Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2020, 19:21   #261
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik heb trouwens wat praktische probleempjes om te geloven dat dit virus fake is.

...
Ik vrees dat ik niet veel vrienden zal overhouden, mijn werk zal ik ook kwijtraken, en in de familie zal het ook ruzie zijn.
Dat bewijst nu net hoe het allemaal een groot complot is, de waarheid mag niet gezegd worden...

Geloof jij écht in een complot ? Een wereldwijd complot ?
dat verwondert mij.

Laatst gewijzigd door Boduo : 18 augustus 2020 om 19:22.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 19:37   #262
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb trouwens wat praktische probleempjes om te geloven dat dit virus fake is.

* Een oom van mij die al een aantal jaar overleden, was getrouwd met een vrouw (wij noemden haar tante, maar feitelijk klopt dit niet) en die heeft in het ziekenhuis gelegen op de intensieve, met Covid.
Volgens haar dochter (mijn nichtje dus), is ze niet meer dezelfde, ze is heel rap buiten adem.
Ik zal haar zeggen dat een zekere Mambo beweert dat ze dat verzonnen heeft.

* Iemand uit de Spaanse les heeft zijn vader verloren aan Covid, hij heeft hem nog kunnen bezoeken, weliswaar helemaal in beschermend pak.
Maar hey, ik was er zelf niet bij, dus die zal ook wel in het complot zitten.
Ik zal hem toch eens moeten zeggen dat hij een leugenaar is.
Eens zien hoe dat aankomt.

* In de Portugese les van het vorige schooljaar zat een spoedarts, die mij ook wist te vertellen dat ze aan triage deden, dat het drukker werd, en nadien weer kalmer, ze legde mij ook uit allerlei zaken over chirurgische mondmaskers.
Ik zal haar eveneens moeten zeggen dat zij een smerige leugenaar is, en in een complot zit.

* Een vriend van mij werkt als informaticus in een ziekenhuis.
Hij kon mij ook vertellen, nog voor dit officieel werd, dat ze overuren moesten doen omdat de ziekenhuizen triagecentra maakten, zodat ze Covid van andere patiënten kunnen scheiden.
Opnieuw, duidelijk een leugenaar die ik eens met zijn neus op de facebook 'feiten' ga moeten drukken.

* De vrouw van die vriend-informaticus is bejaardenverzorgster in een rusthuis.
Je raadt het al, ze waren daar ook verschrikkelijk angstig voor die ziekte.
Nog een leugenaar die in het complot zit.

* In het gebouw naast het gebouw waar ik zit, was eerder ook een Covid geval.
Mijn baas heeft dat nog laten weten aan iedereen in het bedrijf.
Ik zal hem ook laten weten dat hij een smerige bedrieger is.
Het complot wordt steeds uitgebreider...

* Mijn zus, en haar dochter denken dat ze Covid gehad hebben, zeker zijn ze niet want in die periode testte men niet iedereen, men moest een week thuisblijven en kijken of het beterde.
Ook mijn zus zal ik moeten vertellen dat ze een smerige leugenaar is, en proberen los te peuteren op welke manier zij in dit wereldwijde complot zit.
Om nog maar te zwijgen van haar jonge dochter, erg dat ze mensen zo voor de gek houdt.

Ik vrees dat ik niet veel vrienden zal overhouden, mijn werk zal ik ook kwijtraken, en in de familie zal het ook ruzie zijn.
Dat bewijst nu net hoe het allemaal een groot complot is, de waarheid mag niet gezegd worden...

