Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2020, 11:27   #261
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...toch vreemd dat er wereldwijd zoveel viroloog-dictators zijn opgestaan hé

Ge zijt fameus aan 't zeveren bdw is net diegene die omdat hij net als patrickve ( en velen anderen ) beseft wat we aan doen zijn pas onbezonnen daden wilt stellen richting andere kant.
Eveneens een soort paniekreactie te noemen.

En dat zeg ik dan _ hem even nemende als persoon die enkel denkt aan het algemeen belang _ zonder rekening te houden met zijn electorale en politieke agenda

de mens zit te zeveren over exitplan...awel waar blijft dat van de nva
NVA zit niet in de regering.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 12:07   #262
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In de Vlaamse wel, niks belet hen daarin het voortouw te nemen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 12:13   #263
Jos_be
Burger

Standaard

De cijfers, daar kan je kort over zijn, zijn enkel voor binnenlands gebruikt.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 12:14   #264
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Als De Wever zegt dat België geen deftig exitplan heeft moet hij dringend die boodschap aan Jambon geven in plaats van aan de bevolking. Jambon maakt deel uit van het politiek comité dat daarover beslissingen neemt.

Maar het is natuurlijk electoraal interessanter zich nog eens bij de tv-kijker in de belangstelling te werken door met een zeer ernstig gezicht te komen vertellen dat het allemaal heel erg gesteld is met de economie. Zover waren we zelf al gekomen, maar toch bedankt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 12:14   #265
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In de Vlaamse wel, niks belet hen daarin het voortouw te nemen.
Zeker, als zij de werking, hygiene en de veiligheid van rusthuizen willen verbeteren dan is er niks dat hen dat belet.
Oud 22 april 2020, 12:16   #266
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als De Wever zegt dat België geen deftig exitplan heeft moet hij dringend die boodschap aan Jambon geven in plaats van aan de bevolking. Jambon maakt deel uit van het politiek comité dat daarover beslissingen neemt.

Maar het is natuurlijk electoraal interessanter zich nog eens bij de tv-kijker in de belangstelling te werken door met een zeer ernstig gezicht te komen vertellen dat het allemaal heel erg gesteld is met de economie. Zover waren we zelf al gekomen, maar toch bedankt.
De kiezer pikt dit ook op.

Wat Dewever doet is simpelweg meer volk in de armen van het VB duwen. Vooral zijn eigen kiezers. Een groot deel van die rechts-populisten zien het verschil tussen de regios en het federale niveau niet. Voor hun is dat "de regering".

Kortom, de man is al een tweetal jaar bezig zijn eigen electorale basis te verkleinen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 12:24   #267
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja en wat dan ?
Ik kan me geen beter middel bedenken voor een oppositie om met een deftig exitplan af te komen als ze vinden dat de regering er geen of een belabberd heeft om zich terug in de kijker te werpen.

Trouwens dat het 'm dan geeft aan Jambon hé die zit toch in de raad
Dan kan hij duiding geven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 12:29   #268
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

...of over gas-boete beginnen leuteren die hij zogezegd niet verkocht krijgt en moeilijk kan waarmaken.
Heeft hij ooit één pv overgemaakt aan het parket en gezegd : trekt er uwen plan mee
Oud 22 april 2020, 13:08   #269
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een groot vermogen om te taxeren voor de sossen of een groot vermogen om te verrijken met het geld van de anderen???
Beide.
Vanaf welk bedrag is een vermogen een groot vermogen?

Dan praten we over concrete zaken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 13:58   #270
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gaf je het voorbeeld al van sars waar er geen lockdowns geweest zijn, het een erg plaatselijk phenomeen betrof en dat had al een serieuze impact aan de andere kant van de wereld
Ha ja ? Bibber impact dan. Sars is een ppm effect geweest (part per million). Sars heeft minder doden op zijn geweten in gans de wereld dan 3 uur verkeer in de wereld.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 14:05   #271
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet uw eigen rationele 'nulmeridiaan' niet voor de rest van de wereldbevolking laten gelden hé
Een rationele nulmeridiaan is precies daarom niet subjectief, he. Anders is die niet rationeel. Het is irrationeel om de welvaart van 98% (95%, 99%, 99.5% heeft geen belang) zwaar te hypothekeren voor het overleven van 2% (5%, 1%, 0.5%...). Dat is puur rationeel.

Het is ook puur rationeel om te zeggen dat niet eens een verdubbeling van het gewoonlijke aantal doden geen enkele structurele impact kan hebben. Waar het minder rationeel is, is te vragen vanaf wanneer wel. Daar heb ik het raden naar. Maar niet bij een factor 2. Ik neem een factor 10. Maar misschien is een factor 5 ook wel destructurerend. Een factor 2, dat MERK JE NIET, individueel gezien.

