Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2018, 17:58   #261
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
300 euro bedoelde ik wel bovenop een eerste bijdrage aan het huishoudbudget.

bv. dat zij 600 euro per maand op de gemeenschappelijke rekening stort, en ik 300. Maar ik neem dan wel alle kosten eigen aan de woning exclusief op mij (verzekering, taksen, onderhoud, ...)
Ik zou elk 1000 doen, alle kosten delen maar de onroerende investeringen of kosten zijn voor jou, behalve hetgene wat de huurwet voorziet dat voor de huurder is, dat zou ik gemeenschappelijk nemen. Dat lijkt me fair en daar moet je mee toekomen en zelf nog meer dan genoeg 'privé ' hebben

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 30 april 2018 om 18:01.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 18:03   #262
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Stel je voor dat uw dak vervangen moet worden, die toestand bestond al voor je mekaar kende?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 18:24   #263
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Als ze mij pijpt zal ik haar huur wel betalen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 18:42   #264
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Ik zou elk 1000 doen, alle kosten delen maar de onroerende investeringen of kosten zijn voor jou, behalve hetgene wat de huurwet voorziet dat voor de huurder is, dat zou ik gemeenschappelijk nemen. Dat lijkt me fair en daar moet je mee toekomen en zelf nog meer dan genoeg 'privé ' hebben
Dat lijkt me het beste voorstel dat ik hier al zag passeren.
Oud 30 april 2018, 18:58   #265
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Ze heeft Paraguayaanse roots (is hier opgegroeid), heeft een paar jaar gewerkt in Bolivië en heeft daar een ontwikkelingsproject.
Oei oei

Volgens Pandareus wonen er op dat hele continent alleen maar schoenpoetsers, dieven en marginalen
Oud 30 april 2018, 19:41   #266
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze heeft Paraguayaanse roots (is hier opgegroeid), heeft een paar jaar gewerkt in Bolivië en heeft daar een ontwikkelingsproject.

Met "van de wereld" bedoelde ik eigenlijk zelfs niet "bereisd", maar gewoon iemand die weet hoe de maatschappij werkt. Iemand die werkt, in contact komt met andere lagen van de bevolking, die kan meepraten over de dingens des levens... Geen sloor die zich financieel compleet afhankelijk maakt van haar echtgenoot en haar wereld beperkt tot luiers, wasmachines en day-tv.
Omg.

1. Mijn ervaring is dat je van tv kijken soms meer oppikt dan elke dag als een loonslaaf hetzelfde werk uit te voeren. De conversaties op 't werk gaan trouwens vaak ook over tv programma's. Je kan heel wat leren van tv, bv. over het land Paragua zonder er ooit een voet te hebben gezet.

2. Ik hoop echt dat je van die lelijke halfbloedjes krijgt. En ja, je zal ook luiers moeten verversen en wasmachines draaien. That's how it works. Oh ja, uw kinderen kunnen heel wat jaren geen huur aan u betalen.

3. Er zijn nu eenmaal veel mannen die liever hebben dat hun vrouw thuis blijft voor een baby ipv ze liefdeloos in een crèche te dumpen.
Wat betreft mezelf: mijn man is bij mij komen wonen. We wonen nogal goedkoop in een appartement van m'n vader. Zo kunnen we sparen voor een huis en hopelijk zullen we dit samen, naar ons beider goesting, binnen 2 jaar kopen. Hij werkt maar ik trek uitkering (en verhoogd kindergeld). Als mijn dop ooit wordt geschrapt zal ik me wellicht werk zoeken.

Sowieso, vrouwen die teveel noten op hun zang hebben scheiden vaak ook sneller. Dus maar goed dat ze niet veel over "vanalles en nog" wat meepraten.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 20:23   #267
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Omg.

1. Mijn ervaring is dat je van tv kijken soms meer oppikt dan elke dag als een loonslaaf hetzelfde werk uit te voeren. De conversaties op 't werk gaan trouwens vaak ook over tv programma's. Je kan heel wat leren van tv, bv. over het land Paragua zonder er ooit een voet te hebben gezet.