Inderdaad, COVID is echt en horror als je er zwaar last van zou hebben. De planning en de hypotheses die je daarover zinnig kan ontwikkelen, hebben te maken met de politiek-economische "impact" die wordt toegeschreven aan de "pandemie" (waarvoor allereerst de definitie werd veranderd). Zich richten op het loutere feit zelf van een virus (geen killervirus, maar wel serieus) speelt in de kaart van degenen die er belang bij hebben dat de omkadering niet in vraag wordt gesteld.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 augustus 2020 om 19:37.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 19:38   #263
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Oud 18 augustus 2020, 20:53   #264
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geloof jij écht in een complot ? Een wereldwijd complot ?
dat verwondert mij.
Ooit gehoord van ironie, of 'bewijs uit het ongerijmde'?
Oud 18 augustus 2020, 21:07   #265
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Inderdaad, COVID is echt en horror als je er zwaar last van zou hebben.
Oh, maar die 'tante' heeft er echt zwaar last van gehad, en eigenlijk maanden later nog altijd, haar longen zullen nooit meer zijn zoals ze voorheen waren.
En alle doden die gevallen zijn, die hadden er ook geen last van, zeker?
Oud 18 augustus 2020, 21:17   #266
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh, maar die 'tante' heeft er echt zwaar last van gehad, en eigenlijk maanden later nog altijd, haar longen zullen nooit meer zijn zoals ze voorheen waren.
En alle doden die gevallen zijn, die hadden er ook geen last van, zeker?
Euh, ik geef je toch gelijk. Het heeft geen zin en het beschadigt serieuze kritiek om het virus zelf te minimaliseren. Het is dodelijker dan griep, in sommige gevallen ook bij jongere mensen, en je kan er veel last aan overhouden. Dat moet allemaal niet het object van kritiek zijn; wel de omgang met het virus en vooral hoe het concept 'pandemie' gebruikt wordt om politiek-economische transformaties door te voeren die deels wel degelijk al in de kast lagen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 augustus 2020 om 21:23.
Oud 18 augustus 2020, 21:24   #267
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

* Een oom van mij die al een aantal jaar overleden, was getrouwd met een vrouw (wij noemden haar tante, maar feitelijk klopt dit niet) en die heeft in het ziekenhuis gelegen op de intensieve, met Covid.
Volgens haar dochter (mijn nichtje dus), is ze niet meer dezelfde, ze is heel rap buiten adem.
Ik zal haar zeggen dat een zekere Mambo beweert dat ze dat verzonnen heeft.

* Iemand uit de Spaanse les heeft zijn vader verloren aan Covid, hij heeft hem nog kunnen bezoeken, weliswaar helemaal in beschermend pak.
Maar hey, ik was er zelf niet bij, dus die zal ook wel in het complot zitten.
Ik zal hem toch eens moeten zeggen dat hij een leugenaar is.
Eens zien hoe dat aankomt.

* In de Portugese les van het vorige schooljaar zat een spoedarts, die mij ook wist te vertellen dat ze aan triage deden, dat het drukker werd, en nadien weer kalmer, ze legde mij ook uit allerlei zaken over chirurgische mondmaskers.
Ik zal haar eveneens moeten zeggen dat zij een smerige leugenaar is, en in een complot zit.

* Een vriend van mij werkt als informaticus in een ziekenhuis.
Hij kon mij ook vertellen, nog voor dit officieel werd, dat ze overuren moesten doen omdat de ziekenhuizen triagecentra maakten, zodat ze Covid van andere patiënten kunnen scheiden.
Opnieuw, duidelijk een leugenaar die ik eens met zijn neus op de facebook 'feiten' ga moeten drukken.

* De vrouw van die vriend-informaticus is bejaardenverzorgster in een rusthuis.
Je raadt het al, ze waren daar ook verschrikkelijk angstig voor die ziekte.
Nog een leugenaar die in het complot zit.

* In het gebouw naast het gebouw waar ik zit, was eerder ook een Covid geval.
Mijn baas heeft dat nog laten weten aan iedereen in het bedrijf.
Ik zal hem ook laten weten dat hij een smerige bedrieger is.
Het complot wordt steeds uitgebreider...

* Mijn zus, en haar dochter denken dat ze Covid gehad hebben, zeker zijn ze niet want in die periode testte men niet iedereen, men moest een week thuisblijven en kijken of het beterde.
Ook mijn zus zal ik moeten vertellen dat ze een smerige leugenaar is, en proberen los te peuteren op welke manier zij in dit wereldwijde complot zit.
Om nog maar te zwijgen van haar jonge dochter, erg dat ze mensen zo voor de gek houdt.

Gij komt nogal wat tegen he?
Oud 18 augustus 2020, 21:27   #268
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mensen bekijken niks, denken te denken en zeggen wat ze weten.
Niks dus.
Van horen zeggen natuurlijk.

Geen stok tussen te krijgen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 augustus 2020 om 21:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 21:35   #269
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Niks dus.

Wat is het verschil tussen 'van horen zeggen' en je topic beginnen met een fake foto?
Oud 18 augustus 2020, 21:37   #270
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Niks dus.

Geen speld, zou dat moeten zijn.

