Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2017, 15:02   #261
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Inderdaad Anne. Het is küll.
En het is "noch" i.p.v. nog. Een "erreur de frappe"
En "küll" je stoort mij niet hoor.
Ik vind alleen dat Merkel niets te maken had/heeft met deze topic.
Maar ondertussen is het wel gebeurd. Ik ook ben afgeweken.
het ging dan ook niet over Merkel, maar over die glazen bol die jij beweert te hebben om verkiezingsuitslagen te voorspellen.

nu we weten dat enquetes over kiesintenties niks voorstellen, is het heel interessant meer te weten over jouw glazen bol hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 15:31   #262
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het ging dan ook niet over Merkel, maar over die glazen bol die jij beweert te hebben om verkiezingsuitslagen te voorspellen.

nu we weten dat enquetes over kiesintenties niks voorstellen, is het heel interessant meer te weten over jouw glazen bol hé ...

Wel Anna; ik heb geen glazen bol en ik geloof er ook niet in.
Ge moet mij dan ook niks vragen daarover. Maar in de bol die op mijn body staat zitten er geen zemelen. Denk ik toch.
Maar ik krijg er de "sijskens" van als er steeds op dit forum oude koeien uit de gracht worden gesleurd om iemand aan te kunnen vallen.
Ge kunt mij niet verdenken van enige partij-politieke voorkeur.
Maar steeds die persoonlijke confrontatie opzoeken maakt het voor de lezer van dit gezelschapsspel minder aangenaam.
Ik haat die haat producerende bedieners van one-liners en daarom had/heb ik besloten mijn activiteiten hier te minderen. Maar soms gelukt mij dat dus niet. Zal ik nu ook moeten beginnen met hier niks meer te lezen?
Een mens kan altijd bijleren. Maar....meestal is hier niks op te scharrelen.
En om hooligans aan het werk te zien kan ik beter misschien een abonnement bij een voetbalploeg aanschaffen?
Maar kom. Overdag is het hier nog draaglijk en een beetje rustiger.
Maar straks zit het hier er weer bovenarms op.
Je hebt er hier zelfs die vragen aan zichzelf stellen om in het oerwoud te kunnen sukkelen. Vooral de Jan is daar een kei in.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 15:41   #263
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel Anna; ik heb geen glazen bol en ik geloof er ook niet in.
Ge moet mij dan ook niks vragen daarover. Maar in de bol die op mijn body staat zitten er geen zemelen. Denk ik toch.
...
als ge geen glazen bol hebt,
waar haalde je dit dan : ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
...Wij zullen de volgende keer niet meer op De Wever noch op zijn partij stemmen en ik ben er vrij zeker van dat wij niet de enigen zijn.
Oud 16 januari 2017, 15:43   #264
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ge geen glazen bol hebt,
waar haalde je dit dan : ??
Tarot kaarten.
Oud 16 januari 2017, 15:51   #265
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mevrouw, De Wever is een populist die nooit iets bereikt heeft in zijn leven. Toen hij de kans kreeg om dat wel te doen verstopte hij zich in Antwerpen.
Weet u, ik kom uit de doelgroep van De Wever : zowat mijn hele familie zijn zelfstandigen en harde werkers in de privé. Bij ons vindt U geen uierhangers die van de geboorte tot de dood afhankelijk zijn van de schatkist.
En ik heb ook geen zus die meer dan 30 jaar werkloos is.
Wij zullen de volgende keer niet meer op De Wever noch op zijn partij stemmen en ik ben er vrij zeker van dat wij niet de enigen zijn.
De zus van Bart is al heel lang aan het werken.
Ze woont trouwens nog geen 30 jaar in Wallonië.
Toen ze nog in Vlaanderen woonde, werkte zoals iedere vrouw.