Citaat:
Het gaat erover wat voor impact het zou hebben zonder lockdown in een net iets minder rationeel denken.
Nogmaals -10% beurswaarde vermindering gewoon op basis van het gerucht/vermoeden dat sars misschien een probleem kon gaan vormen.
-20% koopkrachtvermindering in het land dat het meest getroffen werd
Beurswaardevermindering wil niks zeggen. Ge hebt dat ook als er andere kleine voorvalletjes zijn. Dat heeft zo goed als geen effect op de echte economie, en dat zijn vaak georganiseerde paniekreactietjes, om een dip te krijgen, zodat de institutionele spelers goeiekoop aandelen uit de handen van brave bange huisvaders en moeders te troggelen. FUD heet dat. Fear, Uncertainty and Doubt.

Maar SARS had wel een gigantisch POTENTIEEL om inderdaad de wereldbevolking met 10% de decimeren. Misschien dat de beurzen dat dachten: als dat hier ontsnapt gaat de wereldbevolking met 10% omlaag, dat zal dus 10% aan de wereldrijkdom kosten.

Hier hadden we dus een dip van 1 of 2% moeten zien. Maar onze bestuurders hebben daar -50% of zo van gemaakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2020 om 14:06.
Oud 22 april 2020, 14:08   #272
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een worst-case scenario ? Ja & Ja
Nee, je kan gewoon niet erger op economisch en sociaal vlak als wat we nu aan het doen zijn. Erger kan je niet. Zelfs een derde wereldoorlog met kernwapens is zo erg niet.
Oud 22 april 2020, 14:08   #273
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Beide.
Vanaf welk bedrag is een vermogen een groot vermogen?
Volgend jaar zal dat zijn: wie twee keer per dag kan eten beschikt over een groot vermogen

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2020 om 14:09.
Oud 22 april 2020, 14:21   #274
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Volgend jaar zal dat zijn: wie twee keer per dag kan eten beschikt over een groot vermogen
2

en dat voor dit

https://epistat.wiv-isp.be/influenza/
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 14:21   #275
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha ja ? Bibber impact dan.

Sars is een ppm effect geweest (part per million). Sars heeft minder doden op zijn geweten in gans de wereld dan 3 uur verkeer in de wereld.
Ja natuurlijk was dat grotendeels bibber impact...dat kom ik toch in zekere zin te beamen
Want sars ( alhoewel een stuk dodelijker ) heeft uiteindelijk maar 800 doden, zeer lokaal gebleven en was vlug onder controle

Het maakt niet uit hé...bibber hoort er ook bij en maakt net dat mensen bv niet meer of verlof drurven
Het is een voorbeeld van iets waar wij niet rechtstreeks bij betrokken waren maar dat toch impact had
En daar had het wel reële impact -20% zei ik al

Dus ge kunt niet zomaar stellen dat een lmw geen iota doet aan een economie

En ook hier weer : altijd makkelijk na datum te stellen dat er een overreactie was
Oud 22 april 2020, 14:35   #276
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk was dat grotendeels bibber impact...dat kom ik toch in zekere zin te beamen
Want sars ( alhoewel een stuk dodelijker ) heeft uiteindelijk maar 800 doden, zeer lokaal gebleven en was vlug onder controle
Wat ik zeg was dat een ziekte die het potentieel had om 10% van de wereldbevolking af te maken, op een zeker moment de beurzen ook met 10% heeft laten zakken.

Deze covid-19 heeft een 10 keer kleinere dodelijkheid (en waarschijnlijk nog minder). SARS I zat op 10-15% dodelijkheid, SARS II zit rond de 1%.

SARS I is niet doorgebroken en in de kiem gesmoord, SARS II is een pandemie geworden. Om redenen die we meer en meer begrijpen, maar toen niet wisten. Toen dacht men dat SARS I ook een wereld epidemie zou kunnen worden, vandaar misschien die 10% dip.

Citaat:
Het maakt niet uit hé...bibber hoort er ook bij en maakt net dat mensen bv niet meer of verlof drurven
Het is een voorbeeld van iets waar wij niet rechtstreeks bij betrokken waren maar dat toch impact had
En daar had het wel reële impact -20% zei ik al
Juist, omdat het kon dat men toen 10 - 15% van de bevolking zou gedood hebben.

Citaat:
Dus ge kunt niet zomaar stellen dat een lmw geen iota doet aan een economie
Proportioneel aan het verwachte aantal doden he. Bij SARS II is dat peanuts, en vooral niet-productieven. Dus eerder economisch een boost.

Citaat:
En ook hier weer : altijd makkelijk na datum te stellen dat er een overreactie was
Behalve dat ik het niet na datum stelde.
Oud 22 april 2020, 14:35   #277
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een rationele nulmeridiaan is precies daarom niet subjectief, he. Anders is die niet rationeel. Het is irrationeel om de welvaart van 98% (95%, 99%, 99.5% heeft geen belang) zwaar te hypothekeren voor het overleven van 2% (5%, 1%, 0.5%...). Dat is puur rationeel.