Maar wat bestudeer jij?
Je papegaait maar iedereen die zegt dat het fake is, of die nu zeggen dat er géén virus is, of dat het een bacterie is, of dat het wél een virus is, maar dat de maatregelen zijn om ons te controleren, enz.
Ik heb nog niet gehoord wat jouw allesomvattende theorie is, het is allemaal geheimzinnig doen, en dan weer naar een andere obscure nepsite verwijzen.

En op het feit dat ik als gewone Vlaming al via mijn normale contacten met Covid in contact kom (zus, 'tante', ex-collega, diens vrouw, mensen uit Spaanse les, uit Portugese les, ...) daar hoor ik je niet over.
Past niet in het kraam, zeker?
Oud 18 augustus 2020, 21:51   #271
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen speld, zou dat moeten zijn.

Maar wat bestudeer jij?
Je papegaait maar iedereen die zegt dat het fake is, of die nu zeggen dat er géén virus is, of dat het een bacterie is, of dat het wél een virus is, maar dat de maatregelen zijn om ons te controleren, enz.
Ik heb nog niet gehoord wat jouw allesomvattende theorie is, het is allemaal geheimzinnig doen, en dan weer naar een andere obscure nepsite verwijzen.

En op het feit dat ik als gewone Vlaming al via mijn normale contacten met Covid in contact kom (zus, 'tante', ex-collega, diens vrouw, mensen uit Spaanse les, uit Portugese les, ...) daar hoor ik je niet over.
Past niet in het kraam, zeker?
Tja jong ja.

Waarom zou ik een theorie moeten hebben?

Ik breng u alleen het nieuws. Gelijk op het journaal.

Doe er mee wat je gewend bent.
Oud 18 augustus 2020, 21:55   #272
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Tja jong ja.
Waarom zou ik een theorie moeten hebben?
Ik breng u alleen het nieuws. Gelijk op het journaal.
Doe er mee wat je gewend bent.
Het fake nieuws dan...
En er voortdurend bijvertellend dat de massa dom is, niet nadenkt, te lui is om het uit te zoeken.
Je geeft dus wel de indruk dat jij het allemaal weet, maar als je moet kleur bekennen weet je plots niets meer.
Zwak, hoor...
Oud 18 augustus 2020, 22:08   #273
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het fake nieuws dan...
En er voortdurend bijvertellend dat de massa dom is, niet nadenkt, te lui is om het uit te zoeken.
Je geeft dus wel de indruk dat jij het allemaal weet, maar als je moet kleur bekennen weet je plots niets meer.
Zwak, hoor...

Ah weet jij er iets van?

Vertel.
Oud 18 augustus 2020, 22:10   #274
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laten we eens kijken.

Wie heeft er geld aan wie gegeven?
Om te beginnen.
En hoeveel minstens.
En waarom?
Oud 18 augustus 2020, 22:13   #275
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ah weet jij er iets van?
Vertel.
Als je met al je wantrouwen en je 37 bronnen van fake nieuws niet in slaagt een samenhangende theorie op te bouwen, ligt het dan niet voor de hand dat het virus gewoon echt is, en ook de pandemie?
Ook het feit dat familie, (ex-)aangetrouwde familie, vrienden, kennissen in aanraking kwamen met dit virus, en daar (soms zware) sporen van dragen is voor mij voldoende bewijs dat het wel degelijk echt is.
Het idee dat al die mensen tegelijk in "het complot" zitten is te gek voor woorden.
Dat is mijn bewijs uit het ongerijmde.

Ik was trouwens nog iemand vergeten.
De ex-schoonmoeder van mijn andere zus, die in een bejaardentehuis zit en dementerende is, heeft ook Covid gehad, zij had er weliswaar niet zo'n erge symptomen en besefte het ook niet.
Volgens jouw theorie zal die dementerende dan nog net lucide genoeg zijn om het ook nog te faken, zeker?
Oud 18 augustus 2020, 22:18   #276
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allez iedereen heeft het te pakken precies?
Allemaal er door gekomen ook precies.

Oef.
Oud 18 augustus 2020, 22:21   #277
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:

Oef.
Jij kunt blijkbaar niet begrijpend lezen.
In de opsomming zat al iemand uit de Spaanse les die zijn vader begraven heeft met Covid.
Die heeft dan een levende begraven, volgens jou?
Of die zat ook weer mee in het complot?