Tot daar uw broodje aap verhaal.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 15:57   #266
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad Anne. Het is küll.
En het is "noch" i.p.v. nog. Een "erreur de frappe"
En "küll" je stoort mij niet hoor.
Ik vind alleen dat Merkel niets te maken had/heeft met deze topic.
Maar ondertussen is het wel gebeurd. Ik ook ben afgeweken.
Bied me gewoon je excuses aan en zand er over !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 15:59   #267
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Bied me gewoon je excuses aan en zand er over !
Eigenlijk is het grond.
Oud 16 januari 2017, 16:04   #268
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eigenlijk is het grond.
het was er in ieder geval over.
Oud 16 januari 2017, 16:05   #269
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja, maar die normen en waarden worden niet overal uitgedragen. Mensen die hier willen wonen dienen deze normen en waarden ook eigen te maken. Niet in apartheid ernaast leven om enkel de voordelen er van te oogsten. Die vlieger mag niet meer opgaan.
Zolang iemand binnen de krijtlijnen van de wet leeft en handelt, is hij vrij van te doen wat hij wil. En gelukkig kan de overheid nog geen gedachten lezen.
Als iemand niet handelt in strijd met de gelijkheid van man en vrouw, is er niets om tegen te ageren.
Citaat:

Het blok is dan voor een gemotiveerdere assimilatie en ik kan mij daar wel in vinden.
Met woorden spelen om het woord "gedwongen" assimilatie te vermijden ???
Beetje doorzichtig, niet ? Ofwel is het vrijwillig, ofwel met dwang. Als het met dwang is, neigt het naar fascisme. Wat de bakermat van het vlaams blok is trouwens.
Citaat:
Geloof en staat mag dan wel gescheiden zijn, niet voldoende naar mijn inzien. Scholen onderwijzen religie nog altijd.
Dus vrijheid van onderwijs gaat op de schop ? 70% van de kinderen zit in het vrij gesubsidieerde net (zeg maar het katholieke net) en jij denkt dat het blok dat gaat proberen ongedaan te maken ?

Citaat:
Zet die klassen samen en geef ze enkele uren per jaar inwijding in de wereldreligies. Niet in apartheid.
Probeer parlementair een meerderheid te vinden om deze revolutie door te voeren. Ik wens je veel succes.
Citaat:
Ik vind mensen motiveren naar onze levensgewoontes geen fascisme.
Motiveren ? Dat is wollige praat... Leg eens uit hoe je dat concreet ziet. Met welke methodes ? Wie gaat dat doen, vanuit welke autoriteit ? Ga je cursussen organiseren om hen witloof met hesp te leren klaarmaken en daarna doen opeten ?
Wie gaat daar toezicht op houden ? Hoe ga je meten wie slaagt en wie niet aan (welke ?) norm voldoet ? En wat gaat de sanctie zijn bij falen ?

Citaat:
Ik vind dat gasten die zich niet aanpassen aan de regels van de gastheer eerder fascisten. De gastheer is te tolerant geweest en heeft teveel toegelaten.
Nu zijn het al 'regels'. Leg eerst maar eens uit welke normen en waarden ze van jou moeten volgen.
Citaat:
We dienen terug te keren naar 1950.
Lever dan maar je X box in, je televisie, je stereo, je smartphone, internet, koop een pet en vergeet ze niet af te nemen op straat als je de pastoor of de dokter kruist in je straat in Bokrijk. Vergeet niet om kolen te bestellen om de stoof te kunnen doen branden hee.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 16:13   #270
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De zus van Bart is al heel lang aan het werken.
Ze woont trouwens nog geen 30 jaar in Wallonië.
Toen ze nog in Vlaanderen woonde, werkte zoals iedere vrouw.

Tot daar uw broodje aap verhaal.
Bron?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 16:54   #271
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche

Dat man en vrouw gelijk zijn.
Dat zijn normen en waarden die fundamenteel verworven zijn en zijn zeker niet specifiek voor het blok...
Ondanks het verzet van de sossen die bv vrouwen geen stemrecht gunden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 18:04   #272
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is dat een bewering gebaseerd op dezelfde glazen bol waarmee je anderhalf jaar geleden inmiddels aankondigde dat Merkel dra zou moeten aftreden ?

