![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Franstaligen hebben altijd al een ziekelijke voorkeur vertoond voor dubbele namen. Zelfs als het een familienaam betreft vallen ze in zwijm voor een tweedelige naam. Ergens is er bij hen toch een nostalgie naar het Ancien Régime blijven hangen.
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is een Hollandse tennisser die Boy Westerhof heet!
Boy! Zou zijn zus Girl heten?
|
|
|
#264 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Engin.
|
|
|
#265 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ah, den Lowie Tuur Sjarel.
|
|
|
|
|
#266 | |
|
|
Jakobus, Joris en Korneel.
|
|
|
|
|
#267 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik merk dat die heel oude namen terugkomen. Bv: Achille, Archibald, Louis, Wannes, Jeanne, Jules.....
Een beetje zoals in het rusthuis waar mijn moeder in een flatje verblijft; daar zitten bijna allemaal 'Bellekes, Trezekes, Jeannekes, en de enkele mannen die er wonen heten Jean, Fonske, Lowieke.....Valt wel op dat bijna al die namen van oude mensen met -ke erachter uitgesproken worden. |
|
|
|
|
|
#268 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 8 mei 2018 om 22:04. |
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#271 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sir Lowieke
|
|
|
#272 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ken sinds kort een Demi, ik sprak het eerst op zijn Frans uit DemI (een halfke) maar 't schijnt dat men Démi moet zeggen.
|
|
|
#273 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ps: 1 van die kinderen is van een zeer bekende sportmadam! |
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wellicht is het u niet bekend, maar in het dagelijks leven gebruiken mensen met lange samengestelde familienamen voor de eenvoud dikwijls als “nom d’usage” enkel een deel van hun naam, in mijn wereld meestal het laatste deel, maar soms (zoals ik) het eerste deel. Anderzijds zijn in mijn land “prénoms composés” inderdaad nogal gebruikelijk, en in mijn wereld zelfs eerder regel dan uitzondering. In mijn familie en kennissenkring moet ik al goed zoeken om een enkelvoudige voornaam te vinden. Maar ook inzake voornamen is één en ander niet zo eenvoudig, vermits wij behoudens uitzondering zowat allen een roepnaam hebben, waarmee onze familie, vrienden en bekenden ons in het dagelijks leven aanspreken. Overigens, in hoeverre men dat in Vlaanderen “ziekelijk” of “lachwekkend” vindt zal mij en ongetwijfeld evenzeer elk van mijn landgenoten worst wezen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 9 mei 2018 om 15:18. |
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dat zei ze toch nadat ik voor de derde keer DemI had gezegd
|
|
|
#277 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kelvin ?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2042...o-met-spelfout Citaat:
|
|
|
|
#279 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Pasastaventouris.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#280 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|