Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2018, 09:02   #261
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb het u reeds fgeantwoord in een eerder berichtje op deze draad. De dure electriciteitsprijs is het resultaat van dertig jaar verkeerd energiebeleid door de trado-partijen die de Groenen zijn achternagelopen in hun waanzinnige kruistocht tegen kernenergie.
Is de btw in Nederland ook 21 % ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2018, 09:03   #262
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Niet alles wat VB brengt is verkeerd:

Is de btw in Frankrijk ook 21 %
Oud 27 november 2018, 09:03   #263
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is de btw in Nederland ook 21 % ?
BTW jurisprudentie
Oud 27 november 2018, 09:08   #264
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benzine.twijfel nog om daar lpg of cng van te maken.
Ik zie nog steeds de relevantie niet.
Als je een benzine-auto wil ombouwen naar gas gaat een stuk kofferruimte verloren. Doe je het toch dan zou je best CNG nemen. Met CNG mag je gewoon parkeren in overdekte parkings, wat niet het geval is voor LPG. Ik heb een VW Golf op CNG besteld ter vervanging van mijn oude diesel (15 jaar). De gastank zit ingebouwd in het chassis.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2018, 09:09   #265
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je een benzine-auto wil ombouwen naar gas gaat een stuk kofferruimte verloren. Doe je het toch dan zou je best CNG nemen. Met CNG mag je gewoon parkeren in overdekte parkings, wat niet het geval is voor LPG. Ik heb een VW Golf op CNG besteld ter vervanging van mijn oude diesel (15 jaar). De gastank zit ingebouwd in het chassis.
bij cng valt het me tegen dat ze dat niet hebben in donuttanks (op de plek vh reservewiel dus)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2018, 09:18   #266
Anna List
Banneling

Standaard

de eisen van de gele hesjes :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...en-en-publice/

Citaat:
Gele hesjes roepen officiële delegatie in het leven en publiceren hun eisen
In Frankrijk is een delegatie van acht officiële woordvoerders van de gele hesjes aangesteld om "serieus en noodzakelijk contact" mogelijk te maken met de autoriteiten en een reeks eisen uit te dragen. Dat is aangekondigd in een mededeling.

Na eerst de sympathisanten te hebben geraadpleegd via Facebook, heeft de delegatie haar "twee belangrijkste voorstellen" aan de overheid doorgegeven. Ze vraagt een "verlaging van alle belastingen" en roept op om een "burgerbijeenkomst te organiseren" om de ecologische transitie te bespreken, waarbij rekening gehouden wordt met "de stem van het volk", de stijging van de koopkracht en de onzekerheid van de bevolking.
"Onze enige wens is dat deze voorstellen worden voorgelegd aan de bevolking tijdens een referendum", staat er nog te lezen in de tekst. Die is gepubliceerd na een weekend van nieuwe protesten en een dag voor een betoog van president Emmanuel Macron waarbij hij tekst en uitleg zal geven over een "sociaal pact" dat gepaard gaat met de ecologische transitie.
Citaat:
Gele hesjes veroordelen geweld
De eisen van de gele hesjes gaan onder meer over de afschaffing van de Senaat, de verlaging van de werkgeversbijdragen en een stijging van het minimumloon en de pensioenen. "We vragen aan de vertegenwoordigers van de staat en de overheid om ons binnen een redelijke tijd te zien. Als een ontmoeting uitblijft of er geen serieuze voorstellen worden gedaan, worden de acties verdergezet en opgedreven", klinkt het nog.
De acht woordvoerders, onder wie twee initiatiefnemers van de beweging Eric Drouet en Priscillia Ludosky, zijn "enkel de boodschappers en geen leiders of beslissingnemers".
Een regeringswoordvoerder zegt "open" te staan voor dialoog, maar hij stelt wel meteen grenzen. "Als de voorstellen neerkomen op een vraag om de Nationale Vergadering te ontbinden of om de president af te zetten, vrees ik dat we niet positief kunnen reageren", aldus Benjamin Griveaux.
In de mededeling benadrukken de gele hesjes dat "alle vormen van volledige blokkades en geweld niet representatief zijn voor de beweging". "We veroordelen dat krachtig", klinkt het.

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 november 2018 om 09:19.
Oud 27 november 2018, 09:25   #267
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bij cng valt het me tegen dat ze dat niet hebben in donuttanks (op de plek vh reservewiel dus)
“Donuttanks” ??? Een nieuw begrip voor mij. De naam suggereert dat die dan ringvormig zoude zijn. Is dat zo?
Oud 27 november 2018, 09:26   #268
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
“Donuttanks” ??? Een nieuw begrip voor mij. De naam suggereert dat die dan ringvormig zoude zijn. Is dat zo?
Oud 27 november 2018, 09:32   #269
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knap bedacht! Je zult dan wel ergens met je reservewiel terecht moeten. Het zou mij niet verwonderen dat een reservewiel een wettelijke verplichting is voor een automobilist.
Oud 27 november 2018, 09:34   #270
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Knap bedacht! Je zult dan wel ergens met je reservewiel terecht moeten. Het zou mij niet verwonderen dat een reservewiel een wettelijke verplichting is voor een automobilist.

