Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2018, 14:59   #261
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw conclusie komt, zo meen ik te mogen stellen, iets te vroeg, voorbarig met andere woorden.

Er blijft het gegeven dat een ontslag op staande voet een ernstige reden moet hebben, bijvoorbeeld diefstal en dergelijke strafbare feiten meer.

Het was daarom dat ik het strafbare vermeld had, het strafbare dat dan ook vervolgd moet worden op toch minstens een correctionele rechtbank.
En het was daarom dat ik antwoordde dat niet alleen strafbare feiten aanleiding kunnen geven tot "ontslag op staande voet". Andere feiten kunnen bij voorbeeld zijn: onrechtmatige afwezigheden, dronkenschap op het werk, professionele fout, insubordinatie, enz.

Citaat:
Maar inderdaad, ik vrees dat de reden, "hij heeft een tattoo van de Antwerpse spionkop" niet zal volstaan om ontslag op staande voet te rechtvaardigen.
Volgens mij ook niet, zoals ik reeds gemeld heb.

Trouwens, je hebt misschien zelfs misschien gelijk en beoordelen wij veel te snel, zonder het dossier grondig te kennen. Die man is misschien helemaal geen (neo)nazi of tenminste supporter van den Dolf, ook hij heeft het voordeel van de twijfel. Nog een bijkomend argument voor zijn advocaat.

btw, uit nieuwsgierigheid, jij weet toch vanwaar de "88 tattoo" afkomstig is, hé?

Citaat:
Al zeker niet als we de man zijn schijnbaar onberispelijke loopbaan bekijken.
Op zich is dat geen argument, één incident kan volstaan.
Oud 31 augustus 2018, 15:08   #262
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De kans dat een man die 26 jaar lang met een perfecte staat van dienst voor de MIVB werkte kan er moeilijk van verdacht worden een gevaarlijke neo-nazi te zijn. Aan de reacties op een "verboden" tatoo is te merken hoe ver we in dit land al staan richting een échte dictatuur. Daar hebben de machthebbers geen Vlaams Belang voor nodig gehad.
Oud 31 augustus 2018, 15:12   #263
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De kans dat een man die 26 jaar lang met een perfecte staat van dienst voor de MIVB werkte kan er moeilijk van verdacht worden een gevaarlijke neo-nazi te zijn. Aan de reacties op een "verboden" tatoo is te merken hoe ver we in dit land al staan richting een échte dictatuur. Daar hebben de machthebbers geen Vlaams Belang voor nodig gehad.
Zou je gewoon niet beter afwachten wat de rechter zal bepalen in plaats van onmiddellijk weer in gang te schieten met grote woorden?
Oud 31 augustus 2018, 15:14   #264
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb ook nooit beweerd dat hij om die reden moet worden ontslagen, integendeel:

Ik wou enkel maar aantonen dat men niets strafbaar moet doen om ontslagen te worden:
Natuurlijk niet. ALs men u niet meer nodig heeft lig je er uit.
Mits een wettelijke opzegvergoeding. 26 Jaar in dienst? Dat zal dan 26 maand zijn. Poepsimpel.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 15:15   #265
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ok, "strafbare feiten" was misschien ietwat verkeerd uitgedrukt.

Mijn punt was, de man heeft niets verkeerd gedaan.

Maar goed, we onthouden, wij twee, wij staan aan dezelfde kant blijkbaar.
drie.
Oud 31 augustus 2018, 15:15   #266
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En het was daarom dat ik antwoordde dat niet alleen strafbare feiten aanleiding kunnen geven tot "ontslag op staande voet". Andere feiten kunnen bij voorbeeld zijn: onrechtmatige afwezigheden, dronkenschap op het werk, professionele fout, insubordinatie, enz.

Volgens mij ook niet, zoals ik reeds gemeld heb.

Trouwens, je hebt misschien zelfs misschien gelijk en beoordelen wij veel te snel, zonder het dossier grondig te kennen. Die man is misschien helemaal geen (neo)nazi of tenminste supporter van den Dolf, ook hij heeft het voordeel van de twijfel. Nog een bijkomend argument voor zijn advocaat.

btw, uit nieuwsgierigheid, jij weet toch vanwaar de "88 tattoo" afkomstig is, hé?

Op zich is dat geen argument, één incident kan volstaan.
Het getal 88 wordt ogenschijnlijk met vele zaken geassocieerd. Of dit dan goed of slecht is blijkt vooral een subjectieve mening te zijn.

Er zijn veel van die getallen, ik heb zelf een tijd doorgebracht in een wereld waar de getallen-symboliek veel voorkwam en gebruikt werd. Ik herinner me uit die tijd dat men nogal snel nazi/druggebruiker/moordenaar enz. genoemd wordt. Waarbij men zich dan dikwijls baseerde op artikels uit de joepi en dergelijke meer.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 15:16   #267
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mits een wettelijke opzegvergoeding. 26 Jaar in dienst? Dat zal dan 26 maand zijn. Poepsimpel.
Niet per se hoor. Ontslag om dringende redenen kan gesteund zijn op andere gronden dan het gepleegd hebben strafbare feiten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 15:17   #268
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zou je gewoon niet beter afwachten wat de rechter zal bepalen in plaats van onmiddellijk weer in gang te schieten met grote woorden?
hopelijk een rechter met een minimum aan gezond verstand, en die chauffeur in zijn gelijk stelt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 15:22   #269
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet per se hoor. Ontslag om dringende redenen kan gesteund zijn op andere gronden dan het gepleegd hebben strafbare feiten.
Maar dat is ook heel beperkt (diefstal, fraude, werk weigeren, vechten...) en krijgt zelden gelijk in een rechtbank. Een tekening op uw arm zal m.i. geen dringende redenen zijn. Maar ja, er zijn in B wel al meer wereldvreemde vonnissen geweest....

Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 augustus 2018 om 15:25.
Oud 31 augustus 2018, 15:25   #270
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt is dat zowel de MIVB als de LIJN een chronisch tekort hebben aan busdrivers. Die man werd dus NIET aan deur gezet omdat hij niet meer nodig was maar omdat hij een tatoo had die in Belgique niet door de beugel kan.

In een normaal land wordt daar zo geen spel van gemaakt, maar Belgique IS geen normaal land. Nooit geweest, en het zal het ook nooit worden.

Ik heb vanaf dag EEN voorspeld dat die man twee opties zal worden aangeboden. Zijn job terug krijgen of een serieuze schadevergoeding. Voor zijn job kiezen is een domme optie vermits het zijn eigen collega's zijn die hem de politiek correcte das omdeden. Dat komt nooit meer goed.

Er is werk zat voor bus-en vrachtwagenchauffeurs. AANPAKKEN die ontslagvergoeding en WEGWEZEN is dus de boodschap.
Oud 31 augustus 2018, 15:27   #271
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is ook heel beperkt (diefstal, fraude, werk weigeren, vechten...) en krijgt zelden gelijk in een rechtbank. Een tekening op uw arm zal m.i. geen dringende redenen zijn. Maar ja, er zijn in B wel al meer wereldvreemde vonnissen geweest....
Geen idee of dat inderdaad 'zelden' is. Sociaal recht is niet echt mijn domein.

Uiteraard zal dat moeilijker te verantwoorden zijn dan wanneer het gaat over misdrijven.
Oud 31 augustus 2018, 15:28   #272
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist....
Redenen die na 26 jaar opeens dringend werden.....
Oud 31 augustus 2018, 15:37   #273
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het getal 88 wordt ogenschijnlijk met vele zaken geassocieerd. Of dit dan goed of slecht is blijkt vooral een subjectieve mening te zijn.

Er zijn veel van die getallen, ik heb zelf een tijd doorgebracht in een wereld waar de getallen-symboliek veel voorkwam en gebruikt werd. Ik herinner me uit die tijd dat men nogal snel nazi/druggebruiker/moordenaar enz. genoemd wordt. Waarbij men zich dan dikwijls baseerde op artikels uit de joepi en dergelijke meer.
Dat klopt, en ik herhaal het nogmaals: misschien is er niks aan de hand.

Maar bon, als ik de tatoeages van die man bekijkt, dan ga ik (ik zeg wel: ik) spontaan denken aan nazi-tatoeages.
Net als ik hier niet al te lang over na moet denken...

Ze kunnen niet allemaal van de spionkop van den Antwaarp zijn, hé...
Oud 31 augustus 2018, 16:48   #274
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In deze draad werd de kunst van het zagen alweer eens verheven tot ongekende hoogtes.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 16:52   #275
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In deze draad werd de kunst van het zagen alweer eens verheven tot ongekende hoogtes.
Niemand verplicht jou om mee te doen, hé. Je kunt aansluiten bij een of ander groene NGO en de bomen dan ook mee beschermen tegen ons gezaag.
Oud 31 augustus 2018, 17:08   #276
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal: ik heb nooit beweerd dat hij moet worden ontslagen omwille van die tatoeage.

Ik heb enkele dagen geleden reeds gesteld (zie post hierboven) dat het louter hebben van die tatoeage m.i. geen reden is tot ontslag.

Mijn vergelijking was enkel om aan te tonen dat men geen strafbare feiten moet plegen om een ontslag te verantwoorden.
Dat hij die tatoeage heeft is geen misdrijf. Dat behoort tot de privé sfeer, dom maar geen misdrijf. Wel dat hij dat ten toon spreid in zijn werksfeer.

Dat is een daad die het nazisme glorifieert. Hij was niet aan het werk maar wel een personeel feest met mensen waar hij dagelijks met samenwerkt, dus hoe dan ook in de werksfeer.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 17:23   #277
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee of dat inderdaad 'zelden' is. Sociaal recht is niet echt mijn domein.

Uiteraard zal dat moeilijker te verantwoorden zijn dan wanneer het gaat over misdrijven.
'k Draai al even mee in de industrie maar heb zeer zelden iemand aan de deur weten zetten om dringende reden. Zelf wie betrapt werd op diefstal kon met onderling stil akkoord en een "goeie C4" vertrekken. Eentje geweten en dat heeft de werkgever hem dik beklaagd. Bovenop het wettelijke kon hij nog een schadevergoeding betalen. Die van ons heeft er zich ne Jag mee gekocht.
Oud 31 augustus 2018, 17:25   #278
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Draai al even mee in de industrie maar heb zeer zelden iemand aan de deur weten zetten om dringende reden. Zelf wie betrapt werd op diefstal kon met onderling stil akkoord en een "goeie C4" vertrekken. Eentje geweten en dat heeft de werkgever hem dik beklaagd. Bovenop het wettelijke kon hij nog een schadevergoeding betalen. Die van ons heeft er zich ne Jag mee gekocht.
Tja, ik kan aannemen dat het voor bedrijven vaak niet de moeite is om daar echt een (onvoorspelbare) procedure over te gaan voeren en dan toch maar een onderling akkoord maken hoewel ze in principe in hun recht zouden staan.
Oud 31 augustus 2018, 17:42   #279
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ik kan aannemen dat het voor bedrijven vaak niet de moeite is om daar echt een (onvoorspelbare) procedure over te gaan voeren en dan toch maar een onderling akkoord maken hoewel ze in principe in hun recht zouden staan.
Die laatste uit mijn vorig bericht, een varken van een ondernemer, heeft het geprobeerd. We hebben er wel twee jaar op gewacht maar 't zal hem pijn gedaan hebben.
Oud 31 augustus 2018, 17:44   #280
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat hij die tatoeage heeft is geen misdrijf. Dat behoort tot de privé sfeer, dom maar geen misdrijf. Wel dat hij dat ten toon spreid in zijn werksfeer.

Dat is een daad die het nazisme glorifieert. Hij was niet aan het werk maar wel een personeel feest met mensen waar hij dagelijks met samenwerkt, dus hoe dan ook in de werksfeer.
Flauwe kul.
Als hij had willen gloriëren met zijn tatoo had hij dat 26 jaar eerder kunnen doen. Hij heeft dat NOOIT gedaan tijdens zijn werkuren. De echte reden is dat er een warmterecord gevestigd werd en hij alles behalve de bedoeling had om "een misdrijf te plegen".
Hij had de pech dat hij belgicistische collega's had die misbruik maakten van de gelegenheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be