Het is ook puur rationeel om te zeggen dat niet eens een verdubbeling van het gewoonlijke aantal doden geen enkele structurele impact kan hebben. Waar het minder rationeel is, is te vragen vanaf wanneer wel. Daar heb ik het raden naar. Maar niet bij een factor 2. Ik neem een factor 10. Maar misschien is een factor 5 ook wel destructurerend. Een factor 2, dat MERK JE NIET, individueel gezien.
Dat kan allemaal best zijn en ik ontken ook niet dat het objectief is
Feit is : zo steekt de wereld blijkbaar niet in elkaar
Ik kaart gewoon aan wat het zou doen indien gij bv de rest zou kunnen overtuigen geen lockdown te houden zowel aan reële directe schade als indirecte door irrationeel gedrag
Ge blijft daar blijkbaar blind voor

Citaat:
Beurswaardevermindering wil niks zeggen. Ge hebt dat ook als er andere kleine voorvalletjes zijn. Dat heeft zo goed als geen effect op de echte economie, en dat zijn vaak georganiseerde paniekreactietjes, om een dip te krijgen, zodat de institutionele spelers goeiekoop aandelen uit de handen van brave bange huisvaders en moeders te troggelen. FUD heet dat. Fear, Uncertainty and Doubt.
Dat wilt wel iets zeggen...dat de beurs dacht dat er een reëel economisch probleem van ging komen..dus men hield het wel voor mogelijk

En uiteraard weet ik ook dat het grotendeels een geörchestreerd spelletje is

Citaat:
Maar SARS had wel een gigantisch POTENTIEEL om inderdaad de wereldbevolking met 10% de decimeren. Misschien dat de beurzen dat dachten: als dat hier ontsnapt gaat de wereldbevolking met 10% omlaag, dat zal dus 10% aan de wereldrijkdom kosten.
id
maar weer denkt ge alleen in termen van : beam-me-up-Scotty
10% minder volk dus 10% minder wereldrijkdom
Ja dat gaat ten lange leste zo zijn (onafgezien andere factoren)...maar ge gaat eerst door een dal
En afhankelijk hoe diep dat dal en uw economische basis is ook omzeep waardoor het veel langer duurt

Citaat:
Hier hadden we dus een dip van 1 of 2% moeten zien. Maar onze bestuurders hebben daar -50% of zo van gemaakt.
en idem dito : beam-me-up-scotty
Het is niet zomaar x% minder dus x% minder productie dus x% dip
Het gaat over veel meer dan datte
De luchtvaartmaatschappijen hadden eveneens zo goed als plat gelegen.
Restaurants, café's gesloten wegens niet rendabel meer etc etc

Ik spreek mét psychologische factoren hé
Het is even irrationeel of naïef te gaan ontkennen dat dat niet zou spelen.
Kortom uw Scotty-be-me-up is compleet van de pot gerukt .

En nogmaals die -20% verminderde koopkracht daar in China is wel een reële uitkomst gebleken hé
En dat voor begot 800 doden en zeer beperkte duur
Oud 22 april 2020, 14:36   #278
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal best zijn en ik ontken ook niet dat het objectief is
Feit is : zo steekt de wereld blijkbaar niet in elkaar
Ik kaart gewoon aan wat het zou doen indien gij bv de rest zou kunnen overtuigen geen lockdown te houden zowel aan reële directe schade als indirecte door irrationeel gedrag
Ge blijft daar blijkbaar blind voor
Ik ben totaal autistisch voor het begrijpen van domheid.
Oud 22 april 2020, 14:42   #279
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het allemaal wat vreemd. Zitten cheeren voor een minderheidsregering zonder NVA en als NVA dan oppositie voert door het ontbreken van een exitplan aan de kaak te stellen, dan zitten zagen dat het de NVA is die met een exitplan moet komen.

Jullie moeten wel weten wat jullie willen hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2020, 14:50   #280
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het allemaal wat vreemd. Zitten cheeren voor een minderheidsregering zonder NVA en als NVA dan oppositie voert door het ontbreken van een exitplan aan de kaak te stellen, dan zitten zagen dat het de NVA is die met een exitplan moet komen.

Jullie moeten wel weten wat jullie willen hé.
Vindt u nu zelf niet dat de NVA een grote blunder heeft begaan door voor een onnozelheid uit de regering Michel te stappen? Moest ze dat niet gedaan hebben dan hadden we nu al lang een regering en misschien zelfs een NVA-premier. En nu, ja nu zitten ze daar wat de neuzelen en te prutsen in de marche. 'Eigen schuld, dikke bult', zeg ik dan maar.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be