274
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Pas op, bedienden kunnen ook helpen met verbouwingen hé. Ik ken zo'n koppel en je kunt niet geloven wat ze allemaal kunnen. Ze kunnen koken, bakken, poetsen, voor neefjes en nichtjes zorgen, kledij herstellen, tuinieren, metsen, ...

Handig indien er hier één van uw zoon is.
Eerst zien en dan geloven.

Het zouden uitzonderingen op de regel zijn tenslotte.
Oud 26 juni 2016, 11:52   #275
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wie zegt dat er geen moreel referentiekader is. Dit is er juist wel en wederzijdse toestemming is hier het sleutelwoord en geldt voor elke seksuele omgang, zij het nu hetero- of homoseksueel.

Dit principe, in samengang met het principe dat wederzijdse toestemming volledig vrijwillig moet zijn en niet mag beïnvloed worden door machtsoverwicht van één van de partijen maakt dat we een sluitend moreel referentiekader hebben.
Pilarenbijters zien het verschil niet tussen sex met onderlinge toestemming en sex zonder toestemming. Voor gelovigen is dit één pot nat.
Da's het resultaat van uw kindertijd te hebben doorgebracht onder de pastoor zijn kleed.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 11:56   #276
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja ten eerste waar komt het kind vandaan met 2 vaders?? 2 piemels kunnen geen kind maken in huis ... wat ga je "dat kind" dan vertellen stamboom familie achtergrond? allee kom kom zeg ,,dit is een afwijking van de normaliteit ... ik heb niks tegen homo 's maar ... ooit wil dat kind zelf kinderen later ... t'is nogal breed afgeweken "het gezin"
Straight people make gay babies.......

Homosexualiteit is helemaal niet onnatuurlijk, het overgrote deel van de mensen is idd niet homosexueel maar dat verandert niets aan het feit dat homosexualiteit voorkomt bij mens en dier.

Er bestaan ook onvruchtbare heterosexuele mensen hoor. Wat gaan we daar mee doen? Ook naar het verdomhoekje verbannen? Wel aanvaarden dat ze zo zijn maar ze moeten niet afkomen met zever als 'wij zijn ook normale mensen'?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 12:08   #277
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kind is geadopteert, zoals er bij hetero's stellen zijn die adopteren.
Is adoptie een afwijking van normaliteit? Wanneer dit niet voor hetero's geldt ziet u een koppel met twee mannen niet als gelijkwaardig, ookal heeft u niets tegen homo's.
Oud 26 juni 2016, 12:09   #278
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Pilarenbijters zien het verschil niet tussen sex met onderlinge toestemming en sex zonder toestemming. Voor gelovigen is dit één pot nat.
Da's het resultaat van uw kindertijd te hebben doorgebracht onder de pastoor zijn kleed.
Dat is een leuke!
Oud 26 juni 2016, 12:14   #279
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd de natuurlijkste levensvorm ; ik zie het ook zo hoor , man & vrouw en kinders lijkt mij wel het normaalst,, waarom al die natuurlijke normen verfoeien? precies mode trend hedendaags ... alles wat natuurlijk en normaal is moet eruit gepromoot worden... met tegendraadse zaken ... een aap paart toch ook niet met een struisvogel ...
Ik denk dat er langzamerhand meer één ouder of samengestelde gezinnen zijn dan gezinnen met man en vrouw die beiden de natuurlijke ouders van alle kinderen zijn.
Dan zou dus de meerderheid volgens uw redenering abnormaal zijn.

Je hoeft zeker geen traditionele gezinnen te verfoeien, maar betekent dit dan dat je gezinnen die niet aan die norm voldoet moet veroordelen?

Ik denk dat een kind vooral een liefevolle omgeving nodig heeft, met ouders die het laten opgroeien met alle ontwikkelingsmogelijkheden.
Oud 26 juni 2016, 12:21   #280
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat er langzamerhand meer één ouder of samengestelde gezinnen zijn dan gezinnen met man en vrouw die beiden de natuurlijke ouders van alle kinderen zijn.
Dan zou dus de meerderheid volgens uw redenering abnormaal zijn.

Je hoeft zeker geen traditionele gezinnen te verfoeien, maar betekent dit dan dat je gezinnen die niet aan die norm voldoet moet veroordelen?

Ik denk dat een kind vooral een liefevolle omgeving nodig heeft, met ouders die het laten opgroeien met alle ontwikkelingsmogelijkheden.

Is naar het schijnt wetenschappelijk aangetoond. Dochters hebben veel meer een vader nodig dan zonen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be