En moeten ze per se dood omdat het een gevaarlijk virus zou zijn?
Die 'tante' van mij heeft maanden later nog altijd longproblemen, is rap uitgeput, enz.
Dat 'telt' dan niet of zo?
Oud 18 augustus 2020, 22:22   #278
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Oef.
Dat is nogal brutaal, niet? Of denk je dat hier mensen speciaal inloggen om wat te faken...
Oud 18 augustus 2020, 22:27   #279
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Geachte heren

Wat is dat "fake"? Is dit terug één van die ingevoerde prutswoordjes? Hou het uitsluitend Nederlands, graag! Invoeren lijkt wel tot uw sterkste eigenschappen te behoren. Het zijn wel geen sterke zaken die ingevoerd worden, integendeel! Prutswoordjes, prutsmensen, prutsgerief en prutsziekten. Hoewel bij dit laatste nog steeds twijfel heerst.
Het eindeloos geleuter over dit Kroonverhaal en al die onzinnige verplichtingen die deze ziekte met zich meebrengt stoort K.D. echt.
Het is trouwens ook zeer huichelachtig. Nu is niets meer schadelijk behalve de Kroonziekte. De domme, luie, vuile mens blijft de leefomgeving en dus zichzelf om zeep helpen door het rookgedrag, wagengebruik, sluikstorten, de nijverheid, landbouw met bestrijdingsmiddelen, enz.

De roverheid is nu aan het bekijken in hoever men de bevolking van hun vrijheid kan beroven. Dit is goed aan het lukken omdat die roverheid inspeelt op uw bangheid.

De afgrendeltoestand werd uitgeroepen om de bevolking veel makkelijker in de gaten kunnen houden. Geen leuk nachtleven is gemakkelijk voor het blauw gevaar. Voorlopig is de misdaad en verkeersongelukken verminderd. Maar deze twee laatste zaken schuiven naar andere ogenblikken op. Mensen die denken hiermee een grotere veiligheid te bekomen zijn verkeerd.

De verplichte afstand wordt gevraagd zodat het bereik/ontvangst van de verschillende beltoestellen niet verstoord zou kunnen woorden. Dit zou nodig geacht worden om na te gaan hoe druk openbare plekken zijn. Vergeet niet: Nu wordt de vijfde lichting inzake draadloze netwerken ingesteld.

Er zou ook nood zijn aan een nieuw hebbeding om de landhuishoudkunde (economie) in de toekomst aan te kunnen zwengelen en nieuwe belastingmogelijkheden te kunnen scheppen. Het nieuwe "hebbeding"... onding is de vernederende, belachelijke en schadelijke monddoek, naast ontsmettingsmiddelen. Belangrijk: een monddoek, zelfs van de hoogste hoedanigheid, houdt geen smetstoffen (virussen) tegen. De bijna onmiddellijke verplichting van dit "nieuw" gegeven is ongezien! Roken, wagengebruik en beltoestellen e.d. werden nooit verplicht. De monddoeken zijn schadelijk voor de gezondheid. De levensverwachting zal dalen wat wenselijk is (minder rustgelduitgaven). De gezondheidsuitgaven voor longziekten, tandbederf,... zullen stijgen wat ook wenselijk is (meer geld voor de mensen die in de gezondheidszorg werken). Het verhoogd gebruik van ontsmettingsmiddelen zal in de toekomst voor een algemeen lager weerstand zorgen. Daarom zullen mensen sneller ziek zijn en (dure)geneesmiddelen en inentingen "nodig hebben".
De monddoeken en alleszins de ontsmettingsmiddelen zullen later aan ongeld (accijnzen) onderworpen worden. U zal het merken indien het te laat is!

Daarom roept K.D. iedereen op om het gewone leven terug op te vatten en alle overdreven verplichtingen en vrijheid berovende schikkingen niet meer te volgen. Samen dient men de macht -en geldzuchtige roverheid en het blauw gevaar vredevol te verslaan. Onze vrijheid is in gedrang! Wees niet bang! Andere dingen kunnen ook gevaarlijk of gevaarlijker zijn. Een gezond en aangenaam leven.

Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 22:37   #280
De gemuilkorfde

Standaard

Allez, de volgende complotdenker neemt het over...
En als ik het woordje fake wil gebruiken dan doe ik dat gewoon...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 augustus 2020 om 22:39.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be