Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2018, 23:20   #261
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Volgens welingelichte bronnen is de Fuhrer oud geworden in Argentinie.
Volgens de laatste berichten is hij zeer recent nog gespot in de Klaverveldenlaan in Ekeren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2018, 23:20   #262
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dit toch wel serieuze fuckerij van Michel hoor.

Blijkbaar hadden de ministers van NVA nog geen ontslag gegeven toen Michel de koning een KB onder zijn neus duwde dat hij hun ontslag "aanvaardde".

Ik vraag mij allemaal af of dit wel kosjer is verlopen. Ook is dat ontslag pas wettelijk op het moment dat het in het staatsblad verschijnt, maar Michel was al eerder in Marrakesh dat ding goed te keuren.

Asteblieft eh.....
Moest de NVA maar niet zo rekken en al veel eerder ontslag indienen. Ze waren al weken bezig over 10 december...
Go Michel!

Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 december 2018 om 23:21.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2018, 23:41   #263
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

KP zat er tijdens Terzake wat zenuwachtig bij vond ik. Een beetje onzeker zelfs.

Het begint hen blijkbaar te dagen dat N-VA dan wel terecht het verwijt krijgt dat ze niet eerder de zaak escaleerden, maar dat het niet te vergelijken is met de shit die de overblijvende partijen nu over zichzelf hebben afgeroepen.

Laatst gewijzigd door hamac : 10 december 2018 om 23:48.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2018, 23:48   #264
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit toch wel serieuze fuckerij van Michel hoor.

Blijkbaar hadden de ministers van NVA nog geen ontslag gegeven toen Michel de koning een KB onder zijn neus duwde dat hij hun ontslag "aanvaardde".

Ik vraag mij allemaal af of dit wel kosjer is verlopen. Ook is dat ontslag pas wettelijk op het moment dat het in het staatsblad verschijnt, maar Michel was al eerder in Marrakesh dat ding goed te keuren.

Asteblieft eh.....
Michel is in die positie geduwd door OVLD en CD&V.

Er zal wellicht (tenzij de houding van Michel nu verstrakt) geloof ik weinig rancune zijn van N-VA tav Michel.
Ik geloof echt dat die de situatie nog wilde ontmijnen.
Het was allereerst al geen evidentie om in deze coalitie te stappen en toegegeven, N-VA heeft hier en daar wat fouten gemaakt die afstraalden op Michel (toch zeker in het zuiden van het land).
En dat zullen ze bij N-VA ook wel beseffen.

Maar als men CD&V nog een extra loer kan draaien, dan zullen ze het zeker niet laten (hoop ik).
Oud 11 december 2018, 00:23   #265
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Er zal wellicht (tenzij de houding van Michel nu verstrakt) geloof ik weinig rancune zijn van N-VA tav Michel.
Het was allereerst al geen evidentie om in deze coalitie te stappen en toegegeven, N-VA heeft hier en daar wat fouten gemaakt die afstraalden op Michel (toch zeker in het zuiden van het land).

Maar als men CD&V nog een extra loer kan draaien, dan zullen ze het zeker niet laten (hoop ik).
Byebye ARCO
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 00:48   #266
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik op de VRT gehoord heb van een Franstalige journalist toont eerder aan dat vooral Waalse (en Brusselse) partijen het meest vocaal waren om Michel tot die stap te bewegen. Wat natuurlijk niet weerlegt dat zowel O-VLD als CD&V maar al te graag bereid waren een supplementaire dolk in de rug van de N-VA te steken.

Ben ook benieuwd om te vernemen hoe men dit grondwettelijk kluwen zal oplossen. Zie 'Tavek en volgende' https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=180) Is de N-VA eruit geduwd of zijn ze eruit gestapt? Michel blijft beweren dat het nog dezelfde regering is, terwijl Kris Peeters en Maggie De Block beweren dat er nieuwe "accenten" of een "menselijkere" politiek zal zijn. Ik zit gewoon met een visademke te wachten op hun uitleg hoe ze de meerkosten van hun 'accenten' zullen verhalen met hogere belastingen... ten koste van de "gele hesjes"? Het minimum dat we kunnen verwachten is een beleidsverklaring... en dat alleen zal zeker niet voldoende zijn.