https://autofans.be/nieuws/vraag/368...el-jouw-koffer
Citaat:
Ze zijn met uitsterven bedreigd, de volwaardige reservewielen in de koffer. Waardoor we ons afvroegen hoe jullie een platte band te lijf kunnen gaan. Met een extra wiel in de koffer, een reparatiekit of toch genoodzaakt VAB te bellen?
Constructeurs zwijgen het graag stil maar tegenwoordig vind je niet vaak meer een reservewiel in de koffer, laat staan een volwaardig exemplaar. Daarvoor zijn trouwens verschillende redenen. Een auto is plots enkele tientjes lichter ten opzichte van zijn vorige generatie? kans is groot dat het reservewiel is vervangen door een tijdelijke reparatiekit. Daarnaast drijft het natuurlijk de prijs van een instapmodel naar beneden én hoeven constructeurs geen rekening te houden met de extra plaats.
Hoewel je er niet vaak bij nadenkt bij de aanschaf van een nieuwe wagen kan zo'n velg met band achterin de koffer het verschil maken tussen een kwartier vloeken en de handen vuil maken of twee uur wachten op pechverhelping.
...
https://www.hln.be/auto/4-op-5-nieuw...wiel~a7f9642b/
Citaat:
4 op 5 nieuwe wagens zonder volwaardig reservewiel

Vier op de vijf nieuwe wagens hebben geen volwaardig reservewiel meer, terwijl dit bij een autovakantie nochtans veel problemen kan veroorzaken. Dat meldt mobiliteitsclub VAB na een onderzoek bij achttien autoconstructeurs op het autosalon van Brussel. Drie jaar geleden hadden slechts twee op de vijf nieuwe wagens geen volwaardig reservewiel.
De autoconstructeurs vervangen de klassieke reserveband regelmatig door een alternatief, enerzijds om plaats en gewicht te winnen, anderzijds om de kosten te drukken.
“Nochtans is bandenpech goed voor een op de zes pechgevallen in het buitenland”, zegt VAB-woordvoerder Maarten Matienko.
Maar ook het ‘thuiskomertje’, een kleiner en smaller noodreservewiel met lage maximumsnelheid en beperkte actieradius, wordt steeds minder populair. Het zijn vooral de reparatiekits die aan een opmars begonnen zijn. Met zo’n kit kan een gat in een band gedicht worden door een chemisch vulmiddel via het ventiel in de band te spuiten. VAB benadrukt echter dat zo’n reparatiekit in de helft van de gevallen geen oplossing biedt, aangezien het vulmiddel enkel werkt bij kleinere lekkages.

De mobiliteitsclub wil mensen die zich een nieuwe wagen aanschaffen, daarom adviseren om na te gaan of de wagen een volwaardig reservewiel heeft. Bij 51 procent van de nieuwe wagens kan een volwaardig reservewiel immers wel nog als optie genomen worden, zij het tegen een meerprijs van gemiddeld 84 euro. (belga/vsv)

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 november 2018 om 09:37.
Oud 27 november 2018, 09:35   #271
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een reservewiel is NIET verplicht.
Oud 27 november 2018, 09:41   #272
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alles wat VB brengt is verkeerd:

De Gele Hesjes worden een nachtmerrie voor onze politiekers. Ze hebben er geen greep op...Het protest gaat eigenlijk over de levensduurte. Voor de volgende verkiezingen wordt de koopkracht één v.d. hoofdthema's.
In Wallonie is er een "leider" voor de Gelen": Gary Ducran.
Benieuwd of er in Brussel & Vlaanderen ook een "leider" rechtstaat !

+ In Wallonie beginnen hier & daar politiemannen te sympathiseren met de Gele Hesjes...

Laatst gewijzigd door Boduo : 27 november 2018 om 09:47.
Oud 27 november 2018, 10:01   #273
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Gezien de extra belasting op lpg loont het eigenlijk de moeite niet. Ik heb er een 5000 euro mee bespaard op 6 jaar, all in. Het is echter wel handig dat je +/- 1200 km kan rijden met 1 tankbeurt van lpg en benzine.
Zeker als ge jong genoeg zijt om niet elke 300 afgelegde km naar 't WC te moet schuifelen he, gij ouwe makker...
Oud 27 november 2018, 10:02   #274
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zeker als ge jong genoeg zijt om niet elke 300 afgelegde km naar 't WC te moet schuifelen he, gij ouwe makker...
Oud 27 november 2018, 10:04   #275
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Gele Hesjes worden een nachtmerrie voor onze politiekers. Ze hebben er geen greep op...Het protest gaat eigenlijk over de levensduurte. Voor de volgende verkiezingen wordt de koopkracht één v.d. hoofdthema's.
In Wallonie is er een "leider" voor de Gelen": Gary Ducran.
Benieuwd of er in Brussel & Vlaanderen ook een "leider" rechtstaat !

