Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2020, 13:33   #261
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat Magnette en Bouchez slimmer zijn dan De Wever omdat zij Machiavelli niet alleen lazen maar ook diens praktijken toepasten?
Dat heet LEREN van de geschiedenis, he!
Niet aan iedere historicus gegeven, da's dan ook weer duidelijk.
Oud 17 maart 2020, 13:48   #262
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien met de NVA aan boord had gehaald begon de chaos over 1 jaar opnieuw: dan gaan ze gewoon dreigen met het laten vallen van de regering indien ze geen openstellen A195 kregen.

Bouchez en Magnette (en Dewael) hebben terecht Dewever de deur gewezen.
Met de blauwe stekkertrekker hebben Magnette, Bouchez en Tavek, uiteraard, geen probleem.....

We zullen zien of de chaos vermeden wordt met jouw alles behalve democratische "nieuwe regering".

Hou er wél rekening mee dat de "racisten" de volgende verkiezing de volstrekte meerderheid behalen in Vlaanderen. Zeker na het fascistische vertoon van je favoriete volksgenossen van over de taalgrens.
Wat de Wallingantische racisten, de VLD en de Groenen hem gelapt hebben zal een man zoals De Wever niet snel vergeten....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Feit blijft dat ik Flamingantisme vooral iets beschouw zoals racisme.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=186

We hébben nu jouw gedroomde Vivaldi-regering. Door de N-VA van boord te kieperen zal de chaos pas goed beginnen over een jaar. Misschien minder.
Oud 17 maart 2020, 14:13   #263
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien met de NVA aan boord had gehaald begon de chaos over 1 jaar opnieuw: dan gaan ze gewoon dreigen met het laten vallen van de regering indien ze geen openstellen A195 kregen.

Bouchez en Magnette (en Dewael) hebben terecht Dewever de deur gewezen.
Ga toch elders zwanzen. Als stemmen halen irrelevant wordt en je de macht naar je toe trekt via liegen en bedriegen dan betekent dat simpelweg het einde van uw democratie. Jij mag hier nog zo vrolijk lopen wezen als je wil, maar dan ben je even kortzichtig als de rest van die minderheidsregering.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:16   #264
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik betreur dat ik niet verhuisd ben naar Nederland toen ik het nog kon. Ik vind de Belgische berichtgeving paniekzaaierig en ontransparant. In Nederland lees je tenminste waar de clusters zich bevinden. In België lees je hooguit Brussel, Vlaanderen en Wallonië. Het is blijkbaar te moeilijk te zeggen welke streek of gemeente. Dat is niet niet boeiend genoeg voor de ontwortelde (domme) Belg.
Zelf hoop ikdat ik nog naar mijn werk zal mogen binnenkort met een schriftelijk bewijs. Ik woon 400 m van de grens en leef mentaal meer in Nederland dan in België.

Wat ik ook opvallend vind: in dorpen met veel gereformeerden waren de rekken wel vol. Die Bijbelfanaten zijn dan wel religiegekken, maar hier gedroegen ze zich juist het meest rationeel van allen. De rest van Nederland werd even goed leeggeroofd, dat wel.
Ik heb in België supermarkten gezien die meer dan een dag halfleeg bleven wegens geen nieuwe leveringen of personeel dat haar kat stuurt. Die onzin heb je evenmin in Nederland. In Nederland heb je ook boodschappen aan huis (Picnic), met contactloze levering. In coronatijden gaat die handel enkel groeien.

Wat mij betreft zijn Vlaams nationalisme en Belgisch nationalisme slecht voor ons volk. We hadden voor een Nederlands nationalisme moeten kiezen. Wij heten ook enkel Vlaming omdat de Belgische overheid het zo gewild heeft omdat het een taboe was ons met Nederland te linken tot zelfs in taal toe. Vlaamse boerenpummels zijn immers ongevaarlijk voor de gevestigde orde in tegenstelling tot Zuid-Nederlanders. Dat zie ik niet snel rechtgetrokken worden. Dus ik verhuis dan maar naar het Noorden.

Gelijkaardige emoties & gedachtengangen, hier

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 maart 2020 om 14:17.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:17   #265
Tavek
Banneling

Standaard

Ik ga lachen als straks de vivaldisten beloond worden voor het werk tijdens de crisis (zoals meestal) en de Flaminganten en racisten elkaar gaan opvreten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:21   #266
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ga toch elders zwanzen. Als stemmen halen irrelevant wordt en je de macht naar je toe trekt via liegen en bedriegen dan betekent dat simpelweg het einde van uw democratie. Jij mag hier nog zo vrolijk lopen wezen als je wil, maar dan ben je even kortzichtig als de rest van die minderheidsregering.
Ik weet niet meer waar ik het volgende vandaan haal (gaatje in m'n geheugen; wie me kan helpen is welkom),
maar het luidde ongeveer:

'wie bereid is z'n vrijheid op te geven in ruil voor wat veiligheid, is geen van beide waard'.

Ik kan me alleszins niet van het gevoel/de gedachte bevrijden dat ik voor een behoorlijk beslissende keuze sta.

Oud 17 maart 2020, 14:21   #267
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga lachen als straks de vivaldisten beloond worden voor het werk tijdens de crisis (zoals meestal) en de Flaminganten en racisten elkaar gaan opvreten.
beloond waarvoor ?? Om uit te voeren wat dokters hen opdragen ?? Overschat je het niet een beetje ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:22   #268
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is er in uw leefwereld en denkbeelden nog plaats voor anderen?