En nu zou ik mijn excuses moeten geven omdat ik zeg dat : 1. Merkel niks met deze topic te maken heeft en 2. je er Merkel dus bij sleurt omdat er door geviseerde anderhalf jaar terug zou beweert zijn dat Merkel zou moeten aftreden.
Dus feitelijk wil je aantonen dat betrokkene wartaal zou gebruikt hebben en dus "gaga" kan zijn.
Dat is dus wel een persoonlijke aanval hoor.
Ik weet niet wat er tussen jullie beiden gebeurd is en het zijn mijn zaken niet.
Maar ik vind; en dat is mijn interpretatie; dat een debat voeren op een forum op zulkdanige manier niks met debatcultuur te maken heeft.
Steeds maar persoonlijke aanvallen getuigen van zwakheid.
En als Anna nu denkt dat ik mijn mening nu verkregen heb via een glazen bol dan geef ik als advies dat ze best zou kennis nemen van de inhoud van een draad waaraan zij deelneemt.
Dan had ze haar vraag over mijn glazen bol niet hoeven te stellen.
Maar mijn excuses kun je uiteraard op uw rug schrijven.
Geen haar op mijn hoofd denkt er aan en bovendien geef ik wel een advies en dat is dat je; eveneens als vele anderen; best stopt met die persoonlijke en of kleinerende opmerkingen.
Maak het hier een beetje draaglijker voor iedereen; u inbegrepen uiteraard; en bespreek hier echte politiek en uw opmerkingen of aanvullingen.
Daarvoor dient dit forum toch? Sommigen denken daar misschien anders over maar kinderen debatteren toch anders dan volwassenen.
En hooligans debatteren zelfs niet.
De lange armen van de homo-erectus volstaan om met projectielen te gooien.

Laatst gewijzigd door werkman : 16 januari 2017 om 18:05.
Oud 16 januari 2017, 18:06   #273
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
En nu zou ik mijn excuses moeten geven omdat ik zeg dat : 1. Merkel niks met deze topic te maken heeft en 2. je er Merkel dus bij sleurt omdat er door geviseerde anderhalf jaar terug zou beweert zijn dat Merkel zou moeten aftreden.
Dus feitelijk wil je aantonen dat betrokkene wartaal zou gebruikt hebben en dus "gaga" kan zijn.
Dat is dus wel een persoonlijke aanval hoor.
Ik weet niet wat er tussen jullie beiden gebeurd is en het zijn mijn zaken niet.
Maar ik vind; en dat is mijn interpretatie; dat een debat voeren op een forum op zulkdanige manier niks met debatcultuur te maken heeft.
Steeds maar persoonlijke aanvallen getuigen van zwakheid.
En als Anna nu denkt dat ik mijn mening nu verkregen heb via een glazen bol dan geef ik als advies dat ze best zou kennis nemen van de inhoud van een draad waaraan zij deelneemt.
Dan had ze haar vraag over mijn glazen bol niet hoeven te stellen.
Maar mijn excuses kun je uiteraard op uw rug schrijven.
Geen haar op mijn hoofd denkt er aan en bovendien geef ik wel een advies en dat is dat je; eveneens als vele anderen; best stopt met die persoonlijke en of kleinerende opmerkingen.
Maak het hier een beetje draaglijker voor iedereen; u inbegrepen uiteraard; en bespreek hier echte politiek en uw opmerkingen of aanvullingen.
Daarvoor dient dit forum toch? Sommigen denken daar misschien anders over maar kinderen debatteren toch anders dan volwassenen.
En hooligans debatteren zelfs niet.
De lange armen van de homo-erectus volstaan om met projectielen te gooien.
Ja, meneer pastoor.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 18:32   #274
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, meneer pastoor.

Graag gedaan. Dat is al wat vriendelijker.
Maar een paster ben ik hoegenaamd niet. Ik ben er zelfs heel erg tegen.
Ze hoeven er voor mij niet te zijn.
Maar ik wil je wel plezier doen.
Ik heb bijna een kletskop. Ook een hanglip. En mijn oren staan 10 cm van mijne kop. En in mijn neusgaten kun je met een "fulltrack" binnen rijden zonder de wanden te raken.
Zit er iets bruikbaars tussen?
Over mijne piemel zal ik dan nog maar zwijgen. Die zit verborgen en is dus niet aantoonbaar bruikbaar.
Jongens toch!
Oud 16 januari 2017, 18:46   #275
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron?
Heb ik niet.
Oud 16 januari 2017, 18:50   #276
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron?
http://www.gva.be/cnt/aid610615/dewe...alse-uitkering

Lees hieronder, de dertig jaar wordt al ontkracht.
Moest ze nu nog werkloos zijn, dan ging het om 10 jaar.
25/09/2007 om 07:26 door ssimons

