Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2019, 18:55   #261
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De dag dat men zou ophouden met het bashen van flamingante partijen en hun leiders, zal ik mij zorgen beginnen maken.
Dan dreigen we politiek irrelevant te worden.

Doe maar niet zo onschuldig. De absolute meesters in het bashen van de traditio's eertijds, waren wel de Vlaams-nationalisten. Nu dat de Vlaams-nationalistische partijen zelf gebashd worden, begint u te janken. Wel jank maar wat verder. We wind zaait, zal storm oogsten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 juli 2019 om 18:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 18:58   #262
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb het niet over de vlaming of vlamingen, wel over de kornuiten van de rechts partijen.

De gewone vlamingen hebben geen benul van welk vlees ze in de kuip hebben.

De vlaming moet beschermd worden tegen deze sujetten.
Jullie weten dat nog niet, Wallonie het buitenland zijnde dat het is, maar Vlaanderen is reeds geruime tijd aan veranderingen onderhevig.

In Vlaanderen krijgen de traditionele partijen, die zich uitspreken tegen Vlaanderen, electorale saffletten.

Vlaanderen begint meer en meer Vlaams te stemmen.

Ik zou de Walen aanraden, wees bang domme Waal, wees bang en onderdanig.
Oud 29 juli 2019, 19:04   #263
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij de les blijven robert... ik zei dat vlaams-nationalisme een grappig en onschuldig fenomeen is, in geen honderd jaar zou ik ooit zo een uitspraak doen over het uitschot van extreem rechts.
Alhoewel ik je uitspraak over het Vlaams-nationalisme afkeur heb je gelijk. Mijn excuses.

Citaat:
Welke grootstad in Europa heeft al meer aanslagen met handgranaten in haar uitgangsstraten moeten verdragen ? Wanneer zijn die juist begonnen ?
Je dekt je in met alleen over Europa te spreken. ik zie de zaken breder. In ieder continent worden dagelijks aanslagen gepleegd, niet alleen met handgranaten maar met ieder denkbaar wapen. De VS spant natuurlijk de kroon...

Maar H.O. spreekt in de eerste plaats over Antwerpen als een vuile en gevaarlijke stad en niet in de eerste plaats over granaten die trouwens meestal gebruikt worden in maffiamiddens om hun geschillen op te lossen. BDW heeft daar weinig of niets mee te maken.
I.d.v. verwijs ik naar een lijst van de meest vervuilende steden ter wereld.
Tot mijn verbazing staat Oost-Rozebeke op de eerste plaats. Antwerpen wordt niet vermeld. Ik blijf erbij dat Antwerpen één van de mooiste steden in de wereld is. Bewijs me dat ik ongelijk heb.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:10   #264
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zeg nu eerlijk, de NVA is toch goed tegengevallen voor wat beleid betreft. Zowel Federaal als Vlaams. Niets nieuws, niets anders, niets baanbrekends, geen vernieuwing en geen verandering. Gewoon van hetzelfde. Kortom, dezelfde weg op en doen zoals elke politieke partij vóór de NVA gewoon was te doen.
Maar aangezien jij dit landje fantastisch vindt, moet je dus al het bestuur dat tot nu dit landje gestuurd heeft fantastisch vinden, en dus elke partij die zo voort doet ook, nee ?

Maw, de N-VA heeft op een fantastische manier het commerciele begrip "oude wijn in nieuwe vaten" geserveerd, en hierdoor een ganse hoop onnozelaars om de tuin geleid door ze te laten geloven dat hun droom van de verandering eraan komt, terwijl ze ondertussen het perfecte beleid zoals altijd al, konden voortzetten.

Is dat geen reuze prestatie om alle morrende veranderaars op die manier bij de neus te nemen, en hen enthousiast voor de verandering laten te kiezen, en ondertussen dus te doen wat de Vaderlandslievende Partij dient te doen, namelijk het perfecte bestuur van dit land gewoon in perfecte lijn verder zetten zoals altijd al ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:13   #265
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben dat verhaaltje al eerder mogen aanhoren, na zwarte zondag. Toen ging PhDW en zijn Braune Bataillonen ook de meerderheid halen. Not...

Het is gevaarlijk om extreem rechts te minimaliseren, ze zullen altijd -en structureel- een relatief belangrijke minderheid vormen binnen de maatschappij. Dat kunnen we zien doorheen heel europa trouwens.
Maar aub niet teveel fantasie : nergens maar dan ook nergens halen de neo-nazi partijen zoals het Blok of Add of PVV of FN, Gouden Dageraad, EDL of Orban zijn horde een meerderheid.
Geen enkele objectieve reden in zicht om te denken dat vlaanderen daarop de grote uitzondering zou kunnen worden.
Waarom zijn ze dan een probleem voor U ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:19   #266
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over de vlaming of vlamingen, wel over de kornuiten van de rechts partijen.

De gewone vlamingen hebben geen benul van welk vlees ze in de kuip hebben.

De vlaming moet beschermd worden tegen deze sujetten.
De Vlamingen moeten vooral beschermd worden tegen luie en parasitaire Waalse uitkeringstrekkers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:22   #267
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat is het nu feitelijk? In een ander bericht zeg je dat extreem rechts een onschuldig en grappig fenomeen is dat moet weggelachen worden en plots is het een gevaarlijk verschijnsel.

Ook H.O. is de pedalen kwijt. Jouw soortgenoot noemt Antwerpen een vervuilde en gevaarlijke stad, gretig door jou bijgegetreden. De vervuilde stad is natuurlijk Brussel maar dat verschil willen jullie niet zien. Het is BDW en zijn stads bestuur dat jullie viseren. Om die reden vertellen jullie de meest waanzinnige verhalen over Antwerpen, één van de mooiste steden in de wereld.
Het "grappig fenomeen" is volgens Panda het Vlaams-Nationalisme. Antwerpen vind ik persoonlijk grijs, vergeleken met andere Vlaamse steden : geef me liever Gent, Leuven, Ieper om maar voorbeelden te geven.
En wat Brussel betreft, het zijn de Vlaams-Nationalisten die er niet willen komen, zogezegd omdat ze "er niet welkom zijn". U bent er zowiezo welkom aangezien er vrij verkeer van de personen is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:29   #268
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jullie weten dat nog niet, Wallonie het buitenland zijnde dat het is, maar Vlaanderen is reeds geruime tijd aan veranderingen onderhevig.

In Vlaanderen krijgen de traditionele partijen, die zich uitspreken tegen Vlaanderen, electorale saffletten.

Vlaanderen begint meer en meer Vlaams te stemmen.

Ik zou de Walen aanraden, wees bang domme Waal, wees bang en onderdanig.
Maar het kan hen helemaal niet schelen te weten hoe u gestemd heeft en wat u van hen denkt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:30   #269
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zeg nu eerlijk, de NVA is toch goed tegengevallen voor wat beleid betreft. Zowel Federaal als Vlaams. Niets nieuws, niets anders, niets baanbrekends, geen vernieuwing en geen verandering. Gewoon van hetzelfde. Kortom, dezelfde weg op en doen zoals elke politieke partij vóór de NVA gewoon was te doen.

Niet dat me dat nu echt verwondert. Het zat er aan te komen met paljassen en lakeien van het VOKA zoals Bart De Wever. In Antwerpen verandert er ook niets. Integendeel, het wordt steeds akeliger en gevaarlijker in Antwerpen sinds dat De Wever er burgemeester is. Bovendien, meer stank en meer lawaai in een steeds vuilere stad.

Toemaatje.

IN KAART. "Vlaanderen bij meest vervuilde plekken ter wereld."
(HLN , okt. 2018)

Bourgeois van de NVA heeft er blijkbaar niet veel van gebakken op dat vlak, zo te lezen.
Zullen we maar al gauw de milieuvriendelijke nucleaire centrales vervangen door vervuilende gasgestookte centrales, willen we onze eerste plaats als meest vervuilende plek ter wereld veilig stellen.
Voor de rest. Belgie zit in een neergaande spiraal. En om dit om te buigen zal een daadkrachtige regering nodig zijn, gedragen door een zeer groot gedeelte van de bevolking. En dit zal dan een regering zijn met een ruime Vlaamse en Waalse meerderheid. En als die regering dan maatregelen neemt, en de vakbonden niet aan politiek gaan doen, of populistisch inspelen op hun achterban, dan zal er pas vooruitgang kunnen geboekt worden.
Met te kibbelen, of tegen te werken, of de wil van het volk te negeren, worden de problemen niet opgelost.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:34   #270
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel dagen is het nu al dat ze eens géén aanslag met handgranaten te verduren kregen in aantwaarpe ?

