![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alice, leest u meer? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat men wel terecht kan stellen dat er een consensus is dat de aangeboren factor (-> hoeft niet louter op genetisch vlak te zijn ) wel degelijk meespeelt en dat 'gemakkelijk' kan blijvend onderzocht worden. Van iemand die beweert eerst zus te zijn en later zo geworden te zijn is het zo goed als onmogelijk na te gaan welke externe factoren ( duidelijk ná geboorte dus ) daar misschien toe hebben geleid...niettemin moet je het wel in eerste instantie hebben van wat de proefpersonen beweren te zijn in elk soort onderzoek Gemakkelijkheidshalve noemen ze die personen dan allemaal maar bi's of mensen die nog 'twijfelden', nog niet uit de kast durfden komen etc Triestig in feite te bedenken _ ook al zou het louter zo zijn _ dat het onderzoek dat zich richt op genen, hormonen, vreemde hersenafwijkingen, etc enkel een verklaring zou hebben voor homo's |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn volwassenen met kinderen dus niet, en dat aspect wordt als een stoornis gezien, binnen seksuologie toch. Ja, uw seksuele geaardheid is aangeboren, ik neem aan dat u hetero bent, is dat een keuze of bent u dit gewoon? Wel dan? Het zijn vooral mensen die vanuit hun moraal problemen hebben met homoseksualiteit die het aangeboren zijn in vraag blijven stellen? Wat is schreef van die lijn homo- bi- hetero klopt perfect, wat is zo onduidelijk voor u? Dat los daarvan deviant, grensoverschrijdend tot strafbaar gedrag op seksueel vlak bestaat heeft met die lijn niets te maken, misschien vooral dit uit mekaar houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger bestond er in meerdere landen van Europa ook een wetgeving die homoseksualiteit strafbaar stelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het zie bij parafilie dan kan ik niet anders dan tot de concluise komen die ik je net kwam te zeggen. Want bv fetisjisme kan ik me voorstellen als iemand die op rode hakken alt en dat nodig heeft om klaar te komen met een 'gelijkwaardige partner' Citaat:
Echt afdoende bewijsmateriaal is daar niet voor en wat doe je met het tegenbewijs ? Verwerpen als statistische uitschieters ? Neen ik ben bi...of althans zo zou ik mijn seksuele geardheid durven te omschrijven (nu ben ik wel van mening dat iedereen wel min of meer bi is .. maar dat terzijde ) Bij mijn weten heb ik dat nooit gekozen, alice.. dus ik ben dat gewoon Daar gaat het ook niet over Het is niet omdat ge het niet aangeboren of deels niet aangeboren zou zijn dat ge daarom de perfect vrije keuze hebt hé Ge vervalst hierbij de discussie ( drogreden : vals dilemma ) in net die zin dat ik je eerder al kwam te stellen waarom dat er die ontzettende drang is ( vooral binnen de holebi-gemeenschap ) waarom het überhaupt aangeboren zou moeten zijn : het counteren van idee als het veranderlijk is of een keuze zou zijn het ook te 'genezen' zou zijn. Klik de link alice naar die wikipedia-pagina die ik je reeds gaf Daar staat het duidelijk: "The scientific consensus is that sexual orientation is not a choice. There is no consensus on the exact cause of developing a sexual orientation, but genetic, hormonal, social and cultural influences have been examined. Scientists believe that it is caused by a complex interplay of genetic, hormonal, and environmental influences" [quote] Wat is schreef van die lijn homo- bi- hetero klopt perfect, wat is zo onduidelijk voor u?quote] Ik zeg niet dat die voorstelling van die lijn niet zou kloppen. Ik zeg zoveel dat het totaal irrelevant is met betrekking tot het al dan niet aangeboren zijn. Dat is u toch niet moeilijk i te zien, lijkt me Citaat:
Naast die lijn kun je er nog duizenden anderen trekken wat betreft seksueel gedrag Ik gaf je ooit al eens een link naar een site met een groot aantal te onderscheiden seksuele voorkeuren Niet meteen terug te vinden maar dit geeft alvast een idee §tipje van de sluier) en als kers op de taart vond ik dit ook nog Of iets deviant, grensoverschrijdend of strafbaar is staat daar dan weer los van en heeft alleen maar te maken met de kijk van de maatschappij erop |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...en als ge dat denkt en stelt tot daar toe hé..maar verder gebruik ervan om dan tot cirkelredeneringskes te komen is al te gek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=praha;9168296]Aldus een zienswijze binnen de seksuologie ?