Het komische is dat waarnemers hebben gesteld dat de N-VA wel eens sterker zou staan "buiten" de regering dan "in" de regering. Me dunkt dat zowel Kris Peeters als De Croo dat nooit zagen aankomen.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 11 december 2018 om 01:14.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 01:15   #267
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Den Theo is een dikke opportunist van de platste soort, een windhaan die met alle winden meedraait. Deze tekst heeft den Theo ondertussen offline gehaald nadat N-VA het niet zo goed had gedaan tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Daarin verdedigde hij zelf het verdrag van Marrakech in mei van dit jaar. Gelukkig kan je ze nog terugvinden in Google cache.

https://webcache.googleusercontent.c...xwL_Wh2BHZFod4
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 08:30   #268
fransV
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Byebye ARCO
geen NVA kiezers met wat Arco centen ?
van mij mag dat dat Arco gedoe opgeblazen worden hoor,
laat de schuldigen betalen
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 08:45   #269
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

Iedeteen ziet toch dat het IMmigratiepact door de strot van de bevolking is geramd.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 08:57   #270
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Den Theo is een dikke opportunist van de platste soort, een windhaan die met alle winden meedraait. Deze tekst heeft den Theo ondertussen offline gehaald nadat N-VA het niet zo goed had gedaan tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Daarin verdedigde hij zelf het verdrag van Marrakech in mei van dit jaar. Gelukkig kan je ze nog terugvinden in Google cache.

Die tekst ging over de Marrakesh verklaring in het Rabat proces, niet het VN pact.

https://vuyewouters.be/2018/05/15/de...van-marrakesh/

https://doorbraak.be/akkoord-van-marrakesh-stilte/
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 09:08   #271
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die kleine stiekemerd...

Citaat:
Verklaring van Marrakesh
mei 15, 2018 / theo tuurt

De laatste dagen was er ophef over de verklaring van Marrakesh. Zo zou het om ‘een geheim verdrag’ gaan ‘dat de poort naar Europa wagenwijd open zet’. Niets is minder waar. ????

Ik overdrijf niet als ik zeg dat Afrika van uitermate groot geostrategisch belang is voor Europa, ook en vooral op vlak van migratie. Het continent is 6 maal zo groot als de EU en telt meer dan dubbel zoveel inwoners. Het continent kreunt onder een bevolkingsexplosie, die zorgt voor verdere verarming van Afrika en een toenemende migratiedruk op onze buitengrenzen.
Samenwerking met de Afrikaanse landen is cruciaal om die migratiedruk onder controle te kunnen brengen. Daarom zet de EU al sinds 2006 sterk in op internationaal migratie-overleg met de Afrikaanse landen. Dat jaar werd de ‘Euro-Afrikaanse Dialoog voor Migratie en Ontwikkeling’ (het ‘Rabat-proces’) gelanceerd, waartoe regelmatig Euro-Afrikaanse toppen worden georganiseerd. De recentste daarvan vond plaats in Marrakesh op 2-3 mei 2018, in aanwezigheid van de Minister van Buitenlandse Zaken, Binnenlandse Zaken en mezelf. België was het afgelopen jaar namelijk voorzitter van het Rabat-proces.

Zoals gebruikelijk op internationale conferenties, werd ook de top in Marrakesh afgesloten met de plechtige ondertekening van een ‘Gemeenschappelijke Verklaring’ door bijna 60 landen. Op de ‘Verklaring van Marrakesh’ kwam nogal wat kritiek, zowel in Nederland als bij ons. Volgens sommigen zou de Verklaring onevenwichtig zijn, naïef en zelfs immigratie-bevorderend.

Die kritiek is kort door de bocht.
Zoals steeds staat zo’n document bol van wollig diplomatiek taalgebruik. Dat is onvermijdelijk, want de Afrikaanse landen moeten immers over de streep getrokken worden om mee te ondertekenen. Maar tegelijk wordt er in de Verklaring diep ingegaan op de uitdagingen rond terugkeer en op de strijd tegen mensensmokkel. Dit zijn ook de punten die ik sterk beklemtoonde tijdens de Belgische tussenkomst.

Daarenboven betreft zo’n verklaring een louter politiek document. Er werden geen engagementen aangegaan voor de toekenning van meer visa, noch werden er nieuwe migratiekanalen geopend. Anders had ik daar evident mijn steun nooit aan verbonden.
Zal dit alles iets uithalen?
De Verklaring van Marrakesh op zichzelf niet zoveel. Maar het Rabat-proces is wel een noodzakelijk forum om op zeer hoog niveau de migratieproblematiek bespreekbaar te maken. Daarenboven is zo’n top een unieke gelegenheid om het pad te effenen voor bilaterale akkoorden met individuele Afrikaanse landen. Tijdens de top zat ik samen met de regeringsleden van Tunesië, Niger, Gambia, Ivoorkust, Ghana, Burkina Fasso en Marokko zelf. Stuk voor stuk vruchtbare gespreken met als hoofdonderwerp een betere samenwerking op vlak van terugkeer.

Want wie denkt, of rondbazuint, dat Europa gewoon op zijn eentje het probleem van illegale migratie en illegaal verblijf kan oplossen, die dwaalt. Enkel via een intensieve nabuurpolitiek kunnen we resultaten behalen.

Het Rabat-proces is daartoe een belangrijke aanzet, maar de buitenlandpolitiek van Europa inzake migratie mag mijns inziens gespierder. Afrikaanse landen die mensensmokkel laten betijen, of die onwillig blijven in het terugnemen van hun eigen burgers die illegaal in Europa verblijven, die moeten voelen dat de vriendschap en de solidariteit van Europa geen vanzelfsprekend gegeven zijn.
Dat vereist dat Europa de handelsbetrekkingen, de ontwikkelingssamenwerking en het visumbeleid méé in de migratieweegschaal legt. Want enkel zo zullen onwillige Afrikaanse landen te bewegen zijn tot volledige en loyale medewerking inzake migratie. Ik bepleit dit al jaren op Europese Raden. Meer nog, ik was zelfs de eerste die dit durfde voorstellen. Nu is het integraal onderdeel van de Europese visie op terugkeer.

En dit is een absolute noodzaak, wil Europa meester blijven over zijn toekomst. Want de demografische ontwikkelingen in Afrika zijn nu eenmaal wat ze zijn.
Tijd voor echte realpolitik!

Deel gerust. Bedankt.

PS: ‘Geheim’ is de verklaring al zeker niet want de tekst vindt u gewoon online, hier:
https://ec.europa.eu/home-affairs/si...rrakesh_en.pdf
Dit toont eigenlijk glashelder aan dat de hele ommezwaai van Francken 1 grote komedie is met centrale regie vanuit de cockpit van zijn partij. Nu een tekst afbranden en demoniseren die hij op zijn eigen website in mei nog aan het verdedigen was... Je moet het maar doen.
Oud 11 december 2018, 09:09   #272
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe durf je schrijfsels van Theo Francken aanhalen die hij zelf van het internet heeft gehaald ?

De revisionisten van de N-VA PR afdeling zijn overwerkt. Door hun onderbemanning hebben ze Google nog niet kunnen dwingen om de Theo Francken teksten uit de Google Cache te verwijderen.

Naar mijn bescheiden mening is het onbetamelijk dat uitvoerende politici hun publieke schrijfsels laten verwijten. N-VA hanteert echter zijn eigen logica waarin politiek revisionisme geen laakbaar middel is.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 december 2018 om 09:10.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 09:09   #273
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De integrale tekst :

Citaat:
Verklaring van Marrakesh
mei 15, 2018 / theo tuurt

De laatste dagen was er ophef over de verklaring van Marrakesh. Zo zou het om ‘een geheim verdrag’ gaan ‘dat de poort naar Europa wagenwijd open zet’. Niets is minder waar. ????

Ik overdrijf niet als ik zeg dat Afrika van uitermate groot geostrategisch belang is voor Europa, ook en vooral op vlak van migratie. Het continent is 6 maal zo groot als de EU en telt meer dan dubbel zoveel inwoners. Het continent kreunt onder een bevolkingsexplosie, die zorgt voor verdere verarming van Afrika en een toenemende migratiedruk op onze buitengrenzen.

Samenwerking met de Afrikaanse landen is cruciaal om die migratiedruk onder controle te kunnen brengen. Daarom zet de EU al sinds 2006 sterk in op internationaal migratie-overleg met de Afrikaanse landen. Dat jaar werd de ‘Euro-Afrikaanse Dialoog voor Migratie en Ontwikkeling’ (het ‘Rabat-proces’) gelanceerd, waartoe regelmatig Euro-Afrikaanse toppen worden georganiseerd. De recentste daarvan vond plaats in Marrakesh op 2-3 mei 2018, in aanwezigheid van de Minister van Buitenlandse Zaken, Binnenlandse Zaken en mezelf. België was het afgelopen jaar namelijk voorzitter van het Rabat-proces.