Zo neen: waarom niet?

Zo ja: waarmee mogen die hun honger stillen?

Oud 17 maart 2020, 14:23   #269
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
beloond waarvoor ?? Om uit te voeren wat dokters hen opdragen ?? Overschat je het niet een beetje ??
Of omdat er duizenden of tienduizenden doden zijn gevallen door hun politieke spelletjes en hun incompetentie...

Ik betwijfel zwaar of ze electoraal beloond zullen worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:24   #270
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met de blauwe stekkertrekker hebben Magnette, Bouchez en Tavek, uiteraard, geen probleem.....
We zullen zien of de chaos vermeden wordt met jouw alles behalve democratische "nieuwe regering".
Hou er wél rekening mee dat de "racisten" de volgende verkiezing de volstrekte meerderheid behalen in Vlaanderen. Zeker na het fascistische vertoon van je favoriete volksgenossen van over de taalgrens.
Wat de Wallingantische racisten, de VLD en de Groenen hem gelapt hebben zal een man zoals De Wever niet snel vergeten....
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=186
We hébben nu jouw gedroomde Vivaldi-regering. Door de N-VA van boord te kieperen zal de chaos pas goed beginnen over een jaar. Misschien minder.
Dat moet pikken he, dat ze zelf overboord sprongen van de boot naar Marakesh en nu niet rap genoeg kunnen zwemmen om terug aan boord te geraken.
Stel je voor, 't is nog steeds dezelfde regering vandaag als die ze zelf verlieten. Life is a bitch.
Ik voel de pijn.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 maart 2020 om 14:25.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:25   #271
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat moet pikken he, dat ze zelf overboord sprongen dan de boot naar Marakesh en nu niet rap genoeg kunnen zwemmen om terug aan boord te geraken.
Stel je voor, 't is nog steeds dezelfde regering vandaag als die ze zelf verlieten. Life is a bitch.
Ik voel de pijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:26   #272
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hij maakt er anders geen geheim van hoe laag hij democratie inschat. Als teveel kiezers "fout" stemmen moet de cultuurmarxistische elite ingrijpen. Desnoods met minder fraaie methoden. Zolang de uitkomst maar goed smaakt he.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:26   #273
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat moet pikken he, dat ze zelf overboord sprongen dan de boot naar Marakesh en nu niet rap genoeg kunnen zwemmen om terug aan boord te geraken.
Ik voel de pijn.
Door de bomen het bos niet meer zien, vanop afstand in het verre HK lukt dat duidelijk veel beter.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:28   #274
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik weet niet meer waar ik het volgende vandaan haal (gaatje in m'n geheugen; wie me kan helpen is welkom),
maar het luidde ongeveer:

'wie bereid is z'n vrijheid op te geven in ruil voor wat veiligheid, is geen van beide waard'.

Ik kan me alleszins niet van het gevoel/de gedachte bevrijden dat ik voor een behoorlijk beslissende keuze sta.
Benjamin Franklin.
Oud 17 maart 2020, 14:29   #275
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hij maakt er anders geen geheim van hoe laag hij democratie inschat. Als teveel kiezers "fout" stemmen moet de cultuurmarxistische elite ingrijpen. Desnoods met minder fraaie methoden. Zolang de uitkomst maar goed smaakt he.
"cultuurmarxistische elite"

De christendemocraten en de liberalen gaan het graag horen.

Maar inderdaad, ik loop niet hoog op met het bedienen van de massa in deze crisissituaties. Nu moet men naar artsen luisteren, en naar niemand anders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2020, 14:30   #276
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benjamin Franklin.
Ah, dank u.

Oud 17 maart 2020, 14:31   #277
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik had het eigenlijk niet over hen. Maar ja, ze zijn dan ook verworden tot handpopjes die enkel fungeren als nuttige sukkels.
Oud 17 maart 2020, 15:00   #278
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar inderdaad, ik loop niet hoog op met het bedienen van de massa in deze crisissituaties. Nu moet men naar artsen luisteren, en naar niemand anders.
Tiens, ik wist niet dat artsen het voor het zeggen hebben maar dat de politici bepalen wat de artsen moeten doen. De politiek zorgt ook voor de nodige middelen zoals mondmaskers.... en geeft het goede voorbeeld aan "de massa"....door naar de artsen te luisteren....
Oud 17 maart 2020, 15:05   #279
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het eigenlijk niet over hen. Maar ja, ze zijn dan ook verworden tot handpopjes die enkel fungeren als nuttige sukkels.
Noch de verkiezingen, noch de peilingen veranderen het feit dat de "Vlaamsche" handpoppetjes nooit anders dan als nuttige sukkels fungeerden voor de Franstalige minderheid.
Oud 17 maart 2020, 15:15   #280
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat niet gebeuren. Als zelfs de pers het niet uitgelegd krijgt, dan gaan de mensen nooit meegaan in dat verhaal. De Waalse partijen hebben het system geblokkeerd tot er een crisis was en dan er een linkse regering doorgeduwd. De voornamelijk rechtse Vlaamse kiezers gaan dat echt niet belonen hoor. Allez, dat hoop ik toch.

Vergeet niet dat de NVA echt wel goed is in oppositie voeren, zeker als de PS mee in bad zit. Dan kunnen ze een vijandbeeld scheppen en van de andere partijen collaborateurs.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be