Als ik het zie bij parafilie dan kan ik niet anders dan tot de concluise komen die ik je net kwam te zeggen. Want bv fetisjisme kan ik me voorstellen als iemand die op rode hakken alt en dat nodig heeft om klaar te komen met een 'gelijkwaardige partner' Voor de zoveelste keer : dat zeg jij en dat zegt d grote meute Echt afdoende bewijsmateriaal is daar niet voor en wat doe je met het tegenbewijs ? Verwerpen als statistische uitschieters ? Neen ik ben bi...of althans zo zou ik mijn seksuele geardheid durven te omschrijven (nu ben ik wel van mening dat iedereen wel min of meer bi is .. maar dat terzijde ) Bij mijn weten heb ik dat nooit gekozen, alice.. dus ik ben dat gewoon Daar gaat het ook niet over Het is niet omdat ge het niet aangeboren of deels niet aangeboren zou zijn dat ge daarom de perfect vrije keuze hebt hé Ge vervalst hierbij de discussie ( drogreden : vals dilemma ) in net die zin dat ik je eerder al kwam te stellen waarom dat er die ontzettende drang is ( vooral binnen de holebi-gemeenschap ) waarom het überhaupt aangeboren zou moeten zijn : het counteren van idee als het veranderlijk is of een keuze zou zijn het ook te 'genezen' zou zijn. Klik de link alice naar die wikipedia-pagina die ik je reeds gaf Daar staat het duidelijk: "The scientific consensus is that sexual orientation is not a choice. There is no consensus on the exact cause of developing a sexual orientation, but genetic, hormonal, social and cultural influences have been examined. Scientists believe that it is caused by a complex interplay of genetic, hormonal, and environmental influences" Citaat:
Het zegt wel iets over de variatie van seksuele geaardheid, en het aangeboren zijn, zoals u zelf zegt, u bent bi en dat is geen keuze maar wie je bent. Niets mis mee trouwens! Ik begrijp trouwens niet goed waarom dat aangeboren zijn reden is tot discussie, het is de gangbare opvatting onder artsen, hulpverleners en seksuologen, ook al zal je wel kwieten vinden dit het toch ter discussie stellen, vaak omdat vanuit hun levensovertuiging dit bijzonder moeilijk ligt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten andere, in wezen laat die hele discussie over 'aangeboren of niet' mij als homoseksueel redelijk koud. De essentie is dat het wat mij betreft iedereen vrij staat homoseksuele betrekkingen aan te knopen. Ik zie niet in waarom die vrijheid moet afhangen van het "aangeboren" karakter van de homoseksuele geneigdheid. In wezen zijn er drie potentiële nadelen aan die geneigdheid: 1) je voortplanten wordt een tikkeltje moeilijker 2) sommige mensen staan er afwijzend tegenover en doen vervelend 3) als geografisch verspreide minderheid van de bevolking (5% of zo) ondervind je bij het zoeken naar een partner zekere schaalnadelen Nu, als dat voor sommige homo's een probleem vormt, ben ik er ook niet tegen dat er naar manieren wordt gezocht om de homoseksuele neiging te corrigeren, hé. Wie weet vindt men er wel wat op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is zoals u zegt, niets mis mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt weinig uit, het is sociaal aanvaard in de westerse wereld.
Natuurlijk, hoe lang dat nog stand houdt tegen de regels van de moslims in, dat is maar de vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel keren ga jij nog hardnekkig zaken verdraaien om dat verhaaltje broodje-aap maar vol te houden Ik zei dat (onderlijnde stukje) niet of het viel niet af te leiden uit wat ik zei. Geen keuze is niet analoog aan het feit dat het aangeboren zou zijn. Dus stop daar aub met Dat het hier (weer eens) tot een discussie kwam was naar aanleiding van een opmerking tussen haakjes in mijn post #192 waar gij zo nodig op wou ingaan. En weer zet ge nog maar eens dik in de verf waarom die 'mythe' dat het aangeboren is een gangbare opvatting _ wat ik niet in twijfel trek_ is en dient in stand te gehouden te worden. Want zo niet : is het een keuze volgens jou (vet gedrukt stukje) Als het een keuze is het nogal wiedes dat reli-kwieten ed daarvan gebruik zouden maken om het streng af te gaan keuren, te gaan willen genezen etc Laatst gewijzigd door praha : 15 november 2019 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is al menig keer aangetoond dat die gangbare visie helemaal niet zo goed onderbouwd is en geen consensus is Er is ook al menig maal aangetoond dat ander onderzoek aantoont dat de zaak niet geheel vast ligt ná geboorte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wie is hier nu aan het doorbomen ? |
|
![]() |
![]() |