Zoals gebruikelijk op internationale conferenties, werd ook de top in Marrakesh afgesloten met de plechtige ondertekening van een ‘Gemeenschappelijke Verklaring’ door bijna 60 landen. Op de ‘Verklaring van Marrakesh’ kwam nogal wat kritiek, zowel in Nederland als bij ons. Volgens sommigen zou de Verklaring onevenwichtig zijn, naïef en zelfs immigratie-bevorderend.

Die kritiek is kort door de bocht.
Zoals steeds staat zo’n document bol van wollig diplomatiek taalgebruik. Dat is onvermijdelijk, want de Afrikaanse landen moeten immers over de streep getrokken worden om mee te ondertekenen. Maar tegelijk wordt er in de Verklaring diep ingegaan op de uitdagingen rond terugkeer en op de strijd tegen mensensmokkel. Dit zijn ook de punten die ik sterk beklemtoonde tijdens de Belgische tussenkomst.

Daarenboven betreft zo’n verklaring een louter politiek document. Er werden geen engagementen aangegaan voor de toekenning van meer visa, noch werden er nieuwe migratiekanalen geopend. Anders had ik daar evident mijn steun nooit aan verbonden.

Zal dit alles iets uithalen?
De Verklaring van Marrakesh op zichzelf niet zoveel. Maar het Rabat-proces is wel een noodzakelijk forum om op zeer hoog niveau de migratieproblematiek bespreekbaar te maken. Daarenboven is zo’n top een unieke gelegenheid om het pad te effenen voor bilaterale akkoorden met individuele Afrikaanse landen. Tijdens de top zat ik samen met de regeringsleden van Tunesië, Niger, Gambia, Ivoorkust, Ghana, Burkina Fasso en Marokko zelf. Stuk voor stuk vruchtbare gespreken met als hoofdonderwerp een betere samenwerking op vlak van terugkeer.

Want wie denkt, of rondbazuint, dat Europa gewoon op zijn eentje het probleem van illegale migratie en illegaal verblijf kan oplossen, die dwaalt. Enkel via een intensieve nabuurpolitiek kunnen we resultaten behalen.

Het Rabat-proces is daartoe een belangrijke aanzet, maar de buitenlandpolitiek van Europa inzake migratie mag mijns inziens gespierder. Afrikaanse landen die mensensmokkel laten betijen, of die onwillig blijven in het terugnemen van hun eigen burgers die illegaal in Europa verblijven, die moeten voelen dat de vriendschap en de solidariteit van Europa geen vanzelfsprekend gegeven zijn.
Dat vereist dat Europa de handelsbetrekkingen, de ontwikkelingssamenwerking en het visumbeleid méé in de migratieweegschaal legt. Want enkel zo zullen onwillige Afrikaanse landen te bewegen zijn tot volledige en loyale medewerking inzake migratie. Ik bepleit dit al jaren op Europese Raden. Meer nog, ik was zelfs de eerste die dit durfde voorstellen. Nu is het integraal onderdeel van de Europese visie op terugkeer.

En dit is een absolute noodzaak, wil Europa meester blijven over zijn toekomst. Want de demografische ontwikkelingen in Afrika zijn nu eenmaal wat ze zijn.

Tijd voor echte realpolitik!

Deel gerust. Bedankt.

PS: ‘Geheim’ is de verklaring al zeker niet want de tekst vindt u gewoon online, hier:
https://ec.europa.eu/home-affairs/si...rrakesh_en.pdf
Oud 11 december 2018, 09:10   #274
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De biotoop van dit forum is nog vreemder : meer dan 50% bestaat uit uitkeringstrekkers (gepensioneerden...)
Eerlijk gezegd is stellen dat gepensioneerden "uitkeringstrekkers" zijn zo een typische "ik neem het U af om het U terug te geven, zodat ge nu van mij afhankelijk geworden zijt" stoot.

De pensioensystemen in vele Europese landen zijn een doorgestoken kaart en een klucht. Een pensioen is normaal gezien in de grond een "spaarformule". In het vooruitzicht van uw oude dag gaat ge wat opzij leggen in uw goeie jaren. Dat is een aloude manier van doen. Het is bijna het basis-idee zelf van sparen.