+ In Wallonie beginnen hier & daar politiemannen te sympathiseren met de Gele Hesjes...
bijkomende reden om dat protest in Vlaanderen te steunen, anders is het nogal voorspelbaar dat er gewoon een bijkomende transfer wordt opgestart in b-land
Oud 27 november 2018, 10:32   #276
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Drink wat minder hé broeder.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2018, 10:35   #277
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tut-tut-tut...flink betalen zullen we allemaal blijven doen en de dieselrijders gegarandeerd. De Europese landen hebben zich geëngageerd met de klimaatakkoorden. Daar valt niet aan te ontkomen. De gele hesjes zullen doodeenvoudig hun consumptiepatroon moeten aanpassen. Reizen eens een jaartje overslaan, daar sterft niemand van. Vergeet het maar dat er per jaar twee of zelfs drie toeristische buitenland reizen zonodig op het programma zouden staan. Met bovendien een dik pak luchtvervuiling door de jets.
Oud 27 november 2018, 10:39   #278
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tut-tut-tut...flink betalen zullen we allemaal blijven doen en de dieselrijders gegarandeerd. De Europese landen hebben zich geëngageerd met de klimaatakkoorden. Daar valt niet aan te ontkomen. De gele hesjes zullen doodeenvoudig hun consumptiepatroon moeten aanpassen. Reizen eens een jaartje overslaan, daar sterft niemand van. Vergeet het maar dat er per jaar twee of zelfs drie toeristische buitenland reizen zonodig op het programma zouden staan. Met bovendien een dik pak luchtvervuiling door de jets.
voor de zoveelste keer, het gaat niet over diesel alleen, lees de eisenbundel.

het verleggen van taxen om consumptie te beinvloeden is een politiek geoorloofd middel, maar dan moeten er vooreerst wel alternatieven zijn, en moeten de middelen die daardoor vrijkomen wel geïnvesteerd worden in de infrastructuur en de alternatieven. dat gebeurt in BE NIET, die extra's gaan mee de grote put in en er worden geen alternatieven geboden en/of investeringen gedaan.

of mag ik afleiden dat jij het maar normaal vindt dat je je elektriciteit 50% meer betaalt dan in onze onmiddellijke buurlanden en dat je daar geen probleem mee hebt?

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 november 2018 om 10:41.
Oud 27 november 2018, 11:12   #279
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

het verleggen van taxen om consumptie te beinvloeden is een politiek geoorloofd middel, maar dan moeten er vooreerst wel alternatieven zijn, en moeten de middelen die daardoor vrijkomen wel geïnvesteerd worden in de infrastructuur en de alternatieven. dat gebeurt in BE NIET, die extra's gaan mee de grote put in en er worden geen alternatieven geboden en/of investeringen gedaan.

of mag ik afleiden dat jij het maar normaal vindt dat je je elektriciteit 50% meer betaalt dan in onze onmiddellijke buurlanden en dat je daar geen probleem mee hebt?
Er zijn nochthans veel zaken die men kan doen. Men kan beginnen met minder met de auto te rijden. De auto is namelijk veel te goedkoop en iedereen stapt gewoon in om eender waar naartoe te gaan zonder na te denken, met tal van files tot gevolg, zelfs in de kleine gemeenten hebben de dag vandaag files.

Men kan minder electriciteit verbruiken door wat op te letten. Veel van de electriciteitskosten zijn trouwens een verkapte belasting. Indien deze prijs omlaag gaat zullen andere belastingen omhoog gaan.

Pas op, ik ben tegen belastingen, maar ik ben niet zo zeker dat die gele hesjes tegen belastingen zijn, mss zitten er netto ontvangers tussen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2018, 11:13   #280
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuuuuurlijk heb ik daar een probleem mee!!! Ik vind het zelfs een crapuleus schandaal. Maar daarvoor moet je niet mij maar de politici van de voorbije dertig jaar ter verantwoording roepen. Zij hebben achter de rattenvangers van Groen en Ecolo aan gelopen en bij hoog en bij laag gezworen dat we uit de kernenergie moesten stappen. Er mocht volstrekt niet meer in kernenergie nog geïnvesteerd worden. Ze zwaaiden reeds met uitstapschema's en data waarop de kerncentrales achtereenvolgens gingen gesloten worden. Maar een gelijktijdig investeringsprogramma voor betrouwbare andere energie productie-entiteiten? Oei...!!!???
De Duitsers die, onder een nogal lichtzinnige impuls van Mütterchen Angela (Fukushima!), ineens ook geen kerncentrales meer wilden waren natuurlijk weer een heel stuk snuggerder en hebben wel onmiddellijk en gecoördineerd aan stabiele alternatieven gedacht. Ze hebben zelfs besloten om, naast gas, steenkoolcentrales en zelfs hun bruinkoolreserves verder aan te spreken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be