2. Ik hoop echt dat je van die lelijke halfbloedjes krijgt. En ja, je zal ook luiers moeten verversen en wasmachines draaien. That's how it works. Oh ja, uw kinderen kunnen heel wat jaren geen huur aan u betalen.

3. Er zijn nu eenmaal veel mannen die liever hebben dat hun vrouw thuis blijft voor een baby ipv ze liefdeloos in een crèche te dumpen.
Wat betreft mezelf: mijn man is bij mij komen wonen. We wonen nogal goedkoop in een appartement van m'n vader. Zo kunnen we sparen voor een huis en hopelijk zullen we dit samen, naar ons beider goesting, binnen 2 jaar kopen. Hij werkt maar ik trek uitkering (en verhoogd kindergeld). Als mijn dop ooit wordt geschrapt zal ik me wellicht werk zoeken.

Sowieso, vrouwen die teveel noten op hun zang hebben scheiden vaak ook sneller. Dus maar goed dat ze niet veel over "vanalles en nog" wat meepraten.
Well said
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 20:25   #268
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Oei oei

Volgens Pandareus wonen er op dat hele continent alleen maar schoenpoetsers, dieven en marginalen
Soort zoekt soort.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 20:29   #269
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
300 euro bedoelde ik wel bovenop een eerste bijdrage aan het huishoudbudget.

bv. dat zij 600 euro per maand op de gemeenschappelijke rekening stort, en ik 300. Maar ik neem dan wel alle kosten eigen aan de woning exclusief op mij (verzekering, taksen, onderhoud, ...)
olala als ik het goed begrijp komt die 300 vd huur uiteindelijk op de gemeenschappelijke rekening, maw je draait op dat vlak 'dankzij haar' break-even, omg zeus bisnisman
Oud 30 april 2018, 20:30   #270
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

omg mss zoek ik me maar beter ook een rijke man, maar wel een die minder op de centen let
Oud 30 april 2018, 20:43   #271
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Natuurlijk. Daarom bekostigt zij evenveel als hij aan huur: niks.

Jaja, dat huis is al afbetaald. Daarom is het van hem en niet van haar. Hij gaat toch ook geen huur vragen voor de frietpot als ze een keer frieten wil bakken. Maar hij mag de frietpot wel meenemen als ze scheiden. Ik zie echt niet hoe dat zo moeilijk kan zijn.
2!!
Oud 30 april 2018, 22:50   #272
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als ze mij pijpt zal ik haar huur wel betalen.
Ze heeft wellicht mooiere werkjes geweigerd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2018, 22:51   #273
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
omg mss zoek ik me maar beter ook een rijke man, maar wel een die minder op de centen let
Topic starten heeft wellicht geen rekening op de kaaiman eilanden.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 april 2018 om 22:52.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 07:40   #274
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nu, persoonlijk heb ik mijn bedenkingen bij de relatie.
Je zorgen maken over huurgeld als je vriendin bij je komt wonen in een eigen woning.
Ik begrijp dat je als man niet alle kosten op je neemt voor het levensonderhoud.
Zeker niet als zij een eigen inkomen heeft.
Maar ik zou mij meer zorgen maken over het feit of zijn schulden heeft of niet.
En ik zou wel eerst eens kijken hoeveel beide aan inkomsten hebben.

Het feit dat je een woning bezit die volledig is afbetaald en je huur gaat vragen aan je geliefde als die bij je komt wonen doet bi mij de vraag rijzen of je niet beter bij haar in de huurwoning kan gaan wonen en je eigen woning verhuurd, want je kan dan gewoon de volle pot vragen.

