![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo de indruk dat als ik de argumenten lees, mijn 3 mogelijkheden nek aan nek elkaar in evenwicht houden.
Objectief gezien is een economisch rampengebied erbij hebben en met een politiek totaal anders georienteerde bevolking altijd onmogelijke compromissen moeten vinden een zware bron van economisch, politiek en organisatorisch nadeel. Kortom, dat de meeste Vlamingen in een administratieve constructie willen zitten met de Walen erbij geeft aan dat de meeste Vlamingen a priori kiezen voor meer economisch, politiek en organisatorisch nadeel. Dat eigenaardige gedrag kan maar 3 mogelijke verklaringen hebben, en/of hun combinatie. 1) Vlamingen zijn in het algemeen te dom om het bovenstaande te beseffen (om te beseffen dat samengaan met een economisch rampengebied, met mensen die politiek haaks op uw meerderheden staan, in het algemeen a priori nefast voor U is) 2) Vlamingen beseffen die a priori evidente kost wel, maar zijn slim genoeg om te weten dat zijzelf en/of hun politici totaal dom en onbekwaam zijn om zichzelf deftig te besturen en hebben de superieure wijsheid van Franstaligen nodig omdat ze weten dat ze er zelf altijd een potje van maken 3) Vlamingen beseffen die a priori evidente kost wel, maar zijn allemaal romantische nationalistische vendeliers die zonder verpinken graag die nadelen ondergaan voor Koning en Vaderland. Ik heb hier de 3 dingen gehoord, maar eigenlijk vooral puntje 2): de Vlamingen denken dat ze zelf veel te dom zijn om zichzelf te besturen: ze denken dat een meerderheid schrik heeft van een meerderheid fascisten, een meerderheid katholieken, een meerderheid mensen die niet weten hoe corruptie te organiseren en dergelijke meer. Gelukkig zijn de Franstaligen daar om alles in goede banen te leiden. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2023 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral zeer ironisch. Het druipt van het nationalisme.
Het doet alsof de Belgische constructie meerwaarde heeft. Het gaat hier helemaal niet over het romantische vendeliersnationalisme, maar over het domme idee dat samengaan met volk dat een economisch rampengebied vormt en dan nog organisatorisch anders te werk wil gaan, positief zou zijn, terwijl dat manifest een blok aan het been is. Wie wil er nu een blok aan zijn been ? Welke meerwaarde heeft het samengaan met Walen nu voor uw gemiddelde Vlaming ? Als dat samengaan met Walen niks opbrengt, waarom zouden Vlamingen daar dan voorstander van zijn ? DAT is toch puur nationalisme ? Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2023 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
4) Een risico-aversie die diep in het cultureel DNA van de Vlaming zit ingebouwd. "Wat we hebben is inderdaad niet ideaal, maar beter dit dan een stap in het onbekende" 5) Men heeft bij de Vlaming voldoende de gedachte ingestampt dat het streven naar het op eigen benen staan een verwerpelijke, neo-nazistische, racistische,... utopie is die men enkel nog terugvindt bij nazaten van het VNV. Zie hiervoor bijvoorbeeld de steeds terugkomende en absurde discussie over de geelzwarte "collaboratievlag". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het krakkemikkige België kon/kan zoiets niet meer afdwingen. Dat werd/wordt door vélen als een voordeel gezien, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A priori IS er geen risico aan de WENS (niet de concrete realisering van een splitsingsstrategie maar de wens tot onafhankelijkheid). Dat kan ENKEL maar beter zijn, omdat we politiek geen zotte compromissen met de tegengestelden moeten hebben, en een economisch rampengebied niet meer moeten onderhouden. Hier gaat het immers over de waarneming dat 75% van de Vlamingen die WENS niet koesteren, en LIEVER in de Belgische structuur blijven dan in een zelfbestuurd Vlaanderen. Maw, LIEVER de Franstaligen erbij hebben. Eigen beslissingen kunnen nemen is a priori NOOIT een risico (tenzij je denkt een totaal onbekwame idioot te zijn - puntje 2). Van een economisch rampengebied af zijn is a priori NOOIT een risico. In gelijk welke omstandigheid. Als men TOCH een risico hierin ziet, dan moet dat een verklaring hebben en het zijn die verklaringen die ik oplijst. Citaat:
Tenzij het puntje 3 is: in de grond is die Vlaming een hartstochtelijk nationalist die graag offers brengt voor Koning en Vaderland. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2023 om 13:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zonder Franstaligen geraken we niet aan de failed state die we zelf bij grote meerderheid willen ? Het risico zou bestaan dat Vlamingen die over hun eigen lot mogen beslissen, de domme beslissingen nemen van een werkende overheid te hebben hoewel de meesten van hen dat niet willen ? Dat klinkt toch enorm: "nog een geluk dat ik met mijn geweldenaar van echtgenoot blijf die mij geregeld een pak slaag geeft zodat ik niet naar de TV kan kijken, want mocht hij er niet zijn en ik zelf zou mogen beslissen wat ik doe, dan zou ik misschien 's avonds naar de TV kijken, en ik wil absoluut niet naar TV kijken". Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2023 om 14:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet trouwens niet eens hoe groot het aantal is van de Vlamingen die zo zouden denken. Hoe kleiner, hoe meer reden tot ongerustheid ze hebben, natuurlijk.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of dat waar is of niet, maar ik ging uit van de hypothese dat het waar was, en vroeg mij af hoe het nu kon dat de grote meerderheid van Vlamingen liever een bestuur heeft met Franstaligen erbij dan eigen bestuur. Edit: oeps, correctie, in de openingspost was dat maar 57% ; het is een andere poster die hier van 75% sprak. Mijn vraag is wat die meerderheid van Vlamingen motiveert om absoluut politiek-economisch de Walen erbij te willen en niet te willen dat Vlamingen hun eigen lot kunnen beslissen. Ik blijf bij de 3 klassen: 1) Vlamingen zijn te dom om te weten dat Walen nadelig zijn voor hem 2) Vlamingen denken/weten dat ze te dom zijn om zichzelf te kunnen besturen zonder de hulp van Franstaligen 3) Vlamingen zijn hartstochtelijke irrationele romantische vendeliersnationalisten en voor Koning en Vaderland mag hen al wat nadeel berokkend worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2023 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#273 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Never gonna happen, want dan is Vlaanderen sneller onafhankelijk dan een hollander een ei geleend heeft.
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een peiling haar kwaliteit hangt af van de methodiek, waarbij directe bevraging het meest betrouwbaar lijkt. (online heeft als nadeel dat zowel digibeten als een deel van de senioren buiten zicht blijft). Maar ik vrees ervoor dat zelfs bij een zo perfect mogelijk uitgevoerde peiling volgens alle geldende goede statistische maatstaven dat men vanuit separatistische hoek TOCH het resultaat mentaal gaat weigeren te aanvaarden... De reacties hier op het forum toen Jambon zei dat de peilingen zelfs in meest optimistische lectuur slechts 20% pro onafhankelijkheid gaven spraken toch boekdelen ? Men wil dat gewoon niet weten, men wil dat niet geloven, dus doet men alsof het antwoord niet bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom wil men een unificatie met Wallonie ? Welke zijn de drijfveren ? A priori is dat enkel maar politiek, organisatorisch en economisch enorm nadelig. Dus waarom verlangt men die nadelen ? DAT de meeste Vlamingen voor die nadelen kiezen neem ik aan als zijnde feitelijk maar het is een merkwaardige keuze, die een verklaring nodig heeft. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2023 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
|
![]() Citaat:
enkel zij die beangstigd zijn door het resultaat ervan kunnen daar tegen zijn.
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat wil Belgie en haar linkse paladijnen niet, want Belgie overleeft de waarheid niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
|
![]() de leugen waarschijnlijk ook niet