Dewever reageert geprikkeld over zus met Waalse uitkering

Dat Bart De Wever een grote voorstander is van een staatshervorming is geen geheim. Om die wens kracht bij te zetten, refereert het N-VA-kopstuk graag naar de vele werklozen beneden de taalgrens. Maar wat blijkt nu? Karina De Wever, zijn zus, is zelf een van die Waalse steuntrekkers.
BR>
Veel Walen hebben een probleem met de ’stereotiepe beeldvorming’ van De Wever, die de Waalse werklozen wel eens als luieriken durft omschrijven.
Het nieuws dat De Wevers bloedeigen zus een werkloosheidsuitkering opstrijkt in Wallonië, zien ze dan ook als de ultieme vorm van hypocrisie.

Een uitkering trekt Karina De Wever al sinds januari van dit jaar. Ze is immers gedomicilieerd in Poncelle, een klein dorpje niet ver van Tintigny, in de provincie Luxemburg. Ze woont daar in een soort commune, Lorién genaamd, waar men op een vreedzame manier wil samenwonen, met als onderliggende gedachte ’terug naar de natuur’.
Oud 16 januari 2017, 18:58   #277
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
http://www.gva.be/cnt/aid610615/dewe...alse-uitkering

Lees hieronder, de dertig jaar wordt al ontkracht.
Moest ze nu nog werkloos zijn, dan ging het om 10 jaar.
25/09/2007 om 07:26 door ssimons

Dewever reageert geprikkeld over zus met Waalse uitkering

Dat Bart De Wever een grote voorstander is van een staatshervorming is geen geheim. Om die wens kracht bij te zetten, refereert het N-VA-kopstuk graag naar de vele werklozen beneden de taalgrens. Maar wat blijkt nu? Karina De Wever, zijn zus, is zelf een van die Waalse steuntrekkers.
BR>
Veel Walen hebben een probleem met de ’stereotiepe beeldvorming’ van De Wever, die de Waalse werklozen wel eens als luieriken durft omschrijven.
Het nieuws dat De Wevers bloedeigen zus een werkloosheidsuitkering opstrijkt in Wallonië, zien ze dan ook als de ultieme vorm van hypocrisie.

Een uitkering trekt Karina De Wever al sinds januari van dit jaar. Ze is immers gedomicilieerd in Poncelle, een klein dorpje niet ver van Tintigny, in de provincie Luxemburg. Ze woont daar in een soort commune, Lorién genaamd, waar men op een vreedzame manier wil samenwonen, met als onderliggende gedachte ’terug naar de natuur’.
In het artikel staat dat Karina 10 jaar geleden werkloosheidsuitkering aanvroeg bij Forem, dat is ze verplicht aangezien zij naar Wallonië verhuist is.
Daarvoor was zij als dopster ingeschreven bij de VDAB.

Laatst gewijzigd door demonen : 16 januari 2017 om 18:58.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 19:04   #278
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Anna; oppassen!
Lees eens grondig na!
Mogelijk ben ik gaga maar bij mijn weten heb ik nooit beweert dat ik een glazen bol heb en evenmin heb ik ooit verkiezingsuitslagen voorspeld.
Ik ben wel verduldiger tegenover vrouwen met mooie borsten maar dat er mij woorden of beweringen worden in de mond gelegd die ik nooit heb gedaan overschrijden wel mijn graad van toegeeflijkheid.
Dus let op. Zorg dat je de drempel niet overschrijdt of uw mooie borsten gaan U niet meer kunnen redden.
Oud 16 januari 2017, 19:25   #279
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zolang iemand binnen de krijtlijnen van de wet leeft en handelt, is hij vrij van te doen wat hij wil. En gelukkig kan de overheid nog geen gedachten lezen.
Als iemand niet handelt in strijd met de gelijkheid van man en vrouw, is er niets om tegen te ageren.

Beetje doorzichtig, niet ? Ofwel is het vrijwillig, ofwel met dwang. Als het met dwang is, neigt het naar fascisme. Wat de bakermat van het vlaams blok is trouwens.

Dus vrijheid van onderwijs gaat op de schop ? 70% van de kinderen zit in het vrij gesubsidieerde net (zeg maar het katholieke net) en jij denkt dat het blok dat gaat proberen ongedaan te maken ?

Probeer parlementair een meerderheid te vinden om deze revolutie door te voeren. Ik wens je veel succes.