Dat is dus normaal iets waar ge HELEMAAL ZELF voor kunt zorgen, tijdens uw leven. Als ge uw gans leven lang spaart, en dat aan een vrij veilige manier belegt, dan bekomt ge meestal een redelijk gespaard pensioen.

Maar nee, dat was te simpel. Men moest dat verstaatsen. Immers, zo gaat het verhaaltje, er zijn problemen met dat eenvoudige sparen:
1) het kan zijn dat ge ouder wordt dan ge voorzien had, dan komt ge tekort.
2) mensen die niet gespaard hebben gaan een lastige oude dag tegemoet.
3) als ge geen verstand hebt van beleggen kunnen alles verliezen.

Dus ging de staat "voor U sparen". Dat loste 1) op, omdat de staat er een soort van verzekering van maakte: die die langer leeft, mag het spaargeld hebben van die die vroeger is doodgegaan (tant pis voor zijn kinderen...). Dat loste 2) op, omdat de staat U ging dwingen van te sparen. En ook 3) was in orde, want de staat zou garant staan, wat dan ook.

Behalve dat het boerenbedrog is natuurlijk want wat afgehouden wordt als spaargeld, wordt direct opgeboerd door de staat. Er is dus geen kapitaalswinst op. En dus is het uitgedeelde pensioen veel kleiner (want geen kapitalisatie) dan je zou gehad hebben had je het zelf belegd. Maar meer: zij die veel gedwongen werden van te sparen, krijgen toch ook maar een habbekrats, om zij die niks of niet veel gespaard hebben, ook iets te geven, he.

Maar de grootste mop van alle is dat zij die hun gans leven gedwongen gespaard hebben, daar maar een klein stuk van krijgen als pensioen, en als ze de pech hebben van vroeg te sterven, dat spaargeld zelfs niet eens aan hun kinderen kunnen doorgeven, ook nog eens dank u zeggen omdat ze een "uitkering" krijgen.

Het is de domesticatie van elke vorm van financiële autonomie, om U nadien altijd in de positie van afhankelijke te dwingen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 09:13   #275
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kleine stiekemerd...

Dit toont eigenlijk glashelder aan dat de hele ommezwaai van Francken 1 grote komedie is met centrale regie vanuit de cockpit van zijn partij. Nu een tekst afbranden en demoniseren die hij op zijn eigen website in mei nog aan het verdedigen was... Je moet het maar doen.
Van mening veranderen is no-go dus in de politiek.
Oud 11 december 2018, 09:18   #276
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eerlijk gezegd is stellen dat gepensioneerden "uitkeringstrekkers" zijn zo een typische "ik neem het U af om het U terug te geven, zodat ge nu van mij afhankelijk geworden zijt" stoot.

De pensioensystemen in vele Europese landen zijn een doorgestoken kaart en een klucht. Een pensioen is normaal gezien in de grond een "spaarformule". In het vooruitzicht van uw oude dag gaat ge wat opzij leggen in uw goeie jaren. Dat is een aloude manier van doen. Het is bijna het basis-idee zelf van sparen.

Dat is dus normaal iets waar ge HELEMAAL ZELF voor kunt zorgen, tijdens uw leven. Als ge uw gans leven lang spaart, en dat aan een vrij veilige manier belegt, dan bekomt ge meestal een redelijk gespaard pensioen.

Maar nee, dat was te simpel. Men moest dat verstaatsen. Immers, zo gaat het verhaaltje, er zijn problemen met dat eenvoudige sparen:
1) het kan zijn dat ge ouder wordt dan ge voorzien had, dan komt ge tekort.
2) mensen die niet gespaard hebben gaan een lastige oude dag tegemoet.
3) als ge geen verstand hebt van beleggen kunnen alles verliezen.

Dus ging de staat "voor U sparen". Dat loste 1) op, omdat de staat er een soort van verzekering van maakte: die die langer leeft, mag het spaargeld hebben van die die vroeger is doodgegaan (tant pis voor zijn kinderen...). Dat loste 2) op, omdat de staat U ging dwingen van te sparen. En ook 3) was in orde, want de staat zou garant staan, wat dan ook.