Maar ja, ....
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 09:15   #275
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:

2. Ik hoop echt dat je van die lelijke halfbloedjes krijgt. En ja, je zal ook luiers moeten verversen en wasmachines draaien. That's how it works. Oh ja, uw kinderen kunnen heel wat jaren geen huur aan u betalen
Lelijke halfbloedjes.. Licht zuiders getint (niet zoals die Marokkanen) is veel mooier dan zo'n Westerse verzuurde melkfles die verbrandt zodra de zon verschijnt.
Als ik het me goed herinner ben je zelf een geïmporteerde Paki en blijkbaar zit je in BE met een uitkering. Dan ben je echt wel de allerlaatste die wat moet zeggen over andere nationaliteiten.
Oud 1 mei 2018, 09:33   #276
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dat lijkt me ook een perfecte afspraak. Beiden dezelfde inbreng. Geen sprake van huur.
Niet helemaal dezelfde inbreng. Huisspecifieke kosten waren op rekening van morte-vivante.
Maar verder een goede afspraak. Dus ook degene die komt inwonen moet financieel bijdragen.
Oud 1 mei 2018, 09:38   #277
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je komt dus vertellen dat 2 personen gelijkwardig moeten zijn binnen de relatie?
Maar daar hij geen huur betaald en zij aan hem huur betaald, is hij haar meerdere, want hij is dan haar huisbaas.
En stel dat zij een lager inkomen heeft dan hij, maar hij verhoogd zijn inkomen nog eens door haar op te zadelen met vaste kosten het gemeenschappelijk gebruik voor zijn woning.

In het evenredigheidstelsel moet hij dat inkomen meereken en bij haar aftrekken voor de gemeenschappelijke kosten.

Als ik dan even een vergelijking maak binnen een voor mij bekende situatie, waar hij een inkomen van 3900€ heeft en zij een inkomen van 1700€, komt dat voor hem op 4200€ en voor haar op 1400€.
Met het evenredigheidstelsel moet hij dus 3/4 van de gemeenschappelijke kosten dragen en zij 1/4.
Ja, de twee personen moeten gelijkwaardig zijn binnen de relatie.

Want als zij niets betaalt en op zijn kosten leeft, is hij zeker haar meerdere want dan is hij een souteneur en zij een maitresse.
Zij zal overkomen als volledig van hem afhankelijk. Niemand met een beetje zelfrespect wil zo'n situatie.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 1 mei 2018 om 09:46.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 09:39   #278
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn anno 2018. En ik was nog niet heel lang geleden in m'n 20-er jaren.

Feit is dat de vriendin momenteel voltijds werkt en 700€ huur betaalt. Ze is dus een geëmancipeerde vrouw. Het is toch niet meer dan logisch dat ze ook gaat bijdragen nu ze bij Zeus intrekt? Meer zelfs, dit zal zij als fatsoenlijk mens ook beseffen.
Wat een hoop gezever eigenlijk over zoiets vanzelfsprekends.

Nu stelt dit serreplantje uit Antwerpen zich wel vragen bij het omschrijven van een simpel leerkrachtje als "een vrouw van de wereld". Bij die term stel ik me toch wat anders voor bv. mensen die internationale contacten hebben of veel reizen: marketing manager, international sales manager, iemand die werkt voor een multinational, enz.
Bezint eer ge begint ofzoiets. Want nota bene juffrouw is de perfecte job om later de "schoolpoort, supermarkt, shopping center" weg op te gaan. De ironie bij zoveel arrogantie...
Dat is dus 100 % juist!
Oud 1 mei 2018, 09:41   #279
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met "van de wereld" bedoelde ik eigenlijk zelfs niet "bereisd", maar gewoon iemand die weet hoe de maatschappij werkt. Iemand die werkt, in contact komt met andere lagen van de bevolking, die kan meepraten over de dingens des levens... Geen sloor die zich financieel compleet afhankelijk maakt van haar echtgenoot en haar wereld beperkt tot luiers, wasmachines en day-tv.
Als die beschrijving klopt - en daar twijfel ik niet aan - dan zal ze zeker niet volledig afhankelijk willen zijn.
Oud 1 mei 2018, 09:41   #280
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb hier niet alle reacties gelezen maar puur op basis van de info die TO hier vrijgeeft:
Ik vind 300 euro een peulschil.
De vriendin kan heel veel huurgeld/ maand uitsparen en ja: TO heeft extra kosten zoals water, elektriciteit, gas.........en idd moet men ook de slijtage aan de woning meetellen.
Volgens mij kan TO zonder enige gêne of schroom 500 Euro huur vragen.
Dan zal vriendin alsnog veel geld uitsparen ipv een appartement/ huis te huren + Elektriciteit, water en gas.
2

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be