Erger dan Kosovo...
Geduld. De handgranaatgooiers zijn in verlof, even terug naar hun heimat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:35   #271
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben dat verhaaltje al eerder mogen aanhoren, na zwarte zondag. Toen ging PhDW en zijn Braune Bataillonen ook de meerderheid halen. Not...

Het is gevaarlijk om extreem rechts te minimaliseren, ze zullen altijd -en structureel- een relatief belangrijke minderheid vormen binnen de maatschappij. Dat kunnen we zien doorheen heel europa trouwens.
Maar aub niet teveel fantasie : nergens maar dan ook nergens halen de neo-nazi partijen zoals het Blok of Add of PVV of FN, Gouden Dageraad, EDL of Orban zijn horde een meerderheid.
Geen enkele objectieve reden in zicht om te denken dat vlaanderen daarop de grote uitzondering zou kunnen worden.
Verschil is wel dat ze overal mee in bad getrokken worden...

Detailke.

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juli 2019 om 19:36.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:36   #272
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t coiffeurke is de openhartige nieuwe kandidaat voorzitter van de OVLD hé.

wel bij blijven, HO
Gewoon ff terzijde: wat is dat toch met Van Grieken en zijn coiffeur?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:36   #273
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Gewoon ff terzijde: wat is dat toch met Van Grieken en zijn coiffeur?
Geen idee wie daar ooit mee afkwam of waarom.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:43   #274
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat dat zal ophouden ?

BUB stelt niks voor toch worden ze gebashed door de rechtse rakkertjes.
De BUB is dan ook extreem grappig.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:44   #275
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het "grappig fenomeen" is volgens Panda het Vlaams-Nationalisme. Antwerpen vind ik persoonlijk grijs, vergeleken met andere Vlaamse steden : geef me liever Gent, Leuven, Ieper om maar voorbeelden te geven.
En wat Brussel betreft, het zijn de Vlaams-Nationalisten die er niet willen komen, zogezegd omdat ze "er niet welkom zijn". U bent er zowiezo welkom aangezien er vrij verkeer van de personen is.
Okay. Grijs betekent niet noodzakelijk vuil of vervuild. Wat dacht je van Charleroi, toevallig de stad waar P. Magnette burgemeester is. Een aangename stad? Langs geen kanten. Hij doet zijn best in het centrum, maar voor de rest is Charleroi een grauwe, uitgeleefde bedoening. Je ziet het aan de inwoners, ze zijn nors en niet vriendelijk. Te vergelijken met Gdansk onder het communistisch juk.
Oud 29 juli 2019, 19:48   #276
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

En de grootste oplawaai kwam er voor de belgicistische N-VA, de partij die erin slaagde meer zetels te verliezen dan alle trado’s samen.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 19:51   #277
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
En de grootste oplawaai kwam er voor de belgicistische N-VA, de partij die erin slaagde meer zetels te verliezen dan alle trado’s samen.
die zetels gingen bijna allemaal naar het VB, niet zo erg dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 20:02   #278
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Geen idee wie daar ooit mee afkwam of waarom.
Bij de les blijven aub. Het gaat hier niet over Van Grieken, maar wel over Francesco Vanderjeugd, op het ogenblik burgemeester van Staden. De man wil voorzitter van 0-VLD worden en volgens ingewijden gaat dit ook lukken.
Oud 29 juli 2019, 20:07   #279
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Vlamingen moeten vooral beschermd worden tegen luie en parasitaire Waalse uitkeringstrekkers.
Ik als brabander ben het daar volkomen mee eens. Ik wil wel dat ge vermeld dat de Waals Brabanders de rest (de trage Limburgers en de boeren uit Westvlaanderen) mee bepamperen, inclusief u!

Een simpele 'dank u' zou misschien op zijn plaats zijn.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 juli 2019 om 20:07.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 20:07   #280
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die zetels gingen bijna allemaal naar het VB, niet zo erg dus.
Volgens de redenering van Xenophon was stemmenverlies te wijten aan minder flamingantisch. Maar daar leg je de klap die de N-VA kreeg enerzijds en de winst van PVDA en Groen anderzijds niet mee uit.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be