Behalve dat het boerenbedrog is natuurlijk want wat afgehouden wordt als spaargeld, wordt direct opgeboerd door de staat. Er is dus geen kapitaalswinst op. En dus is het uitgedeelde pensioen veel kleiner (want geen kapitalisatie) dan je zou gehad hebben had je het zelf belegd. Maar meer: zij die veel gedwongen werden van te sparen, krijgen toch ook maar een habbekrats, om zij die niks of niet veel gespaard hebben, ook iets te geven, he.

Maar de grootste mop van alle is dat zij die hun gans leven gedwongen gespaard hebben, daar maar een klein stuk van krijgen als pensioen, en als ze de pech hebben van vroeg te sterven, dat spaargeld zelfs niet eens aan hun kinderen kunnen doorgeven, ook nog eens dank u zeggen omdat ze een "uitkering" krijgen.

Het is de domesticatie van elke vorm van financiële autonomie, om U nadien altijd in de positie van afhankelijke te dwingen.
Een volledige privatisering van de pensioenen zal ervoor zorgen dat een groot deel van onze ouderen niet zal rondkomen, en hun home niet kunnen betalen. Dus ofwel afhangen van hun familie, ofwel eten zoeken in vuilnisbakken. De meeste zullen stilletjes thuis wegkwijnen. Als ze tenminste een huis hebben, anders wordt het de brug.
En zeg nu niet dat dat allemaal lamzakken zijn die in hun leven nooit gewerkt hebben. Vele jobs verdienen nu eenmaal niet genoeg om ook nog voor hun pensioen te sparen. Niet iedereen is tandarts of advocaat, of heeft een fortuin geërfd.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 09:22   #277
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wat Marrakesh betreft begrijp ik de NVA wel, hoewel het huidige maneuver zo vlak voor de verkiezingen toch wel naar opportunisme ruikt.
Veel theater dus (van beide kanten) weinig inhoud.
Dat Marrakesh charter heeft vele nadelen. Maar ik denk dat de meeste het niet gelezen hebben, dit gaat hier zuiver over perceptie niet inhoud.
De ene beweren dat ze de mensheid gered hebben, de andere dat ze een tsunami een donkere migranten willen voorkomen. Beide stellingnames zijn simplistisch en idioot.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 09:26   #278
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een volledige privatisering van de pensioenen zal ervoor zorgen dat een groot deel van onze ouderen niet zal rondkomen, en hun home niet kunnen betalen.
Je moet mij eens vertellen hoe dat in zijn werk gaat. Hoe komt het dat uw gekapitaliseerde bijdragen over 40 jaar werken en sparen "niet genoeg zouden zijn", maar dat EXACT DIEZELFDE POT GELD die niet gekapitaliseerd werd, maar onmiddellijk her-uitgedeeld (met wat plakkerige vingers ?), plots WEL over ruim voldoende middelen gaat beschikken ? Waar zit de waardecreatie in de herverdeling, die maakt dat men geen 40 jaar kapitalisatie nodig heeft, en veel meer kan uitdelen ?

Let op, men zou dat *eventueel* nog door een staatsfonds kunnen omkaderen, maar spreken dat het een UITKERING is, zogezegd een "cadeau van anderen om U te laten leven", is toch wel bijzonder beledigend.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 december 2018 om 09:28.
Oud 11 december 2018, 09:49   #279
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu een tekst afbranden en demoniseren die hij op zijn eigen website in mei nog aan het verdedigen was... Je moet het maar doen.
Nogmaals, dit zijn twee verschillende teksten.

Maar het kan de besten overkomen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik haalde hier 2 verschillende dingen door elkaar:

De verklaring van Marrakesh: geen VN-pact maar een Euro/Afro dingetje. Begin mei ondertekend door onder meer alle EU landen behalve Hongarije.

Het VN migratie pact. Zal pas in december getekend worden, ook in Marrakesh.
Oud 11 december 2018, 09:54   #280
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Nogmaals, dit zijn twee verschillende teksten.

Maar het kan de besten overkomen:

En hier kun je van de hand van Hendrik Vuye het hele verhaal lezen, met de verschillende teksten en waar hij uitlegt dat de principes van niet bindend karakter zowel in de verklaring van Marrakesh als in het compact over migratie wel degelijk van toepassing zijn. Ook zeer interessant is dat er nog een compact on refugees bijkomt. Ook dat had Theo Francken even vergeten waarschijnlijk ?
https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...n-1404535.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be