Motiveren ? Dat is wollige praat... Leg eens uit hoe je dat concreet ziet. Met welke methodes ? Wie gaat dat doen, vanuit welke autoriteit ? Ga je cursussen organiseren om hen witloof met hesp te leren klaarmaken en daarna doen opeten ?
Wie gaat daar toezicht op houden ? Hoe ga je meten wie slaagt en wie niet aan (welke ?) norm voldoet ? En wat gaat de sanctie zijn bij falen ?

Nu zijn het al 'regels'. Leg eerst maar eens uit welke normen en waarden ze van jou moeten volgen.

Lever dan maar je X box in, je televisie, je stereo, je smartphone, internet, koop een pet en vergeet ze niet af te nemen op straat als je de pastoor of de dokter kruist in je straat in Bokrijk. Vergeet niet om kolen te bestellen om de stoof te kunnen doen branden hee.

Eén bemerking bij het rood gearceerde gedeelte Panda.
Zeus is schijnbaar nog wat jong.
Als hij mijn gezegende leeftijd zou hebben dan zou hij zeker Mevrouw Coolen gekend hebben. De Jan kent ze ook.
Die was destijds heiliger dan de Maagd Maria.
Al degenen die durfden abortus laten plegen waren smerige zondaars en wie de pil nam was verdoemd. Ze was dus heiliger dan de paus.
Ik ken het huidige programma van het blok niet.
Ook niet van andere partijen.
Maar schijnbaar is het programma van VB dan toch duchtig veranderd sinds Mevrouw Coolen er amok maakte.
Als Zeus dit geweten had dan had hij met meer schroom wel gesproken over hetgeen er moet gebeuren in het onderwijs voor wat betreft de religie-aanpak.
Maar kom, dat zijn vervlogen tijden.
Erg wordt het wel als men in politiek ook niet meer over zijn voorvaderen noch voormoederen () durft te spreken. En nog minder over zichzelf.

Laatst gewijzigd door werkman : 16 januari 2017 om 19:38.
Oud 16 januari 2017, 20:04   #280
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarvoor maken ze toch uitzonderingen? Zie de rituele slacht. Het dragen van religieuze symbolen in instellingen etc. Het valt trouwens overduidelijk op dat man en vrouw niet overal gelijk zijn. Er zijn ook nog veel gedwongen huwelijken. Het is nu tijd op te komen voor slachtoffers uit culturen waar ze machteloos tegenover staan. Lees het verhaal van Fatima maar eens in de link dat ik postte bij "vluchthuizen overvol".

Citaat:
Waarom is dat fascisme? Mensen komen hier wonen, kiezen om tussen ons te wonen. Maar wanneer wij culturen binnenlaten diens normen en waarden 180° gekeerd op die van ons staan en onze cultuur verdwijnt daarmee, dan mag daar tegen opgetreden worden. Mensen zijn even vrij te vertrekken als ze zich niet willen aanpassen. Ik vind dat geen fascisme dan. Wel zullen er veel gedwongen deportaties volgen, laat daar geen geheim over zijn. Terroristen, verkrachters, onopgevoede barbaren horen hier simpelweg niet thuis. Het is niet aan ons zulke mensen te assimileren. Ik spreek dan vooral over de generatie die we niet meer buitenkrijgen omdat ze eigen kweek zijn geworden.

Citaat:
Maar die scholen onderwijzen ook islam. Waarom kan de moslimgemeenschap geen eigen privéscholen bouwen zoals joden doen? Sommige scholen bestaan al meer uit 90% uit moslims alleen, katholieke scholen. Dat kan toch niet meer?

Citaat:
Om te beginnen staat en geloof goed scheiden, secularisme.
Subsidies stoppen en religie uit de scholen halen.
Via de school voorstellen aan onze normen en waarden, waarin vrijheid van het individu centraal staat. Ze een uitweg aanreiken.

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting, man en vrouw gelijk, staat en geloof gescheiden, verdoofd geslacht vlees eten, ...
Ik ga ook niet op reis naar saudi Arabïë om dan te klagen dat er enkel halal te krijgen is he.

Citaat:
We dienen deze migratie ongedaan te maken. Nu weet ik dat we niet iedereen kunnen terugsturen, maar een nieuw bestuur kan wel veel mensen wegjagen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be