![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met expats moeten we Engels spreken, met Duitsers hier met een vakantie woning ,moeten we Duits spreken, in Wallonië moeten we Frans spreken en ga zo maar door. Hoe noemt u dit gedrag? Laatst gewijzigd door cato : 13 juni 2020 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Europees Commissaris
|
![]() In principe heb je gelijk. Langs de andere kant heb je zelf voor de verwarring gezorgd door te beweren dat je in "Le Grand Liège" woont waarbij niemand zich iets kan voorstellen. Een belgicist van jouw slag woont in België. Punt. Verder ben je hier om te provoceren. Je schandalige avatar is op dat punt meer dan duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die manier, met wat te gaan beeldenstormen je gelijk proberen te halen dat lijkt mij niet het beste plan, waar die beelden dan ook voor stonden. Of het de Vlaamse onafhankelijkheid in de hand zal werken daar zal gelijk een aardig stokje voor gestoken worden want er zullen er alvast zijn die dat niet graag zouden zien gebeuren de Vlaamse onafhankelijkheid. p.s. Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 juni 2020 om 08:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het net dat waar het de Vlaming aan ontbreekt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat. Maar ja het enige moment dat ze hun taal lijken te willen verdedigen is in het stemhokje als ze stemmen voor VB. Buiten dat hokje broebelen ze alleen nog Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in Durbuy zal jij bestellen in het Frans.
Het zijn net die Vlamingen die niet stemmen op nationalistisch partijen die dikwijls voet bij stuk houden. Ook in uw rand zal jij Frans spreken tegen uw Franstalige buurman ...alleen al om op goed voet te leven met de buren ![]() Ik heb ze gans mijn leven meegemaakt de Vlamingen en hun taallafheid ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2020 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Psychologische compensatie aan het werk, als het niet verplicht was dan zou 80% van de Vlamingen behoorlijk Frans spreken. Nu kan zelfs de leerkracht Frans geen dictee meer schrijven zonder fouten.
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gesproken taal wordt minderen minder belangrijk in de digitale wereld. Er zijn nu al toestellen die instant vertalen ( Jo en Paul zijn daar de grondleggers van ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij woont hier niet, heeft er geen last van.
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ook niet meer en kom er niet meer.
Laatst gewijzigd door cato : 13 juni 2020 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste taal in ons land had al lang het Engels moeten zijn, wat je thuis spreekt, dat iedereen daar zijn/haar plan met trekt. Bovenstaande zin zal voor velen te ver gezocht zijn waarschijnlijk zelfs helemaal niet haalbaar volgens sommigen????? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 gemeenschappelijke taal over gans de wereld. Utopisch ? En waarom Engels ? Ja men moet nu éénmaal een keuze maken en sowieso is Engels nu al de meest verspreide taal en is ze relatief simpel om aan te leren. Als er ergens in de wereld vandaag de dag een taal is waar u zich verstaanbaar mee kan maken is het Engels. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2020 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals o.a. de Walen dat mogen kiezen. Waarom mag de Vlaming niet vrij kiezen? Ik zal het u zeggen, om zijn status in Belgie van dociele knecht te bestendigen. Alleen is die tijd nu voorbij, zelfs met Frans als verplicht vak lukt het niet meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet geen verplichte tweede taal zijn, vrije mensen kiezen zelf.
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN