![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() En de F-16 op zijn beurt is trager dan zijn voorganger de F104G Starfighter. Bedoel je nu dat de Starfighter moet terug komen?
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() Het lijkt me niet echt opportuun om op M = 1.6 te knallen ?
De fuel burn is debiel hoog dan.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Voooorwaarts! Mars!"
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
|
![]() Citaat:
En Schuimbek Vandermaelen en Kristof Salvo mogen nog wat driftig nakwekken deze week. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De nu als «compensatie» voor Frankrijk voorgehouden aangekondigde bestelling van voertuigen Jaguar EBRC en Griffon VBMR is niets anders dan oud nieuws : in onder andere dit artikeltje van meer dan een jaar geleden kunt u reeds het engagement voor de aankoop van bedoelde voertuigen bevestigd zien : https://www.lesechos.fr/25/07/2017/L...ks-defense.htm Ik citeer : «La Belgique souhaite en outre que son armée soit équipée comme la France. Elle vient de s'engager dans la commande de 417 véhicules de combat légers de type Griffon et 67 de combat moyens de type Jaguar pour un montant de 1,1 milliard d'euros. « Notre offre a bien une logique industrielle, mais en outre, nous partageons le même ADN que RTD ", souligne Luc Maurange. Société 100 % privée, CMI, de culture wallonne, réalise environ 500 millions d'euros de chiffre d'affaires dans sa branche défense comme RTD." Men poogt dus de Belgische bevolking om de tuin te leiden door een meer dan een jaar geleden ingeluide bestelling voor te stellen als een «compensatie» voor het in het raam van het huidig in uw parlement besproken dossier bedoeld boertig afwijzen van het Frans voorstel tot samenwerking op het gebied van defensie. Nou moe. En terloops voor de vlaams-nationalisten onder u : ja inderdaad, wijl u feest viert om allerlei denkbeeldige «overwinningen» rijven uw Waalse vrienden – ook al eerder inzake de bestelling van de voornoemde voertuigen - pienter de economische compensaties binnen…... Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 01:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Partijlid
|
![]() Die wapens zouden ze beter naar de VS terugsturen. Zo lang de NAVO vasthoudt aan "nuclear sharing" en volhoudt dat het geen overtreding van het non-proliferatieverdrag is, kunnen andere kernmachten het ook doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie heeft helemaal geen afwijzing gedaan van samenwerking met Frankrijk.Wat Belgie wel gedaan heeft is straaljagers bestellen bij een van de aanbieders die de moeite genomen hebben een aanbieding zoals gevraagd te doen. Mochten er een hoop "compensaties" (wat dat ook moge wezen in het huidge wijdvertakte netwerk van defensie-gerelateerde bedrijven anno 2018) in Wallonie terechtkomen,het weze hen van harte gegund hoor..... En wees blij,het Franse programma om een reeks pantservoertuigen in verschillende afmetingen en funkties te ontwikkelen met zoveel mogelijk gemeenschappelijke componenten en bedieningsmethodes is momenteel het enige geloofwaardige in de Westerse wereld......Als dit project een beetje zorgvuldig uitgewerkt wordt zal Belgie heus niet de enige externe klant zijn.In de NATO zijn de meeste landen de laatste 30 jaar hun rupsbandvoertuigen ,klasse per klasse,gaan vervangen door pantserwagens en zitten nu "opgescheept" met een nogal diverse collectie aan gevechtsvoertuigen.Gezien het fenomeen "pantserwagen" de komende decennia dominant zal blijven komt dat Franse programma om een meer "geintegreerd" gamma aan te bieden dus als geroepen....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2018 om 05:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is Belgie de eerste echte "neutrale" klant van de F-35.
Al de andere bestellers zijn ofwel rechtstreeks betrokken in de ontwikkeling of hebben de technologische macht,geld en wil om "speciale dingen" te gaan aanbrengen in hun toestellen (ik denk speciaal aan Japan en Israel)
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2018 om 05:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet hoe ik uw vraag moet lezen. Maar ik vind de keuze van de F-35 spijtig, net precies om die reden. Ik denk dat het beter ware geweest van een Europees toestel te kopen, gewoon omdat het dan de knowhow, ontwikkeling, en spinoff HIER stimuleert, omdat het ons als mogendheid dan onafhankelijker opstelt en dergelijke meer. Ik zie de Amerikanen niet snel niet-Amerikaanse toestellen voor hun leger kopen (tenminste, high tech dinges). En ze hebben gelijk, want qua high tech defensie moet je op je eigen benen staan. Ik zal nu niet zeggen, voor jeeps of zo, waar het gewoon een kwestie is van beste waar voor uw geld. Maar hier koop je niet enkel een vliegtuig: hier koop je onafhankelijkheid, knowhow, spinoff...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het maakt van ons een extra doelwit, zonder daar een defensievoordeel bij te geven. Het is zelfs mogelijk dat in een nucleair conflict, waar Belgie doelwit is, die bommen gebruikt worden om een bedreiging voor Amerikaanse troepen uit te schakelen, eerder dan een bedreiging voor Belgie uit te schakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kijk met arendsogen uit naar de prijs die de N-VA heeft moeten betalen om Michel van zijn, en jouw, voorkeur af te helpen.....
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is de hoofdreden waarom BE toegestaan wordt financieel minder bij te dragen ... Laatst gewijzigd door Anna List : 26 oktober 2018 om 06:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Minister-President
|
![]() Het herhaalde gebruik van het woord boertig mag nu wel stoppen.
![]() |
#279 |
|
![]() Buiten het feit dat de keuze voor de F35 geostategisch nadelig is voor Europese onafhankelijkheid dient België er zich bewust van te zijn door deze aankoop als een speerpunt van VS agressie gebruikt te kunnen worden via de NATO. Dit offensief wapen kan België wel eens ongewild in de kijker plaatsen als een agressief land. Ik hoop dat men dat tenminste beseft. Het kan niet voldoende zijn dat België zich verschuilt achter NATO verplichtingen. Er bestaat ook een rechtstreekse verantwoordelijk van beleidsmakers in het gevel België participeert in agressies tegen derden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keuze ging hem dus niet tussen een Frans en een Amerikaans toestel, maar tussen de F-35 en de Eurofighter van de UK, Duitsland, Italie en Spanje. Een Frans toestel zat niet in de lijn, omdat geen Franse constructeur een correcte offerte had gemaakt. |
|
